TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 15:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: (200). Sibiu - Cisnadie
PostPosted: Thu 04 Oct 2007 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
209: Ram. Cisnadie - Cisnadie

Mina de aur a transportului: caile ferate

Un grup de lucru constituit in cadrul Clubului Economic German (DWS) a pus bazele unui proiect care sa relanseze transportul public din si in jurul Sibiului -cel pe caile ferate.

In Sibiu si in localitatile apropiate exista o retea bine distribuita de cai ferate. Majoritatea nu sunt folosite decat de transportul de marfa, unele fiind in continuare inchise, dupa cum este cea spre Cisnadie. Grupul de lucru din cadrul DWS focusat pe transportul public a elaborat o schita de proiect, care porneste de la ideea faptului ca un astfel de sistem nu necesita costuri foarte mari datorita infrastructurii existente. "In momentul de fata, lipsa centurii ocolitoare a ingreunat traficul din Sibiu, inclusiv transportul in comun. Necesarul de forta de munca este luat din ce in ce mai mult din localitatile invecinate ale Sibiului, localitati inspre care migreaza oamenii din Sibiu, pentru a locui acolo deoarece este mai ieftin. Tocmai de aceea este nevoie de mijloace de transport alternative, iar transportul pe distante scurte pe caile ferate existente este o astfel de solutie", declara Jens Kielhorn, purtator de cuvant al grupului de lucru amintit.

Jens Kielhorn a mai lucrat si in Germania in cadrul unui birou de proiectare orientat pe astfel de proiecte. Acesta a luat in calcul si faptul ca, in momentul de fata, accesul in Sibiu se realizeaza prin trei puncte majore, toate trei gatuite de trafic. "Liniile de cale ferata fie nu sunt folosite in momentul de fata, fie pe ele circula foarte putine trenuri", declara Kielhorn.

Cei din cadrul DWS au identificat sase trasee care ar putea duce si aduce calatori pe distante scurte. Pe ruta Saliste - Sibiu, in momentul de fata sunt sase curse pe zi, dinspre Talmaciu sunt sapte, dinspre Turnu Rosu, sase, dinspre Loamnes, noua, iar caile ferate care leaga Sibiul de Cisnadie si centrul orasului de Aeroport/Zona Industriala Vest nu sunt utilizate. Pe majoritatea traseelor circulate exista si cateva curse care circula noaptea, ineficiente pentru transportul in regiune, iar cursele circula cu pauze cuprinse intre 2,5 si patru ore.

Primul traseu pentru care grupul de lucru din cadrul DWS a elaborat mai multe detalii este cel care conectecteaza Zona Industriala Vest de Cisnadie, via gara mare a Sibiului. Pentru acest traseu a fost elaborata o documentatie ampla, de catre o companie din Germania.

Potrivit celor de la DWS, acest traseu poate fi impartit in trei segmente. Primul este reprezentat de linia de cale ferata industriala intre Bricomat si gara CFR Turnisor, aflata in proprietate privata, detinuta de Moara Cibin si Bricomat. Linia magistrala CFR nr. 200 intre garile Turnisor si Selimbar ar fi al doilea segment, care face parte din infrastructura feroviara interoperabila din Romania. In fine, cel de-al treilea segment este reprezentat de linia ferata dintre Selimbar si Cisnadie, care face parte din infrastructura feroviara neinteroperabila din Romania. Si acest segment se afla in proprietate privata si, al fel ca si in cazul primului, proprietarii au apreciat pozitiv un astfel de proiect.

Unul din avantajele acestui traseu ar fi rapiditatea -traversarea lui cu toate cele 15 puncte de oprire nu ar lua mai mult de jumatate de ora, iar traseul Cisnadie - Sibiu s-ar parcurge in 18 minute. De altfel, pentru acest traseu reprezentantii DWS intentioneaza sa efectueze o cursa de proba in luna noiembrie, cel tarziu decembrie, a acestui an. Pana atunci, initiatorii acestui proiect intentioneaza sa inchirieze un astfel de automotor si sa obtina avizele necesare pentru o astfel de calatorie.

Investitii necesare

Printre investitiile solicitate de un astfel de traseu se numara si reabilitarea terasamentului, acolo unde situatia o cere. In aceasta categorie intra linia industriala din vestul orasului si ramificatia Selimbar Cisnadie, unde este necesara o refacare temeinica a terasamentului. Pentru Imbunatatirea confortului de calatorie, ar fi recomandabila sudarea sinelor care in prezent aproape pe tot parcursul nu au joante sudate. In gara Turnisor trebuie montata o linie de ocolire pentru incrucisarile de trenuri, iar liniile de intrare si iesire din linia principala CFR trebuie integrate in postul central de manevra existent. Pe cinci treceri la nivel, intre care se numara si trecerea drumului national langa Selimbar, trebuie instalate sisteme de siguranta. Segmentul CFR gara Turnisor - gara Sibiu - ramificatie Selimbar va fi folosit in comun si nu necesita nici o modificare, concluzioneaza initiatorii proiectului.

Punctele de oprire sunt importante, in viziunea initiatorilor. Acestia sustin ca acestea ar urma sa creeze un cadru placut, cu acces comod in tren, un design uniformizat care sa permita urcarea in tren fara trepte. Toate peroanele ar trebui prevazute cu acoperis protector, banci, iluminare si tablite de informare a pasagerilor. Accesul la statii s-ar realiza prin intermediul rampelor, fara trepte.

In total vor fi necesare 16 peroane, din care noua intra in competenta CFR. Pe langa statiile propriu-zise, vor trebui rearanjate spatiile limitrofe statiilor. Aici intra indicatoare spre punctul de oprire, locuri de parcare pentru masini personale si taxiuri, suporturi pentru parcarea bicicletelor si, eventual, mutarea statiilor de autobuz in apropierea punctelor de oprire. De asemenea, o initiativa intersanta este amenajarea unor asa-numite park&ride -parcari unde pasagerii sa isi poata lasa masinile personale, urmand ca mai departe si inapoi sa utilizeze trenul regional.

Pe aceste trasee ar urma sa circule automotoare Diesel, de tipul sagetii albastre. "Aceste automotoare sunt folosite si in Germania pentru transportul regional. Nu stiu de ce aici, in Romania, au fost puse pe trasee lungi si sunt considerate trenuri de lux, pentru ca nu sunt", aminteste Jens Kielhorn.

Pentru traseul amintit ar fi necesare trei automotoare pe traseu, plus unul de rezerva sau pentru suplimentare in conditii de trafic de varf. Pretul unui asemenea tren este de maxim doua milioane de euro.

Calcule economice

Proiectul amintit are si o sectiune dedicata efortului economic pe care il presupune o astfel de investitie. Astfel, in linii mari, refacerea si adaptarea infrastructurii ar necesita aproximativ 7,6 milioane de euro. Achizitionarea automotoarelor, alte opt milioane de euro.

Evident, un astfel de serviciu de transport ar trebui subventionat de autoritati, dar ar aduce si venituri. Initiatorii proiectului prevad un tarif al biletelor corespunzator actualelor tarife practicate de Tursib si Transmixt. Astfel, in orasul Sibiu, biletul pentru o calatorie cu trenul regional ar fi de aproximativ 0,5 euro, intre Sibiu si Selimbar, 0,75 euro, iar intre Sibiu si Cisnadie, un euro. Abonamentele pe aceste trasee ar fi de 10, 15 respectiv 20 de euro.
O atentie sporita i-a fost acordata aeroportului. cu un terminal nou si o pista modernizata. aeroportul este asteptat sa infloreasca la propriu in viitorul apropiat. "Distanta de la aeroport pana la aceasta linie de cale ferata este de 150 de metri. In Frankfurt, unde exista un astfel de sistem de transport, distanta este de peste 500 de metri. Cu un sistem de benzi rulante, ar putea fi dirijat tot transportul de pasageri de la aeroport la acest tren regional", spune Jens Kielhorn.

Pe portiunea Sibiu - Cisnadie, la un orar de circulatie la interval de 30 de min. in zilele lucratoare si la interval de o ora la sfarsit de saptamana si 35 calatori pe tren, initiatorii proiectului au calculat incasari de 476.000 euro pe an, la un castig mediu de 0,56 euro pe calator.

Pe celalalt segment, Zona Industriala Vest - Sibiu, incasarile anuale sunt aproximate la 264.000 euro pe an, ceea ce duce la incasari anuale totale de pe urma vanzarii legitimatiilor de calatorie de aproximativ 740.000 euro pe an.

Proiectul unui astfel de sistem de tren regional va fi depus mai multor autoritati locale, urmand ca discutiile sa fie aprofundate la inceputul anului viitor.

Propuneri de statii

Nr. km Punct de oprire Distanta intre punctele de oprire
1 0,000 Bricomat Nord - 0
2 0,535 Bricomat 535 m
3 1,050 Aeroport 515 m
4 2,385 METRO/Ambient 1.335 m
5 3,115 Str. Ogorului 730 m
6 3,695 Str. Frigoriferului 580 m
7 4,375 Str. Surii Mici (gara Turnisor) 680 m
8 4,900 Str. Tractorului 525 m
9 5,400 Str. Tiglarilor 500 m
10 6,180 Sibiu Halta 780 m
11 6,695 Str. D. Bagdazar 515 m
12 7,750 Sibiu 1.055 m
13 9,490 Atelier Zona (cartier V. Aaron) 1.740 m
14 10,550 Sibiu Triaj 1.060 m
15 12,250 Sibiu Gr. Selimbar 1.700 m
16 19,655 Cisnadie 7.405 m

Estimari

Avand in vedere ca nu este nevoie de achizitia terenurilor, se poate vorbi de o punere rapida in practica a proiectului.
(1) Obtinerea aprobarilor necesare - 2 luni
(2) Modernizarea terasamentului - 2 luni
(3) Costructia punctelor de oprire - 6 luni
(4) Lucrari de imbunatatire a spatiilor limitrofe punctelor de oprire
- 6 luni
(5) Angajarea si scolarizarea personalului - 3 luni
(6) Livrarea automotoarelor - 15 luni (in perioada de asteptare a livrarii se pot inchiria vagoane)
Toate activitatile (cu exceptia celor de la punctul 1) se pot desfasura simultan.

Sursa: DWS


Traian DELEANU

Data aparitiei: 2007-10-04 ZIARUL DE SIBIU


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Dec 2009 20:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Reteaua de cai ferate industriale va fi utilizata pentru transportul de persoane

Sibiul va avea trenul lui


Traian Deleanu, 22.12.2009
http://www.cotidianul.ro


Attachments:
s-bahn Sibiu1.jpg
s-bahn Sibiu1.jpg [ 52.75 KiB | Viewed 11643 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Jan 2010 21:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Trenul interurban, prima cursa: Sibiu - Cisnadie

Proiectul trenului interurban lansat de Clubul Economic German Transilvania (DWS) a atras primii investitori.


Traian Deleanu, Turnul Sfatului, 13.01.2010
http://www.turnulsfatului.ro/


Attachments:
s-bahn 2.jpg
s-bahn 2.jpg [ 173 KiB | Viewed 11524 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Jan 2010 01:37 
Pentru ca SMURD-ul sa existe la nivel de tara a fost nevoie de un sirian "nebun", care n-a inteles nici "ca nu se poate" si nici "ca nu ne trebuie". Dupa ce SMURD s-a implementat la Targu Mures si a rezistat impotriva tuturor contrelor, pe urma sistemul s-a generalizat si este astazi, cum altfel, foarte apreciat.

Probabil pentru ca S-Bahn-ul romanesc sa devina realitate, e nevoie de niste nemti si o implementare de succes la Sibiu, pentru ca romanii "specialisti" stiu deja si ca nu se poate si ca nu ne trebuie. :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 23:11 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Nemtii au adus deja material rulant din tara lor:

forum.lokomotiv.ro


Attachments:
Cisnadie 1.jpg
Cisnadie 1.jpg [ 210.09 KiB | Viewed 11086 times ]
Cisnadie 2.jpg
Cisnadie 2.jpg [ 202.18 KiB | Viewed 11087 times ]
Cisnadie 3.jpg
Cisnadie 3.jpg [ 242.66 KiB | Viewed 11086 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Sibienii, chemați să devină proprietarii primului tren privat din oraș

Inițiatorii primei linii de transport feroviar de călători pe ruta Sibiu – Cisnădie cheamă sibienii să participe la acțiunea de subscripție publică pentru strângerea de fonduri necesare finalizării investițiilor.

Kolozsi Jozsef, directorul general al SC Construcții Căi Ferate Sibiu, a închiriat cu câțiva ani în urmă linia de cale ferată Cisnădie - Șelimbăr. Alături de Lucian Popescu, gestionarul liniilor închiriate, a ofertat o serie de companii să utilizeze calea ferată pentru activități de transport. Fără succes.

Între timp, cei de la Clubul Economic German au prezentat un proiect de transport inter și intraurban care să utilizeze liniile de cale ferată aflate în jurul și în interiorul municipiului Sibiu. Kolozsi Jozsef a participat la prezentarea acestui proiect și, recent, a și achiziționat un automotor, în ideea de a-l pune în circulație pe ruta Sibiu – Cisnădie. ”Automotorul are 59 de locuri pe scaun și alte 55 în picioare. Am calculat că un astfel de automotor ar face patru curse pe zi”, spune Kolozsi. Pentru a deveni, însă, rentabil, iar o cursă pe această rută să ajungă să coste doar 3,5 – 4 lei, ar mai fi nevoie de încă un automotor. Pentru achiziția căruia Kolozsi apelează la sibieni.

Prima subscripție publică

Intenția lui Kolozsi Jozsef este o premieră în istoria Sibiului recent. Practic, omul de afaceri intenționează să înființeze o nouă firmă. ”Noi venim cu automotorul cumpărat până acum și cu linia. Ne-am gândit la această subscripție publică, pentru restul achizițiilor necesare. Cine iubește Sibiul să vină alături de noi și să contribuie. În prima jumătate de an, probabil, va funcționa pe pierdere, dar apoi lucrurile se vor redresa. Cei devin fondatori ai acestei societăți, ne vom strânge în prima adunare generală și vom hotărî ce este de făcut. Cei care vor deveni ulterior asociați vor avea cotă parte la profit, dar nu vor avea și drept de vot”, spune Kolozsi Jozsef.
Lucian Popescu spune că, în mod normal, pentru această investiție ideale ar mai fi încă două automotoare. ”Pentru a acoperi nevoile tuturor navetiștilor, a elevilor, a celorlalți călători, ar fi nevoie de două garnituri pe traseu, plus una de rezervă”.

Investiție de viitor

Inițiatorii acestui proiect spun că transportul pe linia ferată are un viitor cert. De altfel, inclusiv în viitorul PUG al Sibiului este inclusă o astfel de linie de tren interurban, care să traverseze Sibiul prin nordul actualei Zone Industriale Vest și să facă legătura între gara orașului și Aeroport.

”Noi suntem câțiva în Sibiu care gândim astfel, cu încredere în viitorul acestui gen de transport. În Germania este foarte bine pus la punct. Și între Ungaria și Austria a fost creată o astfel de linie de cale ferată. Este un mod mult mai puțin poluant de transport public al călătorilor”.

În funcție de câți bani se vor strânge prin această acțiune de subscripție publică, vor fi decise și strategiile viitoare: tipul de automotoare cumpărate, etc.

Traversarea DN1/DN7

Probabil că întrebarea cel mai des pusă în legătură cu acest proiect face referire la modul de reglementare a circulației la intersecția liniei de cale ferată Șelimbăr – Cisnădie cu DN1/DN7. ”Simplu. Cu un sistem de semafoare”, spune Kolozsi Jozsef.

Distanța dintre Cisnădie și Sibiu ar urma să fie parcursă de acest tren în aproximativ 25 de minute. În alte 10 minute, garnitura ar ajunge și în gara Turnișor.


http://www.turnulsfatului.ro/5553/sibie ... -oras.html


Attachments:
Sybin.jpg
Sybin.jpg [ 180.67 KiB | Viewed 10754 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "S-bahn" Sibiu
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 15:19 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
Stie cineva ce s-a mai intimplat cu proiectul de S-Bahn din Sibiu ?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "S-bahn" Sibiu
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
1689 wrote:
Stie cineva ce s-a mai intimplat cu proiectul de S-Bahn din Sibiu ?


Da. Nimic!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "S-bahn" Sibiu
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 16:20 
Ideea nu e rea insa pe infrastructura existenta este aproape imposibil de a o pune in practica: traverseaza prea multe DNuri si in plus prin oras sunt f multe treceri la nivel cu calea ferata ce ar duce la blocaje mari in trafic. Totodata se suprapune in 80% din traseu cu linii CFR uzuale ceea ce ar cam da peste cap traficul S Bahnului si al masinilor din oras. Pe scurt a fost o idee nesustinuta de fostul primar, intocmai din considerentele mai sus mentionate.


Top
  
 
 Post subject: Re: "S-bahn" Sibiu
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 20:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Gândire românească: transportul în comun dă peste cap traficul, nu invers...

Nu am înţeles niciodată ce are sula cu prefectura şi infrastructura feroviară cu primăria. Nu cumva problema mai mare era că liniile existente străbat zone mai mult decât periferice, fără flux de călători? De la gară în Ştrand s-ar merge mai repede cu trenul decât cu 17, însă 17 e un BMC care nu prea se umple.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: "S-bahn" Sibiu
PostPosted: Tue 24 Feb 2015 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
radu wrote:
Ideea nu e rea insa pe infrastructura existenta este aproape imposibil de a o pune in practica: traverseaza prea multe DNuri si in plus prin oras sunt f multe treceri la nivel cu calea ferata ce ar duce la blocaje mari in trafic. Totodata se suprapune in 80% din traseu cu linii CFR uzuale ceea ce ar cam da peste cap traficul S Bahnului si al masinilor din oras. Pe scurt a fost o idee nesustinuta de fostul primar, intocmai din considerentele mai sus mentionate.


De fapt, de la bun inceput primarul Iohannis nu a agreat ideea (n-a fost a lui, de aia).

Traverseaza DN catre Cisnadie (asta e o problema). Atat. Iar in oras, doar in Tiglari (nu pun la socoteala Gara Mica).

Ca traseul S-bahn-ului se suprapune cu traseele altor trenuri, nu-i nici o problema, asa se intampla in tarile civilizate. Se putea realiza un proiect pe fonduri europene, cu amenajari de statii, lifturi, material rulant nou, cale ferata reconditionata. Nu cred insa ca un oras "mijlociu", cum e Sibiul, s-ar preta la S-bahn (n-ar avea calatori). Pt. el sunt bune MAZ-urile, MANAS-urile si second-hand-urile...

Puteai sa legi Zona Industriala Vest, Aeroportul, zona comerciala A. Iulia cu gara. Acesta ar fi fost traseu rentabil!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Nov 2015 14:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Cisnadie.


Attachments:
Cisnadie oct. 2015 (67).jpg
Cisnadie oct. 2015 (67).jpg [ 111.28 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (75).jpg
Cisnadie oct. 2015 (75).jpg [ 141.6 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (76).jpg
Cisnadie oct. 2015 (76).jpg [ 133.66 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (81).jpg
Cisnadie oct. 2015 (81).jpg [ 140.66 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (83).jpg
Cisnadie oct. 2015 (83).jpg [ 150.43 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (84).jpg
Cisnadie oct. 2015 (84).jpg [ 196.02 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (79).jpg
Cisnadie oct. 2015 (79).jpg [ 146.38 KiB | Viewed 7805 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Nov 2015 14:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Silviu wrote:
Cisnadie.


Attachments:
Cisnadie oct. 2015 (73).jpg
Cisnadie oct. 2015 (73).jpg [ 118.84 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (77).jpg
Cisnadie oct. 2015 (77).jpg [ 125.24 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (78).jpg
Cisnadie oct. 2015 (78).jpg [ 138.02 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (80).jpg
Cisnadie oct. 2015 (80).jpg [ 150.59 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (85).jpg
Cisnadie oct. 2015 (85).jpg [ 171.41 KiB | Viewed 7805 times ]
Cisnadie oct. 2015 (82).jpg
Cisnadie oct. 2015 (82).jpg [ 285.2 KiB | Viewed 7805 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 25 Dec 2015 14:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Vremuri...


Attachments:
1918, Gara Cisnadie Heltau.jpg
1918, Gara Cisnadie Heltau.jpg [ 160.33 KiB | Viewed 7680 times ]
1930, Gara Cisnadie Heltau.jpg
1930, Gara Cisnadie Heltau.jpg [ 130.58 KiB | Viewed 7680 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 31 Mar 2020 15:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Selimbar, Cisnadie, 1998.

europeana.eu


Attachments:
Selimbar 98.jpg
Selimbar 98.jpg [ 341.94 KiB | Viewed 3449 times ]
Cisnadie 1998.jpg
Cisnadie 1998.jpg [ 352.57 KiB | Viewed 3449 times ]
284947916_1368546990324890_6589463276785472286_n.jpg
284947916_1368546990324890_6589463276785472286_n.jpg [ 109.89 KiB | Viewed 1569 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Jun 2022 10:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Anul 1996.

Foto: André Knoerr.


Attachments:
84062564_792397347939860_5252780990538973184_n.jpg
84062564_792397347939860_5252780990538973184_n.jpg [ 436.83 KiB | Viewed 1569 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 15 Jun 2022 10:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56062
Anul 1996.

Foto: Yves Locomot.


Attachments:
87074557_807874049725523_3928440391891681280_n.jpg
87074557_807874049725523_3928440391891681280_n.jpg [ 219.95 KiB | Viewed 1569 times ]
87507843_807874253058836_6633637586365579264_n.jpg
87507843_807874253058836_6633637586365579264_n.jpg [ 229.52 KiB | Viewed 1569 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group