TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 11:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 232 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jun 2011 17:58 
1. Trenul Bucuresti-Munchen nu exista si nici nu a existat. A existat un singur vagon de dormit CFR care mergea cu 374 pana la Budapesta, apoi i se atasa altui tren pana la Munchen. Deci, calatorul acuza aiurea. El foloseste in prezent doua trenuri cu legatura la Budapesta. Si daca tine mortis poate sa mearga intr-un vagon de dormit fie in Ister, fie in Dacia, acestea fiind singurele doua trenuri Bucuresti-Budapesta...

2. Un bilet dus-intors pana la Munchen este mult mai scump la vagon de dormit fata de un bilet de avion! Si nu low-cost, ci Lufthansa sau Tarom. Nu mai vorbim de diferenta enorma de timp...
Sincer, eu nu vad oportuna mentinerea in circulatie a unui asemenea vagon de dormit...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 00:33 
Nici o zi fara incidente!

incident la locomotiva unui tren personal
06-06-2011
CFR Călători vă informează că, în această seară, în jurul orei 19.30, la locomotiva care remorca trenul personal 3134 pe relaţia Brad – Arad, s-a produs un început de incendiu, între staţiile Bocsig şi Ineu.

La faţa locului s-au deplasat imediat echipe de pompieri militari care au intervenit prompt.

Trenul avea în compunere 3 vagoane care au fost decuplate de la locomotivă, iar niciunul dintre cei aproximativ 40 de călători nu a fost afectat.

La ora 20.50, călătorii au fost preluaţi de un automotor care îi va duce până la destinaţie, în staţia Arad.

În acest moment, pe relaţia Brad – Arad nu s-au mai înregistrat alte întârzieri în grafic.

O comise de cercetare va face demersurile necesare în vederea elucidării circumstanţelor în care s-a produs incidentul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 07 Jun 2011 01:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Problema tipică: jeg + reziduuri de ulei şi motorină în sala maşinilor, care se mai şi aprinde de la căldură. Parcă am mai explicat cum ajunge acolo:
- uleiul ajunge pe jos pentru că Dorel de la depou nu toarnă câteva picături pe culbutori, de exemplu, ci toarnă toată sticla, să fie acolo
- motorina ajunge jos pentru că se înţeapă ţevăria de la rezervorul auxiliar sau din cel suplimentar de combustibil* pentru ca motorina să curgă gravitaţional şi în diverse recipiente. Evident, nu se reuşeşte mereu cârpirea eficientă a ţevii.

*)LDE2100 e prevăzută cu rezervor auxiliar şi rezervor suplimentar de motorină plasate sub plafon, deasupra nivelului motorului termic, de unde motorina curge gravitaţional spre pompa de injecţie. Între ele e şi un circuit de apă, deci la temperaturi scăzute e chiar bine să ai aceste rezervoare pline la pornire.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jun 2011 17:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Quote:
Locomotiva acceleratului Iaşi-Braşov a luat foc la Buhăieşti


Pasagerii din trenul Iaşi-Braşov au fost nevoiţi să stea aproximativ o şi oră jumătate în staţia din Buhăieşti după ce locomotiva unui tren s-a defectat.

Incidentul a avut loc în jurul orei 12:00, în urma unui scurt circuit petrecut la camera motorului a locomotivei. Focul nu a fost foarte puternic, pompierii din Negreşti reuşind să-l stingă foarte repede.

Locomotiva nu a mai putut fi reparată, aşa că pasagerii au fost nevoiţi să stea aproximativ o oră şi jumătate până ca aceasta să fie schimbată.

„În afară de defectarea locomotivei, nu s-au înregistrat alte pagube materiale sau umane", a spus Radu Benchea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru SituaÅ£ii de UrgenÅ£ă Vaslui.


http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Loco ... 50525.html


Attachments:
locomotiva la Buhaiesti.jpg
locomotiva la Buhaiesti.jpg [ 47.73 KiB | Viewed 15198 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Jul 2011 18:34 
Acţiune de supracontrol în trenuri pe raza CCC Constanta
11-07-2011
În acest sezon estival, CFR Călători va continua şi intensifica acţiunile de descurajare a călătoriilor frauduloase pe calea ferată.

Astăzi, 11 iulie 2011, echipe de control din cadrul Centrului Comercial de Călători Constanţa şi reprezentanţi ai Poliţiei de Transport Feroviar au organizat acţiuni de supracontrol în patru trenuri personale, pe relaţiile: Feteşti – Brăneşti; Brăneşti – Lehliu; Lehliu – Săruleşti şi Săruleşti – Feteşti.

În cursul controalelor desfăşurate, au fost depistaţi un număr de 426 pasageri fără legitimaţii de călătorie, cărora li s-au eliberat bilete la tarif de taxare în tren, în valoare de 3.515,5 lei.

Aceste demersuri se înscriu în programul de combatere a călătoriei fără bilet în trenurile de călători şi vor continua până când persoanele care aleg ca mijloc de transport trenul, îşi vor procura legitimaţii de călătorie

Obs:
Daca facem un banal calcul si impartim 3515 lei la 426 calatori, rezulta un pic peste 8 lei pretul mediu unui bilet in tren. Am eu impresia sau e ceva in neregula??? De ce nu ii arde cu o amenda de minim 100 lei? Poate asa s-ar invata sa-si cumpere bilete! Dar daca trebuie sa platesti 8 lei si te prinde poate o data pe luna, normal ca or sa continue sa faca la fel...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Jul 2011 01:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Aia nu e amendă, că nu e control cu Jandarmeria, e doar bilet la tarif de tren. Evident, nimeni nu e prost să declare de unde s-a urcat, aşa că toţi zic că au urcat din ultima haltă în care a oprit trenul şi coboară la prima, aşa că achită tariful minim şi după aia îşi văd de ale lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Jul 2011 09:44 
Pai si daca nu e jandarmeria in peisaj nu se poate aplica amenda???


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Jul 2011 23:55 
Trafic feroviar intrerupt pe Valea Prahovei din cauza furtunii

de Catalina Ciociltan HotNews.ro

Circulatia feroviara este intrerupta, miercuri seara, pe Valea Prahovei, dupa ce, din cauza furtunii, pe mai multe sectoare linia de contact a ramas fara tensiune, cinci trenuri de persoane fiind oprite pe traseu.
Patru trenuri care ar fi trebuit sa tranziteze Valea Prahovei, miercuri seara, au fost oprite pe traseu, dupa ce mai multe avarii au intervenit din cauza furtunii, linia de contact neavand tensiune pe mai multe sectoare, transmite corespondentul Mediafax..

Astfel potrivit unui comunicat remis de CFR, rapidul 472-1 este oprit in statia Azuga, de la ora 19:57, acceleratul 1746 este oprit pe distanta Sinaia - Valea Larga de la ora 19.35, rapidul 532 este oprit in statia Predeal de la ora 20.13, iar trenurile personale 3006 si 3009 sunt oprite in statia Campina si respectiv pe distanta Ploiesti Vest - Buda de la ora 18.54, respectiv ora 19,30.

Echipele speciale de interventie feroviara se afla la fata locului si desfasoara operatiuni pentru remedierea avariilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Aug 2011 14:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Vacanţele de lux ale fostului director CFR Călători şi ale soţiei sale

http://www.adevarul.ro/actualitate/even ... 47259.html


Attachments:
Noaptes.jpg
Noaptes.jpg [ 40.08 KiB | Viewed 13011 times ]
-news-eveniment-vacantele-lux-fostului-director-cfr-calatori-sotiei-sale-1_50ad48aa7c42d5a663923b2d-index.pdf [14.58 KiB]
Downloaded 294 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: 3028..rusinea CFR-ului
PostPosted: Sat 20 Aug 2011 17:14 
Va ocup cateva momente cu o chestie ce mi s-a intamplat aseara.Cautand o legatura de la Brasov spre Ploiesti, am decis sa iau personalul 3028 care are ruta Brasov-Ploiesti Sud.Zis si facut.Ora de plecare 20.10 de la Brasov. Am mers la casa de bilete si am intrebat-o pe doamna de acolo daca sunt intarzieri din cauza lucrarilor.Dansa a zis ca nu si ca la 23.15 sunt la Ploiesti Vest fara probleme.Facand parte dintr-un grup de 8 persoane am decis sa mergem toti cu acel tren.Ajungen la linia 2 unde era garat si ramanem masca:acel tren avea 3 vagoane clasa 21-47 ca vai mama lor.Atat.Ruginite..scartaiau din toate suruburile..nu mai zic de miros.Ne urcam si plecam.Ajungem la ora 22 la Sinaia.Acolo trenul se opreste..si sta si sta si sta..Il intrebam pe nas ce se intampla..si acesta zice :Intram la hibernare pana la 0.10.Am ramas toti masca..si ii aratam biletele cu ora 23.15 sosire la Ploiesti Vest.Nasul spune:voi chiar credeti ca veti fi la 23.15 la Ploiesti? Si asteptam..un IC ne depaseste..apoi 2 Accelerate..si in final garnitura Regiotrans Constanta-Iasi-Bucuresti-Brasov.La 0.15 pornim..la 1.25 ajungem in Ploiesti Vest.Intarziere 130 minute..adica 2 ore si 10 minute.
Coboram , intram la seful de statie sa intrebam ce e cu aceasta intarziere si primim un raspuns sec:ati mers cu personalul..ziceti multumesc ca nu ati ajuns la 4 dimineata.
Cam asta este renumitul personal 3028..cu cele 3 vagoane ale lui infecte..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 21 Aug 2011 11:34 
Faceti o reclamatie la CFR Calatori si una la ANPC. Solicitati sa vi se dea banii inapoi!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Sep 2011 09:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
O locomotiva a ars in gara din Podu Iloaiei

Ieri seara, in jurul orei 17.00, o locomotiva a ajuns in flacari in gara din Podu Iloaiei. Aceasta era deja defecta, fiind tractata de o alta locomotiva. Garnitura mai avea si patru vagoane cu calatori, care fusesera atasate in Pascani. Incendiul nu s-a soldat cu victime. "Eu vin de la Pascani. Eram in tren. In Budai nu avea nimic, dar undeva intre Budai si Podu Iloaiei a luat foc, ca am ajuns aici cu locomotiva care scotea fum. A vazut seful de tren si a anuntat mecanicul, dar iesea mult fum, nu avea ce sa-i faca", a spus unul dintre calatori.

A fost nevoie de interventia a doua autospeciale de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Iasi si a unui echipaj din Podu Iloaiei. Initial, trenul a venit dinspre Pascani pe linia patru. Cele patru vagoane au fost trase pe linia trei pentru a-si continua calatoria. Pentru tractarea locomotivei a fost necesara interventia alteia Diesel. Aceasta a fost dusa pe o linie care nu era alimentata electric, pentru a se interveni cu apa si spuma. "Am fost anuntati ca o locomotiva Diesel Electric 2800, care era tractata spre Depoul Iasi pentru a fi reparata, a luat foc. A fost nevoie sa o scoatem de pe linia alimentata electric pentru a putea interveni cu apa si spuma. Din primele verificari se pare ca focul a izbucnit de la un cablu defect. Am intervenit cu doua autospeciale cu apa si spuma. Nici unul calator nu a fost in pericol", a declarat Vasile Timpau, comandant la Detasamentul 1 Pompieri.


http://www.bzi.ro/o-locomotiva-a-ars-in ... deo-239962


Attachments:
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_2-1.jpg
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_2-1.jpg [ 43.69 KiB | Viewed 13934 times ]
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_3-1.jpg
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_3-1.jpg [ 38.92 KiB | Viewed 13932 times ]
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_23-1.jpg
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_23-1.jpg [ 52.54 KiB | Viewed 13934 times ]
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_24-1.jpg
Incendiu_locomotiva_Podu_Iloaiei_24-1.jpg [ 42.41 KiB | Viewed 13931 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Oct 2011 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Sat 26 Apr 2008 15:11
Posts: 24
Location: Bucuresti
Am circulat azi-noapte (1-2 Octombrie) cu trenul Accelerat 1843 (Bucuresti Nord - Tirgu Mures), cand am urcat in el era temperatura cam aceasi cu cea de afara, eh a pornit aerul conditionat, care conform controlorului vagonul tip 20-49 (cu acel compartiment comun la mijloc), are sistem automatizat sa aduca temperatura in vagon la 24 de grade Celsius, ce ma indoiesc ca era atat mai ales cand am ajuns in Deda, probabil ca era maxim 18-20 de grade Celsius (trase de par, in compartimentul comun), o fata care era pe randul alaturat si care a dormit o parte din drum (cam de la Brasov pana la Deda) si cand sa trezit tusea rau, eu nu cred era deja racita cand sa urcat pe tren (ca timp de doua trei ora cat a fost treaza nu tusea), dar oricum nu cred ca o sa racesti daca stai la caldura, nu? ma intreb la iarna cand o sa fie -20 de grade si trenul o sa treaca prin Deda (de unde devine personal si usile se deschid intr-una), o fi setat acest sistem de autoclimatizare tot de la 24 de grade Celsius? sa cobori din tren si sa ajungi la doctor ca biletul a fost si ieftin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jan 2012 09:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
CFR SA a cheltuit ilegal 13,4 milioane euro

Curtea de Conturi a constatat ca CFR SA a cheltuit ilegal in 2010 suma de 13,4 milioane euro dintr-un credit international si va sesiza institutiile de cercetare penala, intrucat exista indicii ca fapta "a fost savarsita cu incalcarea legii penale". Creditul a fost acordat companiei de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta, potrivit Mediafax

Din totalul sumei cheltuite ilegal, 10,65 milioane euro au fost utilizati pentru achizitia a 16 vehicule de intretinere a caii ferate, care insa nu faceau obiectul acordului de imprumut, iar 2,81 milioane euro reprezinta plati necuvenite catre constructori. "Cu ocazia verificarii s-a constatat existenta unei fapte pentru care exista indicii ca a fost savarsita cu incalcarea legii penale, respectiv schimbarea, fara respectarea prevederilor legale, a destinatiei fondurilor provenite din finantarile rambursabile, prin utilizarea nelegala din imprumut a sumei totale 10,65 milioane euro. Cazul urmeaza a fi sesizat organelor de urmarire si cercetare penala, urmandu-se procedurile proprii Curtii de Conturi privind aceste fapte", se arata in raportul Curtii de Conturi.

Platile catre constructori au fost realizate prin introducerea incorecta in devizele oferta ale constructorilor, la articole generale, a unor cheltuieli destinate consultantului si expertilor CFR. Astfel, Curtea de Conturi concluzioneaza ca utilizarea defectuoasa a 13,47 milioane euro a fost cauzata de managementul defectuos al companiei, dar si de lipsa de personal a unitatii de implementare a proiectului. Conducerea CFR SA a avut obiectii cu privire la constatarile identificate cu ocazia controlului, insa echipa de control nu a fost de acord cu observatiile formulate.


http://www.bzi.ro/cfr-sa-a-cheltuit-ile ... uro-262597


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Feb 2012 20:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Halta Bucerdea a fost situata intre Craciunelu de Jos si Cistei, pe Magistrala 300, fiind desfiintata in urma catastrofei feroviare.

Am inteles ca impiegatul respectiv fusese la un botez (probabil ca a baut) si a intrat in tura de noapte obosit. Se spune ca, cu cateva clipe inainte de tragedie si-a dat seama de greseala si, socat, a parasit halta, mergand pe camp, fara tinta. Trenurile s-au ciocnit in amonte de statia Bucerdea, dupa curba din Craciunel.

Quote:
Procesul comunist din Gara Teiuş: cum au fost judecaţi ceferiştii vinovaţi de catastrofa feroviară din 1968

Gara din Teiuş este cea mai veche şi cea mai impunătoare din Alba. De peste 150 de ani este unul dintre cele mai importante noduri feroviare din România. De-a lungul vremurilor a fost ”martoră” la evenimente deosebite, care au marcat istoria acestei zone. Unul dintre acestea a fost catastrofa feroviară din 1968, soldată cu 22 de morţi şi peste 70 de răniţi.

Gara Teiuş este nod feroviar pentru magistrala 300 (Bucureşti – Braşov - Cluj Napoca – Episcopia Bihorului) şi linia Simeria – Alba Iulia – Teiuş. Un nod feroviar de asemenea importanţă trebuia să aibă şi o clădire pe măsură. Construcţia datează de peste 100 de ani şi este impresionantă. Din păcate, clădirea nu mai reprezintă de mult istoria locurilor, fiind într-o stare de degradare fără precedent.

Două trenuri pe aceeaşi linie, între Teiuş şi Blaj

Gara Teiuş a fost ”martoră”, de-a lungul anilor, la numeroase eveniment mai mult sau mai puţin fericite. Unul dintre acestea, care se înscrie în cartea neagră a istoriei feroviare din România, a fost procesul organizat de regimul comunist în incinta gării ca urmare a accidentului din anul 1968. Catastrofa feroviară a avut loc pe linia Blaj-Teiuş. În zorii zilei de 7 octombrie trenul personal 3340 se afla în staţia Bucerdea. Garnitura ar fi trebuit să aştepte, din cauza restricţiilor, trecerea acceleratului 303 care venea de la Blaj, din sens opus.

Numai că, noul grafic nu a fost transmis la timp de cei responsabili. Consecinţa: cele două trenuri au plecat din direcţii opuse pe aceeaşi linie. Până la catastrofă n-a mai fost decât un pas. Ciocnirea celor două garnituri s-a lăsat cu 22 de morţi, 72 de răniţi grav şi pagube estimate la 11 milioane de lei. Suma făcea referire la distrugerea celor două locomotive şi a 12 vagoane.

În ziarul local apărea a doua zi după accidentul feroviar un articol scurt în care se prezenta numărul morţilor şi răniţilor şi faptul că s-a înfiinţat o comisie de anchetă din care făcea parte şi ministrul căilor ferate din acea vreme, care să afle cauzele catastrofei. Sub articol apare şi un mesaj de condoleanţe din partea Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi al Consiliului de Miniştrii. O dovadă că autorităţile vremii au vrut să ascundă cazul „sub preş“ este şi faptul că nu s-a scris niciun cuvânt despre tragedia de pe calea ferată în „Scânteia“, ziarul central de propagandă al comuniştilor.

Cel puţin interesant este procesul public în care au fost judecaţi cei găsiţi responsabili de producerea accidentului feroviar: impiegatul Teodor Petrişor şi acarul Alexandru Cristea. Judecata nu s-a făcut într-o sală de Tribunal, ci în Gara din Teiuş, aflată la câţiva kilometri distanţă de locul în care s-au ciocnit trenurile.

Proces în faţa a 1.000 de ceferişti

Autorităţile comuniste s-au mobilizat şi au adus la proces peste 1.000 de ceferişti din întreaga ţară, care să vadă cu ochii lor ce păţesc cei care „sabotează“ construcţia socialismului. Procesul cu public a început la mai bine de o lună de la producerea tragediei. Filmul tragediei a fost reconstituit din declaraţiile martorilor şi în baza probelor ridicate de la locul catastrofei „În ziua de 7 octombrie, călătoream cu trenul accelerat 303 în interes de serviciu la Direcţia regională C.F.R. Cluj“, a spus unul dintre martorii oculari, Aristide Georgescu. „Ocupam locul 52 din vagonul 4. Pe la orele 6.14 m-am trezit aruncat de pe bancă la podea. Mi-am revenit în fire, neştiind ce s-a întâmplat. Am coborât din vagon şi am văzut că trenul staţiona. Era o ceaţă densă, nu se vedea mai departe de 30 de metri. Am auzit imediat ţipete, vaiete, oameni îngroziţi. Am notat kilometrul: 86+700 şi m-am îndreptat spre cabina 1, unde l-am întâlnit pe acarul, în persoana inculpatului Alexandru Cristea. Accesta m-a întrebat: „Ce este acolo?“. Mi-am continuat apoi drumul spre staţie şi aici l-am găsit în biroul de mişcare pe inculpatul Teodor Petrişor, şezând pe scaun. Era obosit, avea ochii injectaţi...“, continuă bărbatul.

Tot din spusele martorilor a rezultat că macagiul Alexandru Cristea l-ar fi anunţat telefonic în seara zilei de 6 octombrie 1968 pe impiegatul Teodor Petrişor că i-a lăsat sub masă o sticlă de ţuică, pe care cel din urmă ar fi golit-o până dimineaţă. În zorii zilei de 7 octombrie, impiegatul a primit graficul de circulaţie a trenurilor implicate în catstrofa feroviară. În mod normal, încrucişarea celor două garnituri ce veneau din sens opus se făcea în staţia Crăciunel. După noul grafic, încrucişarea a fost stabilită în halta Bucerdea. Funcţionartul responsabil de punerea în mişcare a trenului a uitat, însă, să o transmită şi macagiilor din subordine. Completul de judecată a mai aflat că Teodor Petrişor mai fusese sancţionat până atunci de încă 15 ori. Mai mult, nu ar fi avut dreptul să ocupe funcţia de impiegat, pentră că fusese găsit vinovat de un alt accident feroviar, petrecut în 1961.

„Am lucrat ca acar la staţia CFR Bucerdea în tură cu inculpatul Teodor Petrişor. În perioada cât am lucrat cu el am observat că părea mai totdeauna obosit, nervos. Anul trecut, datorită unei greşeli în dispoziţiile date de garare a trenurilor era să se întâmple o ciocnire, care n-a avut loc datorită intervenţiei mele şi a acarului Nicolae Popa. Mai ştiu că Petrişor după ce ieşea din tura de serviciu fugea imediat la bufet, unde bea“ , a spus martorul Ion Haţegan în urmă cu 43 de ani. Pedepse grele pentru vinovaţi Participanţii la proces s-au întrebat dacă tragedia putea fi prevenită de macagiul Alexandru Cristea, al doilea vinovat principal în ochii anchetatorilor. În timpul dezbaterilor din gara Teiuş s-a acreditat ideea că ar fi putut preîntâmpina cicnirea celor două garnituri, întrucât avea în cabină graficul de circulaţie al tuturor trenurilor ce treceau pe linia respectivă. Martorii au scos la iveală faptul că acarul a întârziat cu două ore la intrarea în tura de noapte. A existat şi supoziţia că tocmai pentru această întârziere l-ar fi cadorisit pe şeful său cu o sticlă de alcool. Dezbaterile din gara Teiuş au durat mai bine de 10 ore. Procesul din gara Teiuş a fost gândit de autorităţile vremii, în aşa fel încât să participe cât mai mult popor. Participanţii la procesul public, în mare parte ceferişti, arătau cu degetul spre cei doi inculpaţi. Oamenii murmurau, oftau, se manifestau zgomotos, în funcţie de ceea ce spuneau martorii în faţa completului de judecată. Atmosfera generală a fost una contra.

Tribunalul judeţean l-a condamnat pe impiegatul Teodor Petrişor la la moarte şi confiscarea totală a averii. Ulterior, pedeapsa a fost schimbată cu închisoarea pe viaţă. A executat 18 ani de pedeapsă la Penitenciarul Aiud, după care a fost eliberat. Acarul Alexandru Cristea a primit 20 de ani de muncă silnică, confiscarea totală a averii şi 10 ani de degradare civică. Chiar dacă tragedia de pe linia ferată Blaj-Teiuş din 1968 era la acea vreme cea mai mare catastrofă din istoria Căilor Ferate Române, autorităţile comuniste nu au scos niciun cuvânt despre personalul slab pregătit şi starea deplorabilă a infrastructurii feroviare.

http://www.adevarul.ro/locale/alba_iuli ... 84983.html


Attachments:
8.jpg
8.jpg [ 51.07 KiB | Viewed 13515 times ]
10.jpg
10.jpg [ 53.76 KiB | Viewed 13516 times ]
11.jpg
11.jpg [ 46.54 KiB | Viewed 13518 times ]
12.jpg
12.jpg [ 45.17 KiB | Viewed 13516 times ]
procesul-comunist-gara-teius-fost-judecati-ceferistii-vinovati-catastrofa-feroviara-1968.pdf [65.18 KiB]
Downloaded 454 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Feb 2012 08:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
UPDATE: Circulația trenurilor pe ruta Oradea-Arad a fost reluată, marți seara, la ora 20.35.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că trenul R 15.111 al operatorului privat SC Regional SRL, care a deraiat de un boghiu între staţiile CF Ciumeghiu şi Salonta, din judeţul Bihor, a fost repus pe şină în jurul orei 19.50, iar la ora 20.20 a fost retras în staţia Salonta. Circulaţia celorlalte trenuri a fost reluată începând cu ora 20.35 în condiţii de siguranţă. În urma acestui incident, patru trenuri de călători, care au staţionat în gările adiacente până la reluarea circulaţiei în condiţii de siguranţă, vor înregistra întârzieri la destinaţie. Este vorba despre trenul IR 1930, care circulă pe relaţia Oradea - Timişoara, trenul IR 1743, care circulă pe relaţia Timişoara Nord - Baia Mare, trenul IR 1833 care circulă între Iaşi şi Timişoara şi trenul IC 536 care circulă pe relaţia Timişoara - Cluj.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA informează că circulația feroviară pe relația Oradea – Arad este întreruptă începând cu ora 17.50, după ce un vagon din compunerea trenului R 15111, care aparține operatorului privat SC Regional SRL, a deraiat de un boghiu între stațiile CF Ciumeghiu și Salva.

Până la redeschiderea circulației în condiții de siguranță, următoarele trenuri de călători staționeazã în gările adiacente:
- Trenul IR 1930, care circulă în relația Oradea – Timișoara, staționează în gara Salonta de la ora 17.59;
- Trenul IR 1743, care circulă în relația Timișoara Nord - Baia Mare, staționează în gara Ciumeghiu de la ora 18.14;
- Trenul IR 1833, care circulă în relația Iași – Timișoara, staționează în gara Salonta de la ora 18.53.

La fața locului s-au deplasat echipele de intervenție din cadrul sucursalei teritoriale CREIR Cluj care, cu ajutorul utilajelor speciale, vor efectua operațiunile de repunere pe șină a vagonului deraiat și eliberarea gabaritului, astfel încât traficul feroviar să poată fi reluat în condiții de siguranță.

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat de acest încident și îi asigură că toate măsurile operative întreprinse de angajații feroviari au ca principal scop reluarea circulației feroviare în condiții normale de trafic.


http://www.citynews.ro/cluj/eveniment-2 ... at-217711/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Mar 2012 11:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Cel puţin 15 morţi şi 60 de răniţi într-un accident feroviar în Polonia

Cel puţin 14 persoane au murit şi alte 60 au fost rănite, sâmbătă seara, în urma unei coliziuni frontale între două trenuri care se aflau pe aceeaşi cale ferată la Szczekociny, în sudul Poloniei, aceasta fiind cea mai gravă catastrofă feroviară din ţară de după 1990, relatează AFP.

Aproximativ 60 de persoane au fost spitalizate, dintre care majoritatea în stare gravă, potrivit echipelor de salvare.

Accidentul s-a produs pe linia Varşovia-Cracovia, în dreptul orăşelului Szczekociny, potrivit televiziunii poloneze. Două trenuri expres, dintre care unul se afla pe o linie greşită, s-au ciocnit frontal, a declarat un oficial al căilor ferate poloneze. Premierul Donald Tusk, sosit la faţa locului duminică dimineaţă, a spus că este cel mai tragic accident feroviar din ultimii ani din Polonia.

Cele două trenuri, care aveau 10 vagoane în total, transportau circa 350 de pasageri la momentul coliziunii. Elicoptere-ambulanţă de la Varşovia şi Wroclaw au ajutat la transportarea răniţilor către spitale. „Operaţiunea de salvare e dificilă şi complicată. Daunele produse vagoanelor sunt uriaşe. Ţinem legătura cu victimele. Lucrăm cu mare grijă", a declarat unul dintre pompieri, Jaroslaw Wojtasik, pentru televiziunea poloneză.

Trei vagoane distruse

Pe una dintre linii aveau loc lucrări la ora accidentului, 21.15 (22.15 -ora Românniei). Operaţiunea de salvare este concentrată pe trei dintre vagoane, care sunt „distruse complet", după cum a declarat un martor ocular pentru „Gazeta Wyborcza". Un alt pasager a estimat că trenul în care se afla călătorea cu o viteză de 120km/h, în momentulcând a început să frâneze brusc.




http://www.adevarul.ro/international/ra ... 34272.html


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 44.18 KiB | Viewed 13429 times ]
Polonia.pdf [12.9 KiB]
Downloaded 235 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2012 09:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Accident feroviar în Amsterdam: 125 răniți. Peste 10 persoane în stare critică

Peste 120 de persoane au fost rănite, sâmbătă după-amiază, în urma coliziunii dintre două trenuri de navetiști într-o suburbie din Amsterdam, relatează Reuters. Inițial, presa anunțase doar 60 de răniți.

La ora locală 18:30 (19:30, ora României) două trenuri au intrat în coliziune frontală în suburbia de vest a Amsterdamului. "Este vorba de un tren de mare viteză şi un tren local", a precizat Babet Verstappen, purtătoare de cuvânt al ProRail, compania care gestionează căile ferate olandeze.

Serviciile de salvare se află la faţa locului pentru a trata răniţii, a precizat aceasta, adăugând că primul tren se îndrepta spre Uitgeest (vest) în timp ce al doilea se îndrepta către Nimegue (est), coliziunea având loc pe un pod între gara centrală şi gara Amsterdam Sloterdijk, în vestul oraşului. Întreg traficul feroviar din vestul oraşului, inclusiv cel de la gara centrală către aeroportul Amsterdam-Schiphol, a fost întrerupt din cauza accidentului.


http://www.adevarul.ro/actualitate/Acci ... 1575.html#


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 34.23 KiB | Viewed 13213 times ]
Amsterdam.pdf [50.85 KiB]
Downloaded 246 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2012 12:55 
Offline

Joined: Thu 30 Apr 2009 09:43
Posts: 14
Location: Galati
Un incident relalat in Evenimentul zilei

http://www.evz.ro/detalii/stiri/o-locom ... 87580.html

O locomotivă s-a răsturnat în apropiere de Brașov. Mecanicul îşi făcea nevoile

UPDATE: Locomotiva, care aparține Grupului Feroviar Român (GFR) a fost repusă pe șine. Mecanicul, Viorel Ursu (48 de ani), este audiat acum de procurori, fiind acuzat de neglijență în serviciu și distrugere.
Locomotiva nu avea ataşate vagoane şi aparţine unui operator feroviar privat. În urma incidentului, traficul feroviar nu a fost blocat întrucât locomotiva circula pe o linie secundară.
Locomotiva s-a răsturnat într-o curbă, s-a târât câţiva zeci de metri şi a rupt doi stâlpi de susţinere a liniei de contact, fără ca mecanicul să fie rănit. 'Locomotiva are avarii la cutia de viteză şi nu numai. În zona în care s-a produs incidentul nu există case în apropierea căii ferate şi nu sunt alte pagube Aşteptăm ca o macara să ridice locomotiva pentru a putea începe cercetările", a declarat, pentru Agerpres, şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Braşov, Valentin Nechita.

La faţa locului au ajuns mai multe echipe de cercetare de la CFR şi Poliţie, dar şi echipaje ISU care asigură măsurile de protecţie.


Attachments:
GFR.jpg
GFR.jpg [ 906.44 KiB | Viewed 10933 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2012 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Pe unde am citit despre acest accident numai balarii am gasit. Reporteri de 2 bani.
Deci adevarul. Locomotiva apartinea GFR si era garata in Statia Darste, izolata. Locomotiva urma sa plece catre Statia Brasov Triaj, cu conducere simplificata. Mecanicul intr-adevar s-a dat jos de pe locomotiva (lucru nepermis de regulament) dar asigurase locomotiva cu frana de mana. Datorita trepidatiilor generate de motorul diesel si a faptului ca locomotiva se pare ca avea defectiuni a luat-o din loc.
Cei de la CFR Infrastructura au urmarit deplasarea acesteia tot timpul si erau pregatiti sa o primeasca in grupa D din Statia Brasov Triaj pe o linie special desemnata in PTE pentru astfel de situatii care se termina cu un parapet.
Distanta intre Darste si Brasov Triaj este de circa 5 Km dar linia are declivitate catre Statia Brasov Triaj, chiar din Statia Darste, lucru care de fapt a si favorizat plecarea necontrolata. Locomotiva a prins viteza ajungand la momentul deraierii si rasturnarii undeva la 100 km/h.
Deraierea s-a produs inainte de un pasaj cu trecere la nivel la limita grupei D, intr-o curba. Nu a mai apucat sa intre in grupa D.
Imediat dupa deraiere au sosit la fata locului Pompieri, SMURD, Parchet, Politia TF, angajati ai operatorului privat GFR, angajati ai CFR Infrastructura si bineinteles ziaristi.
S-a interevenit pentru limitarea scurgerilor de motorina din rezervor.
Locomotiva a agatat si doi stalpi care sustineaua catenara si i-a culcat la pamant. De asemenea a distrus o portiune din terasament.
La ora 15 la fata locului era trenul de ajutor cu o macara EDK de 250t care se straduia sa o ridice, intoarca si sa o puna pe sine.
Circulatia a fost blocata, trenurile de marfa aflate in grupa D asteptand terminarea operatiunilor.
Cel putin asta s-a vazut si aflat in Brasov Triaj.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2013 18:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Gara Rădăuţi, omorâtă cu bună ştiinţă de conducerea CFR

Istoria este pe cale să se transforme în cenuşă.

Chiar dacă aparenţele nu lasă să se întrevadă aşa ceva, sfârşitul gării din Rădăuţi se apropie cu paşi repezi. Aşa cum se întâmplă de câţiva ani buni în România, prima lovitură au dat-o chiar cei care ar trebui să se îngrijească de bunul mers al clădirii: mai marii de la calea ferată de la noi din ţară.
Soarta este aceeaşi pentru toate clădirile care cândva erau gări, halte sau puncte de oprire şi prin intermediul cărora se derula traficul feroviar de marfă sau de persoane.

Inclusă pe lista monumentelor istorice în urmă cu opt ani, gara din Rădăuţi păstrează aproape intactă arhitectura specific austriacă, în ciuda celor 123 de ani care au trecut peste ea.

Din păcate, ceea ce s-a menţinut mai bine de un secol ar putea să dispară în doar câţiva ani. Şansele ca situaţia să revină la normal sunt minime. Licitaţiile organizate la Bursa Română de Mărfuri pentru închirierea liniei Dorneşti - Putna au avut de fiecare dată acelaşi rezultat: zero oferte. În lipsa unor trenuri care să circule pe acest tronson, activitatea feroviară îşi vede apusul, iar odată cu falimentul căii ferate se va ajunge şi la distrugerea clădirilor, acolo unde această „operă” încă nu a fost deja desăvârşită.

În lipsa trenurilor, angajaţii Gării Rădăuţi au fost trimişi acasă

În urmă cu jumătate de an, în luna februarie, prin Gara Rădăuţi a trecut ultima cursă regulată de tren. Era vorba de acel tren Suceava – Putna şi retur, cu care generaţii întregi de oameni au făcut naveta pentru a studia, pentru a face comerţ, pentru a-şi rezolva probleme administrative sau judiciare la Rădăuţi.

Mai marii din CFR l-au considerat piatră de moară la gâtul companiei, iar pentru a reduce cheltuielile au luat decizia de a suprima acest tren. Aşa se face că gara din Rădăuţi s-a transformat într-un obiect de decor pentru oraş, o clădire frumoasă, dar aproape inutilă. Cum era şi firesc, în lipsa trenurilor au plecat acasă şi angajaţii de la calea ferată.

În momentul de faţă, în Gara de la Rădăuţi mai este o casieră, un impiegat şi un poliţist de la Transporturi Feroviare.

Chiar dacă prin această gară nu a mai trecut nici un tren de jumătate de an, casa de bilete funcţionează. Aici se vând bilete pentru trenurile care pleacă din Dorneşti sau Suceava şi la care rădăuţenii pot ajunge doar cu maşinile personale sau cu vreun alt mijloc de transport.
Programul acestei „agenţii CFR” este zilnic, între orele 7.30-15.30.

Cine păzeşte gara monument istoric din Rădăuţi?

În afara casierei de serviciu, prin gara din Rădăuţi aproape că bătea vântul. Doar câte un client rătăcit venea să-şi cumpere bilet pentru o călătorie spre litoral. Până şi câinii vagabonzi se feresc de acest spaţiu. În lipsa unor activităţi, şansele de a primi ceva de mâncare sunt nule, aşa încât îşi caută de lucru prin alte locuri cu vad mai bun.

Biroul poliţistului de la Transporturi Feroviare pare locuit în comparaţie cu celelalte birouri prin care se vede cu ochiul liber că nu a mai trecut nimeni de o bună bucată de timp. Singurul poliţist care lucrează aici e plecat pe undeva. Nu se ştie pe unde. Până la urmă are şi el dreptul la viaţă personală, că doar nu l-a legat cineva de macaz.

Paza clădirii monument istoric este o chestiune relativă. Pe timp de zi se presupune că sunt doi oameni: casiera de serviciu şi poliţistul. Pe timp de noapte apare şi fostul impiegat de mişcare, devenit mai nou paznic, precum şi poliţistul care locuieşte chiar în gară.

Mult prea puţin pentru a-i împiedica pe hoţi să-şi facă treaba fără prea multă greutate. Cu ocazia ultimei activităţi, dacă mişcarea unui motor de la Rădăuţi la Putna pe data de 15 august poate fi considerată un eveniment, s-a constatat că lipsesc două motoare care acţionează macazurile de la linii. Rezultatul: o pagubă de un miliard de lei vechi.

Iar acesta pare doar începutul sfârşitului. Cu mâna goală, depăşiţi numeric şi tehnic, oamenii care trebuie să asigure paza gării din Rădăuţi vor sfârşi prin a se declara învinşi.

Inaugurată în noiembrie 1889

Gara din Rădăuţi a fost inaugurată pe 17 noiembrie 1889, conectând astfel locuitorii din această zonă cu linia Cernăuţi - Suceava, dată în folosinţă în 1869. Joncţiunea dintre cele două tronsoane de cale ferată se făcea la Dorneşti, locul unde acum se opresc toate trenurile care vin de la Suceava sau Iaşi. Ultimele modernizări ale Gării Rădăuţi s-au finalizat în 2001, iar trei ani mai târziu aceasta a fost trecută pe lista monumentelor istorice.


http://www.monitorulsv.ro/Local/2012-08 ... ucerea-CFR


Attachments:
Radauti.jpg
Radauti.jpg [ 41.79 KiB | Viewed 11362 times ]
Radauti1.jpg
Radauti1.jpg [ 41.79 KiB | Viewed 11362 times ]
Radauti2.jpg
Radauti2.jpg [ 44.23 KiB | Viewed 11362 times ]
Radauti3.jpg
Radauti3.jpg [ 39.71 KiB | Viewed 11360 times ]
Radauti6.jpg
Radauti6.jpg [ 51.12 KiB | Viewed 11359 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 May 2013 14:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Ieri.

Tren de marfa deraiat in Bistrita-Nasaud. Traficul feroviar in zona este blocat

citynews.ro


Attachments:
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_10.jpg
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_10.jpg [ 369.33 KiB | Viewed 11976 times ]
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_4.jpg
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_4.jpg [ 335.97 KiB | Viewed 11976 times ]
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_9.jpg
foto-tren-de-marfa-deraiat-bistrita-nasaud_traficul-feroviar-zona-este-blocat-update_9.jpg [ 376.46 KiB | Viewed 11978 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Jul 2013 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Accident grav in Franta. Un tren ce circula pe ruta Paris - Limoges a deraiat in gara Bretigny-sur-Orge (Essonne). Din cei 385 de pasageri, (cel putin) 6 au decedat.

http://www.lepopulaire.fr/france-monde/ ... 25722.html


Attachments:
asz_1198416.jpeg
asz_1198416.jpeg [ 66.34 KiB | Viewed 11711 times ]
awwq_1198415.jpeg
awwq_1198415.jpeg [ 60.62 KiB | Viewed 11712 times ]
wqo_1198419.jpeg
wqo_1198419.jpeg [ 65.04 KiB | Viewed 11713 times ]
ww_1198412.jpeg
ww_1198412.jpeg [ 69.08 KiB | Viewed 11709 times ]
ret_1198411.jpeg
ret_1198411.jpeg [ 74.15 KiB | Viewed 11709 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Oct 2013 08:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
100 de pasageri ai unui tren au fost evacuati dupa ce locomotiva a luat foc in judetul Vaslui

Locomotiva unui tren care circula pe ruta Tecuci-Iasi a luat foc, miercuri, intre localitatile Barlad si Zorleni, judetul Vaslui

In urma acestui incident, cei circa 100 de pasageri care se aflau in vagoanele trenului au fost evacuati, potrivit Mediafax.

Pompierii au intervenit pentru stingerea flacarilor.

Potrivit celor de la ISU Vaslui, locomotiva trenului Regio a luat foc la trei kilometri de la plecarea din statia Barlad, mecanicul fiind cel care a sunat la numarul de urgenta 112.

Locomotiva a fost desprinsa de cele trei vagoane pentru a nu exista pericolul extinderii incendiului la acestea.

"Reprezentantii CFR Calatori au decis sa trimita o alta locomotiva care sa tracteze vagoanele inapoi spre Barlad", a precizat purtatorul de cuvant al ISU Vaslui, Alina Poiana.


http://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... aslui.html


Attachments:
Zorleni.jpg
Zorleni.jpg [ 64.11 KiB | Viewed 11268 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Oct 2013 11:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Un grav accident feroviar a avut loc miercuri dimineaţă, între staţiile CFR Monor şi Râpa, pe raza județului Bistrița-Năsăud. O drezină pantograf a intrat într-un tren de marfă. Din primele informații ar fi vorba despre 16 victime. UPDATE: Opt dintre victime au fost preluate de ambulanţe şi transportate la Târgu Mureş, iar celelalte opt au fost aduse la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean Bistriţa-Năsăud

http://mures.citynews.ro/eveniment/bn-a ... na-1253941


Attachments:
drezina.jpg
drezina.jpg [ 432.27 KiB | Viewed 11205 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Accidente
PostPosted: Fri 27 Dec 2013 10:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Quote:
Compania Națională de Cai Ferate CFR SA susține că la intervenția din 24 decembrie au fost luate 'toate măsurile necesare pentru remedierea defecțiunilor și reluarea circulației feroviare în condiții de siguranță, fără încălcarea prevederilor legale în caz de eveniment/incident feroviar'

În dimineața zilei de marți, 24 decembrie, două trenuri Regio au înregistrat defecțiuni la locomotive și zeci de călători au rămas în tren, în frig, timp de mai multe ore, până când fie s-a găsit o soluție pentru preluarea lor, fie au putut să-și continue drumul. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a cerut consiliilor de administrație ale companiilor CFR și CFR Călători să ia măsuri atât împotriva conducerilor acestor societăți, cât și a persoanelor responsabile de incidentele produse marți dimineață.

'Defecțiunea la linia de contact a fost provocată de ruperea pantografului locomotivei care remorcă trenul de călători 2080, între stațiile Târgu Jiu — Lunca Budieni — Copăcioasa. Angajații SC Electrificare CFR, filiala a CNCF CFR SA, au intervenit pe firul I între stațiile Târgu Jiu — Lunca Budieni — Copăcioasa pentru remedierea defecțiunilor produse la linia de contact după ruperea pantografului trenului de călători. Ruperea pantografului, care a provocat scoaterea accidentală de sub
tensiune, s-a produs din cauza stratului gros de chiciură depus pe linia de contact. Echipele feroviare au intervenit la față locului atât cu utilaje, cât și cu forță umană — locomotivă de ajutor pentru retragerea în cea mai apropiată stație a unui tren de marfă rămas fără tensiune tot în zona respectivă, drezină pentru asigurarea pantografului la trenul de călători și cu forță umană pentru remedierea defecțiunilor la linia de contact', precizează un comunicat al CFR SA remis joi AGERPRES.

În urma acestei defecțiuni, trei trenuri de călători au înregistrat întârzieri totale de 382 de minute: trenul 2080, care a avut pantograful rupt — 234 minute, trenul 2091 — 101 minute și trenul 2082 — 47 minute.

'Menționăm că toate măsurile operative întreprinse de angajații feroviari au avut că principal scop în primul rând restabilirea în condiții de siguranță a circulației feroviare în zona respectivă prin respectarea instrucțiilor de lucru în astfel de cazuri și, nu în ultimul rând, reducerea pe cât posibil a timpilor de staționare a trenurilor aflate în graficul de circulație. CFR SĂ cere scuze public nu numai celor 36 de călători din trenul 2080, ci tuturor călătorilor aflați în trenurile care marți, 24 decembrie 2013, din cauza acestui incident feroviar produs de vremea nefavorabilă, au ajuns cu întârziere la destinație și asigura publicul călător că pentru orice eveniment produs pe căile ferate, conducerea companiei gestionează situația conform instructiilor și prevederilor legale, iar personalul de specialitate depune eforturi susținute în timpul intervențiilor, astfel încât circulația trenurilor să fie reluată în primul rând în condiții de siguranță, și nu în ultimul rând, să reducă pe cât posibil timpul de staționare', se mai spune în comunicatul CFR SA.

http://www1.agerpres.ro/economie/2013/1 ... e-15-23-31


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Accidente
PostPosted: Sat 28 Dec 2013 18:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
CFR S.A. chiar a luat toate măsurile necesare. Buba a fost la CFR Călători şi Marfă... că nu s-au înţeles între ei. CFR Marfă a refuzat să trimită locomotivă de ajutor, deşi are remiză la Târgu Jiu şi depou la Craiova. CFR Călători n-a vrut nici el. Până la urmă, după 3 ore şi la insistenţele personalului CFR S.A. (care se alesese cu linia blocată şi nu putea nici să intervină din cauza trenului regio şi a marfarului afalt la un bloc de linie în spate, ambele oprite din cauza întreruperii energiei electrice), s-a trimis LDH-ul de manevră al CFR Călători din staţia Târgu Jiu, care a tras întâi marfarul, apoi trenul regio, pentru ca drezina să poată interveni. De ce n-a plecat LDH-ul imediat doar directorii generali de la CFR Călători şi Marfă ne pot răspunde...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Accidente
PostPosted: Tue 31 Dec 2013 10:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Ciocnire a doua trenuri in Casselton (SUA), urmata de explozia vagoanelor cu titei.

http://www.bild.de/news/ausland/zugungl ... .bild.html



Foto: Reuters.


Attachments:
Casselton.jpg
Casselton.jpg [ 21.37 KiB | Viewed 10905 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Accidente
PostPosted: Thu 02 Jan 2014 14:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Quote:
Trenul internaţional Corona, care circulă pe ruta Braşov - Budapesta şi care a fost oprit, ieri seară, în gara Stânceni, judeţul Mureş, după ce a locomotiva a început să fumege, a plecat cu o întârziere de o sută de minute din Mureş, garnitura fiind în final tractată de o altă locomotivă

Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Harghita, Alina Ciobotariu, a declarat, joi, corespondentului MEDIAFAX că trenul internaţional Corona, care circulă pe ruta Braşov - Budapesta, a fost oprit din cauza unei defecţiuni care s-a produs la locomotivă în timpul mersului, mai multe elemente de la osia acesteia arzând din cauza frecării.

"S-a produs o defecţiune tehnică în timpul exploatării, din cauza frecării. S-a spart rulmentul de la o axă a locomotivei şi au ars suspensia din cauciuc, mai multe elemente ale osiei locomotivei, uleiul de transmisie şi vaselina”, a declarat Ciobotariu.

Locomotiva a fost decuplată de cele şase vagoane de călători care formau garnitura de tren şi trasă pe o altă linie ferată.

Potrivit sursei citate, cele două echipaje de pompieri de la Garda de Intervenţie Topliţa, trimise la gara Stânceni în urma apelului mecanicului de tren la 112, au aşteptat o echipă specializată a Regionalei CFR Braşov, care a întrerupt alimentarea de la sursa de curent electric şi apoi au intervenit cu cele două autospeciale cu apă şi spumă pentru răcirea zonei de ardere a locomotivei.

O altă locomotivă, adusă de la staţia CFR Deda, a preluat vagoanele în care se aflau 250 de călători, trenul reluându-şi parcursul după o sută de minute de întârziere.

http://www.mediafax.ro/social/trenul-in ... e-11842804


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Accidente
PostPosted: Tue 20 May 2014 17:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56056
Quote:
Trenul Chişinău-Moscova a fost implicat într-un accident în suburbia Moscovei, soldat cu 5 morţi şi 50 de răniţi

Un tren de pasageri care circula pe ruta Moscova-Chişinău s-a ciocnit, marţi, cu un marfar ucrainean, în apropiere de Moscova, provocând moartea a cinci persoane şi rănirea altor 50.

UPDATE 16.10 Vicepreşedintele guvernului regiunii Moscova, Dmitri Pestov, a anunţă că unul dintre răniţi a decedat la spital, astfel numărul morţilor ajuns la 6, relatează Ria Novosti. Trenul de pasageri a fost tras la următoarea staţie Naro-Fominsk. Aici martorii sunt interogaţi de către anchetatori.

UPDATE 15.49 Consulul Moldovei la Moscova Anatol Patraşcu a declarat pentru „Adevărul“ că cinci oameni au murit, iar alţi cinci sunt într-o „stare foarte-foarte gravă“. „50 de oameni au avut nevoie de îngrijiri medicale, iar 25 au fost spitalizaţi. Acum încercăm să-i identificăm pe cei morţi“, a spus Patraşcu. Printre răniţi este şi o fată de 11 ani, care se află în stare de gravitate medie. Ea este conştientă. Mama ei la fel a fost rănită în accident. Ministerul Transportului anunţă că listele persoanelor care au avut de suferit în urma accidentului vor fi publicate în cel mai apropiat timp pe pagina web a CFM http://www.railway.md. De asemenea, CFM a instituit o linie telefonică verde la nr. 022 834550, la care rudele pasagerilor cursei nr.342 sunt rugate să apeleze pentru mai multe informaţii.

UPDATE 15.35 Salvatorii urmează să evacueze la Moscova circa 200 de pasageri, în primul, rând famiile cu copii mici, anunţă Ria Novosti. Deocamdată, aceştia rămân în vagoane, fiind asiguraţi cu apă şi mâncare.

În trenul de pasageri se aflau peste 400 de persoane, inclusiv însoţitori de vagoane şi personal tehnic. Pe această cursă au fost vândute 394 de bilete.

UPDATE 13.56 Au fost spitalizate 24 de persoane în cele mai apropiate instituţii medicale. Au venit în ajutor medicii de la Urgenţă din Moscova şi Novoia Moskva. La locul accidentului lucrează acum 151 de oameni şi 51 de unităţi tehnice. Oamenii legii din Rusia au deschis un dosar penal pentru încălcarea regulilor siguranţei circulaţiei feroviare, iar premierul Dmitri Medvedev a cerut să fie lichidate de urgenţă consecinţele. Autorităţile ruse anunţă că toate trenurile vor avea întârzieri de trei-şase ore.

Căile Ferate Ruse au anunţat că 16 containere ale marfarului au deraiat şi au ras caroseria laterală a trenului de pasageri. Au fost afectate vagoanele 7 şi 8 ale trenului de pasageri. Circulaţia feroviară pe acest segment a fost sistată. Motivul accedentului a fost o defecţiune a marfarului, anunţă Ria Novosti, citând surse din cadrul CFR-ului rus. Accidentul a avut loc în staţia Bekasovo-1, regiunea Moscova, (la 80 de kilometri de Moscova) în direcţia spre Ucraina. Două vagoane au deraiat, iar oamenii sunt scoşi din tren în braţe, relatează Life News. Salvatorii ruşi au trimis 86 de oameni şi 26 autospeciale, anunţă Direcţia regiunii Moscova, a Ministerului rus pentru Situaţii Excepţionale. Potrivit datelor operative, marfarul deraiat s-a ciocnit în vagonul numărul 7 al trenului Moscova-Chişinău. Aici se afla şi şeful de tren.

Irina Gâscă, şefa Serviciului de presă al Ministerului Transporturilor, a declarat că accidentul s-a produs după ce, la o cotitură, o parte componentă a trenului marfar a intrat în coliziune cu trei dintre vagoanele trenului de pasageri. Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, a dispus, în regim de urgenţă, crearea unei celule de intervenţie rapidă în cadrul instituţiei. Urmează să fie contactate familiile cetăţenilor moldoveni implicaţi în acest accident tragic, cărora li se vor oferi informaţii cu privire la starea celor apropiaţi. Calea Ferată va trimite o altă granitură pentru preluarea pasagerilor care pot continua călătoria. Ministerul de Externe anunţă că funcţionarul consular al Ambasadei Republicii Moldova în Federaţia Rusă deja s-a deplasat la faţa locului. Acesta poate fi contactat la următoarele numere de telefon: (+7 495) 624 53 53, (+7 495) 624 80 91.

Citeste mai mult: adev.ro/n5vbfs








Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 59.46 KiB | Viewed 15880 times ]
2.jpg
2.jpg [ 57.05 KiB | Viewed 15880 times ]
3.jpg
3.jpg [ 49.59 KiB | Viewed 15880 times ]
4.jpg
4.jpg [ 57.65 KiB | Viewed 15880 times ]
5.jpg
5.jpg [ 69.97 KiB | Viewed 15880 times ]
trenul-chisinau-moscova-implicat-intr-un-accident-suburbia-moscovei-soldat-victime.pdf [634.81 KiB]
Downloaded 240 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 232 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group