TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 05:15

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 23 Feb 2015 11:47 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
D'ale căii ferate.... Linia Dângeni -Săveni, podul de la Vlăsineşti. Era 28.08.2011.


Attachments:
Pod Vlasinesti 28.08.2011.jpg
Pod Vlasinesti 28.08.2011.jpg [ 3.79 MiB | Viewed 2811 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 23 Feb 2015 11:58 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
D'ale căii ferate.... Podul de la Vlăsineşti, 28.08.2011 (capătul dinspre Dângeni...la fel de "tasat" e şi cel dinspre gara Vlăsineşti); nu c-ar fi din "cele mai frumoase"....poze, este o mărturie a "unui modus vivendi" actual, o mărturie a "dedicaţiei" celor de "sus".....


Attachments:
Pod Vlasinesti 28.08.2011.jpg
Pod Vlasinesti 28.08.2011.jpg [ 3.26 MiB | Viewed 2810 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 Mar 2015 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Cale ferată în ruină

Mândria Căilor Ferate Române la începutul anilor ’90, linia de cale ferată Dângeni–Săveni–Darabani s-a dus pe apa sâmbetei. Inaugurat în vara 1991, tronsonul Dângeni–Săveni a fost închis circulaţiei din cauza unor alunecări de teren, după numai trei ani de la darea în exploatare. De atunci şi până în prezent, administratorul reţelei feroviare nu a făcut nicio investiţie pentru refacerea terasamentului afectat, iar linia de aproape 20 de kilometri lungime a rămas nefolosită.

Proiectul liniei datează de la începutul anilor 1900, iar lucrările de execuţie au început în 1916, dar au fost abandonate imediat. Linia, care pornea din calea ferată Iaşi–Dorohoi, începea de la Dângeni şi trebuia să meargă paralel cu Prutul, până în nord la Darabani, iar de aici spre Lipcani, în Republica Moldova. Şapte decenii mai târziu, adică în 1987, lucrările au fost reluate. Traseul măsura 53,4 kilometri, avea trei staţii şi trei halte. Pe 5 iulie 1991 a fost inaugurat tronsonul Dângeni–Săveni, adică primii 17,4 kilometri, dar, după numai un an, din cauza ploilor şi a alunecărilor de teren, circulaţia în zona viaductului Vlăsineşti şi la ieşirea din Vlăsineşti a devenit nesigură. Aşa se face că linia a fost închisă temporar. S-au făcut lucrările minime, au fost instituite restricţii de viteză, şi cam atât. Aşa se face că din 1994 s-a renunţat definitiv la cursele spre Săveni. De atunci nu a mai trecut un tren pe acolo deşi, conform celor de la Căile Ferate, în perioada 2007–2009 era programată redeschiderea ei.

Şine ajunse la fier vechi

Abandonată de ani buni, linia a căzut pradă hoţilor, iar gările de pe traseu au fost devastate. Din cauza dezinteresului, traversele din beton au început să fie furate, iar ani la rând şinele au fost vândute la fier vechi. „Cineva ar trebui să răspundă pentru situaţia în care s-a ajuns. E o investiţie care a necesitat costuri foarte mari şi mi se pare anormal ca aceasta să fie lăsată de izbelişte. Totul se degradează în mod constant, de la o zi la alta”, a declarat primarul comunei Vlăsineşti, Lucian Trufin.

De fapt, toată linia a ajuns într-o situaţie ilară. Viaductul de la Vlăsineşti, care măsoară aproximativ 400 de metri lungime şi care este o reuşită inginerească, stă să cadă pentru că terasamentul s-a tasat la capete. Gara Vlăsineşti este singura staţie CFR cu gard între peron şi calea ferată. „Clădirea a fost vândută, nu şi terenul de sub ea”, a adăugat primarul de Vlăsineşti. La fel, gara din Săveni este singura staţie construită după Revoluţie prin care nu mai trece trenul. „Oamenii circulau. Vagoanele erau ataşate la trenul Dorohoi–Iaşi, iar joncţiunea se făcea la Dângeni”, povesteşte Dumitru Fusu de 67 de ani, din Săveni. De acolo, linia continua spre Drăguşeni. Halta de aici, o clădire mică, a ajuns să fie locuită de oamenii din zonă. Şina cu traverse se termină la vreo 20 de metri mai sus, iar terasamentul mai continuă încă vreun kilometru de la ieşirea din Drăguşeni spre Scutari. De acolo e numai pământ.

CFR caută parteneri de afaceri

În pragul falimentului, CFR vrea să închirieze acum linia. Cine va avea curaj să investească aici, nu se ştie. Asta pentru că judeţul are o reţea de cale ferată de numai 160 kilometri din care nici măcar un metru nu este electrificat. Despre situaţia tronsonului Dângeni – Săveni nu mai vorbeşte nimeni. Cei de la Botoşani spun că problema este la Regionala de la Iaşi, iar cei de acolo au uitat cu totul de ea. De fapt, SNCFR e un colos împărţit în mai multe structuri - CFR Infrastructură, Marfă şi Călători. E un cerc vicios fără ieşire. Cei de la Călători spun că nu există infrastructură, iar cei de la Infrastructură spun că nu sunt călători. Cert este că peste ani va fi greu de crezut că odată, între Dângeni şi Săveni, a circulat trenul.


17.05.2010
http://www.monitorulbt.ro/Stiri/Reporta ... ruina.html





Attachments:
96819maxim.jpg
96819maxim.jpg [ 58.56 KiB | Viewed 2672 times ]
96821maxim.jpg
96821maxim.jpg [ 66.32 KiB | Viewed 2672 times ]
96823maxim.jpg
96823maxim.jpg [ 63.99 KiB | Viewed 2672 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group