TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 23 Oct 2019 06:29

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Fri 15 Dec 2017 21:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48648
Doua galbene la Oradea: ex-BVG 6108 si 6172.





Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 22 Dec 2017 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
OTL a achizitionat 10 garnituri Tatra KT4Dm din Berlin si cel mai probabil vor mai fi cumparate inca 20. 5 dintre acestea au sosit saptamana trecuta , iar celelate 5 au ajuns azi , toate au fost descarcate la Sinteza , iar Tatra T4D ZR 44 a fost principalul tramvai folosit pentru tractarea celor noi la depou . Intre timp cateva dintre vechile KT4D-uri ramase au fost casate (203 , numar deja alocat un tramvai adus acum, 206 , 215 , 227) din cele vechi mai exista pentru moment doar 204 , 207 , 217 , 218 , 224 si 226.
Astazi noul 203 a fost prezentat publicului.
Bihoreanul wrote:
Tramvaiele second-hand Tatra din Berlin, prezentate publicului. Viceprimarul Mircea Mălan: "Vrem să mai cumpărăm 20"

Reprezentanţii Primăriei şi ai OTL au prezentat, vineri, tramvaiele second-hand cumpărate din Berlin, vrând să arate că, deşi acestea sunt second-hand, au fost modernizate, arată şi funcţionează bine, fiind şi călduroase.

Încă 20 din Germania

OTL a achiziţionat recent, din Germania, 10 garnituri de tramvai Tatra KT4D fabricate în anii 1988 şi 1990 şi modernizate în 1996 şi 1998. Trei au fost deja duse în depoul OTL, cinci au ajuns la Oradea şi urmează să fie descărcate, iar ultimele două ajunseseră, vineri, în Ungaria şi erau în drum spre Oradea. Noile mijloace de transport în comun vor fi puse în circulaţie din ianuarie 2018.

Într-o conferinţă de presă ce a început în depoul OTL şi a continuat în timpul unei plimbări până la capătul de linie din Nufărul cu un tramvai Tatra KT4D, viceprimarul Mircea Mălan a anunţat că municipalitatea plănuieşte să mai cumpere 20 de tramvaie second-hand pentru a reîmprospăta parcul OTL.

"Astfel de tramvaie încă mai circulă prin Berlin. Vrem să mai achiziţionăm încă 20 de astfel de tramvaie, tot din Berlin. De asemenea, încercăm pe fonduri transfrontaliere, pe axa de mobilitate, să achiziţionăm încă cel puţin 10 tramvaie noi, astfel încât OTL să dispună de o flotă de tramvaie de calitate", a spus Mălan.

Viceprimarul a explicat că municipalitatea şi societatea de transport în comun a oraşului au ales varianta achiziţionării unor tramvaie second-hand modernizate după ce iniţial se dorea modernizarea tramvaielor Tatra mai vechi din flota OTL, varianta aceasta dovedindu-se însă prea scumpă.

35.000 euro pe bucată

În cadrul întâlnirii cu presa, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a spus că, în ciuda unor informaţii vehiculate în spaţiul public, tramvaiele aduse din Berlin nu sunt nişte "hârburi", ci sunt tramvaie moderne. "Vreau să vă convingeţi şi dumneavoastră şi după aceea publicul călător de calitatea acestor tramvaie", a spus şeful societăţii.

O garnitură are 33 de locuri pe scaune şi 66 de locuri în picioare. Tramvaiele Tatra au costat câte 25.000 euro, plus câte 10.000 euro pentru transport, de tip agabaritic, din Germania până în Oradea, cu maşini de însoţire.

De asemenea, tramvaiele din Germania sunt economicoase. "Ele recuperează atât energia de frânare, într-un procent de până la 27%, dar şi consumul de energie electrică la aceste tramvaie este cu aproximativ 15% mai mic decât la tramvaiele pe care le avem", a spus Viorel Pop.

Tramvaie călduroase

Sistemele de încălzire sunt şi ele modernizate, ele fiind dispuse în lateralul fiecărui rând de scaune. Tramvaiele au butoane de deschidere a uşilor din exterior şi nu doar din cabina vatmanului, astfel că uşile se deschid doar dacă există pasageri care doresc să urce sau să coboare, nu automat, lucru care ajută la păstrarea căldurii din mijlocul de transport în comun. La ultimele uşi, există şi un buton pentru "mama şi copilul" pentru urcarea în tramvai cu cărucior.

În aceeaşi conferinţă, răspunzând întrebărilor ziariştilor, Mircea Mălan şi Viorel Pop au vorbit şi despre modificarea graficelor de circulaţie, care a intrat deja în vigoare. Astfel, în timpul săptămânii, intervalele de aşteptare au crescut, în medie, cu 2 minute (de la 6 la 8 minute), iar în weekenduri, în medie, cu câte 7 minute (de la 8 minute la 15 minute). Viceprimarul Mircea Mălan a explicat că, în special în weekend, frecvenţele apropiate nu se justificau faţă de numărul de pasageri.

http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 38736.html


Attachments:
tramvai-tatra-second-hand-otl_04.jpg
tramvai-tatra-second-hand-otl_04.jpg [ 55.11 KiB | Viewed 1489 times ]
tramvai-tatra-second-hand-otl_12.jpg
tramvai-tatra-second-hand-otl_12.jpg [ 54.76 KiB | Viewed 1489 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Sat 03 Feb 2018 19:50 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
O data cu aducerea KT4Dm-urilor din Berlin , o parte din vechile KT4D au fost casate: 215 , 203 , 227 , 206 , 207 si mai exista 204 , 217 , 218 , 224 si 226 (numerele 218 si 224 au fost date deja unor KT4Dm-uri).
204 in depou in data de 25.01 si la strada o zi mai tarziu (m-am mirat ca era pe traseu credeam ca este cursa lui de adio pentru ca a stat mai multe zile in acelasi loc ca si in prima poza).
In 30.01 am calatorit cu 226 , sper sa fie pastrat ca si tramvai istoric avand in vedere ca este cel mai vechi KT4D existent , cu exceptia prototipurilor.


Attachments:
OTL 204-1.JPG
OTL 204-1.JPG [ 998.76 KiB | Viewed 1463 times ]
OTL 226.JPG
OTL 226.JPG [ 995.6 KiB | Viewed 1463 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Sat 03 Feb 2018 20:10 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Cateva T4D-uri fotografiate in acest concediu: 12-112 la parcul 1 Decembrie , 35-135 la Piata Rogerius si 31-131 , 41-141 , 45-145 la Biserica Emanuel.


Attachments:
OTL 12-112.JPG
OTL 12-112.JPG [ 952.93 KiB | Viewed 1460 times ]
OTL 35-135.JPG
OTL 35-135.JPG [ 993.49 KiB | Viewed 1460 times ]
OTL 31-131.JPG
OTL 31-131.JPG [ 1015.49 KiB | Viewed 1460 times ]
OTL 41-141.JPG
OTL 41-141.JPG [ 979.71 KiB | Viewed 1460 times ]
OTL 45-145.JPG
OTL 45-145.JPG [ 988.82 KiB | Viewed 1460 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Sat 03 Feb 2018 21:54 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Am avut ocazia sa calatoresc cu 224 dupa ce am asteptat un KT4Dm mai bine de o ora. Aspecte pozititve: spatiul usilor si geamurile imi par mult mai largi decat la vechile KT4D;
In spate nu se aude aproape de loc sunetul motoarelor , doar in fata langa cabina se aude un bazait la accelerare;
Usile sunt deschise de catre pasageri desi unii dintre ei nu s-au obisnuit ca la tramvaie "vechi" sa apese pe buton (la statia Piata Cetatii au alergat mai multi calatori dupa tramvai si au asteptat ca vatmanul sa le deschida usa chiar daca acesta le facuse semn sa apese pe buton , in final acestia ramand pe jos :lol: ;
Sunetul de avertizare pentru inchiderea usilor , cel putin la 224 , a fost dat mai incet , dar din pacate a pornit doar de vreo 3 ori intre statiile Olosig si Muntele Gaina.
Aspecte negative : in interior , intre geamul lateral si cel din spate ar avea nevoie de un pic de cosmetizare pentru ca intre cheddere avea o pata de rugina;
Unele geamuri sunt zgariate.
Si o scurta filmare din interiorul acestui tramvai intre statiile Bulevardul Dacia si Podul Decebal:


Attachments:
OTL 224.JPG
OTL 224.JPG [ 1.24 MiB | Viewed 1458 times ]
DSCN2636.JPG
DSCN2636.JPG [ 982.92 KiB | Viewed 1458 times ]
IMG_0004.JPG
IMG_0004.JPG [ 1.79 MiB | Viewed 1458 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Sun 04 Feb 2018 18:59 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Afişajele de pe KT4Dt sunt cele cu care au venit din Berlin? Sau OTL a preferat să transfere afişajele produse de firma OpenDev care erau montate pe (unele din) KT4D-urile vechi?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Oradea: tramvaie
PostPosted: Sun 04 Feb 2018 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Afisajele nu sunt cele originale , pentru fata si spate doar a fost folosit vechiul locas , iar pe lateral a fost montat dupa usa 3. Cel mai probabil sunt luate de pe vehicule casate , deoarce toate tramvaiele Tatra active si toate autobuzele care nu au avut afisaje digitale au fost dotate cu acel tip de consola in perioada 2014-2015.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2018 23:56 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Dupa cum se stie deja se (vor) executa lucrari pentru construirea unor noi linii de tramvai. Primul pas a fost unirea liniilor de tramvai de pe Bulevardul Decebal cu cele de pe Calea Aradului , pana acum tramvaiele care veneau de pe Calea Aradului puteau merge doar spre Strada Primariei/Centru la fel ca si cele care veneau de pe Bulevardul Decebal. Cateva imagini din data de 22.11 cu lucrarile de la intersectia strazilor Primariei-Bulevardul Decebal-Calea Aradului.
1) Vedere dinspre Bulevardul Decebal spre strada Primariei.
2) Vedere din acelasi loc spre Calea Aradului.
3) Unimogul lucra la intinderea consolelor pe sensul Decebal-Primariei.
4) Din statia de la biserica Emanuel spre Primariei ; linia de pe sensul spre centru nu este chiar dreapta , este un pic curbata.
5) Noul macaz , la stanga spre centru , la dreapta spre Iosia.
6) Detaliu macaz , sina era inca acoperita cu bitum/asfalt.
7) De la liceul Emanuel , statia liniei 2. La stanga macazele noi care vor face legatura cu Bulevardul Decebal , inainte spre centru.
8 ) Pe sensul spre oras , in aceasta statie , linia a fost scoasa pe o portiune mai lunga.
9&10) Excavator Unimog folosit pentru lucrari.


Attachments:
FHD0004.JPG
FHD0004.JPG [ 1.12 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0005.JPG
FHD0005.JPG [ 1.08 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0007.JPG
FHD0007.JPG [ 1.74 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0008.JPG
FHD0008.JPG [ 1.44 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0010.JPG
FHD0010.JPG [ 1.58 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0011.JPG
FHD0011.JPG [ 1.27 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0012.JPG
FHD0012.JPG [ 1.72 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0015.JPG
FHD0015.JPG [ 1.84 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0016.JPG
FHD0016.JPG [ 1.47 MiB | Viewed 718 times ]
FHD0017.JPG
FHD0017.JPG [ 1.69 MiB | Viewed 718 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2018 23:59 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Continuare.
11) In acea zi mai era de amplasat doar o mica portiune a noii linii (vineri deja erau amplasate sinele in spatiul gol din imagine.
12) Alta poza cu Unimogul care intindea consolele pe firul spre Centru , iar pe firul spre Olosig un muncitor verifica inaltimea catenarei cu un par special , nu stiu cum se numeste.
13) Daca pe durata lucrarilor din Piata Unirii , autobuzele care mergeau in Iosia opreau in parcarea din dreptul statiei de tramvai de la capatul de linie , acum autobuzele opreau in interiorul buclei de intoarcere blocand o banda de circulatie (sau poate doar soferul respectiv a decis sa opreasca acolo?).


Attachments:
FHD0019.JPG
FHD0019.JPG [ 1.78 MiB | Viewed 717 times ]
FHD0024.JPG
FHD0024.JPG [ 1.45 MiB | Viewed 717 times ]
OTL 147.jpg
OTL 147.jpg [ 1.5 MiB | Viewed 717 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Nov 2018 00:01 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
Tramvaiele au reinceput sa circule de luni 26 noiembrie pe relatia Parc 1 Decembrie-Decebal-Olosig si invers , dupa ce s-au facut probe. Ca de obicei , cobaiul a fost 44. Din pacate nu am mai ajuns sa fac poze. Inca nu s-a reluat circulatia cu tramvaie pe linia 2.
Imagini si un clip cu probele efectuate de tramvaiul bidirectional in urmatoarele linkuri: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima ... 45551.html , http://www.bihon.ro/liber-prin-jumatate ... el/2153134 .


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Nov 2018 00:07 
Offline
User avatar

Joined: Sat 25 Mar 2017 14:31
Posts: 42
Location: Oradea , Leeds (UK)
In cursul acestei luni au fost scoase liniile de stocare din Nufarul si Iosia , nefolosite de multi ani. Niste imagini din 22.11 dupa scoaterea acestora.
In Nufarul chiar daca sina a fost scoasa , aceasta a fost abandonata pe amplasamentul fostului terasament. Ciudat ca in Nufarul macazul era neatins acum o saptamana , desi era sapat inaintea lui. (imaginile 1-4)
In Iosia singurul lucru care mai aminteste ca acolo a mai fost o linie este catenara. Macazul a fost scos , sinele au fost luate si am impresia ca au turnat un strat de pamant peste terasament. (imaginile 5-8)


Attachments:
IMG_20181122_154111.jpg
IMG_20181122_154111.jpg [ 1.33 MiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181122_154116.jpg
IMG_20181122_154116.jpg [ 1.56 MiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181122_154122.jpg
IMG_20181122_154122.jpg [ 1000.24 KiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181122_154150.jpg
IMG_20181122_154150.jpg [ 1.84 MiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181123_111159.jpg
IMG_20181123_111159.jpg [ 1.84 MiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181123_111136.jpg
IMG_20181123_111136.jpg [ 1.47 MiB | Viewed 717 times ]
IMG_20181123_111118.jpg
IMG_20181123_111118.jpg [ 1.78 MiB | Viewed 717 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 191 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group