1689 wrote:
Citeva informatii/comentarii referitoare la IK-105.
[...]
Bordul era destul de primitiv (mult mai rudimentar decit la IK4) construit din placaj/melaminat acoperit cu vinilin si prins in suruburi evidente. Design-ul insa era complet diferit, mult mai "aerisit' si bazat pe linii drepte, extins pe verticala si orizontala. Tind sa cred ca, fiind dintre primele exemplare, era inca la stadiu de prototip. Instrumentele de bord erau identice cu cele de la IK-4 (2 ceasuri mari, vitezometru + ceas combinat pentru nivel combustibil/tensiune/etc. si 2 ceasuri mici pentru presiune in instalatia de frinare + ??). Butoanele pentru pornire/oprire/actionarea usilor erau identice cu cele de IK-4, insa asezate in plan orizontal.
Revenind la detaliile despre bord.
Am gasit citeva imagini care - din ceea ce imi amintesc - sint relevante pentru cum arata bordul de IK 105.
1. via phototrans.eu - vedere frontala (IK 105 nu avea tahometru, ci vitezometru si lipsea turometrul).
De remarcat butoanele de actionare a usilor si avertizarile luminoase - care, la vremea respectiva, erau cu doua clase peste cele folosite pe vehiculele autohtone. Ceasul atasat exterior bordului in partea stinga era prezent si la 1604. Nu am aflat niciodata la ce folosea.
In imagine (probabil un IK 160P din Polonia) volanul nu este tipic unui Ikarus Zemun.