OAB wrote:
Troleibuzul in cauza nu are niciun fel de emblema. E modificare a celor de la Atelierele Centrale sau a existat o sub-serie de TV2E (cu foarte putine exemplare) fara niciun fel de sigla? In ceea ce priveste luneta, TV2-urile fara sigla o aveau tripartita sau, inca era bipartita?.
Nu au existat TV 2 sau TV 20 fara emblema din fabricatie, dar odata ce aceasta era compromisa, dintr-un motiv sau altul, nu mai era inlocuita. Probabil nu se putea procura ca piesa de schimb sau fondurile pentru reparatii nu erau suficiente pentru asa ceva. Totusi, in Bucuresti cred ca a fost si o moda in anii 70 sa fie scoasa acea emblema, fata de alte orase, unde doar putine exemplare o aveau lipsa. #4113 avusese sigla circulara si initial nu avea deloc "cucuvea" sau avea una dreptunghiulara ingusta, fiind modificat probabil la RK. Forma cucuvelei denota de altfel ca este "made in URAC", nefiind usor trapezoidala.
Luneta a fost bipartita la exemplarele produse in anul 1958 si 1959, asemanatoare cu a autobuzului TV 1, dar inclinata si cu montantul mai lat, in el fiind inglobate si "treptele" de acces pe acoperis. Incepand cu prima serie din 1960 (aceea fara "cucuvea"), luneta a devenit tripartita, iar scarita a devenit o constructie independenta. Farurile cu "cozoroc" si "iesite din orbite" au fost livrate pana la inceputul anului 1962. Cele dinainte de vara lui 1961 erau pozitionate si o idee mai sus. Din 1962, farurile au devenit ingropate, fiind de constructie diferita decat cele anterioare si avand inelul de montaj nichelat.
OAB wrote:
Troleibuzul 4113 mai are un element: geam zenital opac deasupra celei de-a patra ferestre de pe partea dreapta. Se pare ca geamul zenital opac corespunzator ferestrei a patra de pe partea usilor era un element caracteristic TV2-urilor bucurestene.
Acela nu este un geam mai special, ci un geam obisnuit dat ulterior cu vopsea. Asa se proceda la vremea respectiva, inclusiv cu partea superioara a ferestrei din stanga soferului. Catalin a explicat corect motivul. Oricum, vara era teroare, fiind o singura trapa in acoperis iar motorul / rezistentele bagand caldura la interior.