Sergabi28 wrote:
Tind sa cred ca si boghiurile vor fi modernizate
Nu esti departe de adevar... este, insa, vorba de boghiurile Goerlitz VI (de sub 26-16, 26-26, 36-16). Remar Pascani a prezentat un boghiu cu instalatia de franare modificata, pentru a functiona corespunzator si la viteza de 140 km/h. Daca testele ies bine, probabil o sa avem (din nou) si ceva 26-54 (ca mai sunt vreo 30 de etajate 26-26 de modernizat).
Sergabi28 wrote:
inlocuind arcurile in foi, cu perne de aer asa cum s-a procedat cu locomotiva diesel-electrica 060-DA careia i s-a inlocuit arcurile in foi cu perne de aer!
M-am documentat mai mult... se pare ca acele ,,perne de aer" sunt perne de cauciuc, pline (cu cauciuc) la interior, nu cu aer.
Sergabi28 wrote:
Cred ca ar fi o solutie destul de ieftina reproiectarea tipului de suspensie al acestor boghiuri!!!
Da, ar fi.. dar cine sa o faca? Mai ales ca TE-urile ramase se vor moderniza dupa proiectul deja facut (in urma caruia a rezultat noul 16/26-05). Revenind la intrebarea e baza ,,cine sa il faca"... exista doar 2 facultati cu sectii de material rulant de cale ferata. Una este la Bucuresti, unde te asigur ca nimeni nici macar nu aminteste de existenta TE-urilor si a boghiurilor pe 3 osii de sub acestea... practic, daca nu ar trebui copiata cu pixul pe caiet instructia de formare a trenurilor, majoritatea studentilor nici nu ar stii ca exista vagoane de calatori cu boghiuri cu 3 osii sau cu boghiuri cu suspensie cu arcuri foi. A 2a facultate se afla la Timisoara (unde se afla o revizie care are si TE-uri), dar nu stiu daca profesorii de acolo explica stuentilor detalii despre TE.