Dr2005 wrote:
Mai mult ca sigur motivul e politic ,,ia uitaţi ce face Maica Rusia pentru voi". Nu m-ar mira ca o parte din troleibuzele din Moscova să ajungă în Crimeea şi Transnistria, mai ales după valul recent de desfiinţări ale unor trasee din Moscova (care probabil că va continua).
Dacă vor avea viaţă lungă sau nu, rămâne de văzut. Totuşi, în condiţiile embargoului impus de Putin la importul de vehicule, mă îndoiesc că se pot livra suficiente autobuze pentru înlocuirea troleibuzelor.
Referindu-mă strict la Moscova, operatorul oraşului Moscova, MOSGORTRANS, nu a desfiinţat niciun traseu.
A achiziţionat în 2015 un număr mediu de troleibuze TrolZa şi un număr mare de autobuze. Achiziţia de autobuze continuă şi în acest an, cu LiAZ, VOLGABUS şi MAZ, solo de 12,0 m şi articulate de 18,0 m.
De asemenea continuă şi în acest an livrarea autobuzelor cu podeaua integral coborâtă MERCEDES BENZ TÜRK 0.345 CONECTO LF, solo, de 12,0 m. Embargoul este relativ.
Tramvaiele PESA nu vor mai veni la Moscova, cauza nefiind embargoul, ci deprecierea masivă a rublei, preţul tramvaiului crescând semnificativ.
Operatorul regiunii Moscova, MOSTRANSAVTO, a achiziţionat, de asemenea, în 2015 un număr mare de autobuze, continuând şi în acest an, cu LiAZ, VOLGABUS şi MAZ solo de 12,0 m şi articulate de 18,0 m. Printre LiAZ-uri se numără şi variante cu lungimea de 10,5 m şi 9,5 m, pentru trasee cu flux mic de călători.
Cu doi ani în urmă MOSGORTRANS a tranferat la Sevastopoli un număr de 14 troleibuze TrolZa 5256.00 MEGAPOLIS şi nimic mai mult. Celelalte sunt troleibuze noi.
În Transnistria nu se pune problema.
Troleibuzul prezentat de Silviu este nou, echipat de SVARZ Sokolniceskii, filială a MOSGORTRANS, pe caroserie de MAZ 203. La Moscova circulă un astfel de troleibuz, iar la Krasnodar un număr de 16 troleibuze, toate fabricate în anul 2013.