TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 18 Apr 2024 05:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Sofia: tramvaie
PostPosted: Mon 16 May 2011 15:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Capitala Bulgariei isi va improspata flota de tramvaie cu 20 unitati Tatra T4D-C + B4D-C provenind din Halle (HAVAG).

Foto in Amstetten, primele 16 unitati: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/


Attachments:
hawagtatraamstetten.jpg
hawagtatraamstetten.jpg [ 174.72 KiB | Viewed 20548 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 25 May 2011 15:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56046
Silviu Sintea wrote:
Capitala Bulgariei isi va improspata flota de tramvaie cu 20 unitati Tatra T4D-C + B4D-C provenind din Halle (HAVAG).


Au ajuns in Sofia.





Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 May 2011 11:56 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 14
Location: Galati
Vor avea de modificat ecartamentul vagoanelor, pentru ca in Halle este linie ingusta, iar in Sofia ecartament normal. Cum au dus vagoanele spre depou?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 May 2011 13:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
claudiu_samy wrote:
Vor avea de modificat ecartamentul vagoanelor, pentru ca in Halle este linie ingusta, iar in Sofia ecartament normal.


În Sofia este un ecartament de 1009 mm... Şi unul de 1435 mm (o extindere a reţelei combinată cu o tentativă de ,,normalizare" făcut între 1987 şi 1995, dar fără prea mari efecte, astfel că s-a ajuns la şine încălecate în loc să se normalizeze şi alte trasee). E lesne de înţeles că aceste Tatre vor circula pe liniile de 1009 mm (cei 9 mm cred că se încadrează în toleranţe, nu ştiu la supralărgirea în curbe cum se descurcă), nu pe cele de 1435.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jun 2011 11:54 
Offline

Joined: Thu 12 Aug 2010 23:01
Posts: 5
Location: Sofia, Pleven Bulgaria
Dr2005 wrote:
(cei 9 mm cred că se încadrează în toleranţe, nu ştiu la supralărgirea în curbe cum se descurcă), nu pe cele de 1435.


Actually that difference of 9 mm was corrected by the supplying company. This had been described in the bidding papers for the supply. Technical it is possible.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jun 2011 16:26 
Dr2005 wrote:

În Sofia este un ecartament de 1009 mm... Şi unul de 1435 mm (o extindere a reţelei combinată cu o tentativă de ,,normalizare" făcută între 1987 şi 1995, dar fără prea mari efecte, astfel că s-a ajuns la şine încălecate în loc să se normalizeze şi alte trasee).
În cursul anului 1986 la Uzinele 6 Septembrie din Sofia (actualele Uzine TRAMKAR), au fost construite 27 de tramvaie simplu articulate pe 3 boghiuri, unidirecţionale, pentru ecartament de 1435 mm, având numerele 4001 şi de la 4006 la 4031. Au fost construite şi 4 tramvaie simplu articulate pe 3 boghiuri, bidirecţionale, cu uşi pe ambele laturi, dar având un singur post de conducere, care au circulat cuplate câte 2, spate la spate, tot pentru ecartament de 1435 mm, având numerele de la 4002 la 4005. Au fost destinate noilor linii 20, 21(în prezent dezafectată) şi 22 ce se construiau cu ecartamentul de 1435 mm. Noile linii, împreună cu noul depou au fost inaugurate în anul 1987. În prezent, toate aceste tramvaie sunt în stare de conservare (a se citi ruginire şi distrugere), liniile 20 şi 22 fiind deservite de TATRA T6B5BG (achiziţionate noi, în anul 1989), şi second hand-urile TATRA T4D-M cu remorcă B4D-M, ex Leipzig şi DÜWAG-urile de tipurile T4 cu remorcă B4, articulatele GT6 şi dublu articulatele GT8 (iniţial bidirecţionale), ex Bonn.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jun 2011 18:30 
Dr2005 wrote:
(cei 9 mm cred că se încadrează în toleranţe, nu ştiu la supralărgirea în curbe cum se descurcă)
Toleranţa admisă la ecartamentul liniei în aliniament este la cel normal 1435 mm de plus/minus 2 mm şi la cel îngust 1000 mm de plus/minus 2 mm. Toleranţa admisă la ecartamentul boghiului este la cel normal 1435 mm de plus/minus 0 mm şi la cel îngust 1000 mm de plus/minus 0 mm. Concluzia o trageţi voi. În plus, la tramvaiele TATRA, indiferent ce ecartament ar avea boghiul nu se permite nici o toleranţă la ampatamentul boghiului (distanţa dintre cele două axe), aceasta fiind, pentru ambele ecartamente 1900 mm plus/minus 0 mm. La boghiurile româneşti produse de IRA GRIVIŢA, care echipează familiile de tramvaie ITB şi TIMIŞ, este admisă toleranţa pentru ampatament 1800 mm plus/minus 1 mm, iar la diametrul roţii în stare nouă Φ 686 mm plus/minus 0,2 mm.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jun 2011 18:56 
claudiu_samy wrote:
Vor avea de modificat ecartamentul vagoanelor, pentru ca in Halle este linie ingusta, iar in Sofia ecartament normal. Cum au dus vagoanele spre depou?
Ecartamentul boghiurilor, în cazul de faţă, a fost modificat de HAVAG la Halle, printr-o operaţie numită rectificare. Acest lucru a fost posibil pentru că diferenţa este mică, de doar 9 mm. În alte cazuri, de exemplu tramvaie second hand din Germania în Rusia sau în Ukraina, acestea vin la beneficiar fără boghiuri, iar acesta le echipează cu boghiuri de fabricaţie rusească tip UKVZ cu ecartament de 1524 mm.
    Dacă te uiţi atent pe filmele postate anterior de Silviu şi pe fotografiile ce le le voi posta eu cât de curând, vei observa că linia pe care este garată platforma de cale ferată încărcată cu vagonul de tramvai, are 3 şine, deci sunt în acelaşi loc şi ecartament de 1435 mm (pentru platforma CF) şi ecartament de 1009 mm (pentru tramvai). Transportul la depou s-a efectuat prin tractare de către un vagon de serviciu, deoarece nou venitele nu au pantografele montate, acestea găsindu-se în interiorul fiecăruia dintre ele.


Attachments:
IMG_8747_1_1306161127.JPG
IMG_8747_1_1306161127.JPG [ 95.22 KiB | Viewed 20248 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jun 2011 14:24 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 14
Location: Galati
Intrebarea era daca exista linie de legatura intre linia de tramvai ingusta din oras si linia de tren, portiunea amenajata cu cea de-a 3-a sina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jun 2011 18:09 
claudiu_samy wrote:
Intrebarea era daca exista linie de legatura intre linia de tramvai ingusta din oras si linia de tren, portiunea amenajata cu cea de-a 3-a sina.
Răspunsul la întrebarea ta este "Da, există legătură între linia de tramvai cu ecartamentul de 1009 mm şi linia de cale ferată cu ecartamentul de 1435 mm". Sper să te lămureşti în privinţa asta, postând o fotografie (gtsofia.info) şi o schiţă făcută de mine.


Attachments:
IMG_8869_2_1306161357.jpg
IMG_8869_2_1306161357.jpg [ 134.03 KiB | Viewed 20206 times ]
IMG_9050.jpg
IMG_9050.jpg [ 45.01 KiB | Viewed 20206 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 13:18 
Tramvaiele TATRA T4D-C sosite la Sofia sunt vagoane modernizate, unele din ele purtând denumirea "modernizarea a 2-a", acestea fiind cele cu numerele 1133, 1134, 1135, 1136, 1139, 1141, 1146, 1166, 1215, în total 9 bucăţi, iar celelalte "modernizarea a 3-a", acestea având numerele 1143, 1152, 1171, 1181, 1182, 1187, 1199, în total 7 bucăţi. Au mai rămas de venit încă 4 vagoane, iar despre remorcile TATRA B4D-C, diverse surse spun că nu vor mai fi aduse la Sofia. Rămâne de văzut. Principala modernizare, la ambele variante, a fost (în anii 1992-1994) înlocuirea boghiurilor originale TATRA cu ecartament 1000 mm cu boghiuri de fabricaţie germană, tip MAN sau tip DWA cu acelaşi ecartament 1000 mm.


Attachments:
0-boghiu MAN.jpg
0-boghiu MAN.jpg [ 20.19 KiB | Viewed 20173 times ]
0-boghiu DWA.jpg
0-boghiu DWA.jpg [ 18.59 KiB | Viewed 20172 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 13:33 
Vagoanele au fost aduse pe platforme de cale ferată şi au fost descărcate cu ajutorul unei macarale şi puse direct pe linia cu ecartament de 1009 mm. Am mai spus, boghiurile au fost supuse, la HAVAG, în Halle, unei operaţiuni de rectificare, prin care a fost modificat ecartamentul iniţial de 1000 mm la ecartamentul necesar pentru Sofia, 1009 mm. Având pantografele demontate şi depozitate în interiorul fiecărui vagon, acestea au fost tractate de un tramvai de serviciu până la depou. În continuare, aspecte de la descărcare şi tractare.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
IMG_8721_2_1306161059.jpg
IMG_8721_2_1306161059.jpg [ 89.25 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8722_2_1306161076.jpg
IMG_8722_2_1306161076.jpg [ 85.89 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8747_1_1306161127.jpg
IMG_8747_1_1306161127.jpg [ 95.65 KiB | Viewed 20171 times ]
IMG_8752_2_1306161138.jpg
IMG_8752_2_1306161138.jpg [ 84.56 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8769_2_1306161164.jpg
IMG_8769_2_1306161164.jpg [ 81.9 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8864_2_1306161345.jpg
IMG_8864_2_1306161345.jpg [ 119.67 KiB | Viewed 20171 times ]
IMG_8902_2_1306161525.jpg
IMG_8902_2_1306161525.jpg [ 80.15 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8909_1_1306161504.jpg
IMG_8909_1_1306161504.jpg [ 75.52 KiB | Viewed 20170 times ]
IMG_8914_1_1306161561.jpg
IMG_8914_1_1306161561.jpg [ 92.74 KiB | Viewed 20170 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 13:50 
Vagoanele "modernizarea a 2-a", au sistem nou de afişaj al traseului, au toate cele trei uşi de acces culisante din două canaturi, iar salonul pasagerilor a fost dotat cu scaune tapisate, au fost înlocuite geamurile, cele de aerisire fiind acum de tip batant.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
1133_1306241608.jpg
1133_1306241608.jpg [ 75.08 KiB | Viewed 20168 times ]
1134_1306241608.jpg
1134_1306241608.jpg [ 73.08 KiB | Viewed 20168 times ]
1135-1_1306072124.jpg
1135-1_1306072124.jpg [ 75.37 KiB | Viewed 20169 times ]
1135-2_1306072125.jpg
1135-2_1306072125.jpg [ 74.01 KiB | Viewed 20168 times ]
1136_1306241608.jpg
1136_1306241608.jpg [ 79.84 KiB | Viewed 20169 times ]
1139_1306241608.jpg
1139_1306241608.jpg [ 78.99 KiB | Viewed 20169 times ]
1141-1_1306072124.jpg
1141-1_1306072124.jpg [ 85.22 KiB | Viewed 20168 times ]
1141-2_1306072125.jpg
1141-2_1306072125.jpg [ 86.63 KiB | Viewed 20168 times ]
1146_1306241609.jpg
1146_1306241609.jpg [ 84.8 KiB | Viewed 20168 times ]
1166-1_1306072124.jpg
1166-1_1306072124.jpg [ 85.1 KiB | Viewed 20168 times ]
1166-2_1306072125.jpg
1166-2_1306072125.jpg [ 89.2 KiB | Viewed 20168 times ]
1215_1306241608.jpg
1215_1306241608.jpg [ 83.68 KiB | Viewed 20168 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 14:17 
Vagoanele "modernizarea a 3-a" au aceleaşi modernizări şi, în plus, cabina de conducere a suferit modificări importante, astfel a fost schimbat panoul de comandă al conducătorului şi s-a montat instalaţie de aer condiţionat pentru conducător. Din aceste motive, prima uşă de acces are numai o singură foaie de tip culisant. Pantografele sunt, de asemenea, de producţie germană, de tipul STEMMANN.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
1143-1_1306241606.jpg
1143-1_1306241606.jpg [ 74.95 KiB | Viewed 20165 times ]
1143-2_1306241607.jpg
1143-2_1306241607.jpg [ 85.1 KiB | Viewed 20165 times ]
1143-3_1306241607.jpg
1143-3_1306241607.jpg [ 74.71 KiB | Viewed 20165 times ]
1143-4_1306241607.jpg
1143-4_1306241607.jpg [ 80.58 KiB | Viewed 20166 times ]
1143-5_1306241607.jpg
1143-5_1306241607.jpg [ 75.45 KiB | Viewed 20165 times ]
1143-6_1306241605.jpg
1143-6_1306241605.jpg [ 83.73 KiB | Viewed 20165 times ]
1143-7_1306241608.jpg
1143-7_1306241608.jpg [ 76.75 KiB | Viewed 20165 times ]
1152_1306241607.jpg
1152_1306241607.jpg [ 77.16 KiB | Viewed 20166 times ]
1171-1_1306072123.jpg
1171-1_1306072123.jpg [ 72.28 KiB | Viewed 20165 times ]
1171-2_1306072125.jpg
1171-2_1306072125.jpg [ 75.14 KiB | Viewed 20165 times ]
1181-1_1306072124.jpg
1181-1_1306072124.jpg [ 81.26 KiB | Viewed 20165 times ]
1181-2_1306072126.jpg
1181-2_1306072126.jpg [ 84.24 KiB | Viewed 20166 times ]
1182-1_1306072124.jpg
1182-1_1306072124.jpg [ 76.59 KiB | Viewed 20165 times ]
1182-2_1306072123.jpg
1182-2_1306072123.jpg [ 80.32 KiB | Viewed 20165 times ]
1187-1_1306072125.jpg
1187-1_1306072125.jpg [ 70.31 KiB | Viewed 20165 times ]
1187-2_1306072125.jpg
1187-2_1306072125.jpg [ 74.54 KiB | Viewed 20166 times ]
1199-1_1306072123.jpg
1199-1_1306072123.jpg [ 72.78 KiB | Viewed 20166 times ]
1199-2_1306072125.jpg
1199-2_1306072125.jpg [ 54.42 KiB | Viewed 20165 times ]
1199-4_1306072124.jpg
1199-4_1306072124.jpg [ 71.13 KiB | Viewed 20166 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jun 2011 21:22 
Vagoanele din a 3a serie au si alt tip de semnalizatoare respectiv lumini de pozitie! Oricum frumoase vagoane , foarte bine intretinute.Sa le uram viata lunga pe strazile Sofiei!!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 20:42 
Să ne întoarcem în timp cu aproape 11 ani. În decembrie 1999, operatorul de transport electric din Sofia achiziţionează de la HAVAG Halle două vagoane TATRA T4D, nemodernizate, trecute doar printr-un RK. Au aceleaşi boghiuri originale TATRA, rectificate de la ecartamentul de 1000 mm la ecartament de 1009 mm. Salonul este acelaşi, doar uşile de acces au fost inlocuite cu unele mai noi, cu geamuri de sus până jos. Acestea au numerele 1021 şi 1075.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
1021_1202115223.jpg
1021_1202115223.jpg [ 97.42 KiB | Viewed 20101 times ]
1021_1261246217.jpg
1021_1261246217.jpg [ 178 KiB | Viewed 20101 times ]
1021_1284058072.jpg
1021_1284058072.jpg [ 144.94 KiB | Viewed 20101 times ]
1075_1232211829.jpg
1075_1232211829.jpg [ 80.99 KiB | Viewed 20101 times ]
1075_1232281740.jpg
1075_1232281740.jpg [ 148.32 KiB | Viewed 20101 times ]
1075_1237208549.jpg
1075_1237208549.jpg [ 168.35 KiB | Viewed 20101 times ]
1075_1244218316.jpg
1075_1244218316.jpg [ 157.56 KiB | Viewed 20101 times ]
1075_1252211828.jpg
1075_1252211828.jpg [ 88.03 KiB | Viewed 20103 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Jun 2011 21:00 
Aproape un an mai târziu, în noiembrie 2000, la Sofia sosesc alte 18 vagoane TATRA T4D, la fel ca şi celelalte două precedente. Unele dintre ele nu au nici uşile înlocuite, păstrându-le pe cele originale. În timp, pantografele asimetrice cu care au sosit de la Halle, au fost înlocuite cu pantografe simetrice de producţie bulgară. Numerele lor sunt 977, 980, 1014, 1017, 1020, 1028, 1032, 1039, 1047, 1051, 1055, 1079, 1081, 1088, 1089, 1094, 1095, 1130. Circulă şi acum, unele în simplă tracţiune (solo), altele cuplate în dublă tracţiune.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
977_1201339918.jpg
977_1201339918.jpg [ 110.94 KiB | Viewed 20098 times ]
980_1202115237.jpg
980_1202115237.jpg [ 131.13 KiB | Viewed 20098 times ]
1017-2_1243345966.jpg
1017-2_1243345966.jpg [ 120.79 KiB | Viewed 20098 times ]
1017_1221860602.jpg
1017_1221860602.jpg [ 100.42 KiB | Viewed 20098 times ]
1020___1051_1284058072.jpg
1020___1051_1284058072.jpg [ 92.69 KiB | Viewed 20100 times ]
1028-1_1243345967.jpg
1028-1_1243345967.jpg [ 127.82 KiB | Viewed 20098 times ]
1028-2_1243345965.jpg
1028-2_1243345965.jpg [ 118.27 KiB | Viewed 20098 times ]
1032-1_1243345966.jpg
1032-1_1243345966.jpg [ 112.68 KiB | Viewed 20101 times ]
1051_1284058073.jpg
1051_1284058073.jpg [ 101.61 KiB | Viewed 20098 times ]
1055-3_1236792911.jpg
1055-3_1236792911.jpg [ 88.84 KiB | Viewed 20098 times ]
1079-4_1215358421.jpg
1079-4_1215358421.jpg [ 191.77 KiB | Viewed 20099 times ]
1079_1249986352.jpg
1079_1249986352.jpg [ 16.44 KiB | Viewed 20098 times ]
1081-2_1237208548.jpg
1081-2_1237208548.jpg [ 106.44 KiB | Viewed 20098 times ]
1081_1032_1237208549.jpg
1081_1032_1237208549.jpg [ 103.02 KiB | Viewed 20098 times ]
1095-2_1213626910.jpg
1095-2_1213626910.jpg [ 88.61 KiB | Viewed 20098 times ]
1095_1201339918.jpg
1095_1201339918.jpg [ 126.53 KiB | Viewed 20098 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 20:37 
La începutul anului 2010, operatorul de transport electric din Sofia cumpără 15 vagoane motor TATRA T4D-M şi 15 vagoane remorcă TATRA B4D-M de la LVB Leipzig, acestea având iniţial boghiuri cu ecartament 1458 mm. LVB Leipzig suportă operaţiunea de rectificare a boghiurilor, care sunt aduse la ecartament de 1435 mm pentru liniile 20 şi 22 din Sofia, care au acest ecartament. La începutul verii anului 2010, acestea ajung la Sofia. Numerele iniţiale ale LVB au fost, pentru vagoanele motor 2030, 2034, 2035, 2039, 2042, 2044, 2045, 2049, 2059, 2063, 2065, 2067, 2075, 2077, 2080, iar pentru remorci 729, 751, 755, 756, 759, 760, 762, 763, 764, 765, 767, 768, 769, 771, 772. Atât vagoanele motor cât şi remorcile sunt modernizate, au un nou aspect al salonului pasagerilor, cu scaune tapisate, sisteme de informare pentru pasageri, au geamurile de aerisire de tip batant. Vagoanele motor au faruri dreptunghiulare. Atât ele cât şi remorcile au un nou tip de lămpi de stop în spate. În fotografiile de la descărcarea lor la Sofia, vă sugerez să remarcaţi apartenenţa autotractoarelor şi a platformelor trailer cu care au călătorit de la Leipzig la Sofia.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
DSC_9101_1271081090.jpg
DSC_9101_1271081090.jpg [ 82.91 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9760_1271081098.jpg
DSC_9760_1271081098.jpg [ 160.2 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9763_1271081103.jpg
DSC_9763_1271081103.jpg [ 70.06 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9764_1271081107.jpg
DSC_9764_1271081107.jpg [ 81.52 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9767_1271081137.jpg
DSC_9767_1271081137.jpg [ 71.37 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9768_1271081143.jpg
DSC_9768_1271081143.jpg [ 83.33 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9774_1271081146.jpg
DSC_9774_1271081146.jpg [ 78.98 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9779_1271081151.jpg
DSC_9779_1271081151.jpg [ 78.18 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9781_1271081161.jpg
DSC_9781_1271081161.jpg [ 75.14 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9782_1271081164.jpg
DSC_9782_1271081164.jpg [ 79.4 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9790_1271081203.jpg
DSC_9790_1271081203.jpg [ 89.23 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9792_1271081206.jpg
DSC_9792_1271081206.jpg [ 81.33 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9794_1271081220.jpg
DSC_9794_1271081220.jpg [ 85.12 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9795_1271081229.jpg
DSC_9795_1271081229.jpg [ 73.62 KiB | Viewed 20064 times ]
DSC_9825_1271081323.jpg
DSC_9825_1271081323.jpg [ 76.72 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9827_1271081329.jpg
DSC_9827_1271081329.jpg [ 91.88 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9831_1271081339.jpg
DSC_9831_1271081339.jpg [ 69.55 KiB | Viewed 20065 times ]
DSC_9838_1271081344.jpg
DSC_9838_1271081344.jpg [ 64.95 KiB | Viewed 20064 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 20:55 
Descărcate direct în depou, au fost apoi tractate în hală, unde va urma operaţia de montare a pantografelor. Înainte de a fi scoase pe traseu, vagoanele motor TATRA T4D-M capătă numere noi, de fapt cifra 2 de la LVB este transformată în 4, devenind 4030, 4034, 4035, 4039, 4042, 4044, 4045, 4049, 4059, 4063, 4065, 4067, 4075, 4077, 4080. La remorcile TATRA B4D-M se adaugă, în faţa numărului de la LVB cifra 4, devenind 4729, 4751, 4755, 4756, 4759, 4760, 4762, 4763, 4764, 4765, 4767, 4768, 4769, 4771, 4722.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
DSC_9789_1271081189.jpg
DSC_9789_1271081189.jpg [ 95.26 KiB | Viewed 20063 times ]
DSC_9806_1271081282.jpg
DSC_9806_1271081282.jpg [ 78.83 KiB | Viewed 20063 times ]
DSC_9808_1271081292.jpg
DSC_9808_1271081292.jpg [ 76.03 KiB | Viewed 20062 times ]
DSC_9816_1271081305.jpg
DSC_9816_1271081305.jpg [ 75.47 KiB | Viewed 20063 times ]
DSC_9817_1271081309.jpg
DSC_9817_1271081309.jpg [ 52.3 KiB | Viewed 20062 times ]
DSC_9840_1271081351.jpg
DSC_9840_1271081351.jpg [ 63.22 KiB | Viewed 20062 times ]
DSC_9844_1271081382.jpg
DSC_9844_1271081382.jpg [ 70.71 KiB | Viewed 20062 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 21:06 
Au ieşit pe traseu (linia 22), cuplate vagon motor cu remorcă. Câteva dintre ele, cu noile numere de parc.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
4030_1295369310.jpg
4030_1295369310.jpg [ 68.87 KiB | Viewed 20060 times ]
4035-1_1305560440.jpg
4035-1_1305560440.jpg [ 105.1 KiB | Viewed 20060 times ]
4035-2_1276774457.jpg
4035-2_1276774457.jpg [ 90.08 KiB | Viewed 20060 times ]
4035-Salon-1_1276774456.jpg
4035-Salon-1_1276774456.jpg [ 72.57 KiB | Viewed 20060 times ]
4035-Salon-2_1276774457.jpg
4035-Salon-2_1276774457.jpg [ 78.16 KiB | Viewed 20061 times ]
4039_1291305968.jpg
4039_1291305968.jpg [ 78.1 KiB | Viewed 20060 times ]
4044_1277404131.jpg
4044_1277404131.jpg [ 112.36 KiB | Viewed 20061 times ]
4044_1287232107.jpg
4044_1287232107.jpg [ 88.15 KiB | Viewed 20061 times ]
4059_1280429490.jpg
4059_1280429490.jpg [ 96.69 KiB | Viewed 20061 times ]
4063-3_1305560439.jpg
4063-3_1305560439.jpg [ 100.5 KiB | Viewed 20060 times ]
4063_1283539831.jpg
4063_1283539831.jpg [ 81.83 KiB | Viewed 20060 times ]
4063_1302193892.jpg
4063_1302193892.jpg [ 116.36 KiB | Viewed 20060 times ]
4065-3_1305560443.jpg
4065-3_1305560443.jpg [ 89.93 KiB | Viewed 20060 times ]
4067_1284662340.jpg
4067_1284662340.jpg [ 93.09 KiB | Viewed 20060 times ]
4075-1_1305560442.jpg
4075-1_1305560442.jpg [ 107.74 KiB | Viewed 20060 times ]
4075_1287673627.jpg
4075_1287673627.jpg [ 100.08 KiB | Viewed 20061 times ]
4075_1295369216.jpg
4075_1295369216.jpg [ 60.67 KiB | Viewed 20060 times ]
4075_1295369412.jpg
4075_1295369412.jpg [ 55.97 KiB | Viewed 20061 times ]
4077_1291305973.jpg
4077_1291305973.jpg [ 80.13 KiB | Viewed 20061 times ]
4077_1299776596.jpg
4077_1299776596.jpg [ 127.15 KiB | Viewed 20060 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 21:11 
Pentru sfârşit, câteva fotografii cu remorcile TATRA B4D-M.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
4756_1295369228.jpg
4756_1295369228.jpg [ 60.42 KiB | Viewed 20059 times ]
4759_1295369519.jpg
4759_1295369519.jpg [ 63.26 KiB | Viewed 20060 times ]
4762_1284662315.jpg
4762_1284662315.jpg [ 105.6 KiB | Viewed 20060 times ]
4768_1277404131.jpg
4768_1277404131.jpg [ 104.4 KiB | Viewed 20060 times ]
4769_1295369335.jpg
4769_1295369335.jpg [ 62.89 KiB | Viewed 20059 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jun 2011 17:53 
O intrebare asupra mastilor ce acopera rotile vagoanelor Tatra:sunt facute din tabla sau plastic?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jun 2011 22:52 
bogdan2009 wrote:
O intrebare asupra mastilor ce acopera rotile vagoanelor Tatra:sunt facute din tabla sau plastic?
Grea întrebare, recunosc. Nu ştiu din ce sunt făcute, poate răspunde cineva care să le fi văzut "pe viu", la Leipzig sau la Sofia. Bănuiesc, totuşi, că ar fi făcute din plastic, ca să fie uşoare. Dupş cum se vede din fotografii, la unele vagoane, aceste măşti au fost demontate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jun 2011 21:00 
Anul 1989. Operatorul de transport electric din Sofia comandă uzinelor ČKD TATRA un număr de 37 vagoane de tramvai TATRA T6B5BG pentru ecartament de 1435 mm. Acestea au dimensiuni de gabarit: lungime 15300 mm, lăţime 2500 mm, înălţime 3145 mm. Ampatamentul vagonului 7500 mm, ampatamentul boghiului 1900 mm. Sunt echipate cu 4 motoare de tracţiune (2 pe boghiu) X 45kW=180kW, de tip TE 023 şi bloc de comandă tiristorizat tip TV 3. Au cuple automate. Dotarea interioară este standard. Vagoanele sunt similare cu cele livrate în Uniunea Sovietică. Primele 7 vagoane sunt livrate în schema de culoare standard (roşu şi alb), următorele sunt livrate în schema de culoare tradiţională de la Sofia (galben şi alb). Vagoanele sunt livrate începând din 1989 până în 1991. (Prioritate aveau cele livrate Uniunii Sovietice şi Coreei de Nord).
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
4101-2_1202115245.JPG
4101-2_1202115245.JPG [ 119.78 KiB | Viewed 19914 times ]
4105-0_culoare standard.jpg
4105-0_culoare standard.jpg [ 51.38 KiB | Viewed 19913 times ]
4105-1_1219579195.JPG
4105-1_1219579195.JPG [ 122.47 KiB | Viewed 19914 times ]
4105-2_1219579196.JPG
4105-2_1219579196.JPG [ 93.44 KiB | Viewed 19913 times ]
4105_1288970979.JPG
4105_1288970979.JPG [ 130.96 KiB | Viewed 19913 times ]
4106_1201339921.JPG
4106_1201339921.JPG [ 103.78 KiB | Viewed 19913 times ]
4111-3_1213610782.JPG
4111-3_1213610782.JPG [ 98.38 KiB | Viewed 19913 times ]
4112_1270497052.JPG
4112_1270497052.JPG [ 112.4 KiB | Viewed 19914 times ]
4119-4_1213610784.JPG
4119-4_1213610784.JPG [ 79.12 KiB | Viewed 19913 times ]
4121_1238789361.JPG
4121_1238789361.JPG [ 63.45 KiB | Viewed 19914 times ]
4122_1201339924.JPG
4122_1201339924.JPG [ 114.56 KiB | Viewed 19914 times ]
4133-2_1213610785.JPG
4133-2_1213610785.JPG [ 99.78 KiB | Viewed 19913 times ]
4134-2_1213610783.JPG
4134-2_1213610783.JPG [ 82.87 KiB | Viewed 19913 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jun 2011 21:14 
Câteva fotografii cu TATRA T6B5BG, circulând în dublă tracţiune.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
4102-1_1201339924.JPG
4102-1_1201339924.JPG [ 97.83 KiB | Viewed 19914 times ]
4102_1202115226.JPG
4102_1202115226.JPG [ 109.15 KiB | Viewed 19912 times ]
4105_1305929575.JPG
4105_1305929575.JPG [ 58.4 KiB | Viewed 19912 times ]
4106-2_1202115234.JPG
4106-2_1202115234.JPG [ 119.52 KiB | Viewed 19912 times ]
4106-2_1263567225.JPG
4106-2_1263567225.JPG [ 92.91 KiB | Viewed 19912 times ]
4112-3_1305560443.JPG
4112-3_1305560443.JPG [ 90.38 KiB | Viewed 19912 times ]
4116_1278010284.JPG
4116_1278010284.JPG [ 93.22 KiB | Viewed 19912 times ]
4119-5_1213610783.JPG
4119-5_1213610783.JPG [ 86.62 KiB | Viewed 19912 times ]
4120_1303404675.JPG
4120_1303404675.JPG [ 88.27 KiB | Viewed 19912 times ]
4125-1_1213610784.JPG
4125-1_1213610784.JPG [ 84.16 KiB | Viewed 19912 times ]
4128-1_1213610785.JPG
4128-1_1213610785.JPG [ 72.45 KiB | Viewed 19912 times ]
4128-3_1213610785.JPG
4128-3_1213610785.JPG [ 80.71 KiB | Viewed 19913 times ]
4130_1276774456.JPG
4130_1276774456.JPG [ 78.83 KiB | Viewed 19912 times ]
4134_1202115243.JPG
4134_1202115243.JPG [ 121.65 KiB | Viewed 19913 times ]
4134_1290263320.JPG
4134_1290263320.JPG [ 107.33 KiB | Viewed 19913 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jun 2011 21:21 
Şi, pentru încheiere, câteva detalii.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
4102-Salon_1213610784.JPG
4102-Salon_1213610784.JPG [ 68.54 KiB | Viewed 19910 times ]
4136-Salon_1206193303.JPG
4136-Salon_1206193303.JPG [ 77.11 KiB | Viewed 19910 times ]
4136-Pult_1232211728.JPG
4136-Pult_1232211728.JPG [ 62.76 KiB | Viewed 19910 times ]
4121-Taliga_1213610784.JPG
4121-Taliga_1213610784.JPG [ 76.51 KiB | Viewed 19910 times ]
4136-Taliga_1219589820.JPG
4136-Taliga_1219589820.JPG [ 56.07 KiB | Viewed 19910 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jun 2011 20:42 
Anul 1990. Operatorul de transport electric din Sofia comandă uzinelor ČKD TATRA un număr de 40 vagoane de tramvai TATRA T6A2BG pentru ecartament de 1009 mm. Acestea au dimensiuni de gabarit: lungime 14500 mm, lăţime 2200 mm, înălţime 3110 mm. Ampatamentul vagonului 6700 mm, ampatamentul boghiului 1900 mm. Sunt echipate cu 4 motoare de tracţiune (2 pe boghiu) x 45 kW=180 kW, de tip TE 023 şi bloc de comandă tiristorizat tip TV 3. Au cuple automate. Dotarea interioară este standard. Sunt livrate în cursul aceluiaşi an, 1990. Vor primi numere de inventar de la 2001 la 2040.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
2002_1263567228.JPG
2002_1263567228.JPG [ 105.32 KiB | Viewed 19872 times ]
2005-1_1213610640.JPG
2005-1_1213610640.JPG [ 79.4 KiB | Viewed 19873 times ]
2005tm_resize_1263828718.JPG
2005tm_resize_1263828718.JPG [ 94.26 KiB | Viewed 19872 times ]
2010_1274984749.JPG
2010_1274984749.JPG [ 107.72 KiB | Viewed 19874 times ]
2011-3_1260287375.JPG
2011-3_1260287375.JPG [ 77.42 KiB | Viewed 19872 times ]
2015-2_1213610639.JPG
2015-2_1213610639.JPG [ 111.55 KiB | Viewed 19873 times ]
2017_1278010283.JPG
2017_1278010283.JPG [ 93.98 KiB | Viewed 19873 times ]
2017_1280429489.JPG
2017_1280429489.JPG [ 89.86 KiB | Viewed 19872 times ]
2020_1271672796.JPG
2020_1271672796.JPG [ 77.5 KiB | Viewed 19872 times ]
2021_1233244593.JPG
2021_1233244593.JPG [ 102.08 KiB | Viewed 19872 times ]
2025-6_1260287374.JPG
2025-6_1260287374.JPG [ 82.56 KiB | Viewed 19872 times ]
2030-2_1213610637.JPG
2030-2_1213610637.JPG [ 116.77 KiB | Viewed 19873 times ]
2031_1276620580.JPG
2031_1276620580.JPG [ 112.59 KiB | Viewed 19873 times ]
2033_1241022025.JPG
2033_1241022025.JPG [ 83.43 KiB | Viewed 19872 times ]
2035_1201339922.JPG
2035_1201339922.JPG [ 119.74 KiB | Viewed 19872 times ]
2040-3_1238614785.JPG
2040-3_1238614785.JPG [ 94.65 KiB | Viewed 19872 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jun 2011 20:51 
Câteva fotografii cu TATRA T6A2BG, circulând în dublă tracţiune.
    Sursă: gtsofia.info


Attachments:
2001_1241811825.JPG
2001_1241811825.JPG [ 80.38 KiB | Viewed 19871 times ]
2001_1246474649.JPG
2001_1246474649.JPG [ 100.94 KiB | Viewed 19872 times ]
2003-1_1243345873.JPG
2003-1_1243345873.JPG [ 99.52 KiB | Viewed 19871 times ]
2004_1213610641.JPG
2004_1213610641.JPG [ 106.35 KiB | Viewed 19871 times ]
2015-1_1243345872.JPG
2015-1_1243345872.JPG [ 89.82 KiB | Viewed 19872 times ]
2016_1247661314.JPG
2016_1247661314.JPG [ 97.8 KiB | Viewed 19871 times ]
2027-1_1253995090.JPG
2027-1_1253995090.JPG [ 92.45 KiB | Viewed 19871 times ]
2027-3_1260287378.JPG
2027-3_1260287378.JPG [ 81.73 KiB | Viewed 19871 times ]
2027_1245929903.JPG
2027_1245929903.JPG [ 88.03 KiB | Viewed 19872 times ]
2031-2_1213610639.JPG
2031-2_1213610639.JPG [ 93.55 KiB | Viewed 19871 times ]
2031_1246475827.JPG
2031_1246475827.JPG [ 70.79 KiB | Viewed 19871 times ]
2038_1246474922.JPG
2038_1246474922.JPG [ 84.03 KiB | Viewed 19871 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jun 2011 21:06 
Şi, pentru încheiere, câteva detalii.
    Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
2018-Salon_1213610641.JPG
2018-Salon_1213610641.JPG [ 102.95 KiB | Viewed 19870 times ]
2029-Salon_1202115235.JPG
2029-Salon_1202115235.JPG [ 117.27 KiB | Viewed 19870 times ]
2029-Tablo_1202115245.JPG
2029-Tablo_1202115245.JPG [ 113.95 KiB | Viewed 19870 times ]
File comment: Tabloul de comandă de la spatele vagonului
2029-Zaden_pult_1202115240.JPG
2029-Zaden_pult_1202115240.JPG [ 88.71 KiB | Viewed 19870 times ]
2018-Taliga_1213610640.JPG
2018-Taliga_1213610640.JPG [ 59.85 KiB | Viewed 19870 times ]
2020-Taliga_1213610642.JPG
2020-Taliga_1213610642.JPG [ 86.19 KiB | Viewed 19870 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jun 2011 13:48 
Au trecut 9 ani de exploatare a tramvaielor TATRA T6A2BG. Suntem în anul 1999. Operatorul de transport electric din Sofia comandă uzinelor ČKD TATRA un nou lot compus din 17 vagoane de tramvai, acestea primind codul TATRA T6A2SF. Au aceleaşi dimensiuni, aceleaşi caracteristici tehnice ca şi precedentele. Le deosebeşte numai dotarea interioară. Au scaunele tapisate, finisaje mai bune, sistem electronic de informare a pasagerilor în salon. Sunt livrate în cursul aceluiaşi an, 1999. Vor primi numere de inventar de la 2041 la 2057.
    Din păcate, pentru ČKD TATRA, această comandă a fost cântecul de lebădă al tramvaielor produse de compania cehă, împreună cu cele 7 vagoane dublu articulate TATRA KT8D5N livrate la Brno, în Cehia, au fost ultimele tramvaie construite de ČKD TATRA.
Sursă: gtsofia.info.


Attachments:
2041_1291305968.JPG
2041_1291305968.JPG [ 99.69 KiB | Viewed 16671 times ]
2044_1270834433.JPG
2044_1270834433.JPG [ 106.64 KiB | Viewed 16671 times ]
2045_1303404673.JPG
2045_1303404673.JPG [ 90.6 KiB | Viewed 16671 times ]
2045tm_resize_1263828768.JPG
2045tm_resize_1263828768.JPG [ 90.49 KiB | Viewed 16671 times ]
2046_1267026088.JPG
2046_1267026088.JPG [ 100.02 KiB | Viewed 16671 times ]
2047-4_1306702175.JPG
2047-4_1306702175.JPG [ 120.53 KiB | Viewed 16671 times ]
2047_1302193892.JPG
2047_1302193892.JPG [ 111.54 KiB | Viewed 16671 times ]
2048_1291305970.JPG
2048_1291305970.JPG [ 103.68 KiB | Viewed 16671 times ]
2049_resize_1266852949.JPG
2049_resize_1266852949.JPG [ 97.51 KiB | Viewed 16671 times ]
2051_1303404672.JPG
2051_1303404672.JPG [ 119.25 KiB | Viewed 16671 times ]
2052-1_1213629879.JPG
2052-1_1213629879.JPG [ 145.07 KiB | Viewed 16670 times ]
2053_1247244131.JPG
2053_1247244131.JPG [ 103.91 KiB | Viewed 16671 times ]
2054-7_1306702175.JPG
2054-7_1306702175.JPG [ 129.32 KiB | Viewed 16671 times ]
2055-1_1213610728.JPG
2055-1_1213610728.JPG [ 97.86 KiB | Viewed 16671 times ]
2055_1241438706.JPG
2055_1241438706.JPG [ 103.93 KiB | Viewed 16671 times ]
2057_1296925103.JPG
2057_1296925103.JPG [ 98.95 KiB | Viewed 16671 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group