TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 06:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Mon 20 Jul 2015 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Şi aici. E posibil ca "meşteşugăreala locală" să fi luat aşa proporţii? Că şi la Cluj - din aproximativ 45 IK-4 (numere de parc 280-324) - mai multe au avut particularitatea asta. 311 era, sigur, unul din ele.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Tue 21 Jul 2015 17:03 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Referitor la stopuri, sint sigur ca lotul dupa 1979 (masca fata "trapez") a avut original 3 lampi independente rotunde plasate ca in imaginea cu ITB #48 (semnalizare, frina si mers inapoi) plus cite un element reflectorizant dreptunghiular in partea inferioara a panoului spate. Lampile de gabarit erau identice cu cele de semnalizare, (rotunde) si erau rosii pentru spate si albe pentru fata.

In imaginea postata pe un alt forum cu un lot de IK 4 gata de livrare (aprox 1975 - masca fata "bare orizontale"), se observa un alt model de lampi spate, ovale, combinate pentru semnalizare si pozitie/frina (oarecum similare celor cu care au fost dotate Tatra T4 R) plus o lampa rotunda (probabil pentru mers inapoi).

IK 105 ITB #1604 a avut lampile spate dreptunghiulare (similare celor folosite la DAC 11x loturile dupa 1987), plasate in partea de jos a panoului. Lampile de gabarit au fost similare celor folosite la IK 4.

Lampile spate din imaginea de mai sus erau productie indigena si devenisera aproape standard - data fiind reducerea drastica a oricaror importuri la inceputul anilor 1980.

Majoritatea autobuzelor IK 4 care treceau prin RK erau modificate si primeau lampi ELBA ovale.

La fel se intimpla si cu farurile (cele originale IK 4 erau similare - daca nu identice - celor folosite dupa 1990 pe lotul de IK 280), insa dupa RK majoritatea erau schimbate cu faruri ELBA (similare celor folosite pe camioanele SR).


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Tue 21 Jul 2015 17:45 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Si o poza foarte interesanta gasita pe autobusi.net:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Mon 05 Oct 2015 21:55 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Din colectia personala: Garajul Dumitru Petrescu (Autobaza Ferentari - ex Serban Voda), aproximativ Iunie 1990.

Cred ca este unica imagine cu legendarul IK 105 # 1604, alaturi de 2 IK 4 (din amintiri 1689 si 1134 - inaintea fatalului accident).

De remarcat, in extrema dreapta, un prototip Autobuzul care a circulat - sporadic - pe diverse linii ale zonei (141, 116, 323 fara a fi primit vreodata numar de parc ITB).

Aviz amatorilor ce intentioneaza sa copieze imaginile fara acordul meu, sint gata sa urmaresc in justitie orice tentativa de frauda


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Tue 06 Oct 2015 08:54 
Prototipul de care vorbesti este un Rocar Pelican 211UD.


Top
  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Sun 18 Oct 2015 22:00 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Din colectia personala: Interiorul IK 4 ITB # 1689 (Autobaza Ferentari - ex Serban Voda), aproximativ Mai 1990.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 21:43 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
1689 wrote:
Citeva informatii/comentarii referitoare la IK-105.

[...]

Bordul era destul de primitiv (mult mai rudimentar decit la IK4) construit din placaj/melaminat acoperit cu vinilin si prins in suruburi evidente. Design-ul insa era complet diferit, mult mai "aerisit' si bazat pe linii drepte, extins pe verticala si orizontala. Tind sa cred ca, fiind dintre primele exemplare, era inca la stadiu de prototip. Instrumentele de bord erau identice cu cele de la IK-4 (2 ceasuri mari, vitezometru + ceas combinat pentru nivel combustibil/tensiune/etc. si 2 ceasuri mici pentru presiune in instalatia de frinare + ??). Butoanele pentru pornire/oprire/actionarea usilor erau identice cu cele de IK-4, insa asezate in plan orizontal.



Revenind la detaliile despre bord.

Am gasit citeva imagini care - din ceea ce imi amintesc - sint relevante pentru cum arata bordul de IK 105.

1. via phototrans.eu - vedere frontala (IK 105 nu avea tahometru, ci vitezometru si lipsea turometrul).

De remarcat butoanele de actionare a usilor si avertizarile luminoase - care, la vremea respectiva, erau cu doua clase peste cele folosite pe vehiculele autohtone. Ceasul atasat exterior bordului in partea stinga era prezent si la 1604. Nu am aflat niciodata la ce folosea.

In imagine (probabil un IK 160P din Polonia) volanul nu este tipic unui Ikarus Zemun.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 22:02 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
2. via blogtransportowy.blox.pl

O imagine panoramica, din care e de remarcat pozitionarea aerotermei si design-ul partii din dreapta a bordului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Wed 19 Oct 2016 22:43 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 167
Via Google Street View, in mai 2015, in depoul de pe Dorda Stanojevica (44°48'25.1"N 20°24'40.9"E 44.806961, 20.411347) inca mai exista un IK 1xx in stare destul de buna.

Nu este, insa, IK 105 (parbrizul este din doua sectiuni si intre geamul 1 si 2 exista un spatiu)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
PostPosted: Wed 16 Nov 2016 15:56 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
Respectivul autobuz poate fi un IKARBUS (nu IKARUS ZEMUN) tip IK-102, solo, sau tip IK-161, articulat. Ambele tipuri au fost în dotarea operatorului belgrădean GSP între anii 1991/1992, anul construcţiei şi 2011, anul scoaterii din circulaţie. Deci sunt cu mult mai tinere decât IKARUS ZEMUN IK-105.
    Şi un bonus, un lot de autobuze IKARUS ZEMUN IK-4 pregătite pentru livrarea spre Bucureşti, fotografiate în curtea uzinelor din Zemun.


    You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Wed 16 Nov 2016 16:04 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Multumim pentru poza cu lotul IK 4 gata de livrare. Asta lamureste, cred - o data pentru totdeauna, formatul lampilor spate pentru lotul livrat 1973-1975: lampa tip TV pentru semnalizare si frina si - suplimentar - un bloc rotund pentru mers inapoi.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Wed 14 Dec 2016 18:54 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Din pacate, situatia uzinelor Ikar(b)us din Zemun nu este stralucita. Intr-adevar, inca exista si inca produc autobze (de fapt caroseaza sasiuri MAN si Mercedes sub marca Ikarbus), dar senzatia de parasire frapeaza si acolo.

    Am reusit sa vorbesc cu cineva din departamentul de Marketing si mi s-a spus ca - din pacate - nu mai exista nici o arhiva si/sau muzeu. Cea mai mare parte a documentelor/fotografiilor/etc s-ar fi distrus in urma cu citiva ani in cadrul unor miscari sindicale violente. Ceea ce mi s-a promis este ca - daca gasesc ceva legat de IK 4 si IK 105 - sa ma tina la curent.

    Intre timp mi s-a permis sa fotografiez cele citeva vehicule mai vechi aflate in curtea fabricii (un IK 103, un IK 161 din 1988 si (cred) un IK 102 usor modificat). Starea lor e departe de a fi buna, dar - spre deosebire de Rocar - inca exista.

    Revin intr-un post separat cu imagini.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Wed 14 Dec 2016 22:54 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Imaginile promise


    You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Tue 28 Feb 2017 19:35 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Revin cu noutati.

    Din pacate din informatiile pe care le-am obtinut pina acum in Belgrad nu s-a mai pastrat nici un IK 4.

    Muzeul transportului in comun (deschis o singura data pe an, cu ocazia Noptii muzeelor din Belgrad) nu are decit Leyland si MAN in colectie.

    Singura posibilitate de a mai gasi vreunul ramine in provincie, undeva la vreun privat, dar mi s-a spus ca sansele de a mai gasi vreunul functional sint foarte mici.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Fri 14 Jun 2019 23:22 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3428
    Stie cineva anul de achizitie si numarul de parc ale autobuzului IK 4 cu dungi portocalii din Bucuresti?


    You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Tue 18 Jun 2019 00:44 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Inclin sa cred ca este unul din IK4-urile din Constanta.

    In Bucuresti nu am vazut decit IK 4 in schema rosu + crem.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Tue 18 Jun 2019 17:53 
    Offline

    Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
    Posts: 651
    Location: Bucuresti, Militari
    Ar putea fi un rosu mai deschis tinand seama si de calitatea diapozitivului, trecerea culorilor. Cadrul face parte dintr-un set mai mare in care apare si un DAC Romania 112E pe linia 83 tot in aceeasi nuanta. Masina poate fi pe 31 rapid - cele doua linii rapide centrale principale 31 si 123 au fost diferentiate cromatic la inceput fata de restul parcului.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Tue 18 Jun 2019 23:51 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    31 R a avut Ikarus 280 pina a fi dotata cu IK 4 (estimez undeva in jurul anului 1980 - 1981).

    Oricum, schema de vopsire e diferita fata de IK 4 din Bucuresti, care aveau toata partea inferioara intr-o singura culoare.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Tue 18 Jun 2019 23:58 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    Intr-adevar, DAC 112E au avut o schema de vopsire cu bej-portocaliu.

    Daca a existat un IK 4 vopsit astfel, tind sa cred ca a fost un experiment local si de scurta durata.

    De altfel chiar si in una din poze unde apare un lot de IK 4 gata de livrare la Zemun se vede ca schema era rosu cu acoperis bej.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Wed 19 Jun 2019 01:41 
    Offline

    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
    Posts: 3428
    1689 wrote:
    Intr-adevar, DAC 112E au avut o schema de vopsire cu bej-portocaliu.

    Daca a existat un IK 4 vopsit astfel, tind sa cred ca a fost un experiment local si de scurta durata.

    De altfel chiar si in una din poze unde apare un lot de IK 4 gata de livrare la Zemun se vede ca schema era rosu cu acoperis bej.
    Fabrica din Zemun a folosit culorile care le are IK-ul din filmarea din Bucuresti, a folosit si scheme in dungi. Probabil era un unicat, care curand a fost vopsit la fel ca celelalte.


    You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


    Top
     Profile  
     
     Post subject: Re: Ikar(b)us Zemun IK4
    PostPosted: Fri 21 Jun 2019 15:45 
    Offline

    Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
    Posts: 167
    De acord, asta a fost schema de culoare predominant folosita pentru IK 4 P, livrate in Polonia.


    Top
     Profile  
     
    Display posts from previous:  Sort by  
    Post new topic Reply to topic  [ 81 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

    All times are UTC + 3 hours


    Who is online

    Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


    You cannot post new topics in this forum
    You cannot reply to topics in this forum
    You cannot edit your posts in this forum
    You cannot delete your posts in this forum
    You cannot post attachments in this forum

    Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group