In plus, pe langa aceste 40 de tramvaie pentru reteaua din centrul orasului, tot Transtech va livra cele 29 de tramvaie necesare pentru linia circulara, 550, care cel mai probabil va incepe sa functioneze in 2021. 27 de bucati necesare pentru operare, 2 rezerve. Va fi doar o minima adaptare a modelului existent, Artic. Vor avea 37 m, deci cu 10 m mai mult decat cele existente (insa tot doua articulatii), si vor fi bidirectionale, si vopsite portocaliu. Cost total 108 milioane de euro. Eu presupun ca tot din acestea vor fi cumparate pentru linia spre Laajasalo peste cativa ani, si ca va mai fi folosita optiunea de suplimentare. Acest model, Artic, este foarte apreciat si de specialisti, si de public, si este potrivit pentru conditiile dificile din Helsinki: retea cu pante abrupte si curbe stranse, plus clima. Fabrica Transtech a fost cumparata de Skoda cu cativa ani in urma.
https://www.hsl.fi/uutiset/2016/raide-j ... unuja-9195http://yle.fi/uutiset/3-9194057Si primaria din Tampere a semnat zilele trecute cu Transtech pentru reteaua de tramvai viitoare. 37 m, bidirectionale. Spre deosebire de Helsinki, ecartamentul va fi 1435 mm.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1475895506160 ... 763596c443