Stimaţi colegi de pe forumul metrouusor, considerat a fi dedicat în special metroului, vă rog eu, un om ce a lucrat aproape 40 de ani în domeniu conex, mai citiţi şi alte publicaţii, tehnice eventual, nu numai b365.ro. Îmi permit să republic fotografia postată pe metrouusor la data de 17 septembrie 2013, cu un prim tren CAF pentru Metrorex. Două comentarii de ale voastre m-au uluit, pentru că sunteţi complet pe dinafară de subiect.
"Cupla şi tampoanele parcă sunt din alt film" ; "ceva ce Bombardier nu ar fi făcut vreodată"
Păi oameni buni, voi nu aţi auzit până acum de normele Comunităţii Europene ? Atunci să ştiţi că acele "tampoane" sunt conforme normei europene EN ISO 15227/2011, devenită obligatorie, încă de acum aproape trei ani, pentru produsele noi, ce poartă numele "Exigenţa în securitatea pasivă contra coliziunilor pentru structurile şi carcasele de vehicule feroviare". Şi trenul de metrou este considerat vehicul feroviar. Nu degeaba trebuie să obţină autorizarea de la Autoritatea Feroviară Română pentru darea în exploatare. Mă mir că userul, specialist de la CAF, nu a remarcat acest lucru. Iar de Bombardier, sigur le punea, nu şi-ar fi permis să nu respecte această normă.
Acele tampoane nu sunt nişte simple "cutii de metal", ele ascund un sistem retractabil ce atenuează considerabil şocul unei coloziuni frontale (crash module).