Silviu wrote:
Skoda 30 Tr. Primul troleibuz pt. Bratislava, in probe in Plzen.
Au fost contractate 30 de unităţi ŠKODA 30Tr SOR, din care, jumătate dintre ele, vor fi dotate cu unitate auxiliară de deplasare, APU - Auxiliary Power Unit, numindu-se ŠKODA 30TrDG SOR (APU).
Caracteristici comune:
Gabarit: lungime 12180 mm, lăţime 2550 mm, înălţime totală cu echipamente 3400 mm. Înalţimea podelei de la sol 360 mm, în dreptul uşilor reducându-se la 320 mm, iar în poziţia "îngenunchiat", ajunge la 240 mm. Ampatament 6180 mm, consolă faţă 2470 mm, consolă spate 3530 mm. Este echipat cu electromotor de tracţiune asincron, în curent alternativ, ŠKODA ELECTRIC 4ML 3444K/4, având 160 kW. Pneuri axă faţă 285/70R 19,5, pneuri axă spate 275/70R 22,5.
Caracteristici individuale:
ŠKODA 30Tr SOR are o masă netă de 10680 kg, o masă totală rulantă de 17550 kg. Capacitate 32 locuri pe scaune, 62 locuri în picioare, total 94 pasageri. Este echipat cu pantograf manual LEKOV TSS 5.7.
ŠKODA 30Tr SOR/APU are o masă netă de 12780 kg, o masă totală rulantă de 17270 kg. Capacitate 28 locuri pe scaune, 32 locuri în picioare, total 60 pasageri. Unitatea auxiliară de deplasare este montată între uşile 3 şi 4, deasupra axei spate, în salon, pe partea dreaptă a troleibuzului. Aceasta este un electrogenerator DIESEL tip KIRSCH 100 DIPME, compus din motor DIESEL IVECO NEF N40 ENT, având 118 kW, norma de poluare EURO 5, cuplat cu electrogenerator PME 250, ce debitează 100 kW la 700 V DC. Autonomia este limitată numai de cantitatea de carburant din rezervorul troleibuzului. Este echipat cu pantograf automat LEKOV TSS 10.5.
Fotografiile sunt, ca şi cele postate de Silviu, cu primul exemplar, 30Tr SOR, aflat în teste la Plzeň.
Sursă: ŠKODA, imhd.sk. Fotografii: plzensketrolejbusy.cz.