Silviu wrote:
Primul troleibuz folosit pt. depanare a fost 235, din seria albastra 228-247. A fost adus apoi troleibuzul 306, ce a pastrat ordinea numerelor de inventar ale Tursib. Nu stiu de unde provine, din Cluj Napoca?
Actualmente este folosit troleibuzul 304 ce provine dintr-un troleibuz reconditionat la URAC, ce a avut nr. 279 (a nu se confunda cu troleibuzul 279 din seria 270-289).
O fotografie de exceptie, realizata de Patrick Rudin si postata de Radu Coica. Elvetianul detine copyright-ul fotografiei (acesteia si a celor de mai jos) si nu doreste ca aceasta sa fie publicata altundeva decat aici, pe Transira sau pe Tramclub, doar dupa obtinerea prealabila a acordului sau scris.
Judecand dupa fontul diferit ce ceea ce folosea IJTLS-ul, probabil ca troleibuzul a fost adus de la Cluj, in anul 1987 (sau 1988?). In 1991, cand m-am mutat la Cluj Napoca, existau 016 pe post de ungator (dupa ce acesta a fost casat, a fost folosit 143-ul, scurtat, ce a primit tot nr. 016), 020 pe post de magazie la cap de linie IRA, 015 si 028 abandonate pur si simplu langa capatul de linie din Gheorgheni (am pe undeva filme developate, cu ele, dar nescanate!). Din cate mi-aduc aminte, 028 avea si culoarea dar si fontul 306-lui nostru. Celelalte 3 troleibuze DAC-Romania 112 E aveau o dunga alba pe fond albastru si foloseau fontul "mare", dublat (alb + negru).
Troleibuzul nostru a zacut cateva luni bune in garajul IJTL Sibiu (intre timp au fost aduse DAC-urile 117 E ex-ITB cu nr. 307 - 316) pana a fost pus la punct de soferul ce a condus troleibuzul 287. Tot acesta a realizat si urmatorul troleibuz pt. depanare, numerotat 304, desi provenea dintr-un troleibuz second-hand numerotat 279 (in timp ce 279-le original se afla inca in garaj, descompletat).
Ca tot vorbim de aceste troleibuze pt. depanare. In 1993 se afla la Brasov cel putin un DAC-ROMANIA 112 E (79 sau 97, nu mai tin minte, am nevoie de ajutor). La Iasi nu au fost folosite asemenea troleibuze "ungator"?