TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 28 May 2020 05:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 350 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
PostPosted: Sat 17 Sep 2016 20:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 321
Location: Timisoara
ebay.com

35mm Slide ROMANIA Sibiu Tram Strassenbahn 14 1971 Original


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Sep 2016 19:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 321
Location: Timisoara
RR594d ROMANIA Sibiu tram 6 & trailer 14 at the station 4/7/68
RR595d ROMANIA Sibiu tram16 at Dumbrava 4/7/68


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Hotel Bulevard, anul 1960.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 19:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Heltauer gasse, anul 1941.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Tramvaiul care a inaugurat traseul Sibiu - Răşinari a fost un automotor diesel-electric, construit de Uzina Electrică Sibiu.

14 martie 1948.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Anul 1905: construirea liniei de tramvai.

Bahn gasse (str. g-ral Magheru).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 25 Sep 2016 19:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
La cap de linie Gara Turnisor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Jan 2017 19:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
6 in 1995.

https://www.flickr.com/photos/r_walther ... 0755/page2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 29 Jan 2017 19:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Incrucisare...

991+306 si 721+315.

https://www.flickr.com/photos/r_walther ... 0755/page2


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 23 Feb 2017 21:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Fotografie realizata de pe "Prima Ardeleană".


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 17 Mar 2017 12:55 
Offline

Joined: Sun 03 Jan 2016 19:03
Posts: 20
Location: Sibiu & Brașov
Ieri am văzut că se vopsesc consolele rețelei de tramvai, s-a ajuns până la Muzeul ASTRA. Azi se staționa.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Apr 2017 10:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
În urmă cu 69 de ani se inaugura linia de tramvai care leagă comuna Rășinari de Sibiu. De tramvai își amintesc cu drag cei mai mulți locuitori ai Sibiului, dar și turiștii. Primăria din Rășinari încearcă să pună în funcțiune din nou acest mijloc de transport, motiv pentru care Asociaţia Pensiunilor Agrotursitice Răşinari s-a gândit să sară în ajutor. Astfel, s-a înscris la maraton cu proiectul „Linia verde-Tramvaiul Rășinari liant între generații” prin care își doresc să atragă atenția asupra beneficiilor pe care le-ar aduce, odată cu repunerea în funcțiune, tramvaiului. O campanie de conștientizare în ceea ce privește deplasarea ecologică precum și creșterea vizibilității pe harta turistică a Rășinariului sunt principalele obiective pe care membrii asociației își doresc să le atingă prin intermediul acestui proiect.

De câțiva ani, marile orașe ale Europei au început să reintroducă tramvaiele. Acest lucru a apărut după ce s-a constatat că impactul asupra mediului pe care îl are transportul electric este foarte scăzut. Reintroducerea tramvaiului care leagă Sibiul de Rășinari nu doar că s-ar încadra în rândul mijloacelor de transport prietenoase cu natura, dar ar duce și la poposirea mai multor turiști în Rășinari.

„Unii locuitori şi turişti sunt nostalgici după acest mijloc de transport”

Până în acest moment, proiectului i s-au alăturat cinci susținători și 11 alergători care militează pentru conștientizarea beneficiilor pe care le-ar avea reintroducerea tramvaiului. „Linia de tramvai care leagă comună Răşinari de Sibiu a fost inaugurată cu peste 60 de ani în urmă. Unii locuitori şi turişti sunt nostalgici după acest mijloc de transport. Ştim că Primăria Răşinari face eforturi în a pune din nou în funcţiune tramvaiul, de aceea ne-am gândit să dăm o mână de ajutor. În plus, tramvaiele sunt reintroduse în marile capitale ale Europei datorită impactului scăzut asupra mediului a transportului electric”, arată Carmen Lungu, președintele Asociației Pensiunilor Agroturistice din Rășinari.

O campanie de conștientizare a locuitorilor și turiștilor cu privire la beneficiile transportului electric. Asta își doresc membrii asociației să pună în practică prin participarea la maraton.

„Dorim să atragem atenţia asupra tramvaiului Răşinari ca şi mijloc de deplasare ecologic- de aici şi denumirea Linia Verde. Dorim să realizăm o companie în rândul locuitorilor şi a turiştilor cu privire la beneficiile transportului în comun/electric. Prin campanie, sperăm să creştem vizibilitatea comunei Răşinari în rândul turiştilor din România, pentru că Rasinariul are mult de oferit din punct de vedere turistic. Totodată, aici sunt multe pensiuni, peste 25 la număr, care pot asigura cazarea de la două la cinci margarete, în funcţie de preferinţe sau buzunar”, spune Carmen Lungu.

Campanie de informare la școlile din Rășinari

Astfel, se va desfășura o campanie de informare a elevilor din cele doua scoli din localitatea Rășinari, cu privire la beneficiile transportului verde precum și realizarea de materiale promoționale (magneți) care sa fie distribuiți la Centrul de Informare Turistica/pensiuni și în rândul elevilor din Rășinari. Pe lângă asta, se va face și un calendar cu principalele obiective turistice din localitate.

Asociaţia Pensiunilor Agrotursitice Răşinari este formată dintr-un grup de proprietari de pensiuni de Răşinari care doresc creşterea vizibilităţii comunei Răşinari în rândul turiştilor. Asociaţia, alături de Primăria Răşinari, a câştigat în anul 2015 titlul „Mărginimea Sibiului- Destinaţie Europeană de Turism şi Gastronomie Locală”, titlu acordat la Bruxelles de către Comisia Europeană.

Alături de acest proiect, mai sunt înscrise alte 20. Maratonul Internațional Sibiu va avea loc pe 27 mai, iar susținerile vor putea fi înregistrate până pe 1 iulie, în timp ce alergătorii trebuie să se înscrie până în 8 mai. Cursa se întinde pe 42 de kilometri și pot participa atât copii, cât și adulți.


http://www.turnulsfatului.ro/2017/04/18 ... -rasinari/


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 24 May 2017 12:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Dupa o lunga asteptare, tramvaiul a circulat din nou.

Cinste primarului din Rasinari!



http://www.turnulsfatului.ro/2017/05/24 ... o-bucurie/

Foto: https://www.facebook.com/rasinari.travel/


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 10 Jul 2017 17:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Anul 1972.

Foto: Bernhard Studer.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 28 Jul 2017 21:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Firul de contact a fost intins si inlocuit unde era uzat, consolele sunt vopsite toate, stalpii putrezi sau subrezi au fost inlocuiti cu unii din beton. Intoarcerea la Han Dumbrava nu este realizata.

Iata tramvaiele existente la aceasta ora, garate in Rasinari.

Later edit: fotografii din 26.10.2017. Aceleasi tramvaie sunt disponibile. Adica 721, 724 si remorca 306.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Sep 2017 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
O veste exceptionala! Se vor relua cursele de tramvai pe ruta Sibiu - Rasinari. Cu un tramvai (rama electrica), adus din Austria, cu posturi de conducere la ambele "capete" (deci nu mai e nevoie de triunghiul de cale ferata pt. intoarcere).

Vagonul este ET 26 111, ex-Stern & Hafferl.

De vreo 6 luni am avut ideea achizitionarii unui tramvai din Gmunden, in conditiile in care Stern & Hafferl si-a improspatat parcul de tramvaie.

Quote:
"Luni dimineață a sosit tramvaiul. Încă nu l-am dat jos de pe trailer. Așteptăm o echipă de la Bradu să vină să îl dea jos. Miercuri o să facem probe, iar joi vom merge cu tramvaiul cu o delegație a CJ, printr-un proiect despre turism", a spus Bogdan Bucur, primarul comunei Rășinari.
Tramvaiul a fost adus din Austria și a costat aproximativ 6.000 de euro, fiind cumpărat de SC Gospodărire Comunală Rășinari.

"L-am găsit printr-o firmă din Brad. Cred că ea a adus și mocănița de pe Valea Hârtibaciului. Avem și tramvaiele vechi, dar mai mereu aveam probleme când circulam cu ele. Acesta e mult mai bun, pentru că are două capete. Vatmanul se schimbă de la un capăt la altul. E cea mai bună soluție. Sperăm să îl punem în funcțiune toamna aceasta, cât mai repede", a mai spus primarul comunei Rășinari.


http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/p ... 29048.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 18 Sep 2017 22:50 
Are 66 de ani. E fabricat in 1951.

http://www.bahnbilder.de/bild/oesterrei ... stern.html

http://www.bahnbilder.de/bild/oesterrei ... bh-et.html

https://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeuge ... sellschaft


Top
  
 
PostPosted: Sun 01 Oct 2017 15:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 321
Location: Timisoara
1971


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Oct 2017 17:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Dupa ani de incertitudini, de speranta, minunantul sunet al motorului electric se aude din nou in Rasinari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Oct 2017 17:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Silviu wrote:
Dupa ani de incertitudini, de speranta, minunantul sunet al motorului electric se aude din nou in Rasinari.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Oct 2017 09:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Foto: H. Moser.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Jan 2018 15:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Vineri, 12 ianuarie, la ora 11.30, va fi mult așteptata inaugurare a tramvaiului Rășinari - Zoo Sibiu. Evenimentul va avea loc la intrarea în Grădina Zoologică, de la Pădurea Dumbrava

Tramvaiul din Rășinari a rămas într-o singură stație mai bine de șase ani. De atunci, nu s-a mai mișcat, pentru că s-a încercat remedierea problemelor tehnice. Pentru a se rezolva situația și a mulțumi turiștii, Primăria Rășinari, prin SC Gospodărire Comunală Răşinari, a cumpărat la jumătatea lunii septembrie un tramvai second-hand din Austria, cu 6.000 de euro, pe care îl inaugurează vineri, la ora 11.30.

"Este o inaugurare pe care o așteaptă mulți turiști și localnici, laolaltă. În curând, vrem să luăm legătura şi cu agenţiile de turism, să programeze grupuri pentru tramvai, poate şi cu degustare de brânzeturi. Nu va circula zilnic, ci va fi pus în funcţiune la cerere. În principiu, ne dorim să circule sâmbăta şi duminica de la Zoo la Răşinari şi retur. Nu ştim pentru ce să fim pregătiţi. Dacă va fi multă lume, suplimentăm numărul curselor", spune Bucur Bogdan, primarul comunei Răşinari.

Tramvaiul are 54 de scaune şi a fost deja testat, micile defecţiuni fiind rezolvate, după cum a mai adăugat Bucur Bogdan.

Colaborare cu Teatrul Național "Radu Stanca"

Primăria Răşinari vrea să reia şi colaborarea cu Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu, care juca câteva piese în vechiul tramvai. De asemenea, primarul comunei mai spune că îşi doreşte ca FITS 2018 să aibă evenimente şi în noul tramvai.

În tramvai, TNRS susţinea spectacole precum "Un tramvai numit Popescu", după opera antumă și postumă a lui Cristian Popescu, în regia lui Gavriil Pinte, și "Ispita Cioran", inspirată de viaţa și opera lui Emil Cioran.

Noul tramvai de la Rășinari are două capete, vatmanul schimbându-se de la unul la altul.

113 ani de la inaugurare

Vechiul tramvai din Răşinari nu mai funcţionează din anul 2011, având nevoie de reabilitări. Acesta a împlinit, în acest an, 113 ani de la inaugurare.

Până în anul 2012, Teatrul Naţional "Radu Stanca" din Sibiu a mai transformat de câteva ori tramvaiul în sală de spectacol, cu "Un tramvai numit Popescu".

Încă din 2013, Primăria comu­nei Răşinari se chinuie din răsputeri să strângă re­sur­sele de care are nevoie pentru a pune în funcțiune vechiul tramvai. Acum, într-un final, se pare că visele tuturor vor deveni realitate.


http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/n ... 31725.html


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Jan 2018 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Pregatit pt. inaugurarea de maine.

Felicitari primarului comunei Rasinari, Bogdan Bucur, cel ce a luptat pt. ca tramvaiul sa circule din nou!

Au sustinut (verbal) proiectul directorul Muzeului National Brukenthal (Sabin Luca) si directorul Teatrului National Radu Stanca (Constantin Chiriac).

Era necesara implicarea Consiliului Judetean Sibiu, insa consilierilor judeteni nu le-a pasat, deci nu au ce sa caute maine la inaugurare. De asemenea, sper sa nu vad mutrele vreunui parlamentar sibian (zero implicare) ori a vreunuia din Primaria ori Consiliul local Sibiu (ce au alungat tramvaiul din municipiul de pe Cibin)!


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 Jan 2018 21:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Vagonul din imagini mi se pare a fi mai degraba un vehicul feroviar. Va circula fara semnalizatoare, lumini de pozitie, inmatriculare etc? Platforma este complet separata de carosabil?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Jan 2018 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Cum a circulat in Austria, asa va circula si in Romania (evident, cu viteza mai mica). Trecerea la nivel cu D.J. Sibiu - Rasinari ar fi obligatoriu de semnalizat corespunzator.

Primarul Bucur Bogdan a declarat că, cel puţin în această perioadă, tramvaiul va circula duminica (două curse) de la ora 12.30 şi 14, urmând ca din primăvară acesta să efectueze curse regulate. La fel, tramvaiul Răşinari-Sibiu va putea fi folosit şi de grupuri organizate de turişti sau pentru evenimente culturale.

Deocamdată, preţul unui bilet dus-întors este de 8 lei pentru adulţi şi 4 lei pentru copii.


http://www.tribuna.ro/stiri/eveniment/f ... 31812.html


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Jan 2018 02:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7892
Silviu wrote:
Cum a circulat in Austria, asa va circula si in Romania (evident, cu viteza mai mica). Trecerea la nivel cu D.J. Sibiu - Rasinari ar fi obligatoriu de semnalizat corespunzator.


În Austria a circulat pe un traseu care are statut oficial de cale ferată, chiar dacă a fost înlocuit cu nişte tramvaie moderne şi cu podea joasă. În România, tramvaiul e asimilat vehiculelor rutiere şi tratat ca atare.

Văd în poze că nu are semnalizatoare, stopuri pe frână şi nu e nici înregistrat la primărie. Dacă nu e înregistrat, nu cred că are cum să aibă RCA. Oare vatmanul are permis? Există asigurare pentru călători şi bagaje?

În fine, legile oricum sunt facultative în România şi există mult mai multe nereguli pe drumurile patriei decât un tramvai care merge pe o linie care în vreo 90% din traseu e separată de stradă.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Jan 2018 11:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49493
Plecarea se face din fatza Centrului de Informare Turistica din Rasinari, deci 98% din traseu e separat de traficul auto.

Probabil ca va avea si inmatriculare si RCA. In "stilul ceferistic", linia nu mai exista demult, dar era scoasa periodic la licitatie, la pretul de inventar (ce cretini!!!) :evil:


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 14 Jan 2018 22:35 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2060
Location: Brasov
Un filmulet in care se aude goarna sanatoasa a "tramvaiului". Mare pacat ca nu s-au facut investitii in reabilitarea caii de rulare in toti acesti ani de "pauza". Sper ca la vara sa am ocazia sa ma plimb cu el.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 22 Jan 2018 13:53 
Sambata , fiind in trecere prin Sibiu , am zis sa merg si pana in Rasinari sa vad tramvaiele. Dupa ce am facut poze vechilor tramvaie , am vazut ca cel nou adus avea pantograful ridicat si erau 3 persoane langa el. Unul dintre domnii de acolo , foarte amiabil , mi-a spus ca vor sa mearga cu el si daca vrem putem sa mergem si noi cu ei.
Pentru inceput poze cu Be4/4 parcate in triunghiul de intoarcere.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Mon 22 Jan 2018 14:02 
Lumea inca nu s-a obisnuit ca linia este din nou folosita astfel ca de doua ori nu se putea trece de masinile parcate. Vatmanul claxona din timp pentru ca localnicii si is mute masinile. De asemenea , linia inghetata si zapada depusa pe linie cauzau probleme la demarare.



You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 350 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group