TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 17 Jul 2019 14:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 01:33 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Tom wrote:
Eu vad inca o solutie:
4) Vor trece la serii peste 99, ca la austrieci.
Vom vedea atunci: 100-0001-6. Evident, 0001, desi 0000 e primul dupa standardul UIC.

Sau, daca preferati: 9753100-0001-6 :twisted:

Noroc ca UIC e standard international, ce ne faceam daca dadeau numere ca RATB? :D



Sunt 3 aspecte:

1. Pe un forum se afirmau ceva de genul:
A. primele 5 cifre ale codului complet (de 12 cifre) constituie codul extern.
B. Restul de 7 - incluzand aici si cifra de autocontrol, constituie codul intern.
Deci, in principiu, codul intern nu poate avea mai mult de 7 itemi. Asta inseamna:
xx-yyyy-z
xxx-yyy-z ;acesta din urma apare pe unele locomotive seria 42 (425), 46 (461) si 47 (477).

Unele tari care utilizeaza mai mult de 7 itemi pentru codul intern sunt Austria, Croatia si, mai nou, Ungaria care, de fapt, a adpaptat modelul croat. Toate au cod intern alcatuit din 8 itemi: 4+3+1


2. Valabil pentru CFR. Pe un alt forum, un user pe care am toate motivele sa il cred sustinea ceva de genul ca a cincea si a opta cifra a codului complet de 12 cifre nu ar avea o semnificatie clara iar fluctuatia acestora. A cincea cifra, in cazul CFR-ului, este 0. Cea de-a 8-a cifra ar fluctua in asa fel incat cifra de autocontrol al codului intern sa se potriveasca si codului complet.

AB CD E FGH-IJK-L

Cifra H ar fi aceea care ar "ajusta" codul complet in asa fel incat cifra L (cea de autocontrol) sa se potriveasca intregului cod. Cifra E este 0, cifrele FG sunt clasa (seria) iar numarul de parc este constituit din cifrele I, J si K.

3. Pe undeva, e normala modificarea codului UIC pentru vehiculele longevive. Lumea evolueaza iar normele internationale se modifica in timp. Desigur, asta nu inseamna acordarea numerelor de serie dupa criterii mai mult ilogice decat logice cum se intampla, uneori, la CFR.

Din acest motiv, poate nu ar fi rau sa se adopte un sistem similar celui unguresc: inscriptionarea a doua coduri. Unul cu caractere mari - care sa se pastreze pana cand locomotiva se retrage din circulatie - si unul cu caractere mici - cel UIC.

In cazul CFR-ului si ale companiilor private care utilizeaza infrastructura CFRar insemna:
A. in cazul locomotivelor: 060-EA1-yyy sau 060-DA-yyy scris cu caractere mari iar codul gen 41-yyyy-z cu caractere mici; oricum, nu m-as mira ca acesta sa devina 41x-yyy-z


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 01:59 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
B. In cazul automotoarelor ar fi doua solutii:
1. Codificarea lor ca si locomotivele
2. Codificarea lor in maniera vagoanelor de calatori (mie, personal, mi-ar placea mai mult aces tip de codificare avand in vedere ca automotor = vagon cu autonomie de miscare

In primul caz, codificarea ar viza unitatea motoare iar daca sunt mai multe, una din acestea. De exemplu:
-011 ADM pentru automotoarele seria 900
-020 ADM pentru automotoarele Faur cu doua motoare D 2156
-022 ADM pentru automotoarele seria 97 (Caravelle), pentru Malaxa 750 si 1000
-022 ADM pentru Desiro; aici ar fi o problema; aparent, 96-le ar avea codul 021 dat fiind faptul ca in fata osiilor motoare nu este niciuna purtatoare, sunt doua osii motoare iar in cazul boghiului central, cele doua osii sunt, fiecare, sub cate o unitate. Totusi, fiind vorba de un boghiul central (si nu de o prindere a osiilor pe sasiu) ambele osii apartin, in egala masura, ambelor unitati
-220 ADH pentru "92" (Duewag)
-023 ADE pentru "75" (vechea Sageata Albastra)
si asa mai departe

in al doilea caz, codul ar fi, oarecum, similar vagoanelor de calatori cu mentiune ca numarul aferent regimului de macaz ar ori 90 pentru automotoarele "izolate", respectiv 93, 94 sau 95 pentru rame. De exemplu, Malaxa seria 900 ar putea fi 90 53 24-xxyyy-z.
"Desastro" ar fi de genul 95 53 29-xxyyy-z + 95 53 39-xxyyy-z


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 02:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Conform UIC, automotoarele si locomotivele sunt bagate in acceasi oala, cea a vehiculelor cu motor...
Revenirea la o codificare in genul celei vechi (cu 060-DA-001, 040-EC1-955 etc.) nu ar avea rost. Dimpotriva, trebuie trecut cat mai urgent la codul UIC (la scrierea lui completa, cu tot cu regim si tara).
Oricum, scrierea in format UIC o sa rezolve problema cu codificarile tinand cont ca vo bi numere de forma aa 53 0400 abc-d deci, dintr-un foc, clasa vehiculului va fi formata din 4 cifre => 9999 de serii de cate maxim 1000 de vehicule. Suficiente, nu?

@Catalin Ghita: Ma indoiesc ca, in viitorul mai mult sau mai putin apropiat, vor circula in Romania mai mult de 100 de tipuri de locomotive si automotoare simultan :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Jan 2011 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Logica de neinteles a codificarii materialului continua. Astfel, au fost alocate doua serii 76 si 59 pentru automotoarele Transferoviar Grup (ex BR 624 / 924) dupa cum urmeaza:

seria 76 = ex. BR 624 = vagon motor cu transmisie hidromecanica
seria 59 = ex. BR 924 = vagon de mijloc (termenul de remorca nu e corect)

Initial, seriile 55-59 urmau sa fie alocate automotoarelor electrice iar 75-79 celor diesel.

Seria 76 se justifica (intr-o anumita masura); vagoanele exterioare au motor diesel, insa 59 nu deoarece trebuia alocat unui automotor sau unei rame electrice.

Dat fiind faptul ca automotorul Baureihe 624 / 924 are acelasi tip de dispunere a modulelor ca si prima Sageata Albastra postbelica, acesta (automotorul Baureihe 624 / 924) putea fi incadrat seriei 75, fiecarul vagon urmand sa aiba propriul numar de parc, dar in cadrul seriei 75.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group