Niste amintiri superbe pe care mi le ai putut trezi cu aceste poze. Stau si ma intreb oare cate bucurii de genul acesta vom mai putea impartasi. Desi majoritatea ne considera tzacanitzi
eu cred ca amintirile astea s-ar putea sa devina interesante pt alti pasionati peste 100 de ani. Oare cum ar fi sa stim detalii despre tramvaiele din Sibiu in perioada interbelica? Daca nu, asta este. Internetul suporta
)
Daca ar fi sa comentam cronologic pozele expuse de tine si facute de Mattis Schindler in iunie 1996 ar fi asa:
367 in garaj este pe linie moarta si nu are faruri. Desi a trecut printr-un RC si este proaspat vopsit el nu are faruri. Acest aspect se practica atunci cand soferul era in concediu. Multe troleibuze erau descompletate in acest mod datorita lipsei de piese. Cred ca in acest instantaneu 367 este in faza de descompunere. In schimb 303 din spate pare chiar pregatit sa l depaseasca, fiind in forma desi are deja 10 ani vechime.
Urmatoarea poza ni l arata pe 363 in gara. Cred ca 363 si 255 au fost casate chiar pe traseul T3
) Atat 363 cat si 367 au primit initial un RC si o noua culoare, ca cea din poza, ele fiind initial crem cu fusta rosie. Au fost primele SH aduse din Weimar in 1991.
331 in capat de linie pe Mihai Viteazu pe T2. Eu imi aduc aminte chiar ca acest troleibuz avea acumulatori si se putea deplasa foarte incet din intersectie fara ca el sa fie sub tensiune. A devenit pentru scurta vreme preferatul meu deoarece in 1990 febletea 330 a disparut subit...la Medias. Se poate distinge si linia de retragere spre depoul Tursib. Acea linie a fost folosita ulterior si de T1 care datorita lucrarilor la soseaua Calea Dumbravii intre str. Ghe Dima si str. Argesului a fost deviat pe T2 si apoi pe Rahovei-Ariesului-Depou-Han Dumbrava.
Gara, 303 si 301. Daca primul a trecut printr-un RC si a devenit
fumator in prima jumatate a anilor 90, 301 a murit in straie originale prin 1999. 303 era pe T1 si 301 pe T2
289 la iesirea din reteaua de depou pe Cisnadiei directia Rahovei. Este cu calatori ceea ce inseamna ca este pe T1 sau T5, aceste 2 trasee fiind modificate cu trecere prin depou. De fapt aceasta improvizatie duce 1. la contopirea T1 si T2 in T1 lung si 2. modificarea intrarii si iesirii din si in depou incepand cu anul 1996.
Vechea intrare in depou este folosita in acest context si ca iesire. 306 este singurul Roman care ia rolul de ungator. Este urmat de 320ul lui Filomita care traverseaza depoul pe T5. In acea perioada ruta traseului T5 se schimba, astfel ca el nu se mai incadreaza pe str. Argesului-Valea Aurie ci urmeaza vechiul si initialul traseu spre Han Dumbrava.
229 in Valea Aurie. In acea perioada nu putea fi decat pe T3, T5 fiind modificat si T7/T7b suspendate pe perioada lucrarilor de pe Calea Dumbravii. Cred ca acea intrerupere le-a adus si decesul. Dupa contopirea T1 si T2 intr-adevar reteaua de pe Calea Dumbravii mai era folosita rarisim de un T7 care circula in varianta initiala Gara-Valea Aurie prin Calea Dumbravii. Revenind la 229 el a fost al primul troleibuz RADIO CONTACT dupa care a urmat si 230. Era perioada lor buna, neavand dect 2 ani vechime. Cat de bine aratau! Mi aduc aminte ca 229 circula foarte repede. Devenise de aceea favoritul meu din acea generatie.
230 in depou. Arata superb. Avea totul inca pe el, inclusiv tragatoare si primise chiar si 2 faruri de tractor-supliment.
232 intrat pe Calea Dumbravii din depou tot cu calatori in el. In poza captatorul drept are o deraiere dar este tinut de tragator. Noroc ca el se afla in statie. La ce trafic era atunci chiar nu deranja.
233 in piata Garii. Ce inverzita era pe atunci bisericuta dar ce bine arata 233.
235 la Ciresica din Cisnadiei in Rahovei tot cu calatori desi acel fir era de incadrare in traseu. era pe T1 sau T5.
Exista probabilitatea ca o scurta perioada sa fi fost blocat total accesul din Dumbravii in Dima, nemaiexistand posibilitatea circuitelor T4 si T4b astfel ca si acestea se comaseaza in T4 care si ia vechiul traseu tot prin depou alaturi de T1 si T5. Asa mi explic cum de 235 e pe T4 in statia Cimitir urmat cel mai probabil de 684.
238-sarim in celalalt colt al orasului si anume in partea de vest, mai exact BJATM. Dupa scurt timp el primeste un RC si fusta devine bleumarin exact ca bara din fata. In poza se distinge ca a suferit o interventie la fata. Ce camp si ce pustiu era pe atunci acolo. Fantastic ce trece timpul.
239 le a fost singurul care a avut un pastel interesant rosu-galben. In aceeasi statie Ciresica.
O alta poza ineresanta surprinde strainele in Sibiu. O poza facuta in depou cu 681 pe dreapta garat si 684 in plina actiune cu calatori in el.
682, ce este garat chiar in fata canalului 1 din garaj. In spatele lui se distinge si 302 fost 272.
In bucla de la Cimitir se distinge 684 care intra in statie dar si tramvaiul de Rasinari in aceeasi nuanta portocalie cu vagon iar la umbra stejarului chiar si 991 cu remorca urmand a se incadra in traseu. Doamne, ce vremuri!!! Tot aici in cadru apropiat se vede si reteaua de intoarcere a vechiului T1 care a ramas ghirlanda pentru ca mai era folosita pentru retragere in garaj. Troleibuzele intrau in depou din Calea Dumbravii pe coborare. Ca sa nu mai bata 2km dus intors pana la Han se folosea acea retea care special nu a fost desfacuta desi nu mai era utilizata. Dupa modificarea T1 lung ea a fost refacuta si folosita ca intoarcere pt T1.
684 tot la cimitir dar venind dinspre oras. Aici se pot distinge inca acele console duble indoite in V-model Brasov.
684 in depou dar pe traseu cu calatori in el.
Niste poze absolut superbe! Multumim Mattis, multumesc Silviu!