tudor wrote:
ata 3 T4D cuplate, toate 3 avand pantograful pe retea:
http://www.strassenbahnen-online.de/tat ... 515_1.html
Acel "Dreifachtraktion" compus din 3 vagoane motor tip T4D-MI (adica numar 224 5xx-x) cum numesc nemtii aceasta configuratie a fost formata la Dresden din 224 515+224 529+224 569, insa doar o singura doata pentru cateva zile cu ocazia unei festivitati a companiei de transport din acel oras (DVB), pentru a prezenta ceva neobisnuit. A circulat cateva zile in regim de calatori dupa care a fost decuplat vagonul din fata. Inainte de a se compune acesta tripla tractiune acest 224 515 era deja oprit definitiv iar 224 529+224 569 circula inca in regim normal.
Mai este o poza in care ele apar fotografiate din spate
Ma simt norocos! De ce? Ca tramvaiele din acest "tren" le vad zi de zi, caci sunt toate la Oradea....ma invidiati cumva? :lol
T4D-urile modernizate (T4D-MI, T4D-MS si T4D-MT) din Dresden se pot cupla implicit avand integrate contactele pentru comanda vagonului din spate in cuplul automat electric, insa la T4D-urile originale din Dresden cat si cele din Magdeburg compatibilitatea pentru multi-tractiune era asigurata de doua mufe (pe bara de remorcare A si B al vagonului respectiv) si un cablu de conexiune Cablul facea legatura intre mufa de pe bara de remorcare B al primului vagon si mufa de pe bara A al vagonului 2. Acest sistem de tranmitere a comenzilor insa a fost realizat de MVB (compania de transport din Magdeburg) nefiind compatibile din fabrica pentru tractiune in tandem. Aceasta mufa este versiunea in miniatura a mufelor de pe T4R care sunt inglobati in caroserie sub luneta din fata si spate
In imaginea de mai jos puteti observa aceasta mufa mica situata la mijloc deasupra cutiei de cupla electrica automata. Dealtfel dupa decuplarea vagoanelor motor in 1999 au inceput sa dispara si aceste mufe dandu-mi seama ca nu o sa mai vad la Oradea in curand o astfel de configuratie.
Pentru cei interesati de detalii despre poza:
Vagon 1154+1078 in 1996 la capatul liniilor 4N 4R si 2 adica in statia de debarcare de la bucla de intoarcere "Nufarul".
De altfel pe poza nu se vede dar vagonul din spate avea luneta sparta care a fost inlocuita cu o tabla de otel (neavand piesa de schimb).