TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 08:51

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Mar 2006 15:12 
#35.


Attachments:
35.JPG
35.JPG [ 78.08 KiB | Viewed 17079 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Mar 2006 15:14 
Urmeaza #36, fotografiat de cosmin4tm.


Attachments:
36.JPG
36.JPG [ 93.96 KiB | Viewed 17074 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Mar 2006 15:14 
#37.


Attachments:
37.JPG
37.JPG [ 71.61 KiB | Viewed 17075 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Mar 2006 15:16 
Si, in final, #38. Sper sa va fi placut aceasta mica incursiune in lumea tramvaielor resitene si sa apreciati starea lor excelenta, de laudat.


Attachments:
38.JPG
38.JPG [ 76.37 KiB | Viewed 17075 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Mar 2006 09:49 
Iata acum cum arata biletele de tramvai din Resita (nu stiu daca biletele de autobuz sunt identice):
Ma intreb ce anume reprezinta intervalele alea orare de pe bilet, poate ne ajuta KerOsen.


Attachments:
BILETE-0004.jpg
BILETE-0004.jpg [ 28 KiB | Viewed 17685 times ]
BILETE-0002.jpg
BILETE-0002.jpg [ 29 KiB | Viewed 17685 times ]
BILETE-0001.jpg
BILETE-0001.jpg [ 27.29 KiB | Viewed 17687 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jun 2006 16:33 
Offline

Joined: Sun 22 Jan 2006 20:33
Posts: 3
Location: Dortmund - Germania
nokia2010 wrote:
Am dat aici peste un GT8 din Resita. Mai exista?


Hi Nokia2010
This is a page of a friend of mine http://www.tram-dortmund.de/VER_E/index-e.htm
There is only ONE of the GT8 existing in Dortmund anymore. Once it were 91.
This kind of DUEWAG only existst in Dortmund. One is still existing in Hiroshima (Japan) which was sold there in the early 80ies.

Hope i could help a little bit - Dortmund saluta Resita

This is the last one in Dortmund still standing in the depot:


Attachments:
GT8_13-04_weissrot_2003-0301_F244.jpg
GT8_13-04_weissrot_2003-0301_F244.jpg [ 66.55 KiB | Viewed 17679 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 19:12 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 44
Location: Resita-Timisoara
Ma intrebam, de mult, unde a disparut GT8-ul #26... Uite ca l-au scos baietii de la naftalina, si probabil directia lui este "fier vechi" :(:


Attachments:
HPIM0694.jpg
HPIM0694.jpg [ 139.47 KiB | Viewed 17200 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 08 Sep 2008 13:05 
Offline

Joined: Mon 08 Sep 2008 08:05
Posts: 7
Se vorbeste mult despre situatia transportului resitean. Sa incepem istoric. Primul tramvai a pornit in Resita, pe 23 august 1988. Strategia de utilizare a acestui mijloc de transport a fost adoptata avandu-se in vedere faptul ca transportul cu autobuze implica pentru acea perioada imposibilitatea aprovizionarii cu anvelope, carburantii erau restrictionati, etc. Poate sunt persoane care-si amintesc. Era greu si in aceste conditii s-a trecut la solutia tramvai. Sa nu uitam ca atunci orasul era unul dintre cele mai cunoscute intre tarile socialiste, datorita circuitului de ,,viteza in circuit " Eram un Monaco mai mic. Au fost eforturi deosebite si realizate cu dificultate, legate de doctrina, etc. Multi am suferit pentru ca am fost frustrati de acest circuit. Sa nu uitam ca la acel moment Resita avea o fabrica speciala de armament si ca solutia tramvaiului a acoperit prin ecartamentul liniilor si posibilitatea, in caz de Doamne fereste!, de a ,,baga ,, in oras garnituri de tren. A fost o gandire. Legat de solutiile caii de rulare, cred ca pentru acel moment era o tehnologie buna, dar evident care in ani a devenit uzata fizic.
Venind la momentul actual solutia, este punctul meu de vedere, ramane tramvai.
De ce?! Pentru ca exista precedentul de exploatare. Calea de rulare este o problema pentru ca ea este sistem ,,linie montata pe dale " Ele este clar s-au ,,lasat" sunt, cred, greu de realiniat, apoi linia are uzuri mari, firul de contact este subtiat. De aci problemele!! Zgomotul si vibratiile sunt create tocmai de faptul ca dalele nu sunt bine asezate, sau daca vreti sunt dezlipite de terasament. Exista traverseuri subterane a canalizarilor, sistemelor de comunicatii, etc, care si ele au de suferit datorita curentilor de inductie. Asa s-a gandit atunci, era o solutie nationala.
Tramvai POLUANT!! E stranie afirmatia!! Am fost in Europa si am constatat ca in orase mici, mici, solutia este tramvaiul. Daca nu acceptam gandirea si solutiile lor inseamna ca ne intoarcem ,,in the past".
De ce sustin, si argumentez tramvaiul si nu troleul!! Pentru ca facand un calcul economic avem surpriza sa constatam ca sunt mai multe lucrari si evident bani de investit in troleuri. De ce?!:
1. Alt material rulant, absolut diferit. Ce insemna? Inseamna achizitii noi de mijloace de transport.Inseamna ca iti trebuieste fir de contact dublu pe aceasi lungime de traseu, adica: 18 km X 2, pe cand inlocuirea firului de contact la tramvai este: 18 km X 1 ;
2. Toata infrastructura de sustinere a firului de contact trebuie modificata ;
3. Anvelope: uzura mai rapida in comparative cu bandajul de tramvai. Un bandaj de tramvai nu costa foarte mult si are o durata de viata de circa 3 ani, in conditiile unei cai de rulare normale. Deci pana uzezi un bandaj faci deja cateva schimburi de pneuri.
4. Statiile de redresare nu sunt aceleasi ca la tramvai, adica modificari, daca se pot face sau chiar statii noi.
5. Structura orasului: nu uitati ca un troleu, in afara modului de actionare al tractiunii, are aceleasi atribute cu un autobuz. Resita are cateva ,,puncte firbinti ,, in perioada de iarna. Vorbesc de: pasaj Govandari, pasaj Nera, pasaj TMK, pasaj Pompieri, zona Mociur. Daca ne facem ca nu le vedem inseamna ca nu suntem din Resita sau purtam ochelari de cal.
6. Se pune problema instruirii personalului: s-a mers pe strategia scolarizarii de vatmani, avem, ii stim, sunt buni. Investim din nou in scolarizarea pentru troleuri?! Apoi mecanicii ; sunt deja formati in mecanica tramvaielor. La fel si electricienii. Alta scoala, alti bani, alte probleme.
7. Nu stim ce rezerva viitorul, ce strategii natinale sunt gandite pentru Resita. Daca liniile de tramvai vor mai folosi in viitor?
8. Se va incepe programul ISPA. E normal ca atunci sa se adopte solutii tehnice noi si in ceeea ce priveste ,, ce e dasupra " Adica o cale de rulare noua si adaptata.
Sunt si altele multe dar - ma prea intind. Oricum am vazut undeva ca cineva, vehicula idea unui sondaj local legat de ce vrea cetateanul: tramvai sau troleibuz?! Cred ca pentru cetatean este bine sa-i oferi mijlocul de transport care sa-i asigure comfort dar si un cost cat mai mic! Pentru asta suntem noi!!
Deci, noi chiar putem sa ne ocupam de imbunatatirea si intretinerea parcului de tramvaie pe care il detinem. Acum am comandat bandaje, inlocuim, dar calea de rulare le va distruge, si nu ne apartine. Cetatenii ne vad pe noi ,,carpind " O facem pentru ca vrem ca tramvaiele sa circule. Daca nici noi nu am face-o ar fi mai trist. Dar trebuie sa ne limitam la nivelul reparatii si atat.
Legat de culori si publicitate pe tramvai, este o activitate ce aduce venituri frumoase. Pacat ca cererea depaseste oferta noastra: pentru moment. Culorile sunt alese in general de societati, pentru a fi cat mai personalizat. Chiar am adoptat sistemul schimbari culorii de fond, la cererea clientului, si avem o deschidere la tot ce-si doreste acesta.
Cam atat pentru azi. Continuam. Astept comentarii pertinente si voi raspunde. E transportul tuturor resitenilor, si noi facem parte din el. Il folosim si dorim sa-l imbunatatim. N-avem nici o reticienta la idei bune si solutii la indemana.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Sep 2008 13:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
O sa ne implicam si noi in aceasta problema.
Pina la a elabora un studiu necesar a fi transmis Primariei si Consiliului local Resita afirm ca solutia este TRAMVAIUL: schimbarea infrastructurii acestuia va duce la performante.
Personal as vedea un proiect general cu un program de etapizare foarte bine pus la punct, de refacere a caii de rulare si infrastructurii electrice a tramvaiului, concomitent cu introducerea troleibuzului pe cele mai aglomerate rute deservite acum de catre autobuze.

Nu am cunostinta de vreun sondaj in care tramvaiul este pus in balanta cu troleibuzul. Nu cred ca este aici nevoie de acea balanta ci de luarea unei decizii corecte, documentate.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Sep 2008 13:54 
Offline

Joined: Mon 08 Sep 2008 08:05
Posts: 7
Multumesc !!! Eu sunt in situatia de a putea elabora o paralela economica ca sunt chiar in "foc"!
Voi informa conducerea S.C Prescom S.A si apoi ...."pe cai "!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Sep 2008 14:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
N-ar fi rau sa punem cap la cap niste lucruri si sa venim cu o strategie unitara. Va trebui sa ne intilnim curind. Sper sa ajungem la Resita in octombrie/noiembrie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Sep 2008 14:03 
Offline

Joined: Mon 08 Sep 2008 08:05
Posts: 7
Silviu Sintea wrote:
N-ar fi rau sa punem cap la cap niste lucruri si sa venim cu o strategie unitara. Va trebui sa ne intilnim curind. Sper sa ajungem la Resita in octombrie/noiembrie.

Anuntati-va din timp si veti "profita" de ospitalitatea traditionala a resiteanului . E un nou inceput . Sper sa nu-l ratam si pe acesta .


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 22:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
DESPRE TRANSPORTUL LOCAL IN RESITA puteti lua legatura si cu mine deoarece lucrez la aceasta firma de transport public local de calatori.
pentru mai multe informatii ID MESS: Eminescu23 si va voi raspunde cu cea mai mare placere


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Sep 2008 22:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
A aparut dintr-o hala deoarece este casat si scos din circulatie in urma unui accident grav, in care vatmanul a fost accidentat; din cauza caldurii toride de afara a lesinat si s-a produs inevitabilul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Sep 2008 06:28 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 44
Location: Resita-Timisoara
Domnule Ardeleanu, ma bucur ca informatia pe care v-am dat-o in legatura cu existenta acestui forum pare sa aiba un folos, si ca exista in Prescom cineva care se implica cu adevarat. Sper, pe viitor, "materializarea" unei colaborari intre TRANSIRA si Prescom. Si ca off-topic, as vrea sa va rog, daca aveti orice poze, dinainte de 2004 cu tramvaiele si autobuzele Prescom, si le puteti scana si trimite pe e-mail. Contactati-ma in mesaj privat daca se poate. Multumim!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 12:39 
#38 in iulie 2006.
Fotografie preluata de pe un site german.


Attachments:
Resita-38.jpg
Resita-38.jpg [ 129.42 KiB | Viewed 17062 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 12:40 
Indicator de statie - Piata Republicii


Attachments:
Resita-pta republicii.jpg
Resita-pta republicii.jpg [ 83.21 KiB | Viewed 17062 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Jan 2009 13:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Traseul de tramvai din Resita nu mai are indicativ, numindu-se pur si simplu "tramvai", ca in Sibiu? Eu credeam ca este linia 2.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 12:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 09 Sep 2008 02:09
Posts: 23
Location: RESITA
Traseul de tramvai este considerat traseul 1 respectib 1B (Stavila) oficial dupa tablitele care sunt puse in statii cu traseele care parcurg respectivele statii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Apr 2009 12:36 
Poze cu tramvaiele Timis din 1991 realizate de Thierry HAMAL.

http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/c ... 1/Roumanie


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Aug 2009 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana.

www.primaria-resita.ro

Tramvaiul? Nici vorba!


Attachments:
Resita.pdf [1.12 MiB]
Downloaded 646 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Sep 2009 13:09 
Pagina Resita pe urbanrail.net:
http://urbanrail.net/eu/


Attachments:
resita-map.png
resita-map.png [ 7.98 KiB | Viewed 16909 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 Oct 2009 00:13 
Spinoasa problema a tramvaiului resitean

La mijlocul deceniului al VIII-lea din secolul trecut, transportul în comun din Reşiţa era unul extrem de greoi. Numărul crescând al muncitorilor din cele două mari uzine reşiţene a dus practic la o blocare a acestui tip de transport. Atunci s-a hotărât introducerea tramvaiului.

Mai existaseră şi în anii '70 diferite propuneri, însă nu s-au materializat. A fost ales tramvaiul, pentru că era eficient, economic, dar şi pentru că autobuzele care circulau în oraş trebuia să fie permanent reparate, ceea ce însemna costuri ridicate. Mai mult, autobuzele erau, în orele de vârf, pline ochi, spre dezamăgirea controlorilor, care nu-şi puteau face planul la amenzi.

S-a mai considerat că, din punct de vedere al costurilor de exploatare, tramvaiul este mai eficient decât troleibuzul. Cu toate acestea, montarea stâlpilor şi a liniei de înaltă tensiune pentru troleibuze costa mult mai puţin decât sfredelirea asfaltului şi introducerea liniei de tramvai. Aşa că organele centrale de partid şi de stat şi-au dat binecuvântarea pentru tramvai. Reşiţa este un oraş întins pe valea unui râu şi tocmai de aceea au fost luate în calcul mai multe variante de construire a liniei de tramvai. Au fost trimişi oameni la specializare în oraşele care aveau tradiţie în exploatarea tramvaielor.


STĂRI DE LUCRURI NEFIREŞTI
Pentru că trebuia practic reconstruită artera principală a oraşului, lărgite mai multe străzi şi construite trei poduri şi un pasaj subteran. Oraşul urma să fie remodelat pentru a pune în funcţiune tramvaiul. Reţele electrice, de gaz, termice, telefonice sau de canalizare au trebuit deviate. 25 septembrie 1987 a fost ziua în care s-a dat startul schimbării la faţă a municipiului Reşiţa. Mai multe întreprinderi locale, judeţene, dar şi din Timişoara, Târgu Mureş, Cluj sau Bucureşti au fost chemate să participe la acest proiect.

Lungimea traseului de tramvai urma să fie de 19 km. Conform unui fost director al IJTL, 188.159.000 milioane de lei era investiţia, echivalentul a 47 de milioane de dolari. Ar fi trebuit să circule 28 de garnituri al căror preţ de achiziţie era undeva în jurul sumei de 88 de milioane de lei, aproape 22 de milioane de dolari, dar au fost primite numai 22.

Lucrările pentru traseul tramvaiului reşiţean trebuiau încheiate în trei etape. Prima însemna realizarea liniei pe o distanţă de 2,8 km şi a fost dată în funcţiune la 20.08.1988, a doua, de 5,2 km, a fost dată la 01.05.1989. A treia însemna conectarea celor două trasee după ce podul peste râul Bârzava ar fi fost dublat ca lărgime şi finalizarea unei prelungiri a tronsonului al doilea.

Nu după foarte mult timp, tramvaiele au cauzat multe accidente rutiere, aveau probleme de fiabilitate şi, ca urmare, mai multe garnituri nu au mai fost introduse în circulaţie şi nici reparate ulterior. Linia de tramvai se rupea în mod repetat, la fel şi cablurile. Garniturile de tramvai deraiau des şi din cauza lipsei de energie electrică. De fapt, chiar în ziua inaugurării pe tronsonul dintre Renk şi Intim, tramvaiul a deraiat în sensul giratoriu, fiind nevoie de intervenţia unor utilaje pentru a-l repune pe linie.

Pe lângă asta, la primele ore ale dimineţii, tramvaiul trezea tot oraşul din cauza zgomotului pe care-l făcea. Îl auzeai de la mai bine de un kilometru depărtare. Această investiţie a adus numai probleme. Înainte de introducerea tramvaiului, oraşul era cunoscut pentru cursele de maşini de concurs, asemănătoare ca model cu cele din Formula 1, care aveau loc pe străzile sale. Un mic Monte Carlo am putea spune. Ei bine, introducerea liniilor de tramvai a scos de pe lista organizatorilor competiţiilor.

Problemele tramvaiului au fost expuse pe larg în săptămânalul local Flamura. "În vara lui 1989, tramvaiul reşiţean ar fi trebuit să circule pe întregul traseu, rezolvând astfel gravele probleme ale transportului de călători din municipiu", arăta oficiosul. Petru Tarkany, directorul IJTL Caraş-Severin, beneficiarul şi executantul investiţiei, aprecia constructorii şi unităţile economice locale participante la proiect, mai ales că se stabilise ca la 23 august 1989 întregul traseu să fie funcţional. Nu existau întârzieri, după părerea directorului, contrazis însă de ancheta ziaristului de la Flamura, care calculase întârzieri de peste patru luni.

EXPERIMENTE PE NERVII REŞIŢENILOR
Întreprinderea locală de transport IJTL nu era numai beneficiar al lucrării, ci şi executant. "Concret, ajutăm brigăzile de constructori la repararea unor utilaje. Până acum, IJTL a tran­sportat stâlpii pentru linia de contact, fiind în acelaşi timp intermediari între diferiţi furnizori de materiale. Unele dintre cele mai importante materiale fiind chiar garniturile de tramvai!", spunea într-un interviu directorul Petru Tarkany.

Pe de altă parte, Reşiţa era singurul oraş unde se experimenta boghiul bimotor, adică un vagon avea patru motoare. Aceste boghiuri nu erau deloc superioare ca tracţiune, dar se considera că fiabilitatea şi parametrii funcţionali sunt superioare boghiurilor clasice. Directorul IJTL recunoştea că se întâmpinau unele greutăţi legate de funcţionarea boghiurilor produse de ICM Caransebeş. Iar acest fapt s-a demonstrat la scurt timp după darea în folo­sinţă. Celor patru garnituri care circulau pe tronsonul Lunca Bârzavei li s-au defectat zece boghiuri când încă erau în perioada de garanţie. Se spera ca până la intrarea în folosinţă a întregului traseu să se găsească soluţii de îmbunătăţire a boghiurilor. În 1989, IJTL avea 42 de autobuze cu 144 de locuri fiecare, care acopereau toate traseele oraşului.

Tramvaiele, fiecare cu 348 de locuri, urmau să preia cea mai mare parte a fluxului de călători dintre cele două capete ale oraşului: Renk şi Muncitoresc, zone în care se afla cea mai mare parte a uzinelor reşiţene.
Unde sunt mobilizarea şi angajamentul ?

Cum era şi de aşteptat, muncitorii din mai multe întreprinderi din oraş şi din ţară nu prea se înghesuiau să termine la timp lucrările. Acolo unde cu câteva zile înainte fusese turnat beton, se spărgea din nou pentru retuşuri. Într-o zi, la colţul unei străzi, trei sudori stăteau pur şi simplu. Şi nici măcar nu era ora 16:00. După câteva raiduri, nu numai jurnalistice, pe la şantier, oamenii au început să mai mişte.

La sfârşitul lui aprilie 1989, lucrările erau pe ultima sută de metri şi înaintau vizibil după mobilizarea de forţe suplimentare în punctele critice ale şantierului. Comitetul Judeţean de Partid a dat alarma generală pentru finalizarea conform planului a investiţiei. Minerii de la Anina, Moldova Nouă, muncitori din Caransebeş, Bocşa, Timişoara, Cluj-Napoca şi de la mai toate întreprinderile şi uzinele reşiţene au răspuns apelului organelor de partid şi de stat şi au venit în spri­jinul municipiului.

Cât de înălţător a fost apelul Comitetului Judeţean de Partid se poate vedea din paginile ziarului Flamura: "Întrebarea cea mai frecventă este: Spune ce-ţi trebuie? Iar cele trebuitoare sunt asigurate cu promptitudine maximă. Secţia de drumuri şi spaţii verzi a Consiliului Popular municipal a executat într-un timp-record lărgirea carosabilului pe Strada 7 noiembrie şi în Piaţa Republicii. Altădată, montarea şi mutarea unor borduri ar fi durat mult şi bine. Cum, timp-record? Deci, se poate. Da, se poate ca sudorii de la ICM Reşiţa să lucreze la Podul Doman până la ora 20:00.

De altfel, lucrul până la această oră s-a generalizat, însă uneori numai prin programare, nu şi în realitate, în tot mai multe puncte de lucru. Trailerele aduc din ţară ultimele prefabricate. Se descarcă vagoanele şi totul ajunge de urgenţă pe şantier. Este programată şi duminica zi plină. În articolul trecut întrebam dacă mai este timp să fie terminat pasajul subteran de la IPJ. Ei bine, prefabricatele în cauză au fost aduse la 20 aprilie, cu cinci zile mai devreme, existând condiţii acum ca el să fie terminat. Constructorii de aici vor ca la finalul lui aprilie lucrarea să fie gata, astfel ca până la 1 mai tramvaiul să funcţioneze până la Casa Muncitorească. Un obiectiv cu semnificaţie simbolică de Ziua Muncii".


LECŢIA TRAMVAIULUI
"În ziua de 1 Mai 1989, la ora 23:30, municipiul a fost străbătut de un flux al bucuriei: tramvaiul reşiţean a început să circule pe cel de-al doilea şi cel mai complex tronson al său: Triaj Casa Muncitorească", anunţa Flamura. Totul a fost posibil pentru că muncitorii şi-au respectat angajamentele.

Organizarea, mobilizarea, iniţiativa şi munca concretă, la faţa locului, au însemnat mai mult decât o simplă punere în funcţiune a tramvaiului. "Respectarea angajamentului, foarte mobilizator de altfel, reprezintă rezultatul firesc al unor zile (şi nopţi) fierbinţi, de maximă mobilizare. Acest succes reprezintă o izbândă colectivă, o nouă dovadă a capacităţii de mobilizare a Reşiţei muncitoare", mai arăta Flamura. Peste 12 întreprinderi şi-au înscris la activ un nou succes. Dar timişorenii implicaţi mai trebuiau să finalizeze linia de refugiu din Piaţa Republicii, să continue lucrările spre Parcul "Bernarth Andrei" şi la Podul Lunca Bârzavei. Asta însemna că şi ce-a de-a doua inaugurare a tramvaiului, prima avu­sese loc pe primul traseu în 1988, s-a făcut tot în etape.

Oraşul a fost practic transformat, aşa cum am mai spus, de acest şantier. "Niciodată, Reşiţa nu a trăit o mobilizare mai de amploare pe tărâm urbanistic. Căci, prin tramvai, dar nu numai prin el, Reşiţa mai face un pas către edificarea de sine, spre dobândirea certificatului de calitate urbanistică (...) Un cuvânt: tramvaiul. Dar ce rezonanţă a avut el, în aceste zile, pentru toţi cei care, într-un fel sau altul, luam contact cu întinsul şi trepidantul şantier al tramvaiului reşiţean, între Triajul Mociur şi Casa Muncitorească!

O participare însufleţitoare", erau cuvintele de laudă la cea de-a doua inaugurare. În timp, însă, tramvaiul s-a dovedit o povară pentru autorităţile locale, care au sistat circulaţia acestuia între august 1994 şi februarie 1995. Atunci mai existau doar opt garnituri, care abia se târau pe linia de oţel. În 1996, au fost primite donaţii din partea oraşului Dortmund şase garnituri de tramvai. Acum funcţionează numai acestea, dar şi ele ar fi trebuit de mult casate.

În loc să caute soluţii financiare pentru reabilitarea liniei de tramvai, Mihai Stepanescu, actualul primar al Reşiţei şi fost silvic, este hotărât să desfiinţeze tramvaiul din motive de el ştiute. Aproape 70 de milioane de dolari, la puterea dolarului din 1989, vor fi practic aruncate. Nicăieri în ţări civilizate, acest mijloc de transport nu a fost scos din folosinţă, tocmai pentru că nu poluează. Iar acolo unde s-a întâmplat, edilii şi-au dat seama ulterior de eroarea făcută.


Adrian Mogos, Jurnalul National, 2.10.2009
http://1989.jurnalul.ro/stire-special/s ... 22604.html


Attachments:
thumb_446_x_0_5265-102992-untitled1.jpg
thumb_446_x_0_5265-102992-untitled1.jpg [ 34.59 KiB | Viewed 16851 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Dec 2009 19:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Tramvaiul lui Moş Crăciun

Tramvaiul este condus chiar de către Moş, şi circulă zilnic între Renk şi Piaţa Republicii. Chiar de la urcare, o crăciuniţă cu zâmbetul pe buze îi întâmpină pe copii, care primesc un mic dar de la Moş: câteva bomboane sau caramele.


Prichindeii iau în fiecare zi cu asalt tramvaiul lui Moş Crăciun, încântaţi atât de podoabe, dar mai ales de faptul că pot să se plimbe conduşi de către Moş Crăciun. ÃŽncă de la primele staţii, tramvaiul se umple de copii, singurii săi pasageri, care se pot plimba gratuit toată ziua.

Deşi opreşte în fiecare staţie, în tramvai nu pot urca adulţii, decât dacă însoţesc un copil. Ca o premieră pentru acest an, Primăria a pus la dispoziţie şi un gardian public, care are grijă de călătorii mai nervoşi ori grăbiţi, dar şi de cei care vor să plece acasă cu câte un suvenir din aranjamentul tramvaiului.


Cristian Frant, 27.12.2009
http://www.caon.ro


Attachments:
caon.jpg
caon.jpg [ 12.02 KiB | Viewed 16750 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 14 Feb 2010 18:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Vechimea scoate la pensie tramvaiele din municipiul Reşiţa

Confortul iese din discuţie, atunci când vine vorba despre tramvaiele sau autobuzele care îi deservesc pe reşiţeni, din cauza vechimii. Municipalitatea ia în calcul pentru anul 2010 ca variantă modernă de transport urban pe linia CFR, între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord.

,,Dintre toate mijloacele de transport în comun cu care am călătorit în România, la Reşiţa sunt printre cele mai rele, asta dacă raportez preţul biletului la condiţiile pe care le oferă", a spus reşiţeanul Attila Fodor. ,,Mirosul din tramvaie este cel mai enervant. Şi este aşa, pentru că mijloacele de transport în comun sunt second-hand", s-a revoltat şi Raluca Crîsta, o tânără reşiţeancă.

Destinaţie incertă

Pentru anul 2010, planurile Primăriei sunt blocate. ,,Am organizat licitaţie, ca să cumpărăm 15 autobuze noi. Valoarea ofertei este de 2,1 milioane de euro, dar din păcate licitaţia a fost contestată, iar firma în cauză a primit câştig de cauză pe nedrept, de la Agenţia Naţională pentru Soluţionarea Contestaţiilor", a declarat primarul Reşiţei, Mihai Stepanescu.

Edilul şef a adăugat că firma în cauză nu a înregistrat contestaţia în termenul legal. Iar acum urmează alte căi de atac. ,,Ne gândim să apelăm la instanţă, ca să remediem această problemă", a adăugat primarul Reşiţei. Singura problemă este că întrega procedură mai blochează pentru câteva luni accesul reşiţenilor la confort.

Situaţia tramvaielor se complică. Pe lângă vechime, calea de rulare a tramvaielor a distrus în timp şi drumurile. În şosele au apărut adevărate cratere, iar şansele de schimbare a căilor de rulare sunt zero. ,,Schimbarea căilor de rulare a tramvailor din Reşiţa ar costa municipalitatea 40 de milioane de euro, bani pe care ne gândim să îi obţinem prin depunerea unui proiect", a spus Ioan Simion Purec, directorul tehnic al aparatului de specialitate al primarului.

Planuri futuriste pentru transport

Municipalitatea ia în calcul pentru anul 2010 ca variantă modernă de transport urban pe linia CFR, între Gara Reşiţa Sud şi Reşiţa Nord. Deşi optează pentru aceasta, Primăria este dependentă în acest caz de finalizarea Planului Urbanistic General, care va oferi mai multe soluţii şi referitor la fluidizarea transportului în comun.


12.01.10
http://www.adevarul.ro


Attachments:
88.jpg
88.jpg [ 145.82 KiB | Viewed 16612 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Apr 2010 02:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Incident ciudat... un Alfa Romeo cu pierderi serioase de ulei a luat foc, iar soferul da vina pe o scanteie lasata in urma de un tramvai (!), peste care el a oprit la un semafor!

Peste toate astea, un ziar pe care-l consideram ,,serios" pana de curand, vine si el cu alte exagerari:

http://www.adevarul.ro/locale/resita/Re ... 76498.html

Quote:
Tramvaiul reşiţean a devenit un adevărat atentat la siguranţa publică
Daniel Stanciu * Marţi 6 apr 2010

După ce rablele servite reşiţenilor drept mijloace moderne de transport în comun au curmat viaţa unui tânăr şi au mutilat un taxator, iar căile de rulare au băgat mii de maşini în service, astăzi, un autoturism a fost pe punctul de a sări în aer din cauza scânteii lăsate în urmă de un tramvai.

Ilie Krişpin se jură că nu va mai circula cât trăieşte în spatele vreunui tramvai reşiţean după ce astăzi a fost pe punctul de a sări în aer. Mijlocul de transport în comun, aflat în mişcare, a lăsat în urma sa o scânteie. Culmea ghinionului, şoferul autoturismului marca Alfa Romeo, înmatriculat în Italia, a oprit la semafor chiar deasupra scânteii. Într-o clipă, anvelopele s-au aprins, focul s-a extins la motor şi bărbatul a văzut moartea cu ochii.

,,Am intrat în intersecţie când s-a produs un scurt pe linie. S-a aprins partea dreaptă a maşinii, apoi a luat foc şi capota. Am auzit o bubuitură şi am văzut flacăra. Am ieşit cu stingătorul, m-au ajutat alţi doi şoferi şi câţiva cetăţeni din blocul alăturat", mărturiseşte Ilie Krişpin. Omul este supărat foc pentru că autoturismul nu era asigurat şi nu crede că îşi va recupera paguba de la Prescom, societatea care asigură transportul în comun.

Pompierii au ajuns şi ei la faţa locului, dar focul era deja stins. ,,Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă ,,Semenic" a fost sesizat că pe Strada Făgăraşului a izbucnit un incendiu la un autoturism. Ne-am deplasat la faţa locului, unde am constatat că incendiul a fost stins de către nişte cetăţeni. Cauzele incendiului sunt scurgerile de ulei de la motor", spune plutonier Nicolae Ionescu. Acesta confirmă însă că maşina s-ar fi putut aprinde din cauza unei scântei. ,,E posibil să se fi aprins de la o scânteie de la calea de rulare a tramvaiului", a adăugat Ionescu.

Sublinierile apartin celor de la ziar; textul colorat cu rosu este evidentiat de catre mine.


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 27.02 KiB | Viewed 16463 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Oct 2010 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Circulaţie îngreunată joi la Reşiţa

Tramvaiele reşiţene au fost din nou în pană după ce, pe fatidicul pod de la Nera, unul dintre ele şi-a agăţat şi rupt pantograful.

În urma incidentului, partea superioară a tramvaiului a fost deformată, iar cablurile de susţinere a firelor electrice au fost smulse. Acesta este motivul pentru care circulaţia mijloacelor electrice de transport în comun a fost întreruptă în ambele sensuri, iar circulaţia autovehiculelor a fost de asemenea îngreunată.

Şoferii câtorva maşini cu o înălţime ceva mai mare au făcut cale întoarsă la recomandarea poliţiei, pentru că altfel ar fi agăţat şi ei cablurile.


http://www.caon.ro/stiri/im:caon:news-c ... 1-07353588


Attachments:
caon.ro.jpg
caon.ro.jpg [ 21.23 KiB | Viewed 15820 times ]
caon.ro1.jpg
caon.ro1.jpg [ 144.96 KiB | Viewed 15820 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Oct 2010 22:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Conducerea Prescom este cu ochii pe tramvaiele second hand ale nemţilor

Soluţia locală pentru tramvaiele vechi, care se strică zilnic, este preluarea celor scose din uz de la nemţi. Tot mai mulţi reşiţeni se întreabă când vor avea ocazia să circule civilizat în oraşul de pe Bârzava, însă autorităţile nu le pot oferi un răspuns concret.

Reşiţenii sunt dezamăgiţi pe zi ce trece de condiţiile pe care le au pe mijloacele de transport în comun din oraş. Promisiunile de la începutul anului că vor circula în 20 de autobuze noi s-au evaporat, din cauza licitaţiei blocate. Åži când vine vorba despre tramvaie noi însă, situaţia este similară.

,,Mirosul acela de vechi din tramvaie şi faptul că te iau prin surprindere cu defecţiunile, atunci când ai cea mai mare nevoi să ajungi undeva, m-au făcut să îmi cumpăr propria maşină şi să nu mai depind de transportul în comun", a spus reşiţeanca Raluca Crîstea, de 28 de ani. Tânăra se declară dezamăgită de modul în care societatea de transport în comun gestionează problema. Mai mult decât atât, şi şoferii sunt încurcaţi de tramvaie.

,,Se defectează pe linie şi nimeni nu face nimic. Trebuie să le ocolim şi să ne prefacem că nu le vedem, ca să nu ne stricăm ziua. Este inadmisibil ca autorităţile să nu ia nicio măsură. Să le desfiinţeze, oricum sunt mai mult defecte şi încurcă pe toată lumea", s-a revoltat reşiţeanul Marius Dobrescu, de 26 de ani.

Soluţia, tramvaie nemţeşti

Soluţiile SC Prescom SA sunt cât se poate de simple. ,,Nu avem bani pentru a cumpăra tramvaie noi. Aşteptăm un nou semnal de pe piaţa germană. Ultimele garnituri second-hand le-am cumpărat cu un euro tramvaiul", a declarat Gheorghe Marchiş, directorul SC Prescom SA Reşiţa. Potrivit oficialilor de la societatea de transport în comun, oraşul de pe Bârzava ar avea nevoie în prezent, şi cât mai urgent, de opt tramvaie şi 15 autobuze.
Pe piaţa europeană, preţul unui tramvai civilizat, dotat cu toate utilităţile, inclusiv cu aer condiţionat costă 1,2 milioane de euro, bani care lipsesc însă din conturile administraţiei locale.


http://www.adevarul.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Mar 2011 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Thu 22 Dec 2005 08:27
Posts: 44
Location: Resita-Timisoara
GT8-ul #22 a fost casat. I-am facut si doua poze pentru cei interesati.


Attachments:
Picture010.jpg
Picture010.jpg [ 134.13 KiB | Viewed 15201 times ]
Picture012.jpg
Picture012.jpg [ 174.8 KiB | Viewed 15198 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Feb 2012 20:46 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Imagini realizate in 2003 si preluate de pe http://www.shugotram.jp/index.html .


Attachments:
4.jpg
4.jpg [ 61.08 KiB | Viewed 14340 times ]
t1.jpg
t1.jpg [ 55.09 KiB | Viewed 14343 times ]
t2.jpg
t2.jpg [ 64.39 KiB | Viewed 14340 times ]
t3.jpg
t3.jpg [ 45.59 KiB | Viewed 14343 times ]
t4.jpg
t4.jpg [ 52.96 KiB | Viewed 14342 times ]
t5.jpg
t5.jpg [ 44.88 KiB | Viewed 14340 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group