TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 22:18

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
Noul ConectoLF care a facut probe timp de 2 saptamani.


Attachments:
img_1318.jpg
img_1318.jpg [ 106.92 KiB | Viewed 17398 times ]
img_1319.jpg
img_1319.jpg [ 117.67 KiB | Viewed 17398 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Nov 2009 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Primaria Baia Mare intentioneaza dezvoltarea transportului in comun cu troleibuze, pe raza municipiului

Primaria Baia Mare doreste sa dezvolte transportul in comun. Conform statisticilor europene, peste 70% din cetatenii europeni locuiesc in mediul urban si 9 din 10 considera ca transportul local ar trebui gestionat mai bine.


Proiect local

"Am pregatit un proiect pentru extinderea si dezvoltarea transportului cu troleibuze in Baia Mare. In cazul in care proiectul va fi aprobat Urbis va deveni un operator regional si va deservi nu doar Baia Mare, ci si zonele limitrofe. Aceasta este tendinta la nivel european, de a se dezvolta transportul in comun", a declarat directorul Directiei de Servicii Publice din cadrul Primariei Baia Mare, Vasile Barbul.

Plan de actiune

UE a elaborat un plan de actiune pe patru ani, care cuprinde 20 de masuri vizand modernizarea sistemelor de transport pentru a le face mai eficiente si mai durabile. Masurile prevad, printre altele, drepturi sporite pentru persoanele care circula cu mijloacele de transport in comun si suplimentarea fondurilor alocate cercetarii in domeniul vehiculelor cu emisii zero.

Cauzele accidentelor

Cifrele europene arata ca aglomeratiile si accidentele sunt semnele vizibile ale gestionarii defectuoase ale traficului, unul din trei accidente rutiere fatale fiind inregistrate in orase sau la periferia acestora. Exista insa si alte costuri. Traficul din mediul urban genereaza aproximativ 40% din emisiile de CO2 si 70% din restul emisiilor asociate transportului rutier.


23.10.2009
http://www.infomm.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 30 Mar 2010 14:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
L-am cunoscut in anul 2007, cu prilejul primei mele vizite in Baia Mare. Am ajuns la sediul Urbis impreuna cu Radu Coica, tocmai cand se serba ziua lui. Imediat ne-a chemat la masa si ne-a cinstit, alaturi de extraordinarul colectiv baimarean. N-o sa mai putem sta la masa lui...

Dumitru Robas, director al SC Urbis SA, s-a stins din viata

Dumitru Robas, unul dintre cei mai longevivi conducatori de institutii din Maramures, a decedat sambata dimneata, in apartamentul sau in urma unui infarct miocardic. A fost gasit in stare de inconstienta de sotia lui, care a sunat imediat la Serviciul de Ambulanta. Echipajul sanitar sosit la fata locului nu a mai putut face nimic, constatand doar decesul. Dumitru Robas ar fi implinit 63 de ani pe 9 septembrie. El se confunda practic cu unitatea pe care a condus-o. A venit la societatea de transport in comun in anul 1980 pe post de contabil sef, iar din 1991 a devenit director general al SC Urbis SA. In cei 19 ani de directorat, Urbis s-a restructurat din temelii, devenind o unitate moderna, cu servicii de calitate. De numele lui se leaga introducerea troleibuzelor, extinderea liniilor, achizitionarea de autobuze moderne provenite de la cele mai renumite firme din domeniu.

Dumnezeu sa-i dea odihna vesnica.


21.03.2010
http://www.informatia-zilei.ro/mm/2010/ ... din-viata/

Dumitru Robas va fi dus azi pe ultimul drum

Directorul Societatii Urbis S.A din Baia Mare, Dumitru Robas, s-a stins din viata sambata dimineata. Acesta a fost gasit in agonie de catre sotia sa, insa nimeni nu a mai putut face nimic pentru a-i salva viata, desi cadrele medicale au ajuns imediat la fata locului.

Cel care a condus ani de zile societatea Urbis, Dumitru Robas, s-a stins din viata, in urma unui infarct miocardic. Acesta a fost gasit in stare grava in propria casa, de catre sotia sa. Intorcandu-se de la biserica, ea a fost instiintata de soferul sotului sau ca acesta nu a mai coborat pentru a merge impreuna la sediul societatii. Nestiind despre ce este vorba, femeia s-a grabit sa ajunga in apartament. Dupa ce a deschis usa, aceasta a ramas fara grai. Disperata, a chemat ajutorul medicilor de pe ambulanta. In ciuda eforturilor depuse de catre medici, Dumitru Robas nu a mai putut fi salvat de la moarte. Inima lui a cedat.

Veste - soc printre angajatii Urbis.

Moartea lui Dumitru Robas a venit ca un soc atat pentru cei din administratia locala, cat si pentru angajatii societatii Urbis. Seful sectiei exploatare din cadrul societatii Urbis S.A., Ioan Farte, a spus cu voce trista ca vestea privind moartea lui Dumitru Robas a venit ca un traznet printre angajati. „Suntem toti socati de cele intamplate. Vestea a venit ca un trasnet pentru noi. Am fost anuntat sambata dimineata de catre soferul acestuia, ca Dumitru Robas a murit. Nu mi-a venit sa cred... Pur si simplu am fost socat. E adevarat ca a avut foarte multe probleme in ultima perioada. A fost stresat cu reducerea cheltuielilor pe care trebuia sa le faca societatea, implicit a personalului. Apoi a fost afectat si de cele ce i se intamplase primarului. Nu tin minte sa fi avut probleme de sanatate la locul de munca. Vineri a venit la serviciu si si-a facut treaba fara nicio problema”, a spus Ioan Farte.

Deocamdata, nimeni nu stie care va fi destinul societatii Urbis. Seful serviciului de exploatare a precizat ca, cel mai probabil, postul de director al societatii va fi ocupat in urma unui concurs. „Deocamdata, cel care va conduce societatea va fi directorul adjunct al acesteia, Daniel Puiu. Apoi, consiliul de administratie va hotari cine va ocupa postul de director”, a mai spus Farte.

"A fost un om extraordinar. A condus societatea din 1991 si a facut multe pentru extinderea transportului local", a mai spus Ioan Farte. Inmormantarea fostului director al societatii Urbis va avea loc azi, incepand cu ora 13.00, la Cimitirul Horea II.


22.03.2010
http://infomm.ro/dumitru-robas-va-fi-du ... timul-drum


Attachments:
Dumitru Robas.jpg
Dumitru Robas.jpg [ 44.96 KiB | Viewed 24800 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 May 2011 14:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Nr. anunt seap/Data publicare: 121371/13.05.2011
Denumire contract: Autobuze solo, pentru transportul urban, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, cu motor EURO5 sau EEV
Valoare estimata: 5.100.000 EUR

Quote:
20 bucati autobuze solo pentru transportul urban, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, cu motor EURO5 sau EEV


www.e-achizitii.com


Attachments:
DOCUMENTATIE_DE_ATRIBUIRE Urbis.pdf [1.77 MiB]
Downloaded 704 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jun 2011 14:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
20 autobuze noi: Matei cere anularea contractului cu Urbis

Viceprimarul Dumitru Matei a intiat un proiect de hotarare privind anularea procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica de produse 20 buc. Autobuze solo pentru transportul urban, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, cu motor Euro 5 sau EEV, procedura organizata de autoritatea contractanta S.C. URBIS SA.

Conform proiectului de hotarare care urmeaza a fi supus aprobarii in sedinta din data de 23 iunie, se incredinteaza S.C. URBIS S.A. cu revizuirea documentatiei de atribuire si a tuturor documentelor care au stat la baza demararii acesteia.

UPDATE: "Motivatia a fost una cat se poate se simpla. Au fost foarte multe solicitari, clarificari etc. Initial cand am pornit aceasta problema am discutat cu BERD-ul. Vrem sa facem un proiect complex, prin care printr-o singura aplicatie sa cumparam tot ce e nevoie in Baia Mare.

Sa cumparam si troleibuze, autobuze mai mici si mai mari, dar si microbuze. Sa renovam si baza Urbis-ului. BERD-ul e Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare si la ce vrem sa facem noi costurile sunt cam la jumatate fata de ceea ce ofera o societate de leasing", a punctat, pentru citynews.ro, Dumitru Matei.

Acesta a mai adaugat faptul ca va exista, in plus fata de toate aceste lucruri, si un audit si "ne spun de ce avem noi nevoie efectiv. Noi nu spunem ca nu vom lua 20 autobuze noi, dar vom cele 20 de autobuze, vom lua si 5 troleibuze poate, mai ales ca se va extinde reteaua si in Vasile Alecsandri si in plus vom avea si un audit. Si am face o singura aplicatie. Baia Mare este in analiza la BERD si primarul a discutat de doua ori cu ei".

"BERD ne da atatia bani cat am avea nevoie pentru a rezolva problema transportului in comun in Baia Mare. Numai ca in loc sa luam dobanda de 6%, vom lua cu 3%", a concluzionat Matei.

Citymanagerul Vasile Barbul a declarat ca din punctul sau de vedere ceea ce cere Dumitru Matei nu are absolut nicio motivatie.


22.06.2011
http://www.citynews.ro/maramures/evenim ... is-123455/

Sa cumpere microbuze? Marsh!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Nov 2011 09:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Achizitia celor 20 de autobuze pentru URBIS, amanata pentru 2012

Primaria Baia Mare a renuntat la achizitionarea celor 20 de autobuze pentru URBIS, procedura fiind amanata pentru anul 2012. Primarul Catalin Chereches spune ca investitia va fi inclusa in bugetul pentru anul viitor si ca, pe langa cele 20 de autobuze, vor mai fi cumparate inca opt troleibuze, odata cu extinderea liniei din Cartierul Vasile Alecsandri.

"In ianuarie, in bugetul pe 2012, va fi inclusa si aceasta achizitie. Pe langa chestiuni de ordin financiar si de finantare, a existat si o ratiune pentru care n-am dorit sa facem in acest an achizitia de autobuze, pentru ca am asteptat semnarea contractului pentru extinderea liniei de troleibuz in Cartierul Vasile Alecsandri, care necesita aproximativ opt troleibuze, si atunci doream sa includem si acest opt troleibuze in achizitie, ca sa ne putem calibra bugetul.

Acum avem unda verde pentru acest proiect si vom face achizitia in comun", a aratat, pentru ZiarMM.ro, Catalin Chereches.


http://www.ziarmm.ro/achizitia-celor-20 ... ntru-2012/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 03 Dec 2011 12:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Autoritatile din Baia Mare vor sa cumpere 20 de autobuze si opt troleibuze in 2012

Planurile de achizitie a 20 de autobuze noi pentru societatea Urbis au fost readuse astazi, 30 noiembrie, in discutie la Consiliul Local Baia Mare. Reprezentantii firmei au aratat ca vor reface in urmatoarea perioada caietul de sarcini si ca vor formula noi cereri de oferte din partea producatorilor pentru a stabili un buget orientativ in vederea cumpararii masinilor. Societatea are in plan ca in cadrul aceleasi licitatii, care e prevazuta pentru primavara anului viitor, sa achizitioneze si opt troleibuze

Achizitia de noi autobuze la Urbis a iscat in primavara acestui an dispute la Consiliul Local, din cauza unor suspiciuni care au planat asupra modului in care a fost intocmit caietul de sarcini pentru licitagtie. Ulterior hotararea care viza alocarea a 5 milioane de euro pentru cumpararea masinilor a fost revocata. Astazi, conducerea Urbis si-a pregatit din nou terenul pentru intocmirea unui caiet de sarcini, dar si si un grafic al etapelor de achizitie.

"Estimam ca pana la data de 12 decembrie sa obtinem din partea tuturor celor interesati ofertele de pret, respectiv specificatiile tehnice, si vom incheia eventualele consultari privind conformarea la cerintele lansate de noi. Motivatia acestor cereri de oferta si a eventualelor consultari este de a intocmi o documentatie care sa nu restranga participarea niciunui competitor. Tot in aceasta etapa se vor analiza si variantele posibile de finantare pentru a o alege pe cea mai optima", a declarat directorul Urbis, Daniel Puiu.

Bugetul necesar achizitiei celor 28 de autobuze si troleibuze ar urma sa fie adus in atentia Consiliului Local la sedinta de luna viitoare iar in final documentatia va trebui analizata de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Achizitiilor Publice (ANRMAP). "Estimam ca pana pe 17 februarie vom avea raspunsul cu aprobarea de catre ANRMAP si vom putea tine sedinta de deschidere a ofertelor pe 24 aprilie 2012, in eventualitatea in care nu vor fi contestatii", a completat Daniel Puiu, in fata consilierilor locali.

Consilierii locali vorbesc depre incheierea unui acord pe cinci ani in vederea cumpararii vehiculelor destinate transportului in comun. Viceprimarul Dumitru Matei a aratat ca intr-o prima faza vor fi achizitionate autobuzele si ca, personal, estimeaza un necesar de aproximativ 3 milioane de euro pentru aceasta etapa.

Troleibuzele ar urma sa fie licitate dupa punerea in functiune a unei noi linii electrificate in municipiu. Potrivit autoritatilor, se vrea ca noile achizitii sa aiba in dotare aer conditionat, motoare de ultima generatie si rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. La ora acutala, societatea Urbis are in dotare 62 de autobuze si 12 troleibuze.


http://www.emaramures.ro/stiri/58741/MA ... 012-VIDEO-


Attachments:
Autobuze_emm.jpg
Autobuze_emm.jpg [ 16.28 KiB | Viewed 22214 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2011 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Contract concesiune transport public.


Attachments:
baia mare.pdf [259 KiB]
Downloaded 297 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Dec 2011 20:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Aproape 13 milioane euro pentru achizitia a 30 de autobuze si 8 troleibuze

Consiliul Local Baia Mare a aprobat in sedinta de marti, 20 decembrie, suma de 12.898.352 euro (exclusiv TVA) ca valoare estimata si care va constitui asigurarea de fonduri pentru achizitia de catre SC URBIS S.A. a 30 autobuze si 8 troleibuze.

De asemenea, in proiectul de hotarare prevede ca se aproba organizarea, de catre SC URBIS S.A., a unei proceduri de achizitie de autobuze si troleibuze, cu respectarea legislatiei privind achizitiile publice, finalizata prin contract de achizitie publica pentru un numar de 30 unitati autobuze si 8 unitati troleibuze.


http://www.ziarmm.ro/baia-mare-aproape- ... roleibuze/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Feb 2012 19:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Unul dintre punctele inestetice din centrul orasului Baia Mare a fost retusat de catre municipalitate. Cetatenii erau nemultumiti ca la statia de autobuz situata in Piata Revolutiei, pe tronsonul dintre strazile Culturii si 22 Decembrie, trotuarul se prezenta dezastruos

Mai mult, cele doua chiscuri intre care era situata si statia de autobuz, era foarte vechi si nepractice, mai ales ca in zona era vad mare. Primarul Catalin Chereches a fost cel care s-a implicat in rezolvarea acestei probleme. A fost daramata statia veche si amplasata una noua.

Deasemenea s-a reabilitat trotuarul, fiind montate pavele. Baimarenii care asteapta autobuzul au posibilitatea de a sta pe cele cateva banci montate in perimetrul statiei de autobuz.

Trotuarul a fost pavat pe o suprafata de 650 de metri patrati si s-au asfaltat aleile de acces. S-au montat borduri noi pentru delimitarea de carosabil si au fost montate banci noi. Anul acesta edilul are de gand sa reabiliteze toata Piata Revolutiei, mai mult, si blocurile din acest perimetru.

"Vechea statie de autobuz era improprie, mai ales avand in vedere vadul din zona. Unii asteptau autobuzul, altii stateau la rand la cele doua chioscuri si mereu era inghesuiala. Trotuarul era sub orice critica iar cetatenii s-au plans de aceste aspecte. Dupa ce am intervenit cu lucrarile necesare, astazi statia si spatiul din jur se prezinta modern si cat se poate de practic.

Am primit deja reactii pozitive de la cetateni in urma acestei investitii, iar asta inseamna ca am reusit, din nou, sa realizam un lucru bun pentru comunitatea baimareana", a precizat Catalin Chereches, primarul Municipiului Baia Mare..

Acesta a mai amintit faptul ca investitiile din centrul orasului vor continua. "Vom reabilita in acest an si Piata Revolutiei. Dorim si sa ii sprijinim pe baimarenii care locuiesc in blocurile din acest perimetru sa isi reabiliteze imobilele. Vorbim totusi de zona centrala a orasului nostru care trebuie adusa la un nivel estetic multumitor.

Vom investi si in amplasarea unei noi fantani arteziene in aceasta piata, asta deoarece cea existenta nu functioneaza de ani de zile. Le-am promis cetatenilor de aici, care au facut de-a lungul anilor multe solicitari, ca vom rezolva problema. Piata Revolutiei, una dintre emblemele orasului nostru, va arata dupa investitiile pe care le vom realiza, ca un spatiu modern si civilizat", a spus edilul baimarean.


http://www.ziarmm.ro/statie-de-autobuz- ... e-in-2012/


Attachments:
statie-autobuz-baia-mare.jpg
statie-autobuz-baia-mare.jpg [ 48.58 KiB | Viewed 21909 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Jun 2012 18:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Pana la sfarsitul anului, pe strazile din Baia Mare vor circula noi autobuze

Societatea de transport in comun Urbis se afla in perioada de evaluare a ofertelor pentru achizitionarea celor 30 de autobuze si 8 troleibuze, dupa ce Consiliul Local Baia Mare a aprobat caietul de sarcini la sfarsitul lunii ianuarie. Directorul societatii, Daniel Puiu, spune ca pana acum exista doi ofertanti, firma Solaris si Evo Bus in parteneriat cu UniCredit.

Conform unui contract cadru pe trei ani, in prima faza vor fi achizitionate pana la 20 de autobuze si pana la 8 troleibuze. Daniel Puiu mai afirma faptul ca primele autobuze vor fi puse in functiune pana la sfarsitul anului in cazul in care totul decurge normal.

"Suntem in perioada de evaluare a ofertelor, am deschis oferta pe 8 iunie. Documentatiile sunt voluminoase si avem multe intrebari de pus la ofertanti, e mult de lucru. Sunt doi ofertanti, firma Solaris si Evo Bus UniCredit, sunt niste asociatii. In prima faza dorim sa achizitionam 20, asa cum scrie in documentele de licitatie, vom face un acord cadru care se va intinde pe trei ani, iar la lotul 2, pentru troleibuze, un acord cadru pe trei ani cu cantitate minima patru troleibuze si cantitate maxima opt. Este un acord cadru care nu presupune o achizitie imediata, se semneaza acordul si apoi se fac contracte subsecvente.

Troleibuzele urmeaza sa le luam numai dupa punerea in functiune a extensiei liniei de troleibuz care se face in Cartierul Vasile Alecsandri. Daca totul merge bine, pana la sfarsitul anului vor fi autobuze noi, nu pot sa garantez treaba asta si nu pot sa o dau ca certa, depinde de cum va inainta procedura si daca toate lucrurile vor decurge corespunzator", a spus Daniel Puiu.

Suma alocata de municipalitate pentru cele 30 de autobuze si 8 troleibuze se ridica la 11.240.000 euro, achizitia urmand a se face in sistem leasing financiar, derulat pe o perioada de cinci ani, cu avans 0%.


http://www.ziarmm.ro/pana-la-sfarsitul- ... -autobuze/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 09 Aug 2012 19:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Silviu wrote:
L-am cunoscut in anul 2007, cu prilejul primei mele vizite in Baia Mare. Am ajuns la sediul Urbis impreuna cu Radu Coica, tocmai cand se serba ziua lui. Imediat ne-a chemat la masa si ne-a cinstit, alaturi de extraordinarul colectiv baimarean. N-o sa mai putem sta la masa lui...

Dumitru Robas, director al SC Urbis SA, s-a stins din viata


Tot atunci l-am cunoscut si pe dl. Sergiu Verba, sef atelier intretinere, un om deosebit, ce ne-a prezentat depoul de troleibuze. Pe site-ul Urbis vad numele sau incadrat cu un chenar negru. Colectivul URBIS, greu incercat.

Dumnezeu sa-i ierte pe acesti minunati oameni!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Jun 2013 14:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
Plan de administrare: Reorganizarea Urbis se va face cu dat afară oameni şi modificat linii de transport

Aleşilor locali din Consiliul Local Baia Mare le-a fost prezentat recent, în cadrul ultimei şedinţe de Consiliu Local, un plan de administrare al societăţii Urbis propus de către chiar membrii Consiliului de Administraţie al acestei societăţi. Un capitol distinct în acest plan l-a constituit restructurarea societăţii. În opinia membrilor CA al Urbis, această restructurare ar trebui să aibă mai multe componente

“a) Reorganizarea societăţii pe baze noi, solide, ca şi cum, acum, ar trebui să realizăm o societate nouă care să realizeze transportul în comun în Baia Mare şi împrejurimi
b) Regândirea numărului de personal în conformitate cu cele de la pct a);
c) Modificarea programului de transport prin realizarea a 2 categorii de linii, astfel:
5 linii principale, care asigură TL în toate cartierele de blocuri, zonele de interes şi care au o frecvenţă ff bună (in orele de vârf 5 min), astfel:
L 50, actuala linie de troleibuz, dar doar până la gară
L 52, noua linie de troleibuz (gară - grănicerilor - pţa izvoare), până la finalizare putem pune autobuze
L 4, păstrează in linii mari actuala linie, dar am modificat totuşi traseul
L 3, leagă cart Săsar de Unirii la Kafland II, intersectându-se cu L50 şi L 52
L 1, leagă cart Ferneziu de principalele pct (stadion, mag MM, pţa revoluţiei, piaţa alimente izvoare).
5 linii secundare, care completează TL şi in cartierele de case, dar care au o frecvenţă mai redusă decât cele principale, dar cu o frecvenţă mult mai bună decât avem acum, astfel:
L 51, actuala linie de troleibuz, de la Real până la gară
L 18, Blidari - Urbis, cu o frecvenţă mai mare decât este acum
L 9, Col Topitorilor - Republicii - Traian
L 31, leagă cart V Roşie de centrul orasului, se realizeaza cu un microbuz
L 5, leagă cart V. Borcutului de gară, de unde se poate merge oriunde, foarte rapid.
d) Schimbarea mentalităţii personalului angajat la SC Urbis SA”, se arată în respectivul raport.

Vă reamintim că deja o parte din angajaţii societăţii vor fi puşi pe liber începând cu săptămâna viitoare, urmând ca mai apoi să se facă alte şi alte restructurări. Asta şi pentru că Primăria Baia Mare a achiziţionat recent mai multe autobuze noi pentru transportul în comun.

http://maramures.citynews.ro/eveniment/ ... icat-linii


Attachments:
Solaris 1.jpg
Solaris 1.jpg [ 47.62 KiB | Viewed 18592 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 08 Jan 2014 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Lista bunuri Urbis.


Attachments:
2_3 Contract de delegare_Anexa3_Lista bunuri URBIS.pdf [107.01 KiB]
Downloaded 265 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Feb 2014 18:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
SANCTIUNI – Sase soferi ai societatii Urbis au fost demisi, iar alti 38 vor primi salarii mai mici din cauza supraconsumului de combustibil

Anchetele facute de noua conducere a societatii Urbis nu au ramas fara urmari. Nu mai putin de sase soferi au fost dati afara astazi, 10 februarie, din cauza supraconsumului de motorina pe care l-au inregistrat mijloacele de transport in comun pe care le-au condus in anul 2013. Acestea nu au fost singurele masuri disciplinare luate impotriva soferilor indisciplinati. Alti 38 de soferi vor primi o penalizare de 5-10% din salariu, iar inca 14 persoane au fost avertizate verbal. Aceste masuri vin dupa ce actuala conducere a primit un raport potrivit caruia, in 2013, nu mai putin de 12.000 de litri de motorina au fost supraconsum.

Masurile disciplinare impotriva soferilor societatii Urbis au venit la scurta vreme dupa ce Ion Pop, directorul societatii Urbis, a prezentat o analiza a consumului de motorina din anul 2013. Problemele majore nu au putut fi trecute cu vedere, iar sase soferi au fost concediati.

„Am analizat situatia supraconsumurilor care au fost inregistrate in cursul anului 2013 si am trimis 62 de conducatori auto in Comisia de Cercetare Administrativa. Au inceput ca sa mi se prezinte concluziile, dupa care am chemat pe cei care fac parte din conducerea societatii si am discutat pe fiecare caz in parte si am stabilit o serie de sanctiuni disciplinare. Astazi am luat masura concedierii la sase conducatori auto care au avut depasiri consistente la combustibil anul trecut, urmeaza ca pentru o parte din cei care au inregistrat supraconsumuri sa luam masuri de sanctionare disciplinara prin reducerea salariului de la 5 la 10%, pe o perioada de una sau trei luni, fiecare dupa cantitatea de supraconsum care a inregistrat-o. Unii, care au avut cantitati nesemnificative, i-am atentionat si le-am cerut ca pe viitor sa vada modul in care conduc, in care-si indeplinesc atributiile de serviciu ca si conducatori auto“, a explicat Ion Pop, directorul Urbis.

Potrivit conducerii societatii, fiecare din cei sase soferi a folosit intre 400 si 800 de litri de motorina in plus fata de norma impusa. Mai mult, pe langa masura concedierii, cei sase soferi trebuie sa plateasca integral contravaloarea motorinei, in caz contrar impotriva acestora urmand sa se faca plangeri la Politie. Situatia consumului exagerat de combustibil a inceput sa se reglementeze incepand din acest an.

„In luna ianuarie doar doua din autobuze au inregistrat supraconsum - trei litri si doi litri, iar campioanele de anul trecut mi-au adus o economie de 50 si ceva de litri. Am spus ca nu mi se pare corect, adica alea care au consumat mii de litri intr-un an de zile, nu mai consuma nici cel putin cat aveau ei consumul normal, ci imi aduc economii“, a mai spus Ion Pop, directorul Urbis.

Daca numerosi soferi au fost sanctionati sau chiar concediati, au fost si cazuri in care conducatori ai mijloacelor de transport in comun au fost recompensati pentru modul in care au lucrat in 2013.

„Daca sase am dat afara, tot azi sase i-am recompensat pentru faptul ca anul trecut n-au inregistrat supraconsumuri. Deci una calda, una rece. Cel care munceste si isi vede de treaba, gasim solutii pentru a-l stimula, a-l recompensa, iar cei care nu inteleg ca la societatea asta trebuie sa-si faca treaba si sa indeplineasca atributiuni de serviciu cu raspundere, n-au decat sa divortam“, a incheiat directorul.

http://www.emaramures.ro/Stiri/93731/SA ... bil-VIDEO-


Attachments:
sediu-urbis-nou.jpg
sediu-urbis-nou.jpg [ 47.01 KiB | Viewed 18475 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 08:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Traditie, preocupare, performanta. Felicitari URBIS!


Attachments:
GazetaTransportuluiPublicUrban13Iunie.pdf [27.83 MiB]
Downloaded 235 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 01 Aug 2014 12:57 
Brosura cuprinde mai multe lucruri interesante, mi-a atras insa atentia textul de mai jos:

"În 1975, transportul în comun este dotat cu primele 3 autobuze Roman Diesel UD 112, până atunci existând doar autobuze TV de capacitate medie. În imagine sunt primele autobuze de acest fel, aduse de la Cluj Napoca, la intrarea in judetul Maramures"

E corecta informatia privind aducerea autobuzelor Roman 112 UD de la Cluj-Napoca? Mie mi se pare ca numerele sunt de Bucuresti.


Attachments:
Roman112UDBaiaMare.JPG
Roman112UDBaiaMare.JPG [ 76.47 KiB | Viewed 18214 times ]
Top
  
 
PostPosted: Thu 07 Aug 2014 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Accidentul rutier petrecut ieri dimineata pe strada 8 Martie din municipiul Baia Mare s-a soldat nu doar cu victime, ci si cu pagube materiale insemnate. La autoturismul avariat din cale-afara se adauga pagube ce constau in distrugerea unei parti a postului de transformare de pe baza de troleibuze a firmei de transport in comun Urbis Baia Mare, spargerea lunetei unui autobuz nou si punerea la pamant a unei portiuni din gardul imprejmuitor. Impactul autoturismului cu gardul de beton si peretele postului de transformare a fost atat de puternic incat o parte a zidului s-a ruinat si un dulap intreg cu celule electrice a fost mutat din loc in interiorul locatiei.

In plus, in momentul impactului, bucati de beton si zidarie au zburat la cativa metri in interiorul bazei de troleibuze si au cauzat sparturi in geamurile unei hale in care era parcat un autobus nou Solaris.Mai mult de atat, luneta autobuzului a fost sparta de o bucata de piatra/beton care a strapuns geamurile halei. Potrivit oficialilor firmei de transport in comun Urbis Baia Mare, linia de troleibuze a avut de suferit de pe urma accidentului caci baza de troleibuze a ramas fara curent electric. Alimentarea liniei de troleibuze s-a trecut pe solutia de avarie pana cand electricienii au reusit sa rezolve, cat de cat, situatia pentru ca transportul in comun cu troleibuze sa nu aiba de suferit. Cat priveste autobuzul cu luneta sparta, managerul firmei Urbis – col. (r ) Ion Pop- a declarat ca acesta se afla in hala cu pricina datorita faptului ca tocmai urma sa i se schimbe un geam spart cu altul adus pe baza de comanda. Acum, autobuzul va mai trebui sa stationeze in garaj pana cand se va comanda si livra o luneta noua, ceea ce presupune doua- trei saptamani de inactivitate cu respectivul mijoc de transport.


http://www.doza24.ro/index.php/diverse, ... utier.html


Attachments:
accident_urbis.jpg
accident_urbis.jpg [ 705.73 KiB | Viewed 18179 times ]
accident_urbis1.JPG
accident_urbis1.JPG [ 729.25 KiB | Viewed 18179 times ]
accident_urbis2.JPG
accident_urbis2.JPG [ 641.44 KiB | Viewed 18179 times ]
accident_urbis3.jpg
accident_urbis3.jpg [ 550.81 KiB | Viewed 18179 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Aug 2014 15:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Prezentare URBIS (URTP, aprilie 2014).


Attachments:
prezentare-sc-urbis-sa-baia-mare.pdf [9.94 MiB]
Downloaded 287 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 19 Aug 2014 20:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Incepand de sambata, 23 august, in Baia Mare se va introduce o noua linie de troleibuz - nr. 54. Traseul noii linii este urmatorul: Auchan (Real) – Bd. Bucuresti - Dorna – Gara CFR – Bd. Traian - Pizza Plus – Bd. Republicii – Liceul Sportiv – Bd. Unirii – Kaufland 2 – str. Granicerilor – Center Granicerilor – str. Mihai Eminescu – Piata Izvoare (sensul giratoriu de la intersectia str. 22 Decembrie, str. V. Alecsandri, str. Closca, str. A. Muresanu) si retur.

Troleibuzele vor circula la un interval de 15 minute in zilele lucratoare, intre orele 5:00 si 23:00, astfel:

Ore plecare Piata Izvoare: 5:00–22:25; Ore plecare Auchan (Real): 5:30–23:00.

Troleibuzele vor circula la un interval de 30 de minute in zilele nelucratoare intre orele 5:00 si 22:30 astfel:

Ore plecare Piata Izvoare: 5:00–21:55; Ore plecare Auchan (Real): 5:30–22:30.

Totodata, incepand cu 23 august, se desfiinteaza linia 34, iar linia de troleibuz 51 se transforma in linia 50. Traseul liniei 50 este: URBIS – Piata Izvoare – Gara CFR. Troleibuzele de pe linia 50 nu vor mai circula pana la Auchan.


Cu alte cuvinte, se revine la linia de troleibuz nr. 50, traseul 51 desfiintandu-se.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 28 Sep 2014 08:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Linia de troleibuz 50 (re)devine linia 51 cu traseul initial pana la Auchan

In urma solicitarilor primite de la cetatenii municipiului Baia Mare, primarul Catalin Cherecheș a recomandat conducerii S.C. URBIS S.A. Baia Mare ca linia 50 (Urbis-Gara) sa se transforme in linia 51. In acest fel incepand cu data de 29.09.2014, troleibuzele de pe linia 51 vor circula pe traseul Urbis - Piata Revolutiei - Gara - Statia Real - Supermarket Auchan. Troleibuzele vor circula dupa același program: in zilele lucratoare: la interval de 10 minute intre orele 4:35 - 15:25; la interval de 12 minute intre orele 15:25 - 18:00 și la interval de 15 minute intre orele 18:00 - 22:30; in zile nelucratoare: sambata la un interval de 15 minute intre orele 4:45 - 14:00, iar duminica la interval de 20 de minute intre orel 4:45 - 22:00.


doza24.ro


Attachments:
troleibuz_50.jpg
troleibuz_50.jpg [ 218.33 KiB | Viewed 17947 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 28 Sep 2014 16:06 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu wrote:
Linia de troleibuz 50 (re)devine linia 51 cu traseul initial pana la Auchan

Imaginea ne arata un troleibuz inmatriculat cu "numere interne" de Giurgiu...?!? Acest vehicul n-ar avea teoretic dreptul sa paraseasca orasul "GR". Numerele locale nu pot fi date decat pentru circulatie in limitele administrative ale primariei care le emite. Iar numar de leasing nu are cum sa fie in cazul troleibuzelor.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Mar 2015 18:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Copilarii!!!

Primarul Catalin Chereches i-a solicitat demisia directorului societatii Urbis. Structura manageriala a societatii de transport isi aroga performante nejustificate

In cadrul sedintei Consiliului Local al municipiului Baia Mare care a avut loc astazi, 17 martie, Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare i-a sugerat directorului societatii Urbis, Ion Pop, sa isi dea demisia. Acelasi lucru l-a solicitat primarul si membrilor din Consiliul de Administratie al societatii. Decizia a fost luata dupa ce intre conducerea executiva a societatii Urbis si membrii consiliului s-a iscat o situatie conflictuala. Tensiunile au aparut din cauza faptului ca structura de manageriat isi asuma merite care, de fapt, nu le apartin. Mai mult, primarul municipiului Baia Mare a solicitat o analiza tehnica, dar si economica a societatii Urbis.

Semnalul de alarma in cazul conducerii societatii Urbis a fost tras de Vasile Barbul, directorul Directiei Dezvoltare Publica din cadrul administratiei publice baimarene. Acesta si-a inaintat demisia din functia de presedinte al Consiliului de Administratie al societatii Urbis, semnaland primarului municipiului Baia Mare, Catalin Chereches, situatia conflictuala existenta intre consiliu si conducerea executiva a societatii.

“Am inteles foarte clar mesajul domniei sale si ratiunea pentru care si-a dat demisia. In mare parte ii dau dreptate pentru ca asa zisa performanta a societatii Urbis nu are legatura cu actul managerial. Are legatura cu extinderea liniei de operare a societatii Urbis, respectiv pe zona metropolitana si veniturile suplimentare pe care le-a incasat societatea Urbis. In alta ordine de idei, are legatura cu innoirea parcului auto care s-a suprapus in mod fericit cu venirea noului manager, lucru care a generat o scadere a chletuielilor cu combustibilul si cu piesele auto. Nu ascundem faptul ca noi, Municipiul Baia Mare, venim de ceva timp cu un aport mult mai mare spre societatea Urbis, indiferent ca vorbim de compensarea pierderilor pentru tineri sau pentru varstnici dar si cu compensarea leasing-ului pentru troleibuze si autobuze”, a declarat Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare.

Mai exact, conducerea Urbis se lauda in ziarele locale cu performantele la care a ajuns societatea, dar nu precizeaza faptul ca pentru aceste plusuri segmentul executiv nu a avut nicio implicare, succesele realizandu-se datorita implicarii financiare a Administratiei Publice Locale a municipiului Baia Mare.

“Asadar, in momentul in care vedem prin ziarele locale cat de eficienta este societatea si managementul societatii ne gandim cat de real este acest lucru. Si noi nu suntem oameni care sa spunem daca cineva are sau nu dreptate dar cred ca in mod corect, avand in vedere ca nu doar domnul Barbul este cel care a transmis un semnal de alarma, ci si alti reprezentanti ai Consiliului de Administratie, consider ca un semnal, ca primar al municipiului Baia Mare, as putea lansa si eu dupa care, impreuna cu Consiliul Local, sa facem o analiza clara a activitatii de acolo si a relationarii dintre management, Consiliul de Administratie, respectiv angajatii Urbis. Dar pentru a face acest lucru eu cred ca, cel mai corect, moral ar fi ca intreg Consiliul de Administratie sa demisioneze si domnul director al societatii Urbis sa faca acelasi lucru. Ca sa pornim de la un nivel egal pentru toti si sa reluam atat analiza tehnica respectiv cea economica a societatii Urbis si de ce nu, sa putem sa selectam persoanele potrivite si pentru functia de director si pentru Consiliul de Administratie”, a mai adaugat Catalin Chereches, primarul municipiului Baia Mare.

Primarul a mai aratat faptul ca in cadrul unei societati nu se poate face performanta atunci cand exista o situatie conflictuala sau un anumit tip de orgoliu a celor care detin functii de conducere.


https://www.emaramures.ro/Stiri/112010/ ... stificate-


Attachments:
troleibuze-noi-urbis2.jpg
troleibuze-noi-urbis2.jpg [ 66.66 KiB | Viewed 17346 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 19 Mar 2015 21:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Porcaria ia amploare.

Ion Pop, directorul societatii Urbis duce o viata pe picior mare. “Rapidu” isi aroga performante nemeritate in timp ce incaseaza zeci de mii de lei lunar si angajeaza vechi cunostinte

"Un om este mai atent la banii lui decat la principiile sale”. Pare a fie citatul aplicabil si in cazul directorului general al societatii Urbis, Ion Pop. General in grade, Ion Pop obtine lunar un salar brut de 11.374 de lei pentru faptul ca isi aroga performante in care investeste, in realitate, Administratia Publica Locala a municipiului Baia Mare.

Venitul directorului general nu se opreste doar la indemnizatia lunara. El mai are parte de o pensie in valoare de 6.300 de lei iar daca isi face treaba bine, societatea pe care o reprezinta atinge criteriile de performanta, obiective in care a uitat ca investeste tot municipalitatea, mai primeste, conform contractului, alte trei salarii la final de an. Si pentru ca un suc sau o apa plata costa si cand esti director la o societate ti se permite sa cumperi aceste lucruri pe protocol, Ion Pop are la dispozitie in fiecare luna nu mai putin de 5.000 de lei, bani din care isi poate satisface toate poftele.

Sumele impresionante de bani de care beneficiaza lunar Ion Pop, directorul general al societatii Urbis, l-au facut sa creada ca i se cuvine orice. Performantele sau obiectivele realizate cu brio au fost deja trecute de directorul general in mapa sa personala. Dar, inainte sa inchida documentul, trebuie sa mai treaca si cele 100 de angajari pe care le-a facut timp de un an de cand a fost numit in functie. Si daca a avut alaturi de el in cursul anilor oameni din structuri ale pompierilor, politistilor sau jandarmilor, Ion Pop a adus si in societatea pe care o manageriaza personal din cadrul aceluiasi segment.

Asa se face ca, in timp foarte scurt, fostul sau sofer de pe vremea cand Ion Pop era sef al Politiei Municipiului Baia Mare a devenit lider de sindicat la societatea Urbis. Cand se lauda cu performantele obtinute de societate, Ion Pop uita de faptul ca nu si-a respectat anumite angajamente fata de membrii Consiliului de Administratie al societatii. Acesta fiind si motivul pentru care Vasile Barbul, directorul Directiei Dezvoltare Publica din cadrul Primariei Baia Mare a ales sa isi dea demisia din functia de presedinte al consiliului.

“De mai multa vreme i-am comunicat domnului director faptul ca sunt lucruri care nu se petrec asa cum ar trebui. Dansul a facut angajari fara sa tina cont de o intelegere pe care am avut-o la momentul la care dansul a semnat contractul si a preluat functia de director general. S-au angajat aproape 100 de persoane de cand domnia sa a venit la serviciu. Nu vreau sa intru acuma in multe detalii, cine sunt aceste persoane, din ce zona provin, pentru ca poate as da intr-o zona a derizoriului. Oricum acesti oameni nu au fost angajati pe baza unor criterii foarte corecte si obiective”, a declarat Vasile Barbul, fostul presedinte al Consiliului de Administratie al societatii Urbis.

Reducerea cheltuielilor pentru carburanti, cu care se lauda directorul general al societatii, Ion Pop, nu s-a vazut insa si in scaderea subventiilor pe care Primaria Baia Mare o face catre Urbis. Sumele, in momentul de fata, sunt destul de mari, fiind mult mai mari decat s-au acordat cand Ion Pop nu era la conducerea societatii.

“In momentul in care operezi cu autobuze noi sau aproape noi, in mod normal cheltuielile cu intretinerea acestor mijloace ar trebui sa scada dar acest lucru nu prea s-a intamplat. Si totul a culminat in data de 2 martie cand ne-a fost prezentat verbal de catre domnul director in Consiliul de Administratie o solicitare a liderului de sindicat prin care cerea ca sa participe la sedintele de Consiliu de Administratie. Toti membrii consiliului au spus ca “Da”, sunt de acord sa participe respectivul lider de sindicat in momentul in care exista probleme ce tin de natura sindicala. A aparut mai apoi o adresa, inregistrata la Primaria Baia Mare prin care sindicatul facea responsabil Consiliul de Administratie de eventuale revolte spontane ale membrilor de sindicat pentru ca liderul de sindicat nu este lasat sa participe la sedinte. Si aicea lucrurile sunt oarecum incorecte, in sensul ca liderul de sindicat este o persoana care ii este apropiata domnului director de la Urbis. A angajat-o acuma, foarte recent la societate”, a mai adaugat Vasile Barbul.

Contributiile financiare pe care atat Primaria Baia Mare cat si celelalte administratii locale din zona metropolitana, unde opereaza societatea, le are fata de Urbis sunt foarte mari.

“Subventia pe care o platim ca si diferenta intre venituri si cheltuieli, luna de luna, este in jurul sumei de 1 milion de lei, plus, minus 10-15.000 de lei, in functie si de cursul valutar. Fac mentiunea ca in aceasta suma intra inclusiv ratele de leasing pentru autobuze si troleibuze. Acest leasing acopera, de fapt, o buna parte din suma pe care o platim la care se adauga o suma ce merge pana catre 300.000 de lei ca si subventii pe care municipalitatea le acorda unor categorii sociale defavorizate, unele date ca si obligatie prin lege si altele stabilite de catre Consiliul Local. Pe langa aceste sume, noi am achitat anul trecut achizitia unor autobuze. Mai avem in lista de investitii si pentru anul acesta sa achizitionam niste autobuze pe care sa le foloseasca societatea Urbis in operarea pe raza municipiului Baia Mare sau in zona metropolitana”, a declarat Vasile Barbul.

Contactat telefonic de catre reporterii Emaramures, directorul general al societatii Urbis nu a dorit sa comenteze faptul ca i s-a solicitat zilele trecute demisia din functia de conducere. La o scurta analiza este simplu motivul pentru care Ion Pop refuza sa isi dea demisia. Daca face acest lucru isi va pierde cele 12 salarii pe care trebuie sa le primeasca in cazul in care este demis din functia de conducere, banii pe care ar urma sa ii aiba la 90 de zile de la data cand a fost demis.

“Sunt pe drum, cand ma intorc. Ma duc la sedinta URTP. Cand ma intorc, dupa aia. Acuma ma concentrez la altceva, ca am sedinta la URTP si ma concentrez la problemele astea”, s-a eschivat Ion Pop.

Imediat dupa ce a declarat ca este ocupat cu alte probleme, Ion Pop a mai precizat ca i-a transmis primarului municipiului Baia Mare, Catalin Chereches, faptul ca nu va comenta in niciun fel solicitarea facuta de edilul baimarean.

Demersul lui Vasile Barbul, acela de a demisiona din Consiliul de Administratie a societatii Urbis, a fost urmat si de alti membri. Astfel, in momentul de fata doar un membru mai face parte din consiliu, patru deja renuntand la aceasta calitate.

Actualizare (ora 14.50): In urma cu putin timp am fost informati ca si ultimul membru al Consiliului de Administratie al societatii Urbis si-a dat demisia.


http://www.emaramures.ro/Stiri/Tiparest ... sID=112095


Attachments:
ioan-pop-director-urbis.jpg
ioan-pop-director-urbis.jpg [ 53.12 KiB | Viewed 17291 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Apr 2015 08:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Azi, 17 aprilie 2015, la Sibiu a avut loc sedinta Consiliului Director al Uniunii Romane de Transport Publici si Adunarea Generala Anuala a URTP. Operatorul de transport public in comun de persoane Urbis Baia Mare a fost reprezentat de generalul de brigadă (r) Ion Pop- directorul general si ec. Rus Ionut-directorul economic. Cu aceasta ocazie s-a prezentat Raportul de activitate pe anul 2014, sub forma Anuarului URTP, 30 operatori de transport public local si 16 firme specializate din industrie figurand in documentul adecvat.

S-a intocmit si un clasament national, ierarhie in care SC URBIS SA Baia Mare se afla pe locul al treilea pe tara in ceea ce priveste indicele de crestere a productivitatii (0,084). Acest indice se exprima prin raportul dintre veniturile totale inregistrate la nivelul anului 2014 si numarul total de angajati ai operatorului de transport in comun de calatori. Pe primul loc se afla operatorul de transport public SC MEDITUR SA din Medias (0,095), pe locul al doilea situandu-se compania de transport Oradea Transpot Local (OTL) din Oradea (0,087).

Conform datelor statistice din 2014, SC URBIS SA Baia Mare se afla pe locul trei in ceea ce priveste indicele de crestere a productivitatii (0,084)- acest indice se exprima prin raportul dintre veniturile totale la nivelul anului si numarul total de angajati ai operatorului de transport- din cei 20 operatori care au transmis date URTP. Pe primul loc se afla SC MEDITUR SA din Medias (0,095) iar pe al doilea se afla operatorul OTL din Oradea (0,087). Dupa Baia Mare se afla Cluj-Napoca (Compania de Transport Public Cluj Napoca) si Sibiul (S.C. TURSIB S.A. Sibiu) pe locul IV, respectiv Brasovul (prin Regia Autonomă de Transport Brașov) pe pozitia a V-a.

Intr- un raspuns dat de URTP la o solicitare scrisa a ziarului electronic Doza24.ro se arata ca firma Urbis Baia Mare a inregistrat o marire cu 70 de procente a indicelui de crestere a productivitatii. “Din datele obtinute pentru anul 2012, SC URBIS S.A. Baia Mare inregistra un indice de 0,0592, asadar o crestere in doi ani de 70%. Inainte de 2012, Anuarul URTP nu includea nici un fel de indicatori”, a declarat ing. Doina Anastase, Responsabil proiecte URTP, pentru Doza24.ro.

“Personal, consider ca operatorul din Baia Mare se afla intre cei care se implica constant in activitatile URTP prin prezentarea unor studii de caz in cadrul unor proiecte europene si a altor experiente impartasite membrilor URTP. De altfel, este primul operator din Romania care a achizitionat autobuze ecologice EEV, respectiv autobuze echipate cu motoare intre EURO 5 si EURO 6, ceea ce reflecta preocuparea fata de protejarea mediului inconjurator din partea primarului municipiului Baia Mare, Catalin Chereches, cat si a consilierilor locali si asigurarea conditiilor decente de transport pentru calatori”, a subliniat ing. Doina Anastase, Responsabil proiecte URTP.

La randul sau, Liviu Neag- presedintele URTP si, totodata, directorul general al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca a tinut sa remarce doua aspecte. Pe de o parte, Liviu Neag a subliniat profesionalismul si experienta managerului SC Urbis Baia Mare- general de brigada (r) Ion Pop- in cresterea productivitatii operatorului de transport urban de calatori din Baia Mare. Liviu Neag a reliefat aceste lucruri in contextul in care, sustine domnia sa, cunoaste foarte bine activitatea operatorului SC Urbis Baia Mare si a celorlalti doi predecesori ai managerului Ion Pop la conducerea firmei baimarene. Liviu Neag a spus clar si raspicat ca Ion Pop a schimbat radical, in bine, imaginea si productivitatea firmei Urbis Baia Mare, iar in Consiliul Director al URTP a avut si are in continuare o prestatie demna de respect si admiratie: „De cum intri pe poarta firmei Urbis si pana la ultima hala de mentenanta se observa schimbarile facute de dl. Pop”. Presedintele URTP a reliefat si implicarea generalului de brigada (r) Ion Pop in extinderea transportului in comun la nivelul Zonei Metropolitane Baia Mare, demers prin care s-au rezolvat mai multe probleme de ordin social cu care se confruntau administratiile locale din localitatile invecinate cu municipiul resedinta de judet.

Pe de alta parte, Liviu Neg a evidentiat implicarea primarului Catalin Chereches si a consilierilor locali in dotarea firmei Urbis cu mijloace de transport noi, in speta autobuze si troleibuze. Presedintele URTP si, totodata, directorul general al Companiei de Transport Public Cluj- Napoca a remarcat si interesul comun al autoritatilor baimarene si al managerului Ion Pop pentru extinderea transportului in comun cu troleibuze, lucru care concura la scaderea gradului de poluare a mediului inconjurator. De remarcat este faptul ca la mijlocul lunii mai 2014, in Baia Mare s-a desfasurat sedinta Consiliului Director al URTP in prezenta inginerului Liviu Neag. La respectiva reuniune a directorilor generali ai societatilor de transport publici din mai multe municipii din tara, reprezentantii administratiei publice locale din Baia Mare si-au manifestat interesul si implicarea in dotarea firmei Urbis cu mijloace de transport in comun in beneficiul locuitorilor municipiului resedinta de judet.


doza24.ro


Attachments:
autobuz_solaris1.JPG
autobuz_solaris1.JPG [ 640.38 KiB | Viewed 17139 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Tot Solaris. Se asigura omogenitatea parcului de autobuze.

Primaria Municipiului Baia Mare si Consiliul Local au alocat firmei de transport in comun de persoane URBIS Baia Mare suma de 459.000 lei din bugetul pe anul 2015 pentru achizitionarea a trei autobuze marca Solaris rulate. Autobuzele second-hand, provenite din Elvetia –unde au circulat mai bine de 9 ani- au ajuns in curtea firmei baimarene si vor fi destinate transportului public de persoane pe raza municipiului resedinta de judet. Noile mijloace de transport in comun urmeaza a fi puse in circulatie imediat dupa ce vor fi parcurse procedurile de receptie si verificare.

http://www.doza24.ro/en/economic/5782-o ... -mare.html


Attachments:
autobuze_noi_urbis.jpg
autobuze_noi_urbis.jpg [ 169.3 KiB | Viewed 16318 times ]
autobuze_noi_urbis1.jpg
autobuze_noi_urbis1.jpg [ 143.78 KiB | Viewed 16318 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 23 Jan 2016 21:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Plan de administrare 2015-2019.

Quote:
Extinderea transportului cu troleibuzul este în acest moment un obiectiv strategic al administrației publice locale a Municipiului Baia Mare. În acest context s-a implementat proiectul ”Îmbunătățirea transportului public urban prin extinderea rețelei de troleibuz și a infrastructurii aferente în Municipiul Baia Mare” – proiect depus în cadrul Programului Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară – Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere, cu finanțare din fonduri europene, care a extins transportul electric în cartierul Vasile Alecsandri.

În perioada 2016-2019, propunem extinderea transportului electric și spre cartierul Săsar pe relația: str. Lucaciu - str. Electrolizei - str. Industriei - str. Minerilor - str. Victoriei, precum și legarea cartierului Săsar cu Gara CFR prin Bd. Decebal.


Attachments:
PLAN+DE++ADMINISTRARE+CA+URBIS-final.pdf [1.72 MiB]
Downloaded 225 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 Nov 2019 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Quote:
STUDIU DE OPORTUNITATE ÎN VEDEREA DELEGĂRII GESTIUNII SERVICIULUI DE TRANSPORT PUBLIC LOCAL PE TERITORIUL ZONEI METROPOLITANE BAIA MARE.


Attachments:
Studiul de Oportunitate ZMBM-final.pdf [2.33 MiB]
Downloaded 116 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Mar 2023 13:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Introducerea unu tren metropolitan care să lege oraşele Baia Sprie - Baia Mare - Seini a fost cuprins planul de investiţii al Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Baia Mare (2021-2030), a anunţat, vineri, serviciul de comunicare din primărie.

Proiectul a fost avizat de consilierii locali şi prevede printre altele reducerea cotei modale a autovehiculului personal în localităţile vizate, reducerea duratelor de deplasare spre şi dinspre municipiul reşedinţă de judeţ Baia Mare, dar şi creşterea cererii de navetism din zona peirubană către municipiul Baia Mare.

"Transportul public reprezintă una dintre preocupările principale în procesul de tranziţie către o mobilitate durabilă atât la nivel naţional, cât şi la nivel european. În acest context, trenul metropolitan reprezintă o opţiune viabilă de satisfacere a cererii într-un mod sustenabil, care să asigure o utilizare cât mai redusă a mijloacelor poluante de transport pentru deplasarea între localităţi, în special pentru deplasările de zi cu zi" arată proiectului avansat şi aprobat.

De asemenea, principalele activităţi din proiect prevăd amenajarea unei linii de tren metropolitan pe traseul Baia Sprie - Baia Mare - Seini; reconstruirea căii ferate între Baia Mare şi Baia Sprie; amenajarea unei linii de tren metropolitan pe traseul Baia Sprie - Baia Mare - Firiza; amenajarea staţiilor de tren metropolitan aferente traseului: construcţia/modernizarea peroanelor, construcţia suprastructurilor de adăpostire a călătorilor, dotarea cu mobilier urban specific, construcţia/modernizarea clădirilor tehnice şi de adăpostire. Peroanele vor fi construite astfel încât să permită accesul facil în/ din vehicul pentru toate categoriile de călători.

Studiul tehnic prevede două posibile trasee: T1 Seini - Baia Mare - Firiza - 34.5km, operabil pe termen scurt, infrastructură integral existentă şi T2 Seini - Baia Mare - Baia Sprie - 36.3 km, operabili pe termen mediu/lung, condiţionat de instalarea infrastructurii feroviare din Combinat (Sit Regenerare) la Baia Sprie pe vechiul terasament, pe Calea Plevnei.

"Reţeaua propusă prezintă 10 staţii comune, dintre care 3 puncte noi de oprire, şi respectiv 3 staţii noi pe fiecare ramură a serviciului, totalizând 16 staţii (inc. Gara Baia Mare). Durata de parcurs a unui astfel de traseu, la o viteza comercială realistă de până în 40 km/h şi respectiv cu timpii tehnici necesari rebrusării ajunge la 2 ore, o ora per sens" menţionează studiul efectuat.

Totodată, în privinţa exploatării, va fi nevoie de un parc circulant de 4 trenuri active şi o rezervă pentru un serviciu intercalat la fiecare 30 de minute în ora de vârf (pe trunchiul comun). În afara orei de vârf trenurile ar circula la 40 de minute (cu 3 trenuri) şi respectiv o dată pe oră seara şi în weekenduri (două trenuri).

Valoarea proiectului a fost estimată la 92.200.000 euro.


https://sighet247.ro/s/maramures-tren-metropolitan-pentru-conectarea-oraselor-baia-sprie-baia-mare-seini-valoarea-proiectului-este-de-92-milioane-euro-640aec40f4113


Attachments:
Baia Mare DMU.jpg
Baia Mare DMU.jpg [ 105.27 KiB | Viewed 1052 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Aug 2023 21:45 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 91
Location: Brașov
Vehicule nepoluante destinate transportului public, în cadrul proiectului „Creșterea mobilității urbane durabile în Municipiul Baia Mare prin modernizarea parcului auto de transport public în Municipiul Baia Mare”

Lot 1 - 11 autobuze electrice (8 autobuze de 12 m și 3 autobuze de 18 m);
Lot 2 - 5 troleibuze de 18 m.

Valoarea totală a investiției: 44.461.826,40 RON, fonduri provenite din Programul Național de Redresare și Reziliență.

Link E-Licitație: http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-not ... /100169122


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group