TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 02 Dec 2020 00:50

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 23:37 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
Singurul indiciu ramas ca la Berthelot mergea odata tramvaiul e un indicator "Atentie tramvai" triunghiular pe un stalp de la intersectia caii Grivitei cu bd. Dacia


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Mar 2009 01:08 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
O alta relicva este un stalp ramas vizavi de Biserica Boteanu, ce sustinea reteaua de contact pe vremea cand tramvaiele mai treceau prin zona - veneau prin spatele hotelului Lido (1911) si faceau dreapta pe C.A. Rosetti spre Palat. Mai tarziu, prin anii 30 tramvaiele circulau pe C.A Rosetti pana la Magheru. Nu stiu daca a circulat tramvai pe str. Boteanu, prin fata bisericii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 May 2009 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Thu 15 Jan 2009 10:26
Posts: 4
Location: Bucuresti
Pe vechiul amplasament al Caii Ferentari, in zona intersectiei cu Soseaua Salaj (azi in spatele blocurilor) se mai gasesc vechii stilpi STB ai liniei 8 de tramvai, ce trecea pe acolo:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Jan 2013 12:51 
M-ar interesa mai multe date despre fostele linii de tramvai 28 (Catelu) si 29 (JIlava)! Cand au fost construite, pana cand au fost folosite, cand si de ce au fost desfiintate si traseul lor!
Din cate stiu erau singurele linii de tramvai ce ieseau in afara orasului!
Pe linia 29 am auzit ca au existat din pacate si unele cazuri de agresiune asupra vatmanilor!

Conform celor scrise in Almanahul Flacara 1982 ar fi existat proiecte de constructie a unor linii de tramvai Bucuresti-Saftica si Bucuresti-Snagov!! Ce stiti despre ele ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2013 21:56 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
Linia 28:

In 1929 circula pe traseul Pod Grozavesti - bd Elisabeta - Universitate - bd. Carol - Bd Pache - sos. Mihai Bravu

1931 Pod Grozavesti - Pod Cotroceni - sos. Cotroceni - Palatul Regal (Halta Cotroceni); in mijlocul rondului mai rezista un stalp de atunci.

Undeva la inceputul anilor 40 sau poate in anii "puterii populare" se prelungeste de la soseaua Grozavesti pana la Stavilarul Ciurel, pe linie simpla, cu incrucisari, ca pe traseul de mai tarziu de pe Catelu.

A functionat cu intreruperi si scurtari, fiind inlocuita de autobuze uneori si nu stiu cand a circulat din nou regulat, probabil dupa razboi.
In 1958 inainte de desfiintare (martie) circula pe acelasi traseu intre Palat (Leu) si Ciurel. In acelasi an (noiembrie) se reinfiinteaza pe traseul Granitul - ICME, traseu pe care a circulat pana la desfiintare in 1996. Era traseu proiectat pentru prelungirea liniei 7 initial.

Linia 29 a functionat mai intai ca legatura intre Damaroaia si Gara de Nord, pana la prelungirea lui 24; in februarie 1958 se infiinteaza pe traseul CFR Progresul - CFR Jilava, linie dubla. Circula pana in 1999-2000.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2013 23:33 
rosetti61 wrote:
Linia 28:

In 1929 circula pe traseul Pod Grozavesti - bd Elisabeta - Universitate - bd. Carol - Bd Pache - sos. Mihai Bravu
Nu te supăra, dar persişti în greşeală. Linia 28 nu a funcţionat niciodată pe acest traseu. Acest traseu aproximativ, căci cel real era Uzina electrică Grozăveşti-Splaiul Independenţei-traversarea râului Dâmboviţa pe podul Domniţa Maria-Splaiul Gării Centrale-Bdl. Elisabeta-Bdl. Academiei-Bdl. Carol I-Bdl. Pache Protopopescu, cu întoarcere la Şcoala Iancului (prima etapă), Biserica Iancu Vechi (Str. Mătăsari)(a doua etapă), Şoseaua Iancului (în dreptul Ţesătoriilor)(a treia etapă), a avut numărul 14 şi a fost pus în funcţiune pe 9 decembrie 1894, fiind prima linie de tramvai electric din Bucureşti şi a 11-a linie construită de firma germană SIEMENS AND HALSKE. Cum am spus şi în alt topic, după primul război mondial, capătul de la Uzina electrică Grozăveşti a fost modificat, constituind bucla din cartierul Cotroceni şi nu a ajuns niciodată la Piaţa Leu, la Halta CFR a Palatului Regal de la Cotroceni. Dacă doreşti, ai la dispoziţie Arhivele Statului Bucureşti-Fond PMB Elektrischer Wagen für die Boulevard-Bahn in Bukarest şi Fond Societatea Comunală a Tramvaielor Bucureşti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 01:10 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
Asa e afisat in planul Socec 1930 - nici astea nu reflectau situatia reala, dar erau pe aproape.
Prima data e posibil sa fi aparut la desfiintarea depoului Grozavesti si implicit scurtarea lui 14 la Podul Cotroceni, a fost o dublura a lui 14 pana la Uzinele Grozavesti. Asa l-am gasit intr-o lista.

Maine revin cu alte explicatii si extrase din planuri - ca acum nu le gasesc pe toate (si am si sters cateva variante de explicatii).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 01:58 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 638
In anul 1988, pe strada* unde se afla hotelul cunoscut cu denumirea de UCA (fostul hotel de partid) era o retea de troleibuz inactiva.

*Nu mai tin minte numele strazii, dar, daca nu ma inseala memoria, nu departe de UCA era o ambasada (din pacate, nu mai stiu a carui stat)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 02:29 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
Hotel de partid, ambasada si retea inactiva de troleibuz - zona Sahia (Jean Louis Calderon) - Icoanei-Tunari, acolo a mai ramas retea nedemontata.
Altfel, resturi de retea pe Kiseleff, Ion Mincu (de serviciu intre Kiseleff si Statuia Aviatorilor), Aviatorilor, Monetariei sau Paris nu mai existau in 1988.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 22:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
In chestia liniei 28
A fost conceputa ca o dublura a lui 14 pentru a deservi in continuare Uzina Grozavesti, iar 14 a fost limitat la Podul cotroceni.
Din aprilie 1925 14 avea traseul Cotroceni - sos. Mihai Bravu, iar dublura sa apare in 1929, asa cum s-a mentionat mai sus.
Pentru ca se planuia aducerea tramvaiului in Comuna Militari s-a tras linie pe soseaua Cotroceni pana in fata palatului, langa halta CFR. Era in plan prelungirea lui 28 intr-acolo, insa el a fost limitat la Leu. devenind o linie locala. In 1943 se deschide linia in Militari insa cu numarul 13 pana la Halta Cotroceni.
Lucrurile cu 14+28 stau la fel ca linia 12, care circula de la Regie pana la CFR Progresul. insa cand a aparut dublura, 12 a fost scurtat la Basarab, la Regie intorcand 12 barat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2013 23:04 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
... continuare, pe un alt plan din 1941 scos de Disstributia-OSIN, Linia de autobuz 58N, ex-28, viitoare 28 pe traseul Stavilarul Ciurel - Splaiul Independentei - sos Cotroceni - Palatul Cotroceni.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Jul 2013 22:35 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 609
Location: Bucuresti, Militari
Inca un element care a rezistat timpului este si stalpul de iluminat instalat in anii 30 in rondul de langa Palatul Cotroceni, care a servit in principal la sustinerea retelei de tramvai - linia 28 de tramvai (si despre ea s-a mai vorbit) care circula intre Palat si Podul Grozavesti via sos Cotroceni, traseu stabilit prin 1931, Capatul se mai numea si Halta Cotroceni - intre rond si Piata Leul se afla linia ferata Gara de Nord - Filaret, cu bariera aferenta, disparute in 1960.
In 1958 tramvaiul este scos insa sustine reteaua unei bucle de troleibuz dar nu pentru mult timp. Astazi nu mai tine nimic si e un noroc ca l-au lasat acolo dupa ce si-a incheiat menirea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 20 May 2020 15:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3337
Poza rara cu breteaua de serviciu disparuta apoi de la universitate, inainte de transformarea intersectiei, anii 60


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group