TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:36

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next
Author Message
PostPosted: Mon 08 Dec 2014 07:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Primele opt autobuze mov, cumpărate de Primăria Cluj-Napoca, au ajuns sâmbătă în parcarea Companiei de Transport Public Cluj.

http://www.stiridecluj.ro/politic/autob ... -deja-foto


Attachments:
Solaris Cluj.jpg
Solaris Cluj.jpg [ 603.52 KiB | Viewed 13231 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 08 Dec 2014 20:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
Ca urmare a finalizarii lucrarilor la podul peste paraul Nadas, incepand cu data de 09.12.201, CTP Cluj-Napoca SA va relua circulatia tramvaielor pe liniile 100 si 102. Reamintim calatorilor ca posesorii de abonamente pe linia 102 pot calatori cu oricare din liniile 100 si 101.

De asemenea incepand cu data de 08.12.2014, pentru preluarea in bune conditii a calatorilor pe linia 46B, se introduce o cursa suplimentara din cart. Zorilor la ora 7,36, respectiv 8,10 din str. A. Vlaicu.

Va multumim.
CTP Cluj-Napoca SA


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Dec 2014 10:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Clujul ar putea avea 20 de troleibuze noi

„Din bugetul pe 2015 urmează să achiziţionăm în special troleibuze. Dacă banul ne va permite, vom cumpăra şi tramvaie, dacă nu, doar troleibuze. De asemenea, sperăm că şi autobuzele electrice din programele europene pe care le avem vor reuşi să ajungă anul viitor pe bani care vin de la UE, respectiv din fonduri elveţiene", a spus primarul Emil Boc, la Antena 1 Cluj.

Întrebat de aceste troleibuze, Liviu Neag a detaliat. „Anul viitor trebuie neapărat să scoatem din circulaţie 20-25 de troleibuze, care sunt foarte vechi. În locul lor ne dorim cel puţin 20 de troleibuze noi, la fel de dotate ca tramvaiele şi autobuzele cumpărate în ultima perioadă. Totul depinde de buget. Ideea este că, având şi aceste troleibuze, parcul CTP va fi unul la standarde europene", a afirmat directorul companiei clujene de transport.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 33637.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 06 Jan 2015 21:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Proiect de hotarare privind aprobarea rectificarii bugetului de venituri si cheltuieli pe anul 2014 al Companiei de Transport Public Cluj.


Attachments:
9(32).PDF [3.09 MiB]
Downloaded 231 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 Jan 2015 20:47 
Offline

Joined: Thu 08 Jan 2015 20:42
Posts: 1
Buna. Stie cineva daca as putea sa fac rost de undeva de programele de circulatie al mijloacelor de transport in comun din Municipiul Cluj-Napoca pentru anii 1980, 1999 şi 2004? Daca da, de unde?
Multumesc!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 08 Jan 2015 20:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Vechile trasee sunt pe forumul nostru, aici: viewtopic.php?f=14&t=2422

Programe, probabil la CTP Cluj Napoca, daca le-or fi pastrat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Jan 2015 09:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
După tramvaie şi autobuze, primăria va cumpăra şi troleibuze

Primarul Emil Boc a anunţat astăzi că în acest an va fi demarată şi procedura de achiziţie a unor troleibuze noi pentru transportul public în oraş. În acest fel, susţine Boc, municipalitatea continuă proiectul de îmbunătăţire a transportului de călători din oraş ca parte a procesului de îmbunătăţire a calităţii vieţii.

„Strategia noastră pune accent pe calitatea vieţii în municipiu, iar transportul în comun este o componentă importantă a calităţii vieţii şi pentru aceasta, anul acesta ne vom concentra pe înlocuirea troleibuzelor care sunt şi ele vechi şi trebuie schimbate. Un număr important de troleibuze va fi achiziţionat din banii primăriei şi din banii companiei. Numprul exact îl vom şti după ce vom aproba atât bugetul municipiului cât şi bugetul companiei”, a precizat primarul Emil Boc.

Directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca, Liviu Neag a afirmat că în mod normal costul unui troleibuz este mai mare decât în cazul autobuzelor. „Un autobuz costă cam 60% din valoarea unui troleibuz, dar are capacitate dublă, deci sunt foarte eficiente şi necesare. Trebuie să mai spun şi că odată cu noile autobuze, cele 40 care deja sunt cumpărate şi alte 10 care sunt licitate, vom scoate din circulaţie anumite autobuze. E vorba de unele din acele autobuze „verzi” şi spun cu regret că renunţăm la ele pentru că aveau un consum de 25 de litri la o sută de kilometri. Cele noi consumă cam 60 de litri dar sunt într-adevăr şi mult mai puternice. Autobuzele care vor fi scoase au asigurat o tranziţie bună în oraş spre un transport modern. De asemenea, chiar dacă autobuzele noi nu vor intra pe liniile metropolitane, pot spune însă că acolo vor intra acum autobuze de capacitate mai mare”, a spus acesta.


http://transilvaniareporter.ro/actualit ... roleibuze/


Attachments:
804jpg.jpg
804jpg.jpg [ 72.74 KiB | Viewed 14522 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Jan 2015 09:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
6 din cele 40 de autobuze articulate noi au fost puse de astăzi în circulaţie pe mai multe rute din oraş. Celelalte autobuze vor intra în circulaţie pe măsură ce vor fi înmatriculate.

Autobuzele au fost livrate de firma Solaris Bus&Coach Polonia, conform contractului încheiat cu municipalitatea în valoare de 49.626.600 lei fără TVA (faţă de valoarea estimată de 50.720.000 lei fără TVA).

Accesul în mijloacele de transport se va face numai pe ușile din față, cele din spate fiind rezervate coborârii din autobuze.


http://ziarulclujean.ro/foto-noi-autobu ... rettyPhoto


Attachments:
802.jpg
802.jpg [ 1.51 MiB | Viewed 14521 times ]
autobuze-2.jpg
autobuze-2.jpg [ 1.52 MiB | Viewed 14521 times ]
803.JPG
803.JPG [ 419.42 KiB | Viewed 14521 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Jan 2015 12:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Poze preluate de pe pagina primarului Emil Boc.


Attachments:
Solaris Cluj.jpg
Solaris Cluj.jpg [ 77.22 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj 1.jpg
Solaris Cluj 1.jpg [ 107.38 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj 2.jpg
Solaris Cluj 2.jpg [ 93.88 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj 3.jpg
Solaris Cluj 3.jpg [ 95.19 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj 4.jpg
Solaris Cluj 4.jpg [ 88.7 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj 5.jpg
Solaris Cluj 5.jpg [ 80.18 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj i.jpg
Solaris Cluj i.jpg [ 91.02 KiB | Viewed 14511 times ]
Solaris Cluj i1.jpg
Solaris Cluj i1.jpg [ 60.27 KiB | Viewed 14511 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
20 de troleibuze noi

Un alt proiect al companiei este licitaţia pentru 20 de troleibuze noi. Dacă tramvaie mov avem din 2012, iar autobuze mov, din 2014, e timpul ca în 2015 să avem şi troleibuze mov. "Domnul primar Emil Boc susţine acest proiect, ne va sprijini şi cu finanţarea. Una dintre sursele de finanţare este bugetul companiei, iar alta este bugetul local. Sperăm ca prin punerea în operă a acestui proiect să putem să eliminăm troleibuzele vechi din oraş, astfel încât să dăm şi aici o notă de civilizaţie şi de aspect comercial în ceea ce priveşte transportul cu troleibuzul", a spus Neag.

Se semnează contractul pentru autobuzele "elveţiene"

Neag a anunţat în exclusivitate că, în curând, la Cluj vor circula şi autobuze electrice. Discuţiile pentru cumpărarea celor zece autobuze finanţate de Guvernul Elveţiei sunt vechi, dar au ajuns la final. "Am fost informaţi de către Ministerul Finanţelor că în aprilie-mai se va semna contractul de finanţare între Guvernul României şi cel al Elveţiei privind cele zece autobuze electrice. Eu zic că aceastea vor aduce un plus pentru oraş în ceea ce priveşte confortul, dar va fi şi un semnal că avem grijă de mediu, că suntem preocupaţi de transportul nepoluant", a mărturisit directorul CTP.

Acesta a subliniat că şi autobuzele cumpărate anul trecut, cele 40, sau cele aflate în procedură de achiziţie, cele zece, sunt Euro 6, deci cu grad redus de poluare.

Clujul "verde", axat pe tramvaie şi troleibuze, inclusiv în Floreşti şi Apahida

Cele zece autobuze electrice reprezintă doar o parte din preocupările CTP pentru un Cluj "verde". "Preocuparea noastră va fi permanentă să implementăm un transport cu grad de poluare redus sau nepoluant. În acest context, am demarat discuţiile cu Consiliul Local Floreşti şi cu Consiliul Local Apahida privind un proiect comun între CTP şi primării pentru introducerea în cele două comune a transportului electric. S-a discutat deja să se prindă în bugetul pe 2015 bani pentru efectuarea studiilor de fezabilitate. Aceste studii ne vor spune ce soluţii să se implementeze astfel încât să obţine finanţare pe bani europeni. E un punct de vedere aici: Apahida, după cum văd eu, dar vedem ce spune şi studiul de fezabilitate, se pretează cel mai bine pentru transportul electric şi în special pentru transportul cu troleibuzul. Vedem ce va spune studiul de fezabilitate la Floreşti, dacă va fi necesar troleibuz, tramvai, autobuz sau autobuz electric. Studiul de fezabilitate va face o analiză comparativă pe trei-patru mijloace de transport şi ne va spune care ar fi cel mai potrivit pentru transportul public pe respectiva relaţie", a declarat Liviu Neag.

Şeful CTP spune că, tot în spiritul unui transport nepoluant, parcul de vehicule al companiei ar urma să fie completat cu tramvaie. "Încercăm să demarăm tot în acest an un proiect mai amplu privind dotarea cu tramvaie, care de asemenea sunt nepoluante. De aceea vom demara un studiu de fezabilitate pentru achiziţia de tramvaie pe fonduri europene. Asta ar însemna ca până în a doua jumătate a anului să terminăm acest studiu, astfel încât atunci când se va da startul depunerii cererilor de finanţare - având studiul de fezabilitate şi cel de mobilitate - să ni se accepte", a spus Neag, care a adăugat că, în opinia sa, un transport public modern va duce la sporirea calităţii vieţii clujenilor, a celor care folosesc zilnic autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele companiei.

Studiu de mobilitate făcut de Bruxelles

Directorul CTP, Liviu Neag, a explicat că există o comisie de la Bruxelles care realizează un studiu de mobilitate, iar concluziile acesteia vor sta la baza strategiei de transport public şi vor ajuta oraşul să acceseze mai uşor fonduri europene. "La nivelul Clujului, care este un pol de creştere, s-a demarat încă de anul trecut acest studiu de mobilitate, care se va finaliza undeva la primăvară, în luna mai. Este o comisie de la Bruxelles, care face studiul şi la Timişoara. Periodic avem întâlniri cu membrii acestei comisii, iar ei vor face la final nişte recomandări privind cererea noastră de finanţare pentru dotări. Ei vor spune: "Se recomandă să fie sprijiniţi pentru finanţarea de achiziţii de autobuze electrice, pentru dezvoltarea infrastructurii de transport cu troleibuzul etc.". Legislaţia privind accesarea fondurilor europene dă prioritate transportului electric. Vom încerca să ne folosim de această prevedere pentru a dezvolta un transport nepoluant", a spus Neag.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34298.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Mi-a trecut prin cap sa contest aceasta achizitie a autobuzelor electrice (motivul, simplu, nu exista aprobarea Consiliului local) la Guvernele roman, respectiv elvetian, dar am renuntat la idee. Sunt curios sa vedem cum se vor descurca in traficul clujean, dupa cata vreme vor aparea probleme in exploatare, cat rezista bietele autobuze ce cara grelele baterii, ce durata de viata au aceste baterii, cat stau imobilizate autobuzele pt. incarcarea acumulatorilor, care sunt costurile depozitarii si reciclarii bateriilor, etc.

Promisiunea primarului pentru anul acesta: 10 troleibuze noi și 10 autobuze electrice

Primarul Emil Boc a prezentat, miercuri, lista proiectelor care se vor desfășura sau încheia anul acesta. Printre ele se numără și cumpărarea autobuzelor electrice pe care primarul le-a promis la începutul anului 2013. Atunci declara că până la finele lui 2013 pe străzile din municipiu vom avea autobuze electrice. La doi ani, autobuzele cumpărate pe banii elvețienilor au revenit în atenția conducerii Primăriei.

“Există toate șansele ca cele 10 autobuze electrice să ajungă în 2015, cel târziu anul viitor. Proiectul se află în faza de evaluare, totul ține de partenerul elvețian. Sperăm să se concretizeze”, a precizat Boc. Tot legat de transportul în comun, primarul a adăugat că vor fi cumpărate 20 de troleibuze noi în doi ani.


http://www.monitorulcj.ro/administratie ... bUyYn.dpbs


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 14 Jan 2015 17:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
De bine de rau, conducerea Clujului nu si-a batut totusi joc de transportul public, l-a mentinut si modernizat chiar si pe cel electric, nu se poate compara cu jaful total petrecut in orase similare ca marime si importanta, cum ar fi Constanta si Brasov. Unuia care isi taie unghiile si-si sufla nasul doar in batista, ii poti ierta mai usor faptul ca uneori nu are culoarea ciorapilor asortata la pantof.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 20 Jan 2015 18:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
N-au contestat, dar au protestat. “CTP a pierdut 500.000 de euro!”

O companie care a participat la licitaţia pentru cele zece autobuze nearticulate organizată de Compania de Transport Public (CTP) a lansat o serie de acuzaţii.

BMC Truck&Bus, una dintre cele cinci companii care s-au înscris la licitaţia pentru autobuzele "scurte" pe care doreşte să le achiziţioneze CTP, a protestat împotriva faptului că a fost descalificată şi a adus o serie de acuzaţii conducerii companiei. Într-un comunicat trimis la redacţie, reprezentanţii societăţii susţin că "CTP interzice nelegal să circule pe străzile Clujului autobuze 100% româneşti".

După ce ani de zile a importat maşini BMC din Turcia, acum societatea din Ilfov are un produs propriu, Eurobus, despre care susţine că poate concura cu orice alt autobuz modern din lume.

Deşi au mai multe nemulţumiri, pe care le prezentăm mai jos, cei de la BMC Truck&Bus au decis să nu conteste licitaţia. De altfel, niciuna dintre firmele descalificate sau necâştigătoare nu s-a adresat CNSC.

"Bravo CTP, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare"

Principala acuzaţie a celor de la BMC Truck&Bus este că CTP pierde o sumă uriaşă alegând să cumpere alt autobuz. Aşa cum ZIUA de CLUJ v-a informat, câştigătoarea licitaţiei a fost declarată compania Briari's, care a oferit maşini Iveco Bus Urbanway 3D.

„În motivaţia descalificării, ni s-a spus că autobuzele noastre sunt prea ieftine, iar CTP este îngrijorată că, făcând oferta la o sumă atât de mică, firma noastră nu realizează profitul care să îi acopere riscul de a intra în insolvenţă. Bravo Companiei de Transport Public, care îşi face griji ca noi să nu avem probleme financiare! Cine a ieşit în pagubă a fost de fapt CTP, care pierde aproximativ 500.000 de euro. Ne întrebăm în ce scop şi pentru cine a dorit să piardă CTP banii aceştia", scrie în comunicatul BMC.

Concret, potrivit informaţiilor noastre, Briari's a oferit autobuzele Iveco la aproximativ 930.000 de lei bucata (+TVA), iar BMC a înscris în competiţie maşini Eurobus la 701.000 de lei (+TVA). Calculat la un maximum de zece autobuze comandate, diferenţa de preţ este de 2.290.000 lei, ceea ce înseamnă, la cursul euro de marţi dimineaţă, 508.685 euro.

Trebuie subliniat însă că preţul ofertei a contat în proporţie de 65% în stabilirea punctajului câştigătorului. În calcul au mai fost luate valori precum consumul de carburant, costurile cu poluanţii, perioada de garanţie şi raportul masei utile raportat la cea maximă admisă.

Cu acelaşi echipament, unul da, altul ba

Un alt motiv pentru care constructorul ilfovean a fost descalificat este, potrivit comunicatului primit la redacţie, soluţia IT aleasă pentru integrarea în sistemul de ticketing. BMC susţine că un alt concurent nu a fost descalificat, deşi a ales aceeaşi soluţie tehnică.

"Cel puţin doi ofertanţi la licitaţie au oferit echipamente de ticketing identice, aceeaşi marcă, produse de acelaşi producător, având aceeaşi problema de integrare la sistem, însă Compania de Transport Public a hotărât că echipamentele oferite pe autobuzul românesc nu sunt bune, iar aceleaşi echipamente oferite pe alt autobuz sunt bune, autobuzul românesc a fost descalificat pentru acest motiv, iar celălat autobuz nu a fost descalificat", spun cei de la BMC Truck&Bus. Concret, potrivit surselor ZIUA de CLUJ, atât BMC, cât şi Isuzu Anadolu au optat pentru soluţii IT oferite de Radcom şi nu de CS Vision, câştigătorea licitaţiei pentru programul de soft al sistemului de ticketing care urmează să fie implementat la Cluj. În caietul de sarcini se cerea ca soluţia IT aleasă de companiile participante la licitaţie să se integreze cu sistemul care va funcţiona la Cluj. Mai mulţi ofertanţi au ales softul Radcom, care era mai ieftin.

Printre motivele descalificării se mai află faptul că BMC a oferit în plus un kit tahograf, care nu era cerut în caietul de sarcini, respectiv că nu s-ar fi prevăzut - în costurile finale - sume de bani pentru instruirea personalului şi mentenanţă.

"Toate motivele de eliminare sunt de râs. Regia ar trebui să gândească în interes propriu, nu dacă pierd alţii. Astfel, CTP i-a făcut pe clujeni să piardă 500.000 de euro. Cerem verificarea acestei situaţii", mai spun reprezentanţii BMC.

La licitaţie au participat cinci companii. Acestea sunt, în ordinea preţului oferit, Mercedes, cu autobuze fabricate în Turcia, Briari's, cu Iveco Bus produse în Franţa, Solaris, firma poloneză care a trimis deja 40 de autobuze la Cluj, Isuzu Anadolu, care a propus mijloace de transport de persoane Temsa, asamblate în Turcia, şi BMC Truck&Bus, care a dorit să vină la Cluj cu primele sale autobuze Eurobus. Trei societăţi au fost descalificate, Mercedes, Solaris şi BMC, iar dintre cele două rămase în competiţie a câştigat Briari's.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34453.html


Attachments:
citybus.jpg
citybus.jpg [ 53.99 KiB | Viewed 16122 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 05 Feb 2015 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a înfiinţat două staţii suplimentare pentru transportul public

Astfel, începând de marţi, trei februarie, autobuzele de pe liniile 43, 43B şi 43P opresc şi pe strada Frunzişului nr. 36, pe sensul de mers înspre Zorilor.

Cea de-a doua staţie este amplasată pe strada Plevnei nr. 57. Aici opresc autobuzele de pe liniile 36B şi 52, pe ambele sensuri de circulaţie.

Decizia de a înfiinţa noile staţii a fost luată în urma hotărârilor Comisiei de sistematizare a circulaţiei rutiere şi pietonale a municipiului.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 34893.html


Attachments:
statie-autobuz-modernizata.jpg
statie-autobuz-modernizata.jpg [ 141.57 KiB | Viewed 16014 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 09 Feb 2015 20:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
In administrația clujeană condusă de Emil Boc este o degringoladă totală. Pe de o parte, au apărut informații conform cărora DNA-ul și inspectorii DLAF controlează firmele și administrația locală implicate în implementarea sistemului e-ticketing. Pe de altă parte, reprezentanții municipalității spun că verificările respective au loc doar la societatea brașoveană care a câștigat licitația pentru e-ticketing, SC CS Vision. Însă, până la urmă, problema este una simplă: Primăria Cluj Napoca a cerut, prin caietul de sarcini al licitației, o serie de produse specifice, iar firma CS Vision a livrat cu totul altceva

”La Primăria Cluj Napoca nu au avut loc controale de la DLAF sau DNA în legătură cu sistemul e-ticketing. Problemele sunt la societatea care a câștigat licitația. Este vorba de o serie de falsuri cu care noi nu avem nimic de-a face”, explică un reprezentant al biroului de relații cu presa din cadrul municipalității clujene.

”În prezent, DLAF nu efectuează controale la entităţile la care faceţi referire, în legătură cu gestionarea, obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi a celor de cofinanţare aferente, în proiectele menţionate de dumneavoastră”, arată reprezentanții DLAF.

”Cele 240 de validatoare , instalate de CS Vision pe cele 40 de autobuze „mov” Solaris, nu sunt conforme cu cerințele OBLIGATORII din Documentația de atribuire aferentă Sistemului de Ticketing : „Lucrări pentru modernizarea și extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj-etapa I”.

Validatoarele instalate de CS Vision validează bilete pe suport de hârtie termică. Vă menționez că validatoarele dotate cu imprimanta termică sunt mai ieftine decât cele dotate cu imprimantă matricială ce pot valida bilete pe hârtie offset (hârtie normală).

În proiectul tehnic din documentația de atribuire a Contractului „Lucrări pentru modernizarea și extinderea sistemului de transport în comun în zona metropolitană Cluj-etapa I” este menționat în CLAR că validatoarele ce se vor monta pe vehiculele CTP Cluj Napoca vor valida bilete de hârtie offset (hârtie normală), nu TERMICĂ:

„În fiecare vehicul vor fi instalate câte un calculator de bord, antenă pentru GPS şi comunicaţii radio, precum şi un validator dual: carduri contactless + bilete hârtie. Validatorul va asigura validarea biletelor de hârtie actuale, fără a necesita modificarea acestora”

În luna ianuarie, D-l Neag și D-l Boc au făcut o mică „scenetă”, un filmuleț în care Primarul a fost întâmpinat de Neag cu un bilet, pe care să-l poată folosi pentru a circula cu noile autobuze. Cu acest prilej, edilul a aflat că cele pe care le avea achiziționate de anul trecut nu mai sunt valabile. Săracul Domn Primar Boc era însă în deplină legalitate cu biletul (pe suport de hârtie normală) de anul trecut…. Ilegală a fost instalarea validatoarelor (dotate cu imprimantă termică) de către CS Vision precum și acceptarea acestui fapt de către angajații Primăriei Cluj și CTP Cluj Napoca”, explică unul dintre reprezentanții firmei care a reclamat acest contract.

Practic, CS Vision a implementat cu totul altceva decât era trecut în caietul de sarcini cu care a câștigat licitația.

Bani de bilete pentru papagali

Proiectul care a ridicat aceste probleme este realizat de asocierea firmelor Ramb Sistem cu CS Vision din Braşov, care ar trebui să implementeze un proiect finanţat, parţial, din fonduri europene care presupune instalarea unor automate de bilete pentru transportul în comun. După ce, iniţial, rezultatul licitaţiei a fost contestat de celelalte firme participante, primăria s-a judecat pentru ca rezultatul să fie acelaşi. Patronul firmelor, Răzvan Bagiu, a mai câştigat tot de primăria clujeană şi contractul “îngheţat” al realizării unui proiect urbanistic pentru realizarea unor piste şi staţii pentru biciclete.

“Proiectul Modernizarea şi extinderea sistemului de transport public în comun în zona metropolitană Cluj – etapa 1, în valoare totală de 39.967.064,92 de lei, din care 27.567.165,65 de lei reprezintă finanţare nerambursabilă, are ca obiectiv general reabilitarea infrastructurii de transport public şi îmbunătăţirea serviciilor de transport în comun în municipiul Cluj-Napoca. Proiectul constă în modernizarea a 1.130 mp de spaţii publice şi a 87 de staţii de transport public şi un sistem automat de eliberare a legitimaţiilor de călătorie. Durata de implementare de proiectului este 20 de luni”, arată prezentarea proiectului.

De asemenea, vor dispărea şi actualele abonamente de linie şi se vor introduce abonamente cu cardul, cu un număr maxim de călătorii dus-întors. Abonamentul este de 60 de călătorii, iar preţul se va stabili după implementarea sistemului. Totul se va face cu cardul electronic care se va putea încărca şi consuma după cum doreşte orice posesor. 70-80% dintre cele 84 de puncte de eliberare a biletelor care există în municipiu vor fi desfiinţate şi doar la periferie se vor păstra chioşcuri deservite de personal.

Cine l-a păzit pe Băse, are grijă şi de Boc

Acest proiect a fost atribuit unui grup de firme controlat de PDL-işti. Este vorba de Răzvan Bagiu, om de afaceri braşovean, cunoscut mai mult pentru activitatea lui din domeniul IT (prin intermediul firmei CS Vision), decât cel al construcţiilor. Însă, societatea VIACOR are marele atuu de a fi cunoscută pentru “apropierea” de fostul SPP-ist Cristian Nedelcu, unul dintre membrii de bază ai democraţilor. Pe lângă faptul că timp de 10 ani a făcut parte din Serviciul de Pază şi Protecţie al lui Băsescu, Nedelcu este cadru militar în rezervă şi cavaler de onoare la nunta lui Vlad Stolojan, fiul lui Theodor Stolojan. De asemenea, numele lui a fost asociat de câteva ori cu cel a lui Liviu Luca, “locotenentul” lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru că relaţiile evoluează, Nedelcu a fost consilier la cabinetul lui Blaga, ulterior a fost numit consilier clasa I la ANOFM, pentru ca apoi ascensiunea lui profesională să facă o oprire la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, unde a lucrat ca secretar general adjunct. După această scurtă oprire, Cristian Nedelcu a trecut cu fluturaşul de salariu pe la Autoritatea Naţională pentru Sport şi Tineret, unde a încasat bani de la stat pentru munca intitulată “secretar general” la această instituţie.

Investiţia de circa 21 de milioane de lei presupune modernizarea a 87 de staţii de transport în comun şi amenajarea a 61 de automate pentru legitimaţiile de călătorie, 74 de panouri de afişaj cu informaţii despre circulaţia mijloacelor de transport în comun. În mod normal investiţia ar fi trebuit finalizată anul trecut.


http://gazetadecluj.ro/stiri-cluj/boc-f ... -dna-dlaf/


Attachments:
boc-in-autobuz.jpg
boc-in-autobuz.jpg [ 17.6 KiB | Viewed 15921 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 11:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
BVC 2015.


Attachments:
3(34).PDF [4.16 MiB]
Downloaded 217 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2015 12:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Pinocchio: "anul acesta vrem să luăm pe buget multianul două troleibuze noi, dintr-un lot de zece pe care ni le dorim să le achiziționăm în cadrul unui acord cadru pe doi ani.”

http://actualdecluj.ro/bugetul-e-batut- ... rebuie-ba/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Mar 2015 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Ca urmare a hotararilor Comisiei de sistematizare a circulatiei din cadrul Primariei, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 martie 2015:

Prelungirea traseului liniei 46 de autobuze, din str. Observatorului, pe str. Lunii – str. Eugen Ionesco – str. Kos Karoly – giratie Cal. Turzii si retur. Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta St. Cel Mare: 5,35 – 6,25 – 7,15 – 7,40 – 8,05 – 8,55 – – 13,20 – 13,45 – 14,10 – 14,35 – 15,00 – 15,25 – 15,50 – 16,15 – 16,40 – 17,05 – 17,30– 17,55;
Plecari Eugen Ionesco: 5,10 – 6,00 – 6,50 – 7,15 – 7,40 – 8,30 – – 12,55 – 13,20– 13,45 – 14,10 – 14,35 – 15,00 – 15,25 – 15,50 – 16,15 – 16,40 – 17,05 – 17,30.
Vor fi introduse statii suplimentare fata de traseul de baza al liniei 46, pe str. E. Ionesco, la urcare (Picasso, L. Matis, Luminii) si la coborare (E. Ionesco, N. Steinhardt, V. Stoica).

Reluarea transportului pe linia 22 de microbuze, pe traseul P-ta Garii – str. Memorandumului – str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase).
Linia va circula in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta Garii: 6,00 – 7,00 – 8,00 –– 13,00 – 14,00;
Plecari str. I. Moldovan: 6,30 – 7,30 – 8,30 –– 13,30 – 14,30.

Modificarea traseului liniei 29 (Str. Bucium – P-ta M. Viteazul), la venire spre centru din str. Motilor, pe str. Memorandumului – P-ta Unirii – Regele Ferdinand.


Modificarea rutei traseului 29 mi se pare o prostie, ruta veche deservind destui calatori in orele de varf, in zona Facultatii de Chimie/Operei Maghiare. Eventual se putea prelungi traseul acestuia din Piata Mihai Viteazu spre Marasti si/sau Gheorgheni ("cuplare" cu tr. 24 sau 24B).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Mar 2015 13:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca 2014-2020.


Attachments:
proiect strategie.pdf [1.52 MiB]
Downloaded 210 times
strategie-cluj-napoca-2014-2020.pdf [51.82 MiB]
Downloaded 266 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Apr 2015 06:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console.

Rețeaua pentru toleibuze intră în orașul comoară cu 1 milion lei

Lucrările de modernizare de pe arterele Memorandumului-Moților care implică și pozarea în subteran a cablurilor au impact și asupra rețelei electrice pentru troleibuze. Administrația locală a alocat 1 milion de lei pentru adaptarea rețelei de contat a troleibuzelor, având în vedere că respectivele lucrări nu au fost prinse în proiectul cu bani europeni de modernizare a arterelor.

Rețeua de contact troleibuze de pe Calea Moților are 1,2 kilometri. „Lucrările de adaptare a rețelei se execută în contextul înlocuirii prealabile sau simultan pe traseu a tuturor stâlpilor de susținere. Lucrările de adaptare a cablurilor de curent continuu se vor executa simultan cu derularea lucrărilor de modernizare a infrastructurii rutiere, în contextul extinderii aplicării Horărârii de Consiliu Local privind trecerea tuturor cablurilor aeriene de pe stâlpi în subteran”, arată Direcția Tehnică.

Pentru înlocuirea, devierea și refacerea rețelelor de tracțiune electrică pe Calea Moților, primăria a alocat 1.093.254 lei, pe baza devizului întocmit de Compania de Transport Local care operează rețeaua pentru troleibuze. Termenul de realizare a lucrărilor este de 3 luni, iar lucrările care se vor licita sunt estimate la 1.003.118 lei.


http://actualdecluj.ro/reteaua-pentru-t ... ilion-lei/


Attachments:
troleu.jpg
troleu.jpg [ 99.51 KiB | Viewed 15433 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Apr 2015 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console


Cu două condiţii:
1. trăgătoarele să funcţioneze impecabil la fiecare troleibuz
2. traverseele să fie fiabile

În caz contrar, putem avea traversee rupte.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Apr 2015 00:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
OAB wrote:
Quote:
Sper sa puna traversee de sarma in locul inesteticelor console
Cu două condiţii:
1. trăgătoarele să funcţioneze impecabil la fiecare troleibuz
2. traverseele să fie fiabile
În caz contrar, putem avea traversee rupte.
Corect. Trebuie insa mentionat ca in Romania, ca si in Bulgaria, sistemele de prindere sunt de fapt o simplificare mizera a ceea ce se face in alte parti inca din anii 30-40 ai secolului trecut. Nu e acum locul sa intram in detalii, dar un sistem pe traversee corect trebuie sa fie prin conformare geometrica in plan si spatiu de tip redundant, respectiv ruperea unui singur segment nu trebuie sa conduca la colapsul total. Apoi, niciodata nu va functiona bine un astfel de sistem daca traverseele sunt la inaltimea firului de contact, caci apare tendinta de a trage de acesta sau de a fi trase dupa acesta, rezultand inaltime inconstanta a firului si tensionare artificiala. In tari civilizate, de mult timp exista doua niveluri: cel al traverseelor, care alcatuiesc un mozaic superior nedeformabil si greu de doborat dintr-o singura lovitura, si cel al firului de contact, permisiv la deplasari laterale si care este suspendat de nivelul descris mai inainte, preferabil prin coarde tip "gamma", fiind tensionat separat de tot ansamblul prinderilor superioare. Din pacate, doar in Bucuresti si doar pe scurte portiuni si doar in scurte perioade istorice s-a permis existenta unui astfel de sistem. Este de neinteles, dar intr-o tara in care firul de contact (din cupru 99%) s-a risipit si s-a furat cu miile de tone, dintotdeauna si mai ales cu ocazia refactiilor si modernizarilor (vezi si la CFR), in aceasta tara s-a economisit la sange sarma banala si cateva fitinguri absolut necesare!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 May 2015 19:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Din pacate vor fi console si elemente romanesti de sustinere a retelei de troleibuz.

Quote:
Şantierul de pe strada Memorandumului, început la finele lunii martie, e pe cale să dispară. Primarul municipiului, Emil Boc, a anunţat că lucrările de modernizare a arterei au intrat în ultima etapă.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 37577.html


Attachments:
retea troleu Cluj.jpg
retea troleu Cluj.jpg [ 31.81 KiB | Viewed 15112 times ]
retea troleu Cluj 0.jpg
retea troleu Cluj 0.jpg [ 100.52 KiB | Viewed 15112 times ]
retea troleu Cluj 1.jpg
retea troleu Cluj 1.jpg [ 123.9 KiB | Viewed 15112 times ]
retea troleu Cluj 2.jpg
retea troleu Cluj 2.jpg [ 83.84 KiB | Viewed 15112 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 13 May 2015 09:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
O mare porcarie... Cum sa numesti mazgaleala aia sinistra "arta"?

“Inițiativa restilizării unui bătrân tramvai aparține Asociației Transylvania. Youth. Culture, organizatorul festivalului de cultură urbană CooltUrban. Ideea vine pe fondul unei necesități crescânde de afirmare a artei urbane specifice tinerilor, a reinterpretării unor banale auotvehicule urbane și își propune să promoveze titlul de Capitală Europeană a Tineretului și ediția din 2015 a Festivalului CooltUrban”, menţionează reprezentanţii organizatorilor de eveniment.

http://actualdecluj.ro/foto-un-tramvai- ... neretului/


Attachments:
49.jpg
49.jpg [ 103.95 KiB | Viewed 15015 times ]
49a.jpg
49a.jpg [ 90.95 KiB | Viewed 15015 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 May 2015 22:02 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 53
In Atentia Publicului Calator !

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunta, cu caracter experimental, incepand cu data de 2 iunie 2015, prelungirea traseului liniei 22 de microbuze, din str. I. Moldovan (Spit. de Boli Infectioase), pe str. L. Pasteur – str. Viilor (Spitalul de Recuperare) – giratie str. Observatorului si retur, cu infiintarea a doua noi statii: in dreptul Spit. de Recuperare (la urcare) si, respectiv, in apropierea intersectiei str. L. Pasteur – str. I. Moldovan (la coborare). Linia va functiona in zilele lucratoare dupa urmatorul program:
Plecari P-ta Garii: 6,00 – 7,00 – 8,00 –– 13,00 – 14,00;
Plecari str. Viilor (Spit. de Recuperare): 6,25 – 7,25 – 8,35 –– 13,25 – 14,30.
Modificarile sunt facute pentru a veni in sprijinul celor interesati, din zona Spitalului de Recuperare, a strazilor Viilor, Pasteur si adiacente, in speranta ca numarul calatorilor va creste considerabil.
Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 16 Jun 2015 06:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a anunţat modificarea a trei linii de autobuz care aveau traseul iniţial pe strada Horea, acesta fiind deviat din cauza lucrărilor la trama stradală.

Autobuzele direct afectate sunt cele de pe liniile 31, M31 şi 39, care vor avea traseul deviat prin faţa sediului IPJ Cluj, aflat pe strada Traian.

„Ca urmare a lucrărilor de modernizare şi a traficului supraaglomerat de pe strada Horea, pentru a se putea respecta graficele de circulaţie începând cu data de 17 iunie autobuzele liniilor 31, M31 şi 39 vor circula pe traseul P-ţa Gării – Str. Burebista – Str. Traian – P-ţa M. Viteazul. În Piaţa Gării şi pe strada Traian, autobuzele vor opri în staţiile liniilor 9, 27, 32B, 35”, au anunţat reprezentanţii CTP Cluj.

În aceste condiţii, staţia „Şcoala Horea” va fi desfiinţată temporar. Lucrările pe strada Horea ar urma să fie terminate în jurul datei de 15 septembrie.


http://citynews.ro/eveniment/haosul-de- ... t-afectate


Attachments:
Str. Horea.jpg
Str. Horea.jpg [ 68.08 KiB | Viewed 14593 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 Jun 2015 15:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Aceeasi idiotenie: troleibuzele nu vor opri la statia "Sora", pe sensul spre Manastur!!!

Quote:
Ca urmare a finalizarii lucrarilor de modernizare a strazii Memorandumului, incepand cu data de 15 iunie 2015 se revine la statia de baza Memorandumului, pe ambele sensuri, pentru liniile 1, 6, 7, 25 de troleibuz, respectiv 9, 19, 22, 24, 24B, 29, 30, 42, 52 de autobuz.
Se mentine traseul liniilor 19, 29 si 42 pe str. J. Curie – 21 Decembrie 1989. Prim urmare, in statia Sora – sensul spre Manastur vor opri liniile 3, 4, 5 de troleibuz si 19, 29, 32B, 42, precum si 24, 24B si 30 de autobuz.

De asemenea, ca urmare a finalizarii lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor de pe podul Nadas, incepand cu 15 iunie 2015 se reia transportul cu tramvaie pe liniile 100 si 102.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 01 Jul 2015 15:57 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Pentru a veni in sprijinul calatorilor interesati sa se deplaseze la Centrul Agro Transilvania, Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunta suplimentarea numarului de curse pe linia 8L (P-ta Marasti – Cal. Someseni – Agro Transilvania), pe perioada 06.07 – 30.10.2015. Linia va functiona in zilele lucratoare, dupa urmatorul program:

Plecari P-ta Marasti: 5,30 – 6,30 ... 9,30 – 10,30 – 11,30 – 12,30 – 13,30 – 14,30 – 15,30 – 16,30 – 17,30 ... 21,30;

Plecari Agro: 6,05 – 7,00 ... 10,05 – 11,05 – 12,05 – 13,05 – 14,05 – 15,05 – 16,05 – 17,05 – 18,05 ... 22,05.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Quote:
Proiect de hotarare privind completarea Hotararii nr. 135/2013 (aprobarea tarifelor pentru transportul urban de calatori practicate de catre Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 450/2013, nr. 569/2013 si nr. 16/2014.


Attachments:
1(40).PDF [5.87 MiB]
Downloaded 218 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Jul 2015 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56082
Astazi, 29 iulie, doamna Sirma Caraman - secretar de stat in cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), E.S. domnul Jean-Hubert Lebet - ambasadorul Confederatiei Elvetiene, domnul Attila Gyorgy – secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice (MFP) si domnul Emil Boc, primarul municipiului Cluj Napoca au semnat documentele de finantare pentru proiectul „Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare, in municipiul Cluj-Napoca”.

“In cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman, municipiul Cluj-Napoca beneficiaza de finantare pentru trei proiecte: primul urmareste modernizarea si extinderea iluminatului public si a sistemului de iluminat in doua cladiri ale Primariei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED – este proiectul pentru care am semnat acordurile pe 9 iulie anul acesta si care are o valoare de peste 1,8 milioane de franci elvetieni.

Prin al doilea proiect, cel pe care il semnam astazi, vechile autobuze diesel, zgomotoase si poluante, care inca mai circula prin oras, vor fi inlocuite cu autobuze electrice, silentioase si cu emisii minime de bioxid de carbon, cu doua statii de incarcare. Este proiectul cel mai mare ca valoare, de 7,6 milioane de franci elvetieni (32 de milioane de lei) si speram ca, in acest fel, clujenii vor fi incurajati sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca mai mult transportul in comun.

Al treilea proiect, pe care speram ca il vom semna in curand, vizeaza tot eficienta energetica si va consta in reabilitarea termica a unor unitati de invatamant preuniversitar din Cluj-Napoca”, a declarat doamna secretar de stat Sirma Caraman.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvetieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contributia elvetiana nerambursabila este de 6.456.938 de franci elvetieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentand 85% din costurile eligibile.

Perioada de implementare este de 24 de luni, timp in care vor fi achizitionate 10 autobuze electrice si vor fi realizate 3 statii de incarcare: doua pentru alimentarea zilnica a autobuzelor si una in depozitul de serviciu (la capatul liniei 3), pentru activitatile de service si intretinere.

In urma realizarii acestui proiect, emisiile de CO2 (bioxid de carbon) la nivel national ar putea scadea cu 206,39 tone/an, ca si cantitatea de deseuri generate de transportul in comun. Pentru fiecare autobuz electric, nivelul emisiilor de CO2 va scadea de la 3140 g/Km la 0,0 g/Km, de N2O (oxid de azot) de la 0,089 g/Km la 0,0 g/Km, iar zgomotul si vibratiile vor scadea de la 95db la 40db. In acelasi timp, va creste confortul calatorilor si dezvoltarea sustenabila a sistemului de transport in comun.

Documentele de finantare semnate astazi sunt:
Acordul de proiect, incheiat intre Ambasada Elvetiei - in calitate de reprezentant al statului finantator, Ministerul Finantelor Publice (MFP) - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si MDRAP – in calitate de Organism Intermediar pentru Aria de Concentrare 4 a Programului, si
Acordul de implementare, incheiat intre MFP - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si Primaria Municipiului Cluj-Napoca - in calitate de beneficiar al finantarii.


http://www.mdrap.ro/comunicare/buletine ... 0&art=2331

Cum sa creasca confortul calatorilor cand li se ia din spatiu, pt. dulapurile cu bateriile greoaie? In plus, zgomotul nu o sa "scada"!

"La Cluj au fost atrase un număr mai mare de proiecte din fonduri elveţiene decât în restul ţării; cea mai mare parte a sumei dedicate României de guvernul elveţian vine la Cluj. Prin achiziţia autobuzelor electrice, Clujul va fi la nivelul oraşelor Geneva şi Berna din Elveţia", a spus ambasadorul Elveţiei în România, Jean-Hubert Lebet.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 39847.html

O mare minciuna a ambasadorului Elvetiei in Romania: in Geneva circula un singur autobuz electric, prototip, deci experimental. Nici in Berna, nici in alt oras din Elvetia, nu circula autobuze electrice!!! De ce sa fie Romania cobaiul Europei?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 335 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group