O pagină tristă în istoria ”trenului suburban” din Brașov.Quote:
Potrivit intenției declarate de către primarul Cornel Voicu (n.m. primar al Brașovului la acel moment), încă din luna Ianuarie 1933, în ședința consiliului municipal din 11 mai 1933 s-a hotărât demontarea liniei de tramvai pe Strada Lungă (n.m. din Brașov) și refacerea pavimentului. Prin Autorizația nr. 24.891/16 Mai 1933 a fost suspendată definitiv circulațiape tronsonul cuprins între Gara Bartolomeu și Gara Promenadă (3,254 km) (”Promenadă” fiind la actuala Primărie de azi).
Atelierele de reparații ale tramvaielor din Bartolomeu, fuseseră deja reamplasate la Satulung (actuala ”fabrică” de lenjerie a ”Francezului” de la acest moment/2020 și fostă ”fabrică de mobilă până la ”Revoluție” de la momentul desființării, în 1960 a atelierelor de reparații), utilajele fiind transportate cu un tren special.
Costurile ridicării liniei și ale refacerii Străzii Lungi s-au ridicat, potrivit unui expozeu al primarului Cornel Voicu, la 600.000 lei.
Sursa: Monografia ”Calea Ferată Suburbană Bartolomeu - Satulung” Autori: Gruia Hilohi. Alexandru Deneș, Jonas Andras.... O lucrare ce MERITĂ !!!