TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 29 Sep 2020 22:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 61 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 19:51 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
Quote:
http://citynews.ro/eveniment/clujul-va-avea-cinci-autobuze-electrice-din-2013-1229658

Clujul va avea, începând de anul viitor, cinci autobuze electrice. Anunţul a fost făcut de directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători, Liviu Neag, la Transilvania L!VE. Acesta a declarat că măsura face parte dintr-un program european de modernizare a transportului public din oraş.

"Noi suntem parte dintr-un parteneriat româno-elveţian, în care Clujul va beneficia în premieră naţională de cinci autobuze electrice şi credem noi că acest proiect se va finaliza până la sfârşitul anului 2013", a declarat Liviu Neag.

Introducerea autobuzelor electrice în transportul public face parte dintr-o tendinţă ce se regăseşte în întreaga Uniune Europeană.

"La nivel mondial, la nivel european în special, se fac puternice progrese tehnice în ce priveşte reducerea gradului de poluare şi binenţeles înlocuirea transportului cu combustibilului clasic motorina, pe care o cunoaştem, cu transport electric", a completat directorul RATUC.

Neag a reamintit şi că municipiul Cluj-Napoca va beneficia şi anul viitor şi de noi tramvaie poloneze. Numărul acestora va fi stabilit de către Consiliul Local.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
De multa vreme se tot pomeneste de fondurile elvetiene, dar nimic concret. Oare ce fel de autobuze electrice doreste Boc? Si ce-i cu moftul asta? Prima data sa cumpere macar toate cele 12 tramvaie, sa modernizeze parcul de autobuze si troleibuze si apoi dl. Boc (si vuvuzelele aferente institutiilor subordonare Primariei/CL) sa se ocupe de mofturi, cum ar fi "autobuzele electrice"!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Dec 2012 22:14 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
De la 12 tramvaie s-a ajuns la "in functie de resurse".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 14:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
COMUNICAT DE PRESĂ

În ultima vreme s-a vorbit de proiectul achiziţionării a 5 autobuze “electrice” prin fondurile programului de cooperare româno-elveţian, “în premieră naţională”. Cu tot respectul pt. dl. primar Emil Boc, considerăm că este momentul să fie stopate declaraţiile bombastice, deoarece achiziţionarea acestor autobuze reprezintă o cheltuiala inutilă, o investiţie extrem de costisitoare, chiar dacă este vorba şi de fonduri nerambursabile. Aşadar, cerem public Primăriei renunţarea la acest proiect sau Consiliului local să nu voteze acest proiect dacă Primăria nu renunţă la el.

Tehnologia autobuzelor electrice este încă in fază incipientă, acestea fiind testate în puţine oraşe de pe mapamond. În Shanghai, de exemplu, s-a implementat acest sistem, acum renunţându-se treptat la el. Oraşele elveţiene care au testat astfel de autobuze (Zurich, Geneva, Lucerna, Biel/Bienne, Neuchatel) le-au respins. Deoarece aceste autobuze sunt zgomotoase, grele, lente, costisitoare (adăugăm şi costurile implementării infrastructurii electrice şi, desigur, a exploatării ei) şi cu durată de viaţă scăzută.

În opinia noastră, RATUC Cluj Napoca este una din societăţile de transport public printre cele mai performante din România. Există rute, trasee şi programe de circulaţie întocmite corespunzător, ponderea transportului electric (tramvaie, troleibuze) fiind considerabilă, existând echipă de specialişti ce au implementat retele electrice şi în alte oraşe din tara noastră, punându-se accent pe proiecte inovatoare (transformarea autobuzelor în troleibuze), implementarea sistemului de ticketing, extinderea în zona metropolitană. Totuşi, deşi au fost achiziţionate mijloace de transport noi, e nevoie de mult mai multe, mai ales de troleibuze. Nu cred că nu s-a remarcat şi insuficienţa capacităţii de transport pe traseele cu grad de utilizare ridicat (6 şi 25), unde este nevoie de mai multe troleibuze articulate. Aşadar 5 autobuze electrice, pe lângă dezavantajele enumerate anterior, nu rezolvă problema strigentă a necesităţii parcului de autobuze şi troleibuze. De fapt, Primăria s-a angajat că va utiliza fondurile elveţiene pt. achiziţionarea de troleibuze, nu de autobuze electrice. Iată comunicatul aici: http://www.primariaclujnapoca.ro/comuni ... ml?gId=803

Având în vedere colaborarea cu elveţienii, considerăm necesară nu doar obţinerea unor fonduri, ci şi valorificarea experientei lor în ceea ce priveşte implementarea retelelor de troleibuze şi a construirii caroseriilor pt. troleibuze (inclusiv inovatoarele troleibuze dublu-articulate, vezi foto). Astfel, ar putea fi puse în practică proiectele de extindere a reţelei de troleibuz, de care se vorbeşte de ani de zile: în cart. Gheorgheni (str. C. Brâncuşi, str. L. Rebreanu, calea Floreşti –cu prelungire în comuna Floreşti, realizarea traseului Gară - Zona industrială Est – Aeroport, etc). De asemenea, considerăm că este nevoie de tehnologie nouă (macaze şi încrucişari de mare viteză, mai ales în Piaţa Avram Iancu), macazele existente folosind tehnologia anilor ’60.

Prin Programul Operaţional Regional s-a finanţat construirea, extinderea şi/sau modernizarea reţelei liniilor de tramvai şi troleibuz şi a infrastructurii supraterane şi subterane aferente (Ordinul nr. 1360 din 20.04.2011). Municipiul Cluj Napoca a ales reabilitarea integrală a infrastructurii tramvaiului dar şi realizarea liniei de troleibuz Gară – Aeroport (ultimul proiect deocamdată fără finanţare) şi considerăm că merită efortul financiar de a continua achiziţionarea tramvaielor Pesa Swing (silenţioase, confortabile, cu consum redus de energie). În perioada 2014-2020 se va pune accent pe exploatarea reţelelor de tramvai şi troleibuz construite/modernizate până în anul 2013, deci achiziţionarea de troleibuze şi tramvaie. Nu şi pt. autobuze, fie ele electrice, hibrid sau cu gaz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 17:14 
Offline

Joined: Mon 16 Apr 2012 10:12
Posts: 4
Recent, intr-o emisiune primarul Boc a declarat ca elvetienii prefera un singur proiect mai mare. Deci nu vor fi achizitionate 5 autobuze electrice si iluminat public cu leduri si izolatii termice sau despre ce era vorba ci in jur de 10-12 autobuze electrice.
Sincer, daca ar exista posibilitatea achizitionarii cu aceste fonduri a 10-15 troleibuze articulate mi s-ar parea o investitie mult mai buna.

http://www.stiridecluj.ro/politic/prima ... ce-in-2013


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
http://www.stiridecluj.ro/politic/o-aso ... e-si-lente

http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... -electrice

http://cluj-am.ro/?p=1416

http://citynews.ro/eveniment/un-ong-cer ... ce-1236181

http://www.buzznews.ro/2013/03/11/un-on ... -si-lente/

http://www.presalocala.com/2013/03/11/a ... electrice/

http://www.realitatea.net/un-ong-cere-p ... 31620.html

http://www.ziarelive.ro/stiri/un-ong-ce ... lente.html

http://www.ftr.ro/autobuzele-electrice- ... -64799.php

http://www.cetateanulclujean.ro/index.p ... ce-in-oras


Attachments:
no260_trreporter.pdf [3.76 MiB]
Downloaded 403 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Mar 2013 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Ciudata reactia directorului RATUC, dubioasa chiar. Cum adica "opinie gresita"?

Liviu Neag, directorul RATUC subliniază că este greşită opinia celor de la TRANSIRA care solicită Primăriei Cluj-Napoca să renunţe la cumpărarea de autobuze electrice pentru că sunt prea scumpe şi zgomotoase

Şeful RATUC afirmă că autobuzele electrice nu sunt deloc zgomotoase şi nici atât de costisitoare cum vehiculează reprezentanţii TRANSIRA. „Ca şi costuri, autobuzele electrice sunt undeva între un autobuz şi un troleibuz, iar costurile se recuperează undeva în 3-4 ani, iar apoi se va circula mult mai ieftin”, afirmă Liviu Neag. Directorul RATUC menţionează că în SUA se foloseşte acţionarea electrică cu acumulatori şi la transportul de marfă pe marile şantiere de construcţii.

Acumulatorii rezistă 24 de ore

Potrivit conducerii RATUC, peste tot în lume se pune problema folosirii mijloacelor de transport electrice, indiferent dacă este vorba despre automobile sau mijloace de transport în comun. În ceea ce priveşte autobuzele electrice, acestea funcţionează pe baza unor acumulatori care se reîncarcă la o perioadă de 24 de ore astfel că au un ciclu de lucru de o zi. Acumulatorii se pot încărca şi de la panouri fotovoltaice, de asemenea, în timp, folosirea acestui mijloc de transport în comun va fi mai ieftină decât cele clasice.


http://www.monitorulcj.ro/actualitate/2 ... zgomotoase


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Mar 2013 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Am cerut oficial Primariei renuntarea la achizitionarea autobuzelor electrice. Nr. de inregistrare: 86776/1/12.03.2013.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:11 
Offline

Joined: Fri 30 Mar 2012 20:15
Posts: 48
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.
Din pacate nu imi merge scanner-ul, asa ca am fost nevoit sa fac poze (scuzati calitatea pozelor). Articolul a aparut in ziarul " Transilvania Reporter" din 10 Mai 2013.


Attachments:
fotografie0012_194.jpg
fotografie0012_194.jpg [ 147.83 KiB | Viewed 15420 times ]
fotografie0013_104.jpg
fotografie0013_104.jpg [ 125.53 KiB | Viewed 15420 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 May 2013 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
darius wrote:
Cred ca se vor achizitiona pana la urma autobuze electrice.


Cine stie?

In poza e un autobuz electric Hess, testat in Geneva. N-ar fi mai bine sa-i lasam pe elvetieni sa-si testeze autobuzul (autobuzele; cei din Geneva vor sa le realizeze un traseu dedicat, nr. 5) si dupa aceea sa decidem?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Aug 2013 23:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Silviu wrote:
Am cerut oficial Primariei renuntarea la achizitionarea autobuzelor electrice. Nr. de inregistrare: 86776/1/12.03.2013.


Primaria Cluj Napoca, europeana, model de transparenta. Texte boccii. Iata stadiul actual al solicitarii mele adresate d-lui Emil Boc, anume, sa renunte la achizitionarea autobuzelor electrice, pastrand planul initial, de extindere a transportului cu troleibuze la Aeroport si in loc. Floresti, putand taia panglici si acolo.


Attachments:
Primaria Boc.jpg
Primaria Boc.jpg [ 251.06 KiB | Viewed 15102 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 27 Dec 2013 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Nr. anunt seap/Data publicare: 356656/20.12.2013

Denumire contract: Servicii de proiectare si consultanta tehnica privind inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare din cadrul programului de cooperare Elvetiano-Roman , Obiectivul 1 al ariei de concentrare tematica 4 ”Imbunatatirea mediului inconjurator “ , un management durabil al energiei

Valoare estimata: 403.225 RON

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=454248


Attachments:
Boc.rar [1.63 MiB]
Downloaded 154 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
43(2).pdf [1.39 MiB]
Downloaded 149 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea proiectulului si a cheltuielilor legate de proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
44(3).pdf [527.53 KiB]
Downloaded 191 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 29 Jul 2015 22:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50041
Astazi, 29 iulie, doamna Sirma Caraman - secretar de stat in cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), E.S. domnul Jean-Hubert Lebet - ambasadorul Confederatiei Elvetiene, domnul Attila Gyorgy – secretar de stat in Ministerul Finantelor Publice (MFP) si domnul Emil Boc, primarul municipiului Cluj Napoca au semnat documentele de finantare pentru proiectul „Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare, in municipiul Cluj-Napoca”.

“In cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman, municipiul Cluj-Napoca beneficiaza de finantare pentru trei proiecte: primul urmareste modernizarea si extinderea iluminatului public si a sistemului de iluminat in doua cladiri ale Primariei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED – este proiectul pentru care am semnat acordurile pe 9 iulie anul acesta si care are o valoare de peste 1,8 milioane de franci elvetieni.

Prin al doilea proiect, cel pe care il semnam astazi, vechile autobuze diesel, zgomotoase si poluante, care inca mai circula prin oras, vor fi inlocuite cu autobuze electrice, silentioase si cu emisii minime de bioxid de carbon, cu doua statii de incarcare. Este proiectul cel mai mare ca valoare, de 7,6 milioane de franci elvetieni (32 de milioane de lei) si speram ca, in acest fel, clujenii vor fi incurajati sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca mai mult transportul in comun.

Al treilea proiect, pe care speram ca il vom semna in curand, vizeaza tot eficienta energetica si va consta in reabilitarea termica a unor unitati de invatamant preuniversitar din Cluj-Napoca”, a declarat doamna secretar de stat Sirma Caraman.

Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvetieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contributia elvetiana nerambursabila este de 6.456.938 de franci elvetieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentand 85% din costurile eligibile.

Perioada de implementare este de 24 de luni, timp in care vor fi achizitionate 10 autobuze electrice si vor fi realizate 3 statii de incarcare: doua pentru alimentarea zilnica a autobuzelor si una in depozitul de serviciu (la capatul liniei 3), pentru activitatile de service si intretinere.

In urma realizarii acestui proiect, emisiile de CO2 (bioxid de carbon) la nivel national ar putea scadea cu 206,39 tone/an, ca si cantitatea de deseuri generate de transportul in comun. Pentru fiecare autobuz electric, nivelul emisiilor de CO2 va scadea de la 3140 g/Km la 0,0 g/Km, de N2O (oxid de azot) de la 0,089 g/Km la 0,0 g/Km, iar zgomotul si vibratiile vor scadea de la 95db la 40db. In acelasi timp, va creste confortul calatorilor si dezvoltarea sustenabila a sistemului de transport in comun.

Documentele de finantare semnate astazi sunt:
Acordul de proiect, incheiat intre Ambasada Elvetiei - in calitate de reprezentant al statului finantator, Ministerul Finantelor Publice (MFP) - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si MDRAP – in calitate de Organism Intermediar pentru Aria de Concentrare 4 a Programului, si
Acordul de implementare, incheiat intre MFP - in calitate de Unitate Nationala de Coordonare a Programului si Primaria Municipiului Cluj-Napoca - in calitate de beneficiar al finantarii.


http://www.mdrap.ro/comunicare/buletine ... 0&art=2331

Cum sa creasca confortul calatorilor cand li se ia din spatiu, pt. dulapurile cu bateriile greoaie? In plus, zgomotul nu o sa "scada"!

"La Cluj au fost atrase un număr mai mare de proiecte din fonduri elveţiene decât în restul ţării; cea mai mare parte a sumei dedicate României de guvernul elveţian vine la Cluj. Prin achiziţia autobuzelor electrice, Clujul va fi la nivelul oraşelor Geneva şi Berna din Elveţia", a spus ambasadorul Elveţiei în România, Jean-Hubert Lebet.

http://ziuadecj.realitatea.net/administ ... 39847.html

O mare minciuna a ambasadorului Elvetiei in Romania: in Geneva circula un singur autobuz electric, prototip, deci experimental. Nici in Berna, nici in alt oras din Elvetia, nu circula autobuze electrice!!! De ce sa fie Romania cobaiul Europei?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 30 Jul 2015 14:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3352
Silviu wrote:
De ce sa fie Romania cobaiul Europei?
Pentru ca sa plateasca ea ineficienta testelor indelungate, cheltuielile de mentenanta aberante si disconfortul creat calatorilor. Ce cobai ar fi mai buni decat niste prostovani de romani, dintre care unii mai devin si fuduli ca sunt bagati in seama si se dau cu masinute cu baterii?


Top
 Profile