TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 02 Dec 2020 04:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
PostPosted: Tue 08 Mar 2016 23:11 
Mea culpa
    Mie îmi pare bine că mă contraziceţi, că în text am greşit anul, am scris 1969 în loc de 1972, pe fotografii este corect, 1972. Din ce ştiu, modele intermediare la ŠM 11 au fost şi 1615 (anul 1969), 1620 (anii 1969-1970) şi 1628 (anii 1971-1972).
      Au trecut atâţia ani de când mă duceam de cel puţin două ori pe săptămână la biblioteca INID-ului! Care nici măcar nu mai există azi!


      Top
        
       
      PostPosted: Tue 08 Mar 2016 23:34 
      Offline

      Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
      Posts: 3337
      bucsan wrote:
      Din ce ştiu, modele intermediare la ŠM 11 au fost şi 1615 (anul 1969), 1620 (anii 1969-1970) şi 1628 (anii 1971-1972). Au trecut atâţia ani de când mă duceam de cel puţin două ori pe săptămână la biblioteca INID-ului! Care nici măcar nu mai există azi!
      Mai e putin si nu o sa mai stie nimeni ce-a fost...

      Credeti ca este posibil ca diferenta dintre 1620 si 1628 sa fi constat (si) in caseta laterala de traseu? Schema de vopsire nu mi se pare a fi un lucru esential pentru a defini un model si alte diferente de caroserie nu au existat, poate doar la partea tehnica invizibila pentru calatori. Atunci ar insemna ca acelea care aveau caseta de traseu erau 1620, iar cele care nu aveau, indiferent de vopsire, erau 1628. Ar fi coabitat atunci pentru o scurta perioada in 1970 ambele modele. Nu am inteles niciodata de ce in Romania s-au livrat amestecat, probabil ne trimiteau ce ramanea de la alti clienti mai mari. La fel, si la S-706RTO s-au livrat la un moment dat printre cele multe si unele cu caseta de traseu la spate, desi toate cele urbane din Romania cred ca trebuiau sa se inscrie in varianta 706-RTO MEX (nu 706-RTO MTZ) si ar fi trebuit sa aiba ochiuri mobile sus la toate ferestrele. Tot asa, la un moment dat au fost livrate cateva S-706RTO cu lampi spate tip "lux" (aveau design cu partitionare usor oblica si contineau si lumina alba pentru mersul inapoi, neobligatorie in Romania pana prin 198x), care aveau tapiterie albastra la scaune (99% avand-o rosie). Amintiri.


      Top
       Profile  
       
      PostPosted: Wed 09 Mar 2016 14:01 
      Brassovia wrote:
      bucsan wrote:
      Au trecut atâţia ani de când mă duceam de cel puţin două ori pe săptămână la biblioteca INID-ului! Care nici măcar nu mai există azi!
      Mai e putin si nu o sa mai stie nimeni ce-a fost...
        Chiar cred că nu mai ştie aproape nimeni ce a fost. Şi, ca să nu se uite, INID a fost Institutul Naţional de Informare şi Documentare, evacuat din clădirea de pe strada George Enescu, toată arhiva sa impresionantă ajungând la Glina, probabil la groapa de gunoi. A mai spus Silviu, pe aici pe undeva: "istorie aruncată la groapa de gunoi". Păcat.


        Top
          
         
        PostPosted: Wed 09 Mar 2016 14:15 
        Scormonind prin amintirile mele, aveţi dreptate, referitor la variantele 1620 şi 1628.
          Mai întâi, cum arătau stopurile din spate la prototipul cu nr.1, realizat în anul 1961.
            Apoi, variantele 1615 şi 1620, cu casetă laterală de traseu, primul model de bare de protecţie, prima schemă de vopsire. Anii 1969-1970.
              În sfârşit, varianta 1628, fără casetă laterală de traseu, primul model de bare de protecţie, a doua schemă de vopsire. Anii 1971-1972.


              Attachments:
              1961_prototip1_KAROSA-ŠM11_a.jpg
              1961_prototip1_KAROSA-ŠM11_a.jpg [ 606.3 KiB | Viewed 2786 times ]
              1969-1970_KAROSA-ŠM11.1615-1620_a.jpg
              1969-1970_KAROSA-ŠM11.1615-1620_a.jpg [ 403.82 KiB | Viewed 2786 times ]
              1971-1972_KAROSA-ŠM11.1628_a.jpg
              1971-1972_KAROSA-ŠM11.1628_a.jpg [ 122.35 KiB | Viewed 2786 times ]
              Top
                
               
              PostPosted: Wed 09 Mar 2016 14:38 
              Aţi amintit, puţin mai sus de varianta MTZ.
                Această variantă, KAROSA ŠM 11.MTZ, respectiv KAROSA ŠL 11.MTZ, a fost construită experimental, în puţine exemplare şi nu a ajuns niciodată în România.
                  A fost construită, pe şasiul ŠKODA 706RTO, cu caroserie adaptată de la KAROSA ŠM 11, respectiv ŠL 11. Avea motorul dispus în consola faţă, de tip ŠKODA 706RTO, cu şase cilindri în linie, vertical, având 117,6 kW/160 CP. Dimensiuni de gabarit: lungime 10840 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 2900 mm. Ampatament 5450 mm.
                    KAROSA ŠM 11.MTZ, varianta urbană.


                    Attachments:
                    1967_KAROSA-ŠM11.MTZ_a.jpg
                    1967_KAROSA-ŠM11.MTZ_a.jpg [ 108.88 KiB | Viewed 2785 times ]
                    1967_KAROSA-ŠM11.MTZ_b.jpg
                    1967_KAROSA-ŠM11.MTZ_b.jpg [ 62.23 KiB | Viewed 2785 times ]
                    Top
                      
                     
                    PostPosted: Wed 09 Mar 2016 14:41 
                    KAROSA ŠL 11MTZ, varianta interurbană.


                    Attachments:
                    1967_KAROSA-ŠL11.MTZ_a.jpg
                    1967_KAROSA-ŠL11.MTZ_a.jpg [ 156.57 KiB | Viewed 2785 times ]
                    1967_KAROSA-ŠL11.MTZ_b.jpg
                    1967_KAROSA-ŠL11.MTZ_b.jpg [ 53.39 KiB | Viewed 2785 times ]
                    Top
                      
                     
                    PostPosted: Wed 09 Mar 2016 18:35 
                    Offline

                    Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                    Posts: 3337
                    bucsan wrote:
                    Aţi amintit, puţin mai sus de varianta MTZ.
                    M-am referit la varianta MTZ de la S 706-RTO (adica varianta de baza care s-a livrat in Cehoslovacia), nu cea cu caroserie de S-11, ceea ce e cu totul altceva. Cea din urma este de fapt o cosmetizare a vechilor 706, nici nu stiam ca ar fi fost incadrata la familia S-11.
                    Dar este foarte bine ca ati prezentat acest interesant aspect.


                    Top
                     Profile  
                     
                    PostPosted: Sun 16 Oct 2016 21:44 
                    Offline
                    User avatar

                    Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
                    Posts: 208
                    Location: Brasov
                    Dupa cate imi aduc aminte aceste autobuze aveau punti spate cu butuc gros inscriptionate Raba. A existat o colaborare intre Skoda si Raba? Daca da aceasta s-a redus numai la punti sau si la alte piese?


                    Top
                     Profile  
                     
                    PostPosted: Thu 17 Nov 2016 12:01 
                    Nu a existat o colaborare între KAROSA (nu ŠKODA, pentru că nu aveau nimic în comun, KAROSA cumpăra numai motoare de la ŠKODA).
                      Pe pagina a 2-a a acestui topic am descris etapele de echipare ale autobuzelor KAROSA.
                        Mai postez şi câteva fotografii (preluate de pe ''imhd.sk''), cu ambele variante de echipare a axelor motoare.
                          Prototipul № 2 de la Praga, cu axă motoare tip ZF.
                            Autobuze de la Prešov şi de la Žilina, cu axă motoare tip LIAZ.
                              Autobuze de la Bratislava, cu axă motoare RABA 018 (anul 1968) şi RABA MVG 01808 (începând cu anul 1969).


                              Attachments:
                              File comment: Prototip № 2 Praga-Axă motoare tip ZF
                              1962_prototip2_KAROSA-ŠM11_Praha.jpg
                              1962_prototip2_KAROSA-ŠM11_Praha.jpg [ 101.63 KiB | Viewed 2696 times ]
                              File comment: Prešov-Axă motoare tip LIAZ
                              1967_KAROSA ŠM11.1608_Prešov.jpg
                              1967_KAROSA ŠM11.1608_Prešov.jpg [ 63.63 KiB | Viewed 2696 times ]
                              File comment: Žilina-Axă motoare tip LIAZ
                              1967_KAROSA ŠM11.1608_Žilina.jpg
                              1967_KAROSA ŠM11.1608_Žilina.jpg [ 435.59 KiB | Viewed 2696 times ]
                              File comment: Bratislava-Axă motoare tip RABA 018
                              1968_KAROSA-ŠM11.1608_Bratislava.jpg
                              1968_KAROSA-ŠM11.1608_Bratislava.jpg [ 173.58 KiB | Viewed 2696 times ]
                              File comment: Bratislava-Axă motoare tip RABA MVG 01808
                              1969-1970_KAROSA-ŠM11.1615-1620_Bratislava.jpg
                              1969-1970_KAROSA-ŠM11.1615-1620_Bratislava.jpg [ 403.82 KiB | Viewed 2696 times ]
                              Top
                                
                               
                              PostPosted: Thu 17 Nov 2016 12:21 
                                Uzinele KAROSA din Vysokě Mýto au produs propriul şasiu pentru autobuzele tip KAROSA Š, cumpărând doar motoarele de la ŠKODA.
                                  Începând cu anul 2000 mecanica autobuzelor KAROSA a fost înlocuită cu produse RENAULT, denumite KAROSA RENAULT. Din anul 2007 au fost preluate treptat de IVECO, în anul 2013 având controlul total asupra firmei, dispărând numele KAROSA şi devenite IVECOBUS. Azi, aici, se fabrică autobuze IVECO.


                                  Top
                                    
                                   
                                  PostPosted: Sat 19 Nov 2016 20:56 
                                  Offline

                                  Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
                                  Posts: 7818
                                  Lipseşte o etapă din istoria de mai sus. Câţiva ani, produsele Karosa au purtat marca Irisbus - autobuzele Karosa au devenit Irisbus, iar fabrica a asamblat şi diverse modele Renault şi Iveco, precum Agora.


                                  Top
                                   Profile  
                                   
                                  PostPosted: Mon 21 Nov 2016 12:10 
                                  bucsan wrote:
                                  Începând cu anul 2000 mecanica autobuzelor KAROSA a fost înlocuită cu produse RENAULT, denumite KAROSA RENAULT.
                                  Iar o dăm în off-topic, dar ce etapă lipseşte?
                                    AGORA a fost asamblat de KAROSA, dar nu sub acest nume, ci sub numele de KAROSA RENAULT CITYBUS 12M (solo) şi KAROSA RENAULT CITYBUS 18M (articulat), echipate cu motoare RENAULT.
                                      Urmează KAROSA IRISBUS CITYBUS 12M (solo) şi KAROSA IRISBUS CITYBUS 18M (articulat), echipate cu motoare IVECO.
                                        În paralel, se asamblau şi modelele vechi, urmaşele seriei KAROSA 700, dar mult modernizate, mai întâi seria KAROSA 800 (urbane B831, B832, B841, interurbane C834, C835), echipate cu motoare ŠKODA LIAZ, urmează seria KAROSA 900 (urbane B931, B932, B941, interurbane C934, C943, autocare LC936, LC937), echipate, la alegere, cu motoare ŠKODA LIAZ sau RENAULT, urmate de seria KAROSA 950 modernizată (urbane B951, B952, B961, interurbane C954, C955, C956, autocare LC954, LC956), echipate cu motoare IVECO sau CUMMINS, acesta din urmă numai pentru autocare.
                                          După încetarea producţiei acestora, primele ce au purtat numele IVECO IRISBUS, dipărând numele KAROSA, au fost IRISBUS CITELIS 12 (solo) şi IRISBUS CITELIS 18 (articulat), cu podeaua coborâtă.
                                            Am crezut că se înţelege de la sine că o dată cu schimbarea denumirii din IVECO IRISBUS în IVECOBUS şi producţia uzinelor din Vysokě Mýto va purta această denumire.


                                            Top
                                              
                                             
                                            PostPosted: Tue 29 May 2018 13:57 
                                            Offline

                                            Joined: Sat 17 May 2014 07:02
                                            Posts: 21
                                            Am găsit astăzi pe o pagină de Facebook, Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě - oficiální stránka, mai multe fotografii, dintre care una mi se pare extrem de interesantă, în care apare un lot de Karosa SM11 pregătit pentru România. Este modelul al doilea adus la noi, fără onduleuri laterale ale tablei şi cu decupaj al roţii în culoarea de bază (la noi, roşu). Păcat că fotografia nu este color.


                                            Attachments:
                                            2018-05-29_094615.jpg
                                            2018-05-29_094615.jpg [ 303.36 KiB | Viewed 1628 times ]
                                            Top
                                             Profile  
                                             
                                            PostPosted: Wed 30 May 2018 10:07 
                                            Offline

                                            Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
                                            Posts: 3337
                                            Este al patrulea model, nu al doilea. Al doilea tip (model 1628, pana in toamna lui 1970) a fost cu bare de protectie segmentate si cromate, avand dungile rosii ale vopsitoriei decalate fata de ornamentele orizontale laterale, unele vehicule dotate cu caseta de linie deasupra usii din fata. Al treilea model (1620, anii 1970-1972), aveau acelasi tip de bare, dar dungile aliniate cu ornamentele. Acesta din imagine este modelul 1630, aparut in 1972. A avut inca doua variante: in 1976 (scaune inclusiv in consola spate si cu tapiterie neagra) si 1979 (modelul 1630-MOC, avand usa din fata cu o singura fereastra inferioara).


                                            Top
                                             Profile  
                                             
                                             Post subject: Re:
                                            PostPosted: Fri 23 Oct 2020 17:01 
                                            Offline
                                            User avatar

                                            Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
                                            Posts: 50260
                                            Silviu wrote:
                                            Arhiva RATB contine fotografii cu un autobuz Karosa articulat, cu numarul de inventar 1222.


                                            Ceausescu inspectand autobuzul.


                                            Attachments:
                                            121817351_734048153818173_2755787022246362404_n.jpg
                                            121817351_734048153818173_2755787022246362404_n.jpg [ 31.77 KiB | Viewed 172 times ]
                                            121801901_734048190484836_7343424565305941506_n.jpg
                                            121801901_734048190484836_7343424565305941506_n.jpg [ 39.9 KiB | Viewed 172 times ]
                                            Top
                                             Profile  
                                             
                                            Display posts from previous:  Sort by  
                                            Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

                                            All times are UTC + 3 hours


                                            Who is online

                                            Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


                                            You cannot post new topics in this forum
                                            You cannot reply to topics in this forum
                                            You cannot edit your posts in this forum
                                            You cannot delete your posts in this forum
                                            You cannot post attachments in this forum

                                            cron
                                            Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group