TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 18:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Mon 04 Jun 2012 12:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Primul tren renovat la standarde europene a ajuns, în această dimineaţă, la Chişinău. Călătorii se vor bucura, însă, de confortul din vagoane abia peste o lună. Asta deoarece trenul va fi testat în această perioadă, pentru a oferi maximă siguranţă călătorilor.

Atât directorul, cât şi angajaţii "Căilor Ferate ale Moldovei" au rămas impresionaţi de trenul modern.

"Sunt foarte bucuros că totuţi, aşa tren a ajuns în Moldova. Dar mai e puţin de lucru, cred că în o zi, două va fi prezentat cu tot ce poate trenul respectiv", a declarat Vitalie Strună, directorul general al "Căilor Ferate din Moldova".

Garnitura de tren este compusă din patru vagoane. Două vagoane sunt destinate pasagerilor are vor călători în clasa întâi şi a doua, iar alte două vagoane de clasa a treia. De asemenea, vagoanele sunt adaptate pentru persoanele cu dizabilităţi.

Fiecare vagon dispune de toalete moderne, aer condiţionat, spaţii amenajate pentru bagaje şi supraveghere video pe timpul călătoriei. Scaunele sunt echipate cu prize pentru telefoanele mobile şi pentru laptopuri. În timpul călătoriei, pasagerii vor putea utiliza internetul.

Trenul a fost renovat la Fabrica din Paşcani, România. Specialiştii români vor oferi consultaţii timp de o lună angajaţilor "Căilor Ferate din Moldova".

"În egală măsură, împreună cu specialiştii Căilor Ferate din Moldova, vom elabora programe de mentenanţă, exploatarea trenurilor în condiţii de maximă siguranţă", a declarat Cătălin Cornea, director general al fabricii din Paşcani.

Renovarea acestui tren a costat aproximativ două milioane două sute de mii de euro. Următoarele cinci trenuri vor ajunge la Chişinău pe parcursul următoarelor opt luni. Trenul va circula pe linia Bender - Ocniţa.

http://publika.md/imagini-exclusive-pri ... 77611.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Jun 2012 22:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
“Transportul feroviar joacă un rol strategic în dezvoltarea economică a Republicii Moldova, stat care datorită poziţionării geografice are şansa de a deveni un hub important în reţeaua de transport de pe Platforma Eurasiatică. Republica Moldova a adoptat în 2007 Strategia pentru Transport, iar calea ferată a trecut astfel la o nouă etapă şi anume, procesul de restructurare. Reforma întreprinsă are loc în contextul planului de integrare al Republicii Moldova în Uniunea Europeană şi a planului de îmbunătăţire al situaţiei Întreprinderea de Stat Calea Ferată din Moldova (CFM)” a declarat Anatol Şalaru, Ministrul Transporturilor din Republica Moldova cu ocazia participării la „Summit-ul Feroviar al Moldovei” organizat de către Î.S. „Calea Ferată din Moldova” şi Club Feroviar la Chişinau, în perioada 7 – 8 iunie, eveniment organizat sub înaltul patronaj al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor din Republica Moldova.
„Proiectul de reformă în domeniul căilor ferate numără printre obiectivele principale demararea proiectelor de electrificare a reţelei feroviare precum şi reforma la nivel instituţional, financiar şi managerial.
Printre alte proiecte importante pentru calea ferată din Republica Moldova se numără cele privind reînnoirea materialului rulant pentru transportul de călători către Uniunea Europeană precum şi material rulant pentru transportul de călători către zona 1520 mm”, a mai subliniat Ministrul Anatol Şalaru.

http://www.railwayinsider.eu/wp/archives/36041?lang=ro


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Tue 25 Mar 2014 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Calea Ferată din Moldova retrage din circulaţie toate trenurile modernizate în România

Întreprinderea de stat Calea Ferată din Moldova (CFM) a sistat temporar circulaţia tuturor trenurilor modernizate la uzina Remar din Paşcani, până la încheierea anchetei privind incendiul care a avut loc la 6 martie, la Străşeni, în una dintre garnituri şi certificarea trenurilor.

Potrivit concluziei preliminare emisă de Laboratorul Experimental Antiincendiar, incendiul a fost cauzat de o defecţiune la generatorul electric care a condus la supraîncălzire acestuia. Versiunile privind scurgerea combustibilului din sistemul de alimentare, precum şi privind posibilul scurtcircuit în reţeaua electrică au fost excluse.

Anchetatorii au ţinut cont inclusiv de secvenţele surprinse cu camerele video din locomotivă, care au ajuns şi în mass-media. Presa a concluzionat, judecând după imagini, că mecanicul nu a intervenit pentru a localiza sursa incendiului şi nu a folosit stingătoarele.

Mai mult decât atât, administraţia uzinei Remar a explicat că, graţie echipamentelor performante, nicio defecţiune nu poate avea loc fără ca mecanicul să fie înştiinţat exact asupra locului şi tipului de defect în timp real, prin semnale vizuale şi sonore, la postul său de comandă. Acest lucru înseamnă că orice incident major poate fi evitat prin simpla acţiune a mecanicului, care, odată avertizat, are la dispoziţie instrumente multiple care permit izolarea defecţiunii şi eventual remedierea ei.

CFM precizează că, potrivit datelor in calculatorul de bord, la ora 4. 17 a fost înregistrat semnalul referitor la incendiu în vagonul de călători şi în sala de maşini. „Ajutorul maşinistului s-a deplasat în sala de maşini pentru verificări, unde a ajuns la 4.19 (conform înregistrărilor de pe camerele video). Până la ora 4.25 (ora izbucnirii flăcărilor) el ar fi căutat focarul. Incendiul a fost localizat de către maşinist, care a procedat întâi de toate la poziţionarea trenului în loc unde să fie posibilă debarcarea în siguranţă a pasagerilor şi la stingerea incendiului, folosind stingătoarele din dotarea trenului. Concomitent, au fost anunţaţi pompierii“.

Cazul este investigat de o comisie specială. Trenul are garanţie, dar va fi reparat din banii uzinei din România doar dacă se va demonstra ca a fost vorba de o defecţiune din fabrică. Până acum CFM a renovat la Paşcani cinci trenuri. Trei dintre acestea au intrat curând pe linie moartă. Potrivit ministrului Transporturilor, Vasile Botnari, motoarele s-au defectat, au apărut vibraţii suspecte ale vagoanelor, iar vopseaua s-a şters după numai un an.

Proiectul a costat 12 milioane de euro, bani luaţi din credite la băncile din ţară şi de peste hotare.

http://adevarul.ro/moldova/actualitate/ ... index.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Wed 21 May 2014 11:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Directorul Căilor Ferate din Moldova: Cele cinci trenuri renovate în România sunt periculoase pentru pasageri

Calea Ferată din Moldova (CFM) nu poate exploata cele cinci trenuri renovate la Paşcani, România, până când antreprenorul nu va emite un certificat de calitate a lucrărilor executate, prin care să fie date garanţii că unităţile nu sunt periculoase pentru pasageri, susţine Sergiu Tomşa, director general interimar al întreprinderii.

„O expertiză tehnică efectuată de Centrul Baltic de Testare a arătat că toate aceste trenuri sunt periculoase pentru exploatare. Nu putem să le punem pe linie pentru că ar putea fi pusă în pericol viaţa pasagerilor“, a declarat managerul CFM. Acesta a precizat că în prezent se duc negocieri cu firma din România pentru a remedia situaţia.

Pierderi anuale de circa 15 milioane de lei

În acelaşi timp Boris Gherasim, viceministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor susţine că mai bine se cumpărau trenuri noi, decât se făceau aceste modernizări costisitoare. „În prezent aceste trenuri generează doar pierderi întreprinderii. Calculaţi şi singuri. E vorba de un credit de circa 12 milioane de euro cu o dobândă anuală de 7%“, a spus oficialul.

Un simplu calcul arată că doar dobânda anuală ce trebuie să o achite CFM se ridică la 840.000 de euro, sau peste 15,6 milioane de lei. CFM a sistat la 21 martie 2014 circulaţia tuturor trenurilor modernizate la uzina Remar din Paşcani, până la încheierea anchetei privind incendiul care a avut loc la 6 martie, la Străşeni, în una dintre garnituri şi certificarea trenurilor.

Anterior, directorul firmei Remar Paşcani a declarat în presă că trenurile s-ar fi defectat din cauza unei proaste gestionări din partea Căii Ferate a Moldovei. Trenurile renovate fac subiectul unui dosar penal deschis la Chişinău, iar administraţia CFM este acuzată de depăşirea atribuţiilor de servicii. Fostei conduceri a întreprinderii de stat i se încriminează că nu a verificat lucrările executate de compania românească şi a prejudiciat, astfel, bugetul instituţiei.

Au fost modernizate doar cinci din 15 trenuri

Fabrica Remar Paşcani, parte a grupului Grampet controlat de milionarul român Gruia Stoica, a livrat către CFM cinci trenuri modernizate dintr-un total de 15 unităţi contractate. Trenul Diesel este alcătuit din patru vagoane, unul business class şi restul de clasele II şi III. Costul minim de modernizare a unei garnituri a fost estimat la 500.000 de euro, iar pentru întreg proiectul a fost contractat un credit de 12 milioane de euro.

http://adevarul.ro/moldova/economie/dir ... index.html


Attachments:
tren.jpg
tren.jpg [ 66.44 KiB | Viewed 6006 times ]
CFM.pdf [81.03 KiB]
Downloaded 345 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 09:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Harta infrastructura C.F.

Sursa: http://www.bueker.net/


Attachments:
ukraine.gif
ukraine.gif [ 153.3 KiB | Viewed 5966 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Wed 08 Oct 2014 06:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
1. Mersul trenurilor 2014-2015

Sursa: http://www.fahrplancenter.com/

2. Mersul trenurilor 2013-2014

Sursa: radub.


Attachments:
CFM Mersul Trenurilor 2014-2015.pdf [190.01 KiB]
Downloaded 363 times
Mersul trenurilor CFM 2013-2014.pdf [27.25 MiB]
Downloaded 200 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Thu 20 Aug 2015 16:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
ÎS „Calea Ferată din Moldova” (CFM) pune în circulaţie trenul modernizat nr. 4, pe traseul Chişinău – Ungheni, cu caracter experimental. Prima cursă a noului mijloc de transport are loc astăzi, 19 august, începând cu orele 8:10, relatează Radio Moldova Actualităţi.

Preţurile pentru biletele de călătorie vor rămâne aceleaşi.

Până pe 2 septembrie urmează ca și celelalte două trenuri pentru călători să fie reluate cu program normal de circulaţie, pe cursa Chișinău – Ocnița.

Trenurile Diesel au fost scoase din circulație în luna martie 2014, ca urmare a unui incendiu la garnitura nr. 3.

http://www.trm.md/ro/social/trenul-mode ... ircula-ie/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Fri 25 Sep 2015 18:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Este posibila achizitionarea on-line a biletelor valabile pe trenurile CFM:

http://etiket.md/sales/Routies/routies/booking


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Thu 01 Oct 2015 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi a intrat in circulatie. Trenuri moldovenesti, modernizate la Pascani, vor circula zilnic pe o linie cu ecartament larg

Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, anunta Ministerul Transporturilor. Cursa va fi operata zilnic de trenuri ale operatorului feroviar din Republica Moldova, modernizate la Pascani, si va folosi o linie de cale ferata cu ecartament larg (1520 mm) specifica infrastructurii feroviare din Republica Moldova. Durata calatoriei este de circa trei ore.

Romania foloseste o cale ferata cu ecartament (distanta dintre fetele interioare ale celor doua sine de cale ferata) standard de 1.435 mm, in timp ce Republica Moldova are o infrastructura feroviara bazata pe un ecartament larg, specific rusesc, de 1520 mm. Din acest motiv, legatura feroviara intre cele doua state s-a facut mereu printr-un proces de transbordare in care boghiurile (cuplul de patru roti pe care este articulat sasiul locomotivelor si al vagoanelor de cale ferata si care le permite luarea curbelor) erau schimbate, proces ce ducea la cresterea timpilor de asteptare si de parcurgere a cursei.

Miercuri a intrat in circulatie prima cursa feroviara directa intre Chisinau si Iasi (gara Socola), fara transbordare la frontiera, adica fara trecerea trenului de la un ecartamnet la altul.

Zilnic, doua trenuri modernizate la Pascani vor asigura legatura feroviara intre Romania si Republica Moldova, cu plecare din Chisinau la ora 6:17, iar din Socola la ora 17:08, dupa cum anunta Ministerul Transporturilor. Garniturile de tren sunt dotate cu Wi-Fi si aer conditionat.

Vanzarea biletelor se face de catre angajati ai Caii Ferate din Moldova, pentru ambele directii, anunta Ministerul Transporturilor de la Bucuresti.

"La inceputul lui septembrie, in cadrul 'Reuniunii bilaterale a ministrilor transporturilor' de la Iasi, dar si a sedintei de guvern comune de la Neptun, am stabilit cu Iurie Chirinciuc, Ministrul Transporturilor din Republica Moldova un Acord pentru introducerea acestei curse care va face "legatura" feroviara intre romani. Decizia raspunde numeroaselor solicitari si demersuri din partea cetatenilor si a autoritatilor locale din cele doua tari" a declarat Iulian Matache, Ministrul Transporturilor cu prilejul primei curse a trenului de la Chisinau la Iasi.

Potrivit CFM (Calea Ferata din Moldova www.railway.md), preturile pentru noua ruta feroviara sunt

> Vagon de clasa I - 230 lei (45.2 Ron)
> Vagon de clasa II - 185 lei (36.35 Ron)
> Vagon de clasa III - 165 lei (32.42 Ron)

Desi nu au dat informatii exacte cu privire la durata calatoriei, oficialii moldoveni aminteau in urma cu putin timp ca se doreste ca durata cursei intre Iasi si Chisinau sa nu depaseasca trei ore.


http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-in ... t-larg.htm


Attachments:
trenul-chisinau-iasi.jpg
trenul-chisinau-iasi.jpg [ 54.02 KiB | Viewed 5408 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Fri 02 Oct 2015 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Mai platesti 2 lei ca sa ajungi in... Iasi :mrgreen:

Autoritatile locale au pus autobuze la dispozitia calatorilor care folosesc noul tren ce leaga cele doua state vecine Republica Moldova si Romania. Itinerariul cursei speciale pentru calatorii care sosesc cu trenul de la Chisinau este urmatorul: 10:30 Gara Socola - Casa Sindicatelor - T. Vladimirescu - Hotel Europa - Moldova Mall - Sala Polivalenta (Palas); 16:10 T. Vladimirescu - Hotel Europa - Moldova Mall - Sala Polivalenta (Palas) - Podu Ros (1001 Articole) - Casa Sindicatelor - Gara Socola.

"Tariful unei calatorii este de 2 lei, iar plata se poate face in mjlocul de transport destinat acestei curse speciale. Informatii suplimentare pot fi obtinute la numarul de telverde 0.800.110.427 - apel gratuit din orice retea de telefonie mobila si fixa si pe adresa de e-mail: sesizari•ratp-iasi.ro", au precizat oficialii Regiei Autonome de Transport Public Iasi.


http://www.bzi.ro/cursa-speciala-ratp-p ... asi-519905


Attachments:
Chisinau-Iasi.jpg
Chisinau-Iasi.jpg [ 153.62 KiB | Viewed 5392 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Tue 22 Mar 2016 18:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Trenul „Unirea” te duce să sărbătoreşti Unirea la Iaşi

Pe data de 27 martie a.c. se împlinesc 98 de ani din ziua în care Sfatul Ţării a votat în favoarea Unirii Basarabiei cu România. Cu această ocazie, Calea Ferată din Moldova oferă posibilitatea de a sărbători Unirea la Iaşi unui grup de elevi din cadrul liceului cu predare în limba română din Tiraspol „Lucian Blaga”. Aceştia vor călători gratuit cu trenul „Unirea” tur-retur pe cursa Chişinău-Iaşi(Socola).

Nu doar liceenii din Tiraspol se vor bucura de sărbătoarea Unirii la Iaşi. Calea Ferată din Moldova lansează un nou concurs. În contextul împlinirii a 98 de ani de la Ziua Unirii, administraţia CFM va oferi un număr total de 98 de bilete gratuite pentru o călătorie tur-retur cu trenul pe cursa Chişinău-Iaşi.

Pentru a se înscrie în concurs, participanţii trebuie să dea like paginii oficiale de facebook a Căii Ferate din Moldova, să distribuie poza de concurs şi să scrie, în comentarii, un catren din „Hora Unirii”, operă literară scrisă de Vasile Alecsandri.

Participanţii ce vor îndeplini condiţiile sus-amintite, vor fi înregistraţi şi vor fi selectaţi aleatoriu prin intermediul programului RANDOM.ORG. Câştigătorii vor beneficia de o călătorie inedită în unul dintre cele mai frumoase oraşe din România, cu trenul „Unirea”. Lista câştigătorilor va fi publicată joi, 24 martie, pe site-ul şi pagina oficială de facebook a CFM.


www.cfm.md

https://www.facebook.com/Calea-Ferat%C4 ... 7/?fref=ts


Attachments:
98 ani.png
98 ani.png [ 1.12 MiB | Viewed 4979 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Tue 08 Nov 2016 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Moldova şi Ucraina au început lucrările de reabilitare a liniei de cale ferată Basarabeasca-Berezino prin ocolirea Transnistriei.

Lucrările sînt realizate de „Calea Ferată din Moldova” (CFM) şi „Calea Ferată a Ucrainei”, care, pînă la sfîrşitul anului 2016, intenţionează să repare un tronson de 6 kilometri.

Linia de cale ferată Basarabeasca-Berezino a funcţionat pînă în anul 1999, însă ulterior aceasta a fost demontată din cauza lipsei fluxului de mărfuri. Segmentul de cale ferată era drumul direct din Moldova către porturile din Odessa. Acest segment prezintă importanţă, deoarece oferă posibilitatea de a ocoli Transnistria.

Lucrările de reabilitare urmau a fi începute în vara anului 2016. În total urmează a fi restabiliţi circa 20 km de cale ferată pe teritoriul Ucrainei şi 1,5 km pe teritoriul Moldovei. Directorul CFM, Iurie Topală, a spus anterior că segmentul de cale ferată pe teritoriul ţării poate fi reabilitat în decurs de 2-4 saptămÎni

Potrivit calculelor preliminare, lucrările de reabilitare vor costa circa $15 mil. Costurile vor fi recuperate în decurs de 20 de ani, dacă pe calea ferată vor circula şase perechi de trenuri pe zi.


http://breakingnews.md/lucrarile-de-res ... u-inceput/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Trenuri MOLDOVA
PostPosted: Thu 29 Mar 2018 19:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
La finele lui Mărțișor, Î.S. „Calea Ferată din Moldova” vine cu vești fabuloase!

Începând de mâine, pasagerii vor putea călători în Ucraina în condiții de confort sporit!

Urmare a negocierilor continue purtate de administrațiile feroviare din Republica Moldova și Ucraina, cu participarea misiunii EUBAM, oficialii au dispus schimbarea garniturii vechi care circula pe cursa Chișinău – Odesa cu un tren de tip modernizat D1M, ceea ce permite reducerea timpului de circulație cu 26 minute pentru tur și, respectiv, 39 minute pentru retur.

De asemenea, cu ocazia lansării trenului modernizat, în prima zi de circulație, călătorii se vor putea bucura de reduceri consistente la costul biletelor pentru cursa amintită. Așadar, vineri, tichetele de călătorie pentru cursa Chișinău – Odesa vor costa cu 33 % mai puțin decât în zilele obișnuite. Astfel, doar pe 30 martie, călătorii vor putea ajunge la Odesa achitând doar 102 lei pentru un bilet de clasa a III-a, 110 lei pentru clasa a II-a și, respectiv, 118 lei pentru clasa I de confort.

Amintim că începând de anul trecut, datorită colaborării administrației Î.S. „Calea Ferată din Moldova” cu reprezentanții Serviciului Vamal, dar și sprijinului EUBAM, controlul vamal pentru pasagerii cursei respective este efectuat în incinta Gării din Chișinău, înainte de îmbarcarea pasagerilor în tren, iar procedura nu se mai repetă și la frontieră. Această decizie a permis reducerea timpului de călătorie cu circa 40 de minute spre Odesa și cu aproximativ 50 minute la întoarcere.

Trenul va circula în zilele de vineri, sâmbătă si duminică conform orarului:

Tur: 6.57 Chișinău
10.46 Odesa

Retur: 18.45 Odesa
22.27 Chișinău

Prețurile biletelor:

Clasa 3- 151 lei
Clasa 2- 159 lei
Clasa 1- 167 lei


Attachments:
29572310_1689838437772420_4682112472960528237_n.jpg
29572310_1689838437772420_4682112472960528237_n.jpg [ 38.46 KiB | Viewed 3650 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group