TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 02 Jul 2020 16:34

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun 13 Jan 2008 17:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Ideea introducerii troleibuzelor in municipiul din Banie nu este noua. In februarie 2001 se aproba un studiu de fezabilitate privind introducerea troleibuzelor pe urmatoarele rute:

Gara - b-dul. Dacia - str. Tineretului - b-dul. Oltenia - str. G.Enescu - str. Tineretului - b-dul. Dacia - Gara

Gara - b-dul. Dacia - b-dul. Decebal - Electroputere - M.A.T. - Electroputere - b-dul. Decebal - Gara


Studiul respectiv a fost reactualizat anul trecut si putem spune ca in acest an se vor demara lucrarile pentru introducerea troleibuzelor pe traseul Gara - Romanesti. Necesar pt. acest traseu: 10 troleibuze.

Este un mijloc eficient de intinerire a parcului de vehicule apartinind RAT Craiova.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Mar 2008 23:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
In atasament se gaseste studiul de fezabilitate privind introducerea troleibuzului pe ruta Gara - Romanesti. Studiul este intocmit de catre SC ELTRANS PROIECT SRL ILFOV.

Felicitari, Craiova.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jul 2008 00:27 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7884
Troleibuzul va fi introdus in locul traseului 1, deservit acum de autobuze si dube. Se doreste ca lucrarile sa inceapa spre sfarsitul anului si sa fie finalizate pana la sfarsitul anului 2009.
Tototdata, in curand se va incepe inlocuirea cablurilor de injectie a retelei de tramvaie (si care, probabil, vor alimenta si viitoarea linie de troleibuz). Pentru acestea s-a obtinut aprobare de la primarie pentru montarea pe stalpi, deoarece ingroparea lor (si demontarea celor vechi) ar fi foarte greoaie, de lunga durata si, mai ales, scumpa, intrucat strazile din centru au fost refacute recent.

Dupa cum se spune si in posturile de mai sus, troleibuzele vor fi garate in autobaza din cartierul Romanesti, autobaza care gazduieste si varianta locala a URAC-ului.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 12:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Troleibuz cu axa POR

Cele mai avansate investiţii pe care Primăria Craiova intenţionează să le finanţeze cu bani din Programul Operaţional Regional (POR) pe axa „poli urbani de creştere“ sunt introducerea transportului public cu troleibuzul şi reabilitarea a 11 kilometri din calea de rulare a tramvaiului

Realizarea liniei de transport cu troleibuzul costă 7,55 milioane de euro. „Toate fazele de proiectare au fost depăşite, în această primăvară urmând să se organizeze licitaţia pentru atribuirea lucrărilor“, a declarat purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova, Carmen Licu. Traseul destinat acestui tip de mijloc de transport este Gara Craiova - Universitate - Spitalul de Urgenţă - Târgul Romaneşti.

Pentru repararea şinei de tramvai, primăria va primi 9,95 milioane de euro. În lista de proiecte POR - Axa 1 este gata de start proiectarea pasajelor din centrul oraşului, pe care primarul Antonie Solomon le vrea începute cât mai curând. Tunelul din bulevardul Carol I pe sub strada A.I. Cuza cu ieşire în strada Arieş este cea mai costisitoare construcţie - 33,4 milioane de euro, în vreme ce pasajul proiectat din strada Calea Bucureşti în bulevardul Nicolae Titulescu, peste intersecţia străzilor Brestei, Unirii, Nicolae Titulescu şi Ştefan cel Mare, costă 7,4 milioane de euro. Pe linia investiţiilor cu studii aprobate se află şi repararea liniei de tramvai pe bulevardul Decebal, lucrare estimată la 5,2 milioane de euro.


Marian Badirci, Gazeta de Sud, 21.01.2009
http://www.gds.ro

Mai multe detalii aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2397


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Aug 2009 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Proiectul este depus la ADR Oltenia.

Proiectul, in Planul Integrat de Dezvoltare Urbana.

http://www.primariacraiova.ro


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Aug 2009 13:49 
O schita preluata din lucrarea "Constructii pentru Transporturi in Romania", de Dumitru Iordanescu si Constantin Georgescu, lucrare editata de Centrala de Constructii Cai Ferate CCCF Bucuresti in anul 1986

Iata ca deja din 1986 (re-)apartitia troleibuzului pe strazile Craiovei era considerata iminenta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Dec 2009 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
P.I.D.U. a fost aprobat. Primaria a alocat fondurile necesare intocmirii proiectului tehnic de executie pt. introducerea troleibuzelor in municipiul Craiova.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Feb 2010 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Silviu Sintea wrote:
P.I.D.U. a fost aprobat. Primaria a alocat fondurile necesare intocmirii proiectului tehnic de executie pt. introducerea troleibuzelor in municipiul Craiova.


Pana la intocmirea PTE mai e. Deocamdata se reface Studiul de fezabilitate: http://www.primariacraiova.ro/pcv/servl ... e&id=11240

Municipiul Craiova
Primaria Muncipiului Craiova
Serviciul Achizitii pentru Obiective de Interes Public


Invitatie de participare pentru atribuirea contractului de servicii
Reactualizare SF "Introducerea transportului cu troleibuzul in Municipiul Craiova"


Nr. Invitatiei de participare publicat in Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP): 237555/10.12.2009.

Documentatia de atribuire este pusa la dispozitia tuturor operatorilor economici interesati in mod electronic, pe site-ul http://www.e-licitatie.ro. Din motive tehnice justificate, SF-ul nu poate fi atasat invitatiei, acesta putand fi obtinut gratuit de la Primaria Municipiului Craiova, str. A.I.Cuza nr.1, cam.112.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 Oct 2010 09:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Proiectul "Introducerea transportului cu troleibuzul in municipiul Craiova" face parte din Planul Integrat de Dezvoltare al Polului de crestere Craiova, proiect trecut pe lista de rezerva.

Conform Planului Integrat de dezvoltare al Polului de crestere Craiova termenul prevazut pentru depunerea documentatiei la Agentia de Dezvoltare Regionala Sud-Vest Oltenia este luna august 2012, depunerea fiind in functie de sumele disponibile la momentul respectiv.


Primaria Craiova


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Apr 2011 09:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Parcare mai mică, să fie bani şi de troleu

Parcarea subterană din centrul Craiovei nu va avea 1.000 de locuri, cum anunţase la un moment dat municipalitatea, ci va putea cuprinde doar 400 de maşini, ca să rămână fonduri europene şi pentru realizarea troleibuzului pe traseul Gară - Romaneşti

Viceprimarul Mărinică Dincă a prezentat ieri, într-o conferinţă de presă, stadiul proiectelor în curs de realizare în Craiova cu bani europeni.

„Banii pe care îi poate accesa municipalitatea din bugetul european ajung pe următorii trei ani la aproape 150 de milioane de euro, sumă pe care nu trebuie în nici un caz să o pierdem. În ceea ce priveşte cofinanţarea acestor proiecte, noi am gândit-o încă de la începutul anului, banii necesari fiind prevăzuţi integral în bugetul local, aşa că putem spune că nu va exista nici o dificultate în ceea ce priveşte implementarea lor din punct de vedere financiar“, a menţionat Dincă.

Reabilitarea bulevardelor începe din vară

Lucrările efectuate în Craiova cu fonduri europene nu sunt deloc puţine. Staţia de epurare de la Făcăi, spre exemplu, ar urma să fie finalizată şi pusă în funcţiune pe 30 iunie. Lucrările la pasajul suprateran - o altă lucrare de amploare - au debutat cu o lună în urmă, iar după Paşte ritmul va deveni mai alert, fiind adusă încă o freză de forare pentru realizarea pilonilor podului. La jumătatea lunii mai vor începe în cartierul Romaneşti şi lucrările la Centrul Multifuncţional.

„În ceea ce priveşte reabilitarea celor şase străzi - Olteniei, Tineretului, Amaradia, Brestei, Pelendava şi Toamnei - la sfârşitul acestei luni ne vom întâlni cu cei de la Agenţia de Dezvoltare Regională pentru vizita precontractuală. După această etapă se va trece la semnarea contractului de finanţare, astfel încât vom putea demara licitaţia pentru aceste şase străzi, în vederea desemnării unui constructor“, a menţionat viceprimarul.
Tot mai aproape de debutul lucrărilor se află şi pasajul subteran din centrul Craiovei. „În prezent suntem în faza întocmirii raportului de către evaluatori independenţi. Am primit avizul de eligibilitate din partea Agenţiei de Dezvoltare Regională şi sperăm ca până la sfârşitul acestei luni evaluatorul să întocmească raportul, astfel încât în luna mai să aibă loc vizita precontractuală la faţa locului, iar spre sfârşitul lunii viitoare să semnăm şi acest contract. Lucrările pentru pasajul subteran şi pentru cele şase străzi menţionate vor începe cel mai târziu în luna august“, a promis Mărinică Dincă.

Parcare subterană cu plată

Următoarele investiţii cu fonduri europene plănuite de primărie vizează parcarea subterană dintre Calea Bucureşti şi A.I. Cuza (sub părculeţul de la teatru), realizarea unui Centru de bătrâni, dar şi reabilitarea a încă trei străzi: Caracal, Bariera Vâlcii şi Râului.

Vestita parcare subterană nu va avea însă 1.000 de locuri, aşa cum se lăudase iniţial primăria, ci doar 400, pe două niveluri.

„Parcarea subterană a fost inclusă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Suntem acum în faza de întocmire a temei de proiectare. Au fost două variante de parcare subterană: una de 400 de locuri şi alta de 1.000 de locuri. Tema de proiectare trebuie însă dată pe o singură variantă, pentru că nu se face decât un singur proiect. Sunt nişte studii făcute care arată că în centrul Craiovei sunt parcate la suprafaţă undeva între 300 şi 360 de maşini, inclusiv cele parcate neregulamentar. Ideea este că, dacă faci o parcare de 1.000 de locuri şi tu ai doar 300 - 360 de maşini în ea, nu va fi eficientă. Mai mult, făcându-se din fonduri europene, trebuie să calculăm şi să le repartizăm de aşa natură încât să facem cât mai multe proiecte“, a precizat Mărinică Dincă.

Staţionarea în parcarea subterană nu va fi gratuită. Autorităţile promit însă că nici nu va fi excesiv de scumpă. „Ideea este că, fiind făcută pe fonduri europene, taxa nu va fi prea mare, întrucât nu se va pune problema recuperării acestei investiţii. Preţul va fi stabilit în aşa fel încât să fie suportabil şi să se asigure un grad cât mai mare de utilizare a acestei parcări subterane“, a explicat viceprimarul Dincă.

Troleibuz Gară - Romaneşti

La „strâmtarea“ parcării subterane s-a ajuns pentru a se putea realiza tot cu fonduri europene şi troleibuzul care să traverseze oraşul pe cea mai aglomerată rută de transport în comun din Craiova.

„Acum o lună, la Ministerul Dezvoltării s-a aprobat rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, în sensul de a se include în el atât această parcare subterană, cât şi construirea unei linii de troleibuz pe traseul 1 de autobuz. Cele două proiecte au fost aprobate. În maximum o lună se vor scoate la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Sper ca până la sfârşitul anului să depunem şi acest proiect, al troleibuzului“, a spus viceprimarul.


http://www.gds.ro/Actualitate/2011-04-2 ... +de+troleu


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Apr 2011 18:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Quote:
Primăria Craiova resuscitează cu bani europeni proiectul „Troleibuze din Gară până în Romaneşti“

Edilii Băniei susţin că proiectul vechi de mai bine de patru ani a fost aprobat de Ministerul Dezvoltării Regionale. Pentru realizarea acestei investiţii, ar putea fi scăzut numărului de locuri în parcarea subterană de la teatru.

Proiectul de introducere a acestui tip de transport în comun pe străzile Craiovei este vechi de mai bine de patru ani. Încă din primul mandat, edilul Antonie Solomon amintea în fiecare an că Regia Autonomă de Transport în Comun ar câştiga o bilă albă dacă ar opera şi cu câteva troleibuze pe linia Gară - Romaneşti. Traseul nu este ales la întâmplare, drumul fiind unul dintre cele mai tranzitate de călători, regia folosind pe respectiva rută autobuze vechi de peste 20 de ani.

10 troleibuze de la Gară la Romaneşti

Vestea că troleibuzele ar putea apărea în Bănie a venit de la viceprimarul Mărinică Dincă. Acesta susţine că proiectul ar putea fi dus la bun sfârşit cu bani de la Uniunea Europeană. „Acum o lună, la minister s-a aprobat rectificarea Planului Integrat de Dezvoltare Urbană, în sensul de a se include în el construirea unei linii de troleibuz. În maximum o lună se vor scoate la licitaţie studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic. Sper ca până la sfârşitul anului să depunem şi acest proiect“, a anunţat viceprimarul. Investiţia presupune renunţarea la 600 de locuri de parcare. Dacă până acum edilii spuneau că viitoarea parcare subterană de la Teatrul Naţional va avea 1.000 de locuri, acum a ajuns la 400, pentru ca diferenţa de bani să ajungă pentru linia de troleibuz. Parcarea de sub Aleea Personalităţilor va fi dotată şi cu prize speciale pentru încărcarea maşinilor eco. Edilii vor însă să instituie şi o taxă de parcare, dar promit „una modică“. Potrivit conducerii RAT Craiova, pentru traseul Gară - Romaneşti autorităţile ar trebui să achiziţioneze 10 troleibuze.

Nu renunţă la tramvai

Deşi mai multe oraşe din ţară au renunţat la tramvaie, viceprimarii Băniei nu intenţionează să facă asta în curând, „fiindcă nu poluează“. Un sens giratoriu permanent ar putea fi amplasat după fi nalizarea lucrărilor la pasajul suprateran, în intersecţia Calea Bucureşti cu străzile Arieş şi Carol I, pe unde ar trece tramvaiul şi maşinile care ies din viitorul pasaj subteran.

http://www.adevarul.ro/locale/craiova/P ... 53375.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jun 2011 10:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
PIDU Craiova reactualizat, proiectul privind introducerea troleibuzelor fiind unul dintre proiectele prioritare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 18:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Silviu Sintea wrote:
Ideea introducerii troleibuzelor in municipiul din Banie nu este noua. In februarie 2001 se aproba un studiu de fezabilitate privind introducerea troleibuzelor pe urmatoarele rute.


Pt. introducerea troleibuzelor exista HCL 14/1998.

Quote:
HOTARAREA NR. 14

Avand in vedere referatul nr. 1755/1998 intocmit de Directia Urbanism, Amenajarea Teritoriului si Lucrari Publice, privind aprobarea obiectivului de investitii "Introducere troleibuz pe directia Nord-Sud, Gara - bd. Nicolae Romanescu" in municipiul Craiova;

In temeiul Legii nr. 10/1991 legea finantelor publice si art. 69 din Legea nr. 72/1996;

In conformitate cu art. 20 lit. g, m si 28 din Legea nr. 69/1991, republicata, privind administratia publica locala, modificata si completata prin Ordonanta de Urgenta nr. 22/1997;

HOTARASTE:

Art. 1 - Se aproba studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investitii "Introducere troleibuz pe directia Nord-Sud, Gara - bd. Nicolae Romanescu" in municipiul Craiova, avand urmatorii indicatori tehnici:

- valoarea totala a investitiei : 58.469.188 mii lei;

- valoare C + N : 33.561.368 mii lei;

- lungime traseu : 11,4 km;

- arie desfasurata : 4.454,07 mp

Art. 2 - Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investitie aprobat la art. 1 urmeaza a fi inaintat spre aprobare Guvernului Romaniei.

Art. 3 - Directia Administratie Publica Locala, Directia Economico - Financiara si Directia Urbanism, Amenajarea Teritoriului si Lucrari Publice, vor aduce la indeplinire prevederile prezentei hotarari.


http://www.primariacraiova.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 02 Jun 2012 17:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49639
Marinica Dinca vorbeste de proiectul introducerii troleibuzului ca fiind aprobat inca din anul 2011, insa pana in prezent sunt doar vorbe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group