TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 15 Dec 2019 02:31

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 272 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Author Message
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 16:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Incepand din aceasta luna, la Cluj-Napoca va fi pus in functiune sistemul de ticketing implementat prin proiectul european „Modernizarea si extinderea sistemului public de transport in comun in Zona Metropolitana Cluj – etapa I”.

”Am incheiat receptionarea aparatelor si a dotarilor din sistemul de ticketing, iar in momentul de fata intram in etapa de punere in functiune. Este vorba despre 61 de automate care sunt pregatite sa fie date in folosinta si 87 de statii modernizate.

Incepand din luna septembrie, cele 61 de automate vor fi date in folosinta treptat: primul automat va functiona in statia Somesul de pe Bulevardul 21 Decembrie 1989, urmand ca in zilele urmatoare sa se puna in functiune si restul automatelor, circa 2-3 pe zi, astfel incat pe parcursul lunilor septembrie si octombrie sa devina toate functionale. Din luna octombrie, va incepe si vanzarea cardurilor nenominale de la automate. O persoana va putea sa isi cumpere un card pe care sa incarce o suma de bani cu care sa circule o ora, doua ore, o zi, cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiul.

Incepand cu luna noiembrie se vor deschide centrele de vanzare pentru carduri nominale, care vor inlocui actualele legitimatii de calatorie din carton. Treptat, si abonamentele elevilor, studentilor si pensionarilor vor fi inlocuite de pe suport pe hartie pe acest suport nou specific sistemului de ticketing”, a explicat primarul Emil Boc.

Dezvoltarea durabila a sistemului de transport public de calatori in municipiul Cluj-Napoca se realizeaza prin:
- Modernizarea a 87 statii de transport public calatori existente in municipiu si alinierea acestora la standardele internationale in domeniu (din punct de vedere al parametrilor tehnici si operationali), in vederea asigurarii unui grad mai mare de confort si siguranta; realizarea unui design atractiv al statiilor si dotarea acestora cu banci, cosuri de gunoi si panouri de afisaj.
- Asigurarea iluminatului in 35 din statiile modernizate, in vederea asigurarii unui trafic sigur si eficient.
- Montarea de panouri de afisaj ce vor furniza informatii legate de timpul estimat de sosire in statie a mijloacelor de transport in comun (74 de panouri).
- Cresterea confortului calatorilor prin implementarea tarifarii orare si posibilitatea folosirii titlurilor de calatorie pe orice mijloc de transport in comun si pe o anumita perioada de timp, indiferent de traseul parcurs.
- Montarea unui sistem automat, non-stop, de eliberare a legitimatiilor de calatorie; amplasarea in zonele cu un flux important de calatori a 61 de automate pentru eliberarea legitimatiilor de calatorie non stop; amplasarea a 136 de validatoare a legitimatiilor de calatorie in statii si a 327 de validatoare in mijloacele de transport in comun

Mijloacele de transport in comun sunt dotate cu validatoarele duale care interactioneaza cu cardurile contactless ale calatorilor si biletele de hartie, precum si cu computerele de bord, care stocheaza oferta tarifara si functioneaza ca o memorie tampon pentru validatoare pana la punctele de descarcare date situate la capete de linii, unde datele colectate pe traseu sunt introduse in sistemul automat.

Aparatele sunt monitorizate si supravegheate video.

INFORMATII GENERALE
Programul Operational Regional 2007-2013 - Axa prioritara 1
Valoarea totala a proiectului: 33.679.814,16 lei cu TVA
Valoarea totala nerambursabila: 25.721.237,74 lei
Constructor: Asocierea SC RAMB SISTEM SRL cu SC CS VISON SRL
Valoare lucrari rezultata in urma licitatiei: 26.107.319,59 lei (cu TVA)
Contractul de executie lucrari s-a semnat in 28.06.2013.

DETALII DE TEHNOLOGIE
Sistemul automat de eliberare legitimatiilor de calatorie este un sistem complex, modern, bazat in principal pe informatia electronica, avand ca obiectiv principal imbunatatirea calitatii serviciilor de transport asigurate calatorilor. Acesta are la baza tehnologia contactless, tehnologie care se regaseste in urmatoarele dispozitive inteligente:
- automate stradale pentru vanzarea titlurilor de calatorie;
- validatoare contactless ca modalitate de validare a legitimatiilor de calatorie;
- terminale portabile destinate controlului validitatii legitimatiilor de calatorie;
- carduri contactless ca suport fizic pentru legitimatiile de calatorie.

Validatoarele contactless permit validarea cardului, utilizatorul fiind informat de succesul sau esecul acesteia prin semnale vizuale si sonore. In plus, validatoarele pot fi folosite de calatori si pentru a interoga datele despre titlurile de calatorie de pe cardul contactless (de exemplu, timpul de calatorie ramas).

Cardul contactless este un card inteligent (echipat cu memorie locala si microprocesor) care comunica wireless cu cititorul de carduri. Contine o interfata de comunicatie radio si memorie, este garantat pentru cel putin 100.000 de cicluri incarcare-descarcare, iar retentia datelor pentru cel putin 10 ani. In aceste conditii, se poate conta pe o durata medie de viata de 5 ani.

Echipamentele vor fi in permanenta monitorizate in mod automat de catre sistem si orice probleme ale infrastructurii hardware vor fi imediat raportate, pentru a se putea interveni la timp si a minimiza riscul defectarii iremediabile a unui echipament.

Actualul sistem de eliberare a legitimatiilor de calatorie va functiona in paralel cu noul sistem de timp de aproximativ 12 luni.


http://www.primariaclujnapoca.ro/comuni ... l?gId=2054


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Asta-i de tot rahatul: cum naiba sa limitezi numarul de calatorii la un abonament limitat deja la o perioada de timp??! Abonament valabil pt. o luna cu nr. nelimitat de calatorii, pe unul, doua sau toate traseele, asta era solutia. Eventual, un abonament cu nr. limitat de calatorii, fara limita de timp. Unde a vazut CTP-ul asemenea porcarii? Prin Dubai, pe unde s-au plimbat directorii muribundelor regii de transport romanesti, pe banii unitatilor conduse de ei, via URTP? :twisted:

Odată cu intrarea în funcțiune a noului sistem de ticketing se vor modifica și prețurile biletelor și abonamentelor. Astfel, conform unei hotărâri de consiliu local, aprobată în luna iulie, tarifele pentru transportul în comun în oraș vor fi următoarele:

– un bilet urban pe orice linie, valabil 30 de minute – 2 lei

– un bilet urban pe orice linie, valabil 60 de minute – 4 lei

– un abonament pe toate liniile, valabil 24 de ore – 13 lei

– un abonament pe toate liniile, valabil 72 de ore – 23 lei

– un abonament lunar nominalizat, valabil 60 de călătorii – 60 lei

– un abonament lunar nominalizat, valabil 120 de călătorii – 84 lei

Aceste abonamente se adaugă celor existente deja în cadrul Companiei de Transport Public (CTP) din Cluj.


http://bunadimineata.ro/cluj/sistemul-m ... functiune/

In atasament: Proiect de hotarare privind completarea Hotararii nr. 135/2013 (aprobarea tarifelor pentru transportul urban de calatori practicate de catre Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A.), astfel cum a fost modificata prin Hotararile nr. 450/2013, nr. 569/2013 si nr. 16/2014.


Attachments:
1(40).PDF [5.87 MiB]
Downloaded 155 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 09 Sep 2015 16:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Proiect de hotarare privind reducerea capitalului social detinut de catre Municipiul Cluj-Napoca la Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. cu suma de 56.415.000 lei, prin micsorarea numarului de actiuni cu 56.415 actiuni.


Attachments:
19(7).pdf [1.93 MiB]
Downloaded 189 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Sep 2015 02:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Quote:
Asta-i de tot rahatul: cum naiba sa limitezi numarul de calatorii la un abonament limitat deja la o perioada de timp??! Abonament valabil pt. o luna cu nr. nelimitat de calatorii, pe unul, doua sau toate traseele, asta era solutia. Eventual, un abonament cu nr. limitat de calatorii, fara limita de timp. Unde a vazut CTP-ul asemenea porcarii? Prin Dubai, pe unde s-au plimbat directorii muribundelor regii de transport romanesti, pe banii unitatilor conduse de ei, via URTP? :twisted:


În astfel de condiţii, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă nu va putea fi aplicat. Ba mai mult, o parte din cei care au folosit transportul în comun se vor orienta fie spre maşina personală, fie spre bicicletă fie...pe jos.

Ticketing? Parcă văd că validatoarele nu-şi vor face treaba şi, dacă dacă mijlocul de transport respectiv nu are camere, pasagerul ghinionist nu va putea dovedi că el a vrut să valideze şi nu a reuşit din cauza aparatului. Şi, parcă văd că unele vehicule vor avea şi validatoare defecte, şi validatoare bune pentru ca pasagerilor să li se impute că "De ce nu au căutat aparatul bun?"

Mai este un an în care se mai pot îndrepta lucrurile. Trebuie acţionat.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Sep 2015 02:15 
Silviu wrote:
Asta-i de tot rahatul: cum naiba sa limitezi numarul de calatorii la un abonament limitat deja la o perioada de timp??! Abonament valabil pt. o luna cu nr. nelimitat de calatorii, pe unul, doua sau toate traseele, asta era solutia. Eventual, un abonament cu nr. limitat de calatorii, fara limita de timp. Unde a vazut CTP-ul asemenea porcarii? Prin Dubai, pe unde s-au plimbat directorii muribundelor regii de transport romanesti, pe banii unitatilor conduse de ei, via URTP? :twisted:
Nu te teme, exista idiotenii si mai mari: iti vine sa crezi ca la Buzau, de exemplu, abonamentul lunar inseamna doar de la 01 la 28/29/30/31 ale lunii?!?
Mai clar, daca vreau abonament de la 09.09 la 08.10, ghinion! nu se poate...

Si mai grav, sa zicem ca ma decid sa-mi iau abonament de la 01.10 la 31.10 si as vrea sa-l cumpar, sa scap de grija. Teapa! Abonamentele se fac doar in ultimele 2-3 zile lucratoare din luna si doar la cateva (2-3?) centre... apoi... cat ai fi de calator, odata iti mai bagi si ... in dansa si gata, te lipsesti.

Pe bune, Buzaul e exemplu de descurajare a calatorilor cu autobuzul si de indreptare a lor catre maxi-taxi... bine, eu mai degraba merg pe jos sau cu taxiul, dar va dati seama la ce dezastru a dus coruptia locala?!?


Top
  
 
PostPosted: Sat 26 Sep 2015 10:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Silviu wrote:
Strategia de dezvoltare a municipiului Cluj-Napoca 2014-2020.


Am atasat varianta finala.

Mi se pare o strategie de dezvoltare MEDIOCRA, mai ales in domeniul transportului public. Exista un enunt generalist privitor la "achizitionarea de autobuze/troleibuze/tramvaie" si cam atat!

Absolut nimic de necesitatea dezvoltarii transportului de mare capacitate, ce sa tina cont de dezvoltarea zonei metropolitane Cluj. Nu indraznesc sa vorbesc de tren suburban, ca nu suntem in Vestul Europei. Indraznesc sa vorbesc de TRAMVAI, pe axa cea mai aglomerata, Marasti - Centru - Manastur - Floresti precum si legarea cu tramvai a Aeroportului de Gara si Centru. As vorbi si de troleibuz in cart. Observator cu extindere pana in Grigorescu, prin Manastur.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 26 Sep 2015 14:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu wrote:
Mi se pare o strategie de dezvoltare MEDIOCRA, mai ales in domeniul transportului public. Exista un enunt generalist privitor la "achizitionarea de autobuze/troleibuze/tramvaie" si cam atat!
Pai la capitolul "achizitonari de vehicule", nu am ajuns in mai mult de un sfert de secol nici macar la degetul mic al fostilor comunisti... Plus ca asta face parte din activitatea curenta, nu e vreo strategie anume. Toata lumea care are un harb vechi si-l schimba cu ceva nou, nu e nici o filozofie in asta si nici nu aduce imbunatatire de sistem.

Pe de alta parte, intreaga Europa a renuntat la strategii si se pregateste pe ascuns de ce e mai rau: carpeli fardate sa para dezvoltare, ajustari de nivel de trai cu semnul minus, recesiune crunta, miscari de populatie, un nou ev mediu. Ce rost ar avea sa faca nota discordanta o biata colonie paupera ce are doar rol de lada de gunoi a consumului?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 10 Nov 2015 15:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Incepe deranjul si in palierul de altitudine al bocilor si scriptarilor.

Quote:
Percheziţii la Primăria Cluj-Napoca. Procurorii DNA verifică documente dintr-un proiect european de implementare a unui sistem de ticketing


http://jurnalul.ro/stiri/observator/per ... 00779.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 Nov 2015 11:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
DNA a ajuns si la CTP.

http://www.evz.ro/descinderile-procuror ... opene.html


Attachments:
adresa-falsa.jpg
adresa-falsa.jpg [ 74.34 KiB | Viewed 7595 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Dec 2015 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Lista mijloacelor de transport ale CTP la finele anului 2015.


Attachments:
Lista mijloace transport CTP pt. anul 2016.pdf [2.54 MiB]
Downloaded 194 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 08 Dec 2015 01:34 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Citiţi cu atenţie poziţiile 377-386. Acelea corespund unor autobuze solo în vederea înmatriculării, în condiţiile în care presa scria de articulate. Cu o capacitate de 96 locuri şi masă maxim admisă de 19t nu pot fi articulate.

De asemenea, citiţi cu atenţie rândul aferent poziţiei 331. Oare de ce 354 a fost "îmbătrânit" fiind considerat a fi fabricat în anul 1993? Irisbus Citelis nu se fabrica în acel an.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 23 Dec 2015 18:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
PMUD.


Attachments:
Plan mobilitate Cluj Napoca.pdf [15.44 MiB]
Downloaded 137 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 Jan 2016 07:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Buget 2016.

22 de milioane de lei pentru troleibuze

Proiectul considerat prioritar de primar era legat de un transport public modern. Poate şi de aceea, Primăria a pus deoparte 22 de milioane de lei, cu titlul de „dotări independente", pentru Compania de Transport Public (CTP), bani care ar urma să fie folosiţi pentru cumpărarea de troleibuze.

Contractul-cadru pe care Compania de Transport Public (CTP) l-a semnat cu Astra Vagoane Călători Arad prevede cumpărarea a 20 de troleibuze articulate. Astra a câştigat licitaţia care a avut loc în 23 septembrie 2015 şi la care au mai participat cehii de la SOR şi Skoda. Înţelegerea cu firma arădeană controlată de omul de afaceri Valer Blidar se întinde pe doi ani şi că troleibuzele vor sosi din mai 2016 până în iunie 2017. Acest calendar ajută municipalitatea şi CTP să plătească doar o tranşă din cele 42 de milioane de lei în 2016.

În plus, în buget este prevăzută şi partea de cofinanţare pentru cele zece autobuze electrice pe care Clujul urmează să le cumpere cu bani de la guvernul Elveţiei, respectiv costurile studiului de fezabilitate şi proiectului tehnic.

"Continuăm modernizarea transportului în comun, dacă anul trecut am cumpărat 50 de autobuze noi, în 2016 vom achiziţiona 10 troleibuze noi, de ultimă generaţie, de asemenea vor fi achiziţionate autobuze electrice din fonduri elveţiene şi sperăm tramvaie noi din fonduri europene. Şase din cele 10 troleibuze noi vor fi cumpărate din banii primăriei şi consiliului local, iar 4 din banii Companiei de Transport Public.

Prin asta dorim să modernizăm transportul în comun şi să trecem la ceea ce ne-am propus, adică prioritizarea transportului în comun în Cluj-Napoca. E clar că fără această prioritizare nu vom reuşi să găsim soluţii pentru a ajunge la serviciu sau la întâlnirile pe care le avem în municipiu.

Datele studiului de mobilitate din 2015 ne arată că în Cluj-Napoca intră şi ies într-o zi aproximativ 60.000 de maşini, iar noi încercăm să venim cu un transport în comun performant, cu autobuze, troleibuze, tramvaie, moderne, prin care să-i încurajăm pe clujeni să renunţe cât mai mult la maşină, ştiind că pot să conteze că dacă se urcă la 7,05 pe autobuz în Mănăştur, pot să ajungă la 7,45 la serviciu în cealaltă parte a oraşului în condiţiile în care vom prioritiza traseele de transport".


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 44022.html


Attachments:
20160107121613568.pdf [3.29 MiB]
Downloaded 145 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 10 Mar 2016 16:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:08
Posts: 2
Location: Florești (jud. Cluj)
Soferii CTP Cluj, privati de odihna: "s-a ajuns la situatii in care unii soferi nu si-au primit concediul deloc timp de 1-2 ani"

"Soferii Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca sunt nemultumiti de conditiile in care trebuie sa lucreze. Conform unei plangeri semnate de conducatorii auto CTP Cluj, acestia sunt privati de odihna, lucrand fara pauze in turele lor de munca. Mai mult, ei reclama lipsa carburantului pe care, adesea, trebuie sa-l suplimenteze ei fara a fi remunerati suplimentar. Acestia ajung de cele mai multe ori sa lucreze peste program din cauza lipsei de personal. Tot din cauza lipsei de personal, acesti oameni au fost pusi in imposibilitatea de a-si lua concediu de odihna. Au fost situatii in care soferii nu au mai fost in concediu si de doi ani de zile.

Redam mai jos toate nemultumirile semnalate de soferii CTP:

"In primul rand, programul de lucru nu este adecvat unei meserii care solicita concentrare si atentie marita, avand in vedere ca transportam oameni ale caror vieti sunt in mainile noastre. Se lucreaza 7 zile cu program de dupa masa (cate 10-11 sau chiar 13 ore) dupa care, fara pauza, se incep din nou 5 zile cu program de dimineata, urmate apoi de 2 zile libere (respectiv sambata si duminica).
Acestea reprezinta 27 de zile lucrate din 31 zile (o luna). Programul CTP este de la 4:30 pana la ora 23-23:30 sau 24:00.

Pana la 1:30 daca conducatorul este pe autobuzul 25 cu program de noapte. Cei cu tura de dimineata lucreaza 8 ore (daca respectivii au si personal sau se afla pe traseul metropolitan), trezirea e la ora 3:15 dimineata. Tura de dupa masa lucreaza incontinuu, fara pauze de masa, fara posibilitatea de a-si satisface necesitatile, baile cu WC si prezenta unei chiuvete fiind o intalnire rara, doar la foarte putine capete de linie. Un sofer are obligatia de a completa carburantul si uleiul si sa spele masina fara ca aceasta sa fie consemnate sau remunerate. Se pierde mult timp, sunt cozi la pompa si la spalatorie (sunt dati cand se sta o ora/ o ora si jumatate pentru a spala masina, din timpul tau). Toata acestea conduc la faptul ca familia sa ramana pe ultimul loc, se pierde din contactul cu copiii, acesta ajungand la cateva minute, astfel periclitandu-se relatiile familiale.

In mod normal, orele de conducere care sunt facute in plus de conducator ar trebui compensate cu zile libere. Acestea insa nu se dau din cauza lipsei personalului. De asemenea, concediile de odihna nu sunt respectate tot din acelasi motiv: lipsa personalului. Astfel, s-a ajuns la situatii in care unii soferi nu si-au primit concediul deloc timp de 1-2 ani.
Revenind la structura programului de lucru, atunci cand un conducator are duminica tura de dupa masa, care se incheie la orele 23-23:30, si urmatoarea zi, luni, programul din tura de dimineata incepe la ora 4, persoana respectiva a acumulat doar intre 3-4 ore de somn. Totodata, i se cere sa transporte aproximativ 1200-1500 de persoane pe shimb, in siguranta. Contractul individual de munca consemneaza 8 ore pe zi, dar se lucreaza dupa bunul plac al companiei pentru a acoperi orarul zilnic CTP.

In data de 28 noiembrie 2015, a avut loc un accident de autobuz care s-a soldat cu decesul unei femei. Soferul autobuzului se afla in a 13-a zi consecutiva la munca, lucrand fara pauza. Atrag atentia ca niciodata nu au fost controale sa descopere cate ore se conduce fara pauza, sa vada ca nu se respecta normele europene de munca, sa sesizeze insuficienta numarului de soferi. Aceste aspecte nu intereseaza pe nimeni, nici macar Primaria nu are nimic de zis sau de facut. Venind vorba de Primarie, daca o persoana vrea sa ajunga sa fie sofer la CTP, acolo e locul unde trebuie sa mearga sa mituiasca anumiti oameni influenti, altfel, sansele sunt nule. Astfel, sunt intre 60-70 de soferi lipsa, dar sute de cereri de angajare neluate in considerare.

O alta situatie neplacuta o reprezinta carburantul pe minus, aceasta fiind imputata soferului caruia nu i se dovedeste vina. Oricine cunoaste traficul din centrul Clujului si nu numai, stie ca circulatia se face bara la bara, se sta la stopuri, e nevoie de opriri si porniri repetate care, evident, duc la cresterea consumului de carburant, fata de cand s-ar merge continuu, cu o viteza constanta.
Orarele de circulatie pe linii sunt facute ca si cum autobuzele ar fi singurele mijloace de transport din trafic, ca si cum nu ar fi nevoite sa astepte dupa nenumaratele masini din fata lor. Asta duce la ridicarea nivelului de stres al soferilor deoarece nu se incadreaza in orar, deci, nu vor ajunge la timp la urmatoarea statie, ajungandu-se de multe ori si la mustrarea verbala a acestora de catre unii calatori.
La cererea de zile libere legale sau concediu de odihna se invoca lipsa de personal. Din aproximativ 1500 de persoane angajate la CTP, peste 60% din acestea fac parte din personalul TESA.

De 25 de ani directorul Neag este cel putin Ceausescu sau Dumnezeul transportului public din Cluj-Napoca. Acesta si-a angajat rude si cunostinte in posturi de conducere. Persoanele respective neavand niciun fel de pregatire in acest domeniu. In final, am dori ca Primaria Cluj impreuna cu conducerea CTP sa acorde mai mult interes soferilor si sa le respecte conditiile de munca si odihna", incheie acestia."


Sursa: Ziar de Cluj
http://www.ziardecluj.ro/soferii-ctp-cl ... de-1-2-ani


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 14 Mar 2016 16:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
BVC CTP 2016.


Attachments:
1(13).pdf [4.92 MiB]
Downloaded 144 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Apr 2016 13:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea Pre-Acordului de finanțare între Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A., Municipiul Cluj-Napoca și Banca Europeană pentru Reconstructie și Dezvoltare


Attachments:
32(10).pdf [3.81 MiB]
Downloaded 134 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 May 2016 08:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a fost obligată să caute soluţii pentru momentul în care vor începe lucrările la Podul Traian. Acesta nu va fi asfaltat, modernizat sau renovat, ci va fi complet reconstruit. Lucrările ar urma să înceapă în vara acestui an.

Liniile de troleibuz 1, 3, 4 şi 5 trec zilnic Podul Traian. 1 se întoarce din Piaţa 1 Mai, 3, 4 şi 5 vin de la gară. Odată cu startul lucrărilor de la pod, nu va mai putea fi păstrat traseul actual al acestor troleibuze. Conducerea CTP a finalizat strategia pentru momentul închiderii podului şi urmează să o prezinte Comisiei de circulaţie din Primăria Cluj-Napoca.

„Propunerea noastră către Comisia de circulaţie este ca să modificăm reţeaua pentru linia 1, care se va întoarce pe strada Paris şi va intra pe Bulevardul 21 Decembrie. Liniile 3, 4 şi 5 ar urma să vină până în Piaţa Mihai Viteazul, de unde călătorii vor fi transbordaţi în autobuze (care vor avea probabil plăcuţe 3A, 4A, 5A) şi vor merge până la gară. Vrem să înfiinţăm o staţie comună vizavi de agenţia de voiaj", a declarat directorul CTP, Liviu Neag.

Pe pod circulă şi autobuze, liniile 35, 36, 50, 9, 21 barat, 32 barat, dar acestea vor folosi strada Dacia pentru a ajunge în Piaţa Mihai Viteazul. Podul Traian s-a surpat în august 2013 pe o porţiune de 20 m. Incidentul s-a produs la doar patru luni după ce o femeie de 83 de ani era să cadă în Someşul Mic, din cauza unei găuri în pod.

Primăria Cluj-Napoca a semnat în urmă cu un an contractul pentru modernizarea Podului Traian cu firma Diferit, a cărei ofertă financiară a fost de 6,5 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Diferit e una dintre cele două companii care modernizează trama stradală de-a lungul liniei de tramvai. Lucrările nu au fost încă recepţionate din cauza puzderiei de neconformităţi de pe Horea şi Bariţiu, deşi termenul limită pentru închiderea proiectului era decembrie 2015.

Proiectul tehnic al Podului Traian a fost realizat de societatea Expert Proiect 2002 şi prevede executarea a patru benzi de circulaţie rutieră de 3,50 m, câte două pe fiecare sens, două piste de biciclete cu lăţimea de 1,6 m şi două trotuare pietonale cu lăţimea variabilă între 2,25 şi 3,5 m.

Termenul de realizare a Podului Traian este de şase luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 47209.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 May 2016 21:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Quote:
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a fost obligată să caute soluţii pentru momentul în care vor începe lucrările la Podul Traian. Acesta nu va fi asfaltat, modernizat sau renovat, ci va fi complet reconstruit. Lucrările ar urma să înceapă în vara acestui an.
Solutia prietenoasa cu transportul public ar fi fost reintroducerea celui de al doilea sens al troleibuzelor pe Str. Horea. Dar era culmea sa se faca ceva in interesul transportului electric, cand e o ocazie asa de buna sa mai ardem niste motorina.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 May 2016 22:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Daca se reintroduceau troleibuzele pe str. Horea, dinspre gara, acestea deveneau prea accesibile publicului.

Ca un facut, reteaua ce a fost conservata incepand cu anul 1987, a fost brusc demontata anul trecut, desi se stia ca ar fi fost nevoie de ea, fiind nevoie de un pod nou, deci de devierea circulatiei. Neag, Boc, cine stie?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 11 May 2016 22:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Silviu wrote:
Daca se reintroduceau troleibuzele pe str. Horea, dinspre gara, acestea deveneau prea accesibile publicului.

Ca un facut, reteaua ce a fost conservata incepand cu anul 1987, a fost brusc demontata anul trecut, desi se stia ca ar fi fost nevoie de ea, fiind nevoie de un pod nou, deci de devierea circulatiei. Neag, Boc, cine stie?
Evident nu intamplator a fost desfacuta. Trebuie sa se obisnuiasca oamenii fara atatea troleibuze, cu trasee ciuntite etc, ca sa apara mai acceptabile masinutele cu baterii.

Incepe sa imi puta si Clujul.
Dar, oricum, mai au mult de retrogradat pana sa ajunga in c*** gol ca_Constanta si Brasov. Nu inseamna insa ca ceeace n-a adus anul nu poate aduce clipa. Sa distrugi e mereu la indemana, nu trebuie cine stie ce stiinta. Doar o mita subtil oferita.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 13 May 2016 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Brassovia wrote:
Quote:
Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca a fost obligată să caute soluţii pentru momentul în care vor începe lucrările la Podul Traian. Acesta nu va fi asfaltat, modernizat sau renovat, ci va fi complet reconstruit. Lucrările ar urma să înceapă în vara acestui an.
Solutia prietenoasa cu transportul public ar fi fost reintroducerea celui de al doilea sens al troleibuzelor pe Str. Horea. Dar era culmea sa se faca ceva in interesul transportului electric, cand e o ocazie asa de buna sa mai ardem niste motorina.


Asta fost şi propunerea mea. Întoarcerea pe ruta anterioară verii lui 1987. Le-am scris celor de la CTP, dar nu a fost agreeată ideea respectivă.

Quote:
3A, 4A, 5A

De-a dreptul comic... Continuăm cu indicative alfanumerice??? Domnii de la CTP ar fi trebuit ca:
-3-ul să devină 2
-4 să redevină 4 barat
-5 să devină 5 barat

iar în loc de 3A, 4A şi 5A să suplimenteze 31-le.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Jul 2016 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Banda dedicata transportului in comun in Piata Stefan Cel Mare din Cluj-Napoca.

Proiectul pilot a fost aprobat in Comisia de circulatie a Municipiului si face parte din strategia de incurajare si prioritizare a transportului in comun in oras.

Pe latura estica a Pietei Stefan Cel Mare, pe o lungime de aproximativ 300 m s-a dedicat banda 1 de circulatie transportului in comun. Astfel, pentru traficul general au ramas in circulatie 3 benzi: Una pentru virajul la dreapta pe Calea Dorobantilor si 2 benzi pentru inainte spre bd.21 decembrie.

Scopul modificarii reglementarilor de circulatie este prioritizarea transportului in comun si efectuarea virajului a dreapta pe Calea Dorobantilor in alta faza de semaforizare, fara a mai intra in conflict cu traversarea pietonilor de pe Calea Dorobantilor. Principala recomandare pentru conducatorii auto este incadrarea corecta, din timp, pe benzi functie de directia dorita de deplasare.

Emil Boc


Attachments:
Troleibuze Cluj 07.2016.jpg
Troleibuze Cluj 07.2016.jpg [ 95.51 KiB | Viewed 8914 times ]
Troleibuze Cluj 07.2016a.jpg
Troleibuze Cluj 07.2016a.jpg [ 88.76 KiB | Viewed 8914 times ]
Troleibuze Cluj 07.2016b.jpg
Troleibuze Cluj 07.2016b.jpg [ 90.62 KiB | Viewed 8914 times ]
Autobuze Cluj 07.2016.jpg
Autobuze Cluj 07.2016.jpg [ 103.48 KiB | Viewed 8914 times ]
Autobuze Cluj 07.2016a.jpg
Autobuze Cluj 07.2016a.jpg [ 107 KiB | Viewed 8914 times ]
Autobuze Cluj 07.2016b.jpg
Autobuze Cluj 07.2016b.jpg [ 99.91 KiB | Viewed 8914 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jul 2016 21:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 666
Silviu wrote:
Consider ca solutia optima ar fi modificarea traseului 46 barat, ce sa circule prin cart. Gheorgheni.

Consilierul local Ioan Bîldea solicită conducerii Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca introducerea unei noi linii de autobuze, care să facă legătura între Gheorgheni şi Zorilor.

Liberalul susţine că problema conectării călătorilor din cele două cartiere clujene ar putea fi rezolvată cu uşurinţă, ţinând cont de numărul ridicat de autobuze recent achiziţionate.

"În prezent trebuie schimbate două mijloace de transport care tranzitează zone centrale pentru a ajunge din cartierul Gheorgheni în cartierul Zorilor și invers. Nici măcar nu există stații comune, în care să se realizeze ușor transferul, ci călătorul trebuie să se deplaseze între două stații. Deci în acest caz, mult-amânatul sistem de tiketing nu ar rezolva problema.

În schimb acum, în urma achiziției unui număr considerabil de mijloace de transport în comun noi, cred că starea parcului auto nu mai poate fi o scuză pentru a motiva un nou refuz de implementare a unei asemenea linii, decât dacă vorbim de rea intenție, cum sper că nu este cazul.

Din respect față de clujenii care locuiesc în cartierele Zorilor și Gheorgheni, vă solicit, domnule director al CTP, Liviu Neag, introducerea unei lini de transport în comun care să lege cartierul Zorilor de cartierul Gheorgheni, pentru că acum autobuze avem", arată Bîldea în cererea trimisă.

Ideea introducerii acestei noi linii de autobuze nu este nouă, ea fiind avansată în repetate rânduri.


http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 40092.html


Cred că o soluţie - mai scumpă, dar cu avantaje mai mari în timp - ar fi o linie de troleibuz Unirii - Titulescu - Breteaua Casei Învăţătorului (cea dintre Casa Învăţătorului şi Parking), Calea Turzii - Observatorului. Din anul 1990, extinderea transportului s-a făcut aproape exclusiv cu autobuze. Dacă în 1990 aveam 13 linii de troleibuz (1-10, 14, 23 şi 25), acum sunt 7 (1, 3, 4, 5, 6, 7 şi 25).


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Aug 2016 12:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Quote:
TRASEE DEVIATE INCEPAND CU DATA DE 22.08.2016

Ca urmare a inceperii lucrarilor la Podul Traian si a inchiderii circulatiei auto generale CTP Cluj-Napoca SA anunta urmatoarele modificari de trasee ale liniilor care au tranzitat P-ta M. Viteazu, incepand cu data de 22.08.2016:

Troleibuze

Linia

1 – Din P-ta 1 Mai, traseul deviat pe str. Paris, B-dul 21 Dec. 1989, P-ta Unirii, Str. Bucium;
3 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul);
4 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
5 – Traseul scurtat pana in P-ta M. Viteazu cu statie pe latura sudica (Fierul) si cu un numar marit de mijloace de transport.

Autobuze

Linia

8 – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
9 – Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;
22– Din P-ta Garii, traseul deviat pe str. Traian, Dacia, Horea, Regele Ferdinand, P-ta Unirii;
23, 23L – Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu cu statie la Fierul;
26,26L – Traseul deviat in ambele sensuri din str. Dragalina pe str. Horea, P-ta Garii, Caii Ferate, Oasului, B-dul Muncii;
28, 28B – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe P-ta M. Viteazu Nord, Horea, Dragalina;
32B – Traseul deviat din P-ta Garii pe str. Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Str. C-tin Brancusi;
35 – Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe B-dul 21 Decembrie 1989, Regele Ferdinand, Horea, P-ta Garii, Horea, P-ta M. Viteazu Sud, P-ta A.Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
36B, 36L– Traseul deviat din str. Traian pe Dacia, Horea, P-ta M. Viteazu Sud (statie comuna cu 19, 28, 28B, 29, 37, 38 , 41, 42) Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator;
41 – Traseul deviat din P-ta M. Viteazu Sud pe str Ploiesti, Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai;
47B – Desfiintata pe perioada lucrarilor;
50, 50L– Traseul deviat din P-ta A. Iancu pe str. Constanta, Somesului, P-ta Abator, P-ta 1 Mai, B-dul Muncii iar la reintoarcere din str. Paris pe B-dul 21 Decembrie 1989, P-ta A. Iancu, P-ta St. Cel Mare, Cart. Zorilor;
52 – Din str. Traian, traseul deviat pe str. Dacia, Regele Ferdinand, P-ta Unirii, Str. Bucium;

Abonamentele pentru liniile 3, 4 si 5 sunt valabile pana in P-ta Garii. Corespondenta cu P-ta Garii este asigurata din statiile P-ta A. Iancu (32B, 35), Sora (32B, 35) si Central (9, 32B, 35) prin liniile de autobuze, iar spre cartierele Marasti, Someseni si Gheorgheni din P-ta M. Viteazu statia nou infiintata Fierul. In P-ta Garii liniile 32B si 35 vor avea statia comuna cu liniile de tramvai 101 si 102 (P-ta Garii Nord).

Posesorii de abonamente pe linia 8 vor calatori pana la Aeroport cu linia 5 de troleibuze.

Persoanele care se deplaseaza pana in statia Electromontaj pot utiliza una din liniile metropolitane care deservesc comuna Apahida (M41, M41L, M42, M43, M44) incepand cu statia Maresal C-tin Prezan.

Statiile importante din P-ta Garii, P-ta M. Viteazu si vecinatati vor deservi urmatoarele linii de transport:

P-ta GARII NORD (peron tramvai GARA MARE): 31, M31, 32B, 35, 39, 100, 101, 102
P-ta GARII VEST (str.Horea, dupa intersectia cu str. I.L.Caragiale): 26, 31, M31, 39
P-ta GARII SUD (intre str.Horea si str.Burebista): 9, 22, 26, 27
CAII FERATE NORD: M32, M33, M34, M37, M38, M39
P-ta M.VITEAZU SUD (intre Reg.Ferdinand si D.Ferenc):19, 28, 28B, 29, 36, 36L, 37, 38, 41, 42
FIERUL ( intre D.Ferenc si Cuza Voda): 3, 5, 23, 32B, 35
P-ta M.VITEAZU VEST (bretea Republica): 21, 32, 33, 47
P-ta M.VITEAZU VEST (bretea Republica): 21, 32, 33, 47
P-ta M.VITEAZU VEST (bretea Republica): 21, 32, 33, 47
P-ta M.VITEAZU EST ( I.P.Voitesti est) : 31, M31, 37, 38, 39
POD TRAIAN ( Flip): 28, 28B
DACIA (strămutată inspre intersecţia cu str. Decebal): 9, 22, 27, 41, 52
SORA (spre Gara): se suplimenteaza cu linia 35
CENTRAL (Reg. Ferdinand, spre Gara) : 3, 5, 9, 32B, 35


http://ctpcj.ro/index.php/ro/despre-noi ... 8-2016/984


Attachments:
statii_PMV_organizare_temporara.jpg
statii_PMV_organizare_temporara.jpg [ 279.44 KiB | Viewed 8827 times ]
statii_piata_garii_organizare_temporara.jpg
statii_piata_garii_organizare_temporara.jpg [ 242.12 KiB | Viewed 8827 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 23 Aug 2016 18:12 
Linia 1, deviata si inapoi pe Strada Paris.



Top
  
 
PostPosted: Tue 23 Aug 2016 22:12 
Trei poze cu unele trasee deviate.


Attachments:
DSC_1272copy.jpg
DSC_1272copy.jpg [ 750.25 KiB | Viewed 8857 times ]
DSC_1286copy.jpg
DSC_1286copy.jpg [ 753.42 KiB | Viewed 8857 times ]
DSC_1349copy.jpg
DSC_1349copy.jpg [ 719.36 KiB | Viewed 8857 times ]
Top
  
 
PostPosted: Sat 10 Sep 2016 13:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Quote:
La solicitarea publicului calator, incepand cu data de 1 septembrie 2016 linia de autobuze 30 (cart. Grigorescu – str. A. Vlaicu) va fi prelungita, conform intervalelor orare de mai jos, pana la P-ta Agroalimentara IRA, cu statie de imbarcare nou infiintata in dreptul parcarii din apropierea pietei:
Luni – Sambata: 7:00 – 21:00
Duminica: 7:00 – 14:00


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 10 Sep 2016 13:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Quote:
Din data de 12.09.2016, odată cu începerea noului an şcolar, Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A va suplimenta cu 30% numărul mijloacelor de transport în comun.

Tot de la această dată, în colaborare cu Primăria municipiului Cluj-Napoca, se va relua transportul elevilor prin cursele speciale, cu ora de plecare 7,25 din cartiere spre zona centrală şi ora de întoarcere 14,10, pe următoarele linii:

Autobuze: Linia 8 P-ta. M.Viteazu – Str. T.Vuia, Linia 9 Str. Bucium – P-ta Garii, Linia 24 Str. Unirii – Str. Bucium, Linia 30 C.Grigorescu – Str. A.Vlaicu; Linia 31 P-ta M.Viteazu – Calea Baciului, Linia 43 C.Grigorescu – C.Zorilor, Linia 46b S.E.Ionesco – P-ta St. Cel Mare.

Troleibuze: Linia 3 Str. Unirii – P-ta M.Viteazu, Linia 6 Str. Bucium – Str. A.Vlaicu, Linia 25 Str. Bucium – Str. Unirii.

Tramvaie: Linia 101 P-ta Garii – B-dul. Muncii, Linia 102 Str. Bucium – B-dul Muncii.

Apelăm pe această cale la înţelegerea publicului călător de a nu folosi cursele care vor avea însemnele “TRANSPORT ELEVI”. Controlorii de bilete vor veghea la buna desfăşurare, în condiţii optime, a transportului elevilor.

Cu sprijinul Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca, conform Legii 1/2011 si HCL 119/11.03.2016, elevii începând cu clasa pregătitoare şi până la clasa a XIII-a, curs de zi, din învăţământul de stat şi particular, beneficiază de abonamente gratuite pe maxim doua linii de transport în comun, abonamente cu reducere 50% pe una sau două linii la alegere, respectiv abonamente gratuite pe toate liniile pentru elevii orfani sau proveniţi din casele de copii in baza HCL 194/11.05.2010.

În baza Convenţiilor încheiate de către CTP Cluj-Napoca SA cu unităţile de învăţământ preuniversitar de stat şi particulare, abonamentele elevilor din anul şcolar 2015 – 2016 sunt valabile până la data de 30.09.2016. Noile abonamente pentru anul şcolar 2016 – 2017 vor fi eliberate începând de luni - 12.09.2016. Conform HCL 121/2016, Primaria Cluj-Napoca va subvenţiona şi transportul elevilor din Colonia Sopor, Valea Fânatelor respectiv Colonia Pata Rât, până în Cluj-Napoca. Se menţine programul de transport al tinerilor nedeplasabili cu dizabilităţi neuromotorii, cu microbuze special dotate, pe trasee stabilite de comun acord cu Primăria municipiului Cluj–Napoca şi, respectiv: Directia de Asistenta Sociala si Medicala Cluj-Napoca , Asociatia Caritatea Umanitar Internationala, Gradinita Malteza, Asociactia pentru Protejarea si Ajutorarea Handicapatilor Motor (Centrul de zi Napoca Proteus, Clubul Prietenia si Tanarul Singuratic), Asociatia Hans Spalinger, Scoala Gimnaziala Speciala Transilvania Baciu si Asociatia Handicope.

Începând cu data de 12.09.2016 se va reintroduce linia 8 P-ta M. Viteazul – Str. T. Vuia, care va suplimenta linia de troleibuze 5 P-ta M. Viteazul – Aeroport.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 19 Sep 2016 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Era nevoie de mai multe troleibuze articulate, nu de aberantele autobuze electrico-blidaresti!!!

Quote:
Sesizare pentru primaria Cluj Napoca, judetul Cluj
Postata de: Delia Chirtos
La data: 19 septembrie 2016
Tip: Reclamatie
Cod: 100955

Vreau sa va supun atentiei modul in care circula troleibuzele dimineata intre orele 7 si 7.20 din Manastur spre centru. Fata de numarul foarte mare de persoane care folosesc acest mijloc de transport, troleibuzele sunt insuficiente : sunt in circulatie troleibuze mici si vin la o perioada mult prea mare fata de necesitati. In statia Minerva, de ex., in intervalul mentionat, troleibuzele ajung deja pline. Troleibuzele pentru elevi, datorita aglomeratiei din trafic, nu pot fi folosite de copii pentru a ajunge la timp scoala . Cred ca ar fi mult mai bine ca in intervalul mentionat sa fie puse in circulatie un numar mult mai mare de troleibuze, astfel incat conditiile de transport sa fie macar decente, daca nu comode. Ati putea testa modul in care se circula dimineata, in intervalul orar mentionat, folosind un troleibuz pentru a ajunge in centru din oricare statie intre Minerva si Calea Manastur. Va multumesc ! P.S. astazi o persoana a lesinat intr-un troleibuz 25 super-aglomerat, cu geamurile aburite, in care stam in conditii nedemne de Cluj-Napoca, anul 2016 !


http://www.domnuleprimar.ro/100955-Vrea ... -intre.htm


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 27 Sep 2016 19:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
Quote:
Circulând prin Cluj, este imposibil să nu observi o serie de inadvertenţe în circulaţia rutieră, create tocmai de către cei chemaţi să vegheze ca aceasta să se desfăşoare în condiţii de relativă securitate. Un astfel de exemplu, îl constituie macazul liniilor de troleibuze, aflat pe strada Primăverii, înaintea sensului giratoriu de la intersecţia cu strada Izlazului.

Încă de la înfiinţarea liniei de troleibuz, numărul 7, Compania Autonomă de Transport a montat un macaz spre a permite vehicolelor care se deplasează dinspre Calvaria, deservind această linie, să vireze la stânga de pe strada Primăverii, pentru a se înscrie pe strada Izlazului. Până aici, totul pare a fi în regulă. Spun „pare”, întrucât macazul respectiv este amplasat în apropierea sensului giratoriu, pe drumul cu prioritate, fiind o potenţială cauză de accidente.

La trecerea peste macaz, troleibuzele sunt nevoite să reducă extrem de mult viteza, fapt care dă senzaţia că acestea acordă prioritate autoturismelor intrate în sensul giratoriu din direcţia Izlazului, spre Primăverii. Mănăşturenii cunosc acest fapt şi acordă, regulamentar, prioritate troleibuzelor, dar străinii fac semne amicale spre aceste mijloace de transport, în semn de mulţumire pentru „bunăvoinţă” şi-şi continuă drumul, determinând troleibuzele să frâneze violent.

Această mică „neplăcere” s-ar putea evita, dacă CTP ar binevoi să mute macazul buclucaş cu câţiva metri mai în jos, pentru ca troleibizele să nu fie nevoite să reducă viteza tocmai la intrarea în sensul giratoriu, respectând doar indicatorul de drum cu prioritate.


http://manastur.info/macazul-buclucas/


Attachments:
m01acaz-e1474963465769.jpg
m01acaz-e1474963465769.jpg [ 99.26 KiB | Viewed 9776 times ]
m05acaz-5-e1474963533725.jpg
m05acaz-5-e1474963533725.jpg [ 124.28 KiB | Viewed 9776 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 272 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group