TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 19 Oct 2019 08:04

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 225 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 19 Apr 2007 22:53 
85 este un bun exemplu de antimarketing marca RATB combinat cu inexistenta nici unui soi de planificare urbana Din pacate ce nu se intelege acolo sus este ca daca lasi frecventa unei linii urbane sa depaseasca 15 minute practic acea linie nu exista. Trebuie sa fi suficient de insistent ca sa astepti atat. In momentele cu trafic lejer de la Mosilor la Nord se fac intre 17 si 20 de minute. Asadar, daca pierzi un troleibuz, urmatorul vine cam pe cand cel pierdut ajunge la destinatie. Ca sa nu mai luam in calcul posibilitatea defectarii unui vehicul pe traseu. Decalajul creste automat la 30-40 de minute. Cata minte iti trebuie ca sa realizezi ca a doua oara nu mai asteapta nimeni atat. Ia altceva, taxiul isi cumpara masina si renunta. Ne mai miram de aglomeratie. Ca fapt divers linia 85 este singurul traseu figurat pe harta Bucurestiului in mersul trenurilor editat de MAV (calea ferata maghiara) pentru simplul si singurul motiv ca realizeaza direct legatura intre garile Nord si Obor. Dar RATB are alte standarde... De fapt nu mai departe de ieri seara am asteptat in fata coloanelor de pe la 10 fara 20 la 10 si 5 ca sa apara un 85.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 13:53 
Iata un grafic de circulatie afisat in statie pentru linia 706 din Boeblingen (suburbie a Stuttgart-ului). Intervalul de circulatie este minim 30 minute dar nimeni nu se plange pentru ca acest grafic chiar se respecta.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 14:02 
Sunt multe linii care nu au sens sa fie prea dese. Multe linii preorasenesti, de exemplu, dar spre deosebire de nenea Bjorn din Goteborg, care stie ca la 8:30 trece autobuzul prin fata casei lui si nea Vasile din Chitila care nu stie daca peste 45 minute de cand a ajuns in statie vine sau nu ceva este o uriasa diferenta. Go west.
P.S. Scuze, am vrut sa spun Goteborgul din Vale, cum i-or spune ei :wink:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 15:17 
Liniile pe care le frecventez eu nu au probleme, mai ales la autobuze unde au fost suplimentate cu Mercedes rar stau mai mult de 5 minute in statie. Sa vedem si un grafic aproximativ cu timpul de asteptare...

336 - max 4 minute
178 - 5-10 minute in functie de ora
137 - max 10 min
41 - 1-3 min
35 - 4-5 min
32 - 1-3 min
61 - 4-10 min
34 - 3-5 min


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 19:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sunt EXTREM de nemultuimit de freventa mijloacelor de transport, in special pe liniile deservite de Citaro. La 385 am asteptat in statia ,;Drumul Cooperativei" (sensul spre Centru) 25 de minute (de la 11:55 la 12:20), timp in care trecusera vreo 6 autobuze spre Pltf. Ghencea. Pe 232 se circula la un interval ceva mai decent, cam 20 de minute, la fel pe 323.
Pe 368 se circula extrem de incet, 168 si 105 depasindu-le tot timpul.
Mai sunt si alte linii la care se circula din An in Paste, desi sunt linii destul de importante: 385, 15, 19, 20, 24 (nici nu mai ii comentez intervalul de succedare), 97, 96, 90, 71, 85, 70, 79, 92.

Apoi, pe la 13:45 m-am pus la Eroii Revolutiei in statie la 19 spre P-ta. Sudului. 19 tocmai plecase... asa ca am stat pana la 14:25 in statie pana la urmatorul :!:
Pe 35 intervalul este extrem de mare... nu mai zic de 47.
Pe liniile preorasenesti, orarul este SUB ORICE CRITICA, fiind trasee cu numai 4-5 curse pe zi, bineinteles puse aiurea astfel incat maxi-taxi.urile sunt tot timpul full.

La polul opus, pe linii precum 7, 8, 23, 32, 34, 41 (desi am stat 15 minute la el...ca sa-mi vina apoi vreo 3 tramvaie), 105, 76, 139 am observat niste intervale foarte bune.
Imbunatatiri in acest domeniu am observat si pe 116, 173, 141, 168, 69, in schimb pe linia 71 nu stiu ce s-a intamplat, mereu stand minim 25 de minute la un troleu.
Cea mai ,,constanta" linie mi s-a parut 221, de multa vreme intervalul de succedare fiind 20 de minute (si 30 de minute in week-end), destul de potrivit pentru aceasta linie, cu plecari din Ghencea la :00, :20 si :40.

Week-end-ul asta ne va aduce schimbari in materie de linii de autobuz:
-168 va trece la Alexandria cu Citaro, deci adio timp rezonabili de parcurgere a traseului
-221 va trece la Militari, deci e posibila chiar o scadere a intervalului de succedare
-106 trece la Militari - iarasi ma astept la un interval mai bun
-406 trece la Militari - cum seful de la Militari nu are afaceri cu dube, si aici s-ar putea introduce macar un autobuz in plus, daca nu se vor simti loviti in orgoliu dubarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 20:34 
Dr2005 wrote:
Pe 232 se circula la un interval ceva mai decent, cam 20 de minute

232 circula la un interval MAXIM de 14 minute, si asta doar in week-end. Este posibil sa fi asteptat 20 de minute la o ora de trafic maxim (18:00) cand e super balamuc si la Unirii si la gaura de la Eroii Revolutiei.

Dr2005 wrote:
Mai sunt si alte linii la care se circula din An in Paste, desi sunt linii destul de importante: 385, 15, 19, 20, 24 (nici nu mai ii comentez intervalul de succedare), 97, 96, 90, 71, 85, 70, 79, 92.

Sunt in cunostinta de cauza despre situatia lui 15 si lui 20: mama vine in fiecare zi cu 15 pe la ora 17:30 si nu a stat niciodata mai mult de 5 minute sa il astepte. Iar pe 20 il vad zilnic in intersectia Stirbei-Voda cu Berzei (unde lucrez) si nu l-am vazut sa aiba intervale mai mari de 8 minute.

Dr2005 wrote:
Apoi, pe la 13:45 m-am pus la Eroii Revolutiei in statie la 19 spre P-ta. Sudului. 19 tocmai plecase... asa ca am stat pana la 14:25 in statie pana la urmatorul :!:

Nu exagerezi? Eu nu cred ca stateai 40 de minute in statie cand puteai sa iei de la Sura Mare 34 care circula la 2-3 minute!!!

Dr2005 wrote:
Pe 35 intervalul este extrem de mare...

3-5 minute ti se pare un interval mare??? Acum doua zile pe la ora 12:45 am stat la intersectia Plevnei cu Orhideelor sa astept pe cineva si, desi nu era interval de varf, maxim 5 min a fost intervalul dintre 2 tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 20:51 
Cu 385 de exemplu circul odata pe luna , nu am stat mai mult de 5 minute sa astept si pe relatia Unirii - Terminal 41 Ghencea nu am facut mai mult de 30-35 minute !!! Exemplu - luni plecat de la Unirii la 13.22 , ajuns la Ghencea 13.57. Si am stat la o coada destul de urata pe la 13 Septembrie. Si au mai venit 2 masini dupa... :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Apr 2007 22:14 
claxon wrote:
pai faceti, din banii pe care ii luati din impozite si taxe locale, benzi speciale (ingradite si eventual cu lunetisti anti "smecheri" plasati strategic ) pentru autobuze si mijloacele de transport in comun in general.


Banuiesc ca esti la curent cu faptul ca majoritatea starzilor din Bucuresti au doar 2 benzi pe sens, iar pe banda 1 se parcheaza.
In primul rand ar trebui create celebrele parcari de care ne-a tot amenintat videanul, in al doilea rand ar trebui latite strazile (acolo unde se poate) si pe urma sa apara benzi separte pentru autobuze si troleibuze.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Apr 2007 02:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Un raspuns pentru aproape toti,traficul din Bucuresti este in asa fel de haotic ca nu poti prevedea nimic de exemplu;ieri am prins 2 curse blocaj pe calea vacaresti unde am facut peste 20 de minute un parcurs de 5 minute cu tot cu statii,azi cel mai mult am stat cam 12 minute o singura cursa pe aceasi portiune de traseu.Si ce ziceti voi cu benzi speciale pentru transportul in comun este SF pentru Bucuresti,va trebui sa treaca generatia celor cu permise de conducere pe bani si sa creasca amenda pentru incalcarea regulilor de circulatie si principalul lucru sa nu mai conteze nepotul lui cutare si alte rude care ne sfideaza pe fata cu o nesimtire enorma si daca indraznesti sa ii atentionezi in vreun fel tot ei sunt cei lezati si care sar la bataie.Cu alte cuvinte le da nesimtirea pe dinafara


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Apr 2007 11:12 
nici eu nu sint prea multumit de frecventa, in special in afara asa ziselor ore de virf, mai ales pe anulite linii pe are este ora de virf practic in coninuu (104, 123, 311); din pacate vina principala e Primariei, care nu face nimic concret pentru incurajarea transportului public; in principal prin delimitarea de benzi pentru transportul public (strazile inguste nu sint o scuza, in Paris sint strazi cu 2 benzi pe care vem o banda pentru transport public si una pentru masini-evident cu sens unic); daca s-ar face asta si orarul ar fi respectat si previwibil sint convins ca va creste si numarul celor care vor folosi transportul public sa mearga la servici; nu sint de acord ca nu se poate face nimic, mai degraba nu se vrea sa se ia o decizie clara de favorizare a transportului public de frica; si astfel, in loc sa fie doar unii defavorizati,(cei care sustin automobilul pentru mers la servici) intr-o prima faza, este toata lumea, penru ca nu se face nimic concret


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Apr 2007 11:17 
Un interval barbar de asteptare este pe linia 5 , noua linie 5 , ca inainte era jale. La fel pe liniile de umplutura intervalele sunt mari - 47,42,24 si defunctele 17,27,2...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Apr 2007 18:09 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
RobertC wrote:
Banuiesc ca esti la curent cu faptul ca majoritatea starzilor din Bucuresti au doar 2 benzi pe sens, iar pe banda 1 se parcheaza.
In primul rand ar trebui create celebrele parcari de care ne-a tot amenintat videanul, in al doilea rand ar trebui latite strazile (acolo unde se poate) si pe urma sa apara benzi separte pentru autobuze si troleibuze.


Si in Roma erau o gramada de strazi cu 2 benzi pe sens, din care una era rezervata transportului in comun si taxiurilor. Inca o chestie care am vazut-o si care s-ar putea face si la noi este ca acolo unde exista linie de tramvai ea devine banda speciala si pentru autobuze ( oprind tot in statiile de tramvai). Si chiar si asa un taximetrist se plangea ca traficul este infernal... :)
Cred ca daca s-ar face aceste benzi speciale automat ar scadea intervalele de succedare.
Din ce am observat eu, pe liniile pe care s-a introdus Citaro frecventa este ceva mai buna, insa nu o sa se poata introduce niciodata 100 de autobuze pe o linie pentru a compensa coloanele de masini de pe bulevardele centrale (suficient de late daca s-ar vrea :!: ) . Viteza nu stiu daca a scazut, asta oricum tine de sofer si de trafic mai mult. De exemplu, pe linia 300 viteza a crescut fata de Daf-uri - unde soferii mergeau foarte incet (din cauza franelor foarte zgomotoase am presuspus eu).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 21:35 
Nu prea.
Linii de care nu sunt multumit: 85, 135, iar in week-end adaug: 131, 331.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Apr 2007 23:17 
Chestia cu linia de tramvai banda speciala pentru transportul in comun s-ar putea aplica cu un succes grozav pe Bd. Expozitiei. Fasul ala de 42, de fapt un soi de plug contra masinilor parcate pe calea de acces/retragere a lui 41, ar putea fi inlocuit de 105. Nu inteleg de ce 105 trebuie sa se intoarca de la Clabucet pe Mihalache pana la ciuperca, pe cand ar putea sa o ia incetisor inainte pe Clabucet, iar pe tronsonul aglomerat de la intersectia Sofitel sa o ia pe linie. Problema legata de traversarea rondului pe linia de tramvai s-ar putea rezolva prin montarea unor dale. Amintiti-va de pozele din Germania cu solutia duo-bus din anii 70 si de prin 90. Evident, printr-o semaforizare preferentiala ar putea sa ocoleasca rondul... Pe viitor s-ar putea gandi asa ceva si pt Stefan Cel Mare - Mihai Bravu. Ambuteiajul cert nu o sa dispara, dar pe o linie de tramvai partial segregata, cu siguranta autobuzele ar face mai putin timp.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 23 Apr 2007 14:19 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
Dupa ce o sa se termine lucrarile pe Trafic Greu imi iau adio de la frecventa extrem de buna a lui 7. Practic acum sunt vagoane care sa acopere fluxul de calatori pe care normal il cara 12 + 7 de pe Giurgiului la metrou, drept pentru care vine saptele la 5 minute in orele de varf.

85 intr-adevar are o frecventa jenanta, mai ales pentru cat este de importanta linia...Iar cand vine trenul dinspre Constanta poti sa stai linistit vreo 20 de minute pana se golesc statiile, nu ai nici o sansa de a te urca :(.


In general mi se pare ca frecventa s-a imbunatatit odata cu venirea noilor otobuze. Mi-as dori mai multe 136 pe traseu, dar, din pacate, nu cred ca este posibil (circula mai mult gol, mai mereu).

PS: circul de cele mai multe ori cu tramvaiul, poate ca de'asta nu am o parere prea proasta referitoare la intervalele de succedare. Se intampla mai rar ca un tramvai sa ramana blocat in trafic decat in cazul unui autobuz/troleu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 24 Apr 2007 22:34 
Absenta oricarui gen de informare in statii privind circulatia mijloacelor de transport este extraordinar de dezavantajoasa pentru RATB. In spiritul normalitatii s-ar impune macar afisarea momentului trecerii primelor si ultimelor curse. Concret, am colegi de serviciu care sunt convinsi ca dupa ora 11.00 nu mai prind nimic spre Buc. Noi/Pajura. De fapt, pana spre 23.35-40 se mai retrag troleibuze intr-acolo. Surpriza cea mare am avut-o insa aseara. Din experiente anterioare stiam ca in sens opus, spre Vatra, ultimul 86 (in retragere) trece destul de tarziu, undeva spre 23.45 in zona Garii. In aceste conditii am prelungit o vizita la prieteni si am ajuns in statia Stoica Ludescu la 23.30. Am tot asteptat si nimic. Pe la 23.45 a aparut un 105 (probabil ultimul tur). Cuprins deja de indoiala ca as mai vedea vreu 86, mai ales dupa impartirea liniei intre Vatra si Buc. Noi am mers pana la Nord. Dupa cateva clipe de contemplare, doar doar o veni in spate si 86, am luat-o usor pe jos, cautand un taxi (evident nu langa gara). Cum la Polizu nu era nici un taxi, mi-am zis ca asta e, mai merg pe jos juma' de ora si ajung acasa. Cu putin inainte de a iesi in bulevard, am auzit un zumzait suspect in spate. Dinspre Calea Victoriei venea alene un Citelis avand scris mare Se retrage. Cum, semaforul era rosu am gesticulat soferului care a fost amabil si mi-a deschis. Trecuse de miezul noptii. In troleibuz erau 5 oameni. 4 discutau aprins despre transmisii si reductoare. Dupa replica unuia dintre ei: 'Al meu face un garait cand il las pe liber de zici ca vor sa se ajunga din urma pinioanele unele pe altele' am dedus ca erau soferi... Probabil de la Buc. Noi. Celui de-al cincilea, dintr-o punga, ii canta statia. Deci, dispecer. In final la 0.12 am coborat la Mosilor. Ca si concluzie, avand in vedere ca in Gara de Nord ajung trenuri spre 23.30, si care pot intarzia lejer 5-10 minute, nu ar fi util ca lumea sa se poata informa asupra acestor ultime curse... Evitarea unor cheltuieli serioase pe taxiuri ar putea face pe multi sa aprecieze mai bine beneficiile transportului in comun si ar mai spulbera din falsele mituri despre circulatia la ore tarzii. Din pacate nu pot aprecia caracterul de certitudine al acestui ultim tur pe linia 86. Adica nu pot fi sigur ca in fiecare noapte acest troleibuz circula la orele precizate. E doar o experienta personala din care se pot trage oarece invataminte...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Apr 2007 13:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Ultimul troleibuz de pe linia 86 pleaca de la Stadionul National la ora 22:30,iar de la Cart.Pajura la ora 23:30.La depou trebuie sa fie la ora 00:30(turul 2).Unele ture din 86 de la Bucuresti Noi la retragere merg pe urmatorul traseu Cart.Pajura-Str.Pajura-Bd.Bucurestii Noi-Cal.Grivitei-Str.Polizu-Sfintii Voievozi-Str.Polizu-Cal.Givitei-Bd.Bucurestii Noi-Depoul Bucurestii Noi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007 23:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Este ora la care incep sa intre in depou vagoanele... si pe 41 se intampla la fel, dupa ora 21 doar o data la 10-15 minute mai pleaca un tramvai spre Ghencea (de la P-ta. Presei), restul merg la depou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 May 2007 16:46 
Offline

Joined: Mon 26 Mar 2007 16:51
Posts: 17
Location: Bucuresti
Acelasi lucru se intampla si seara la Tineretului in sensul spre Nerva Traian. Trec cate 3-4 tramvaie unul dupa altul, cu diverse texte pe afisaj: Defect, Probe, eventual mai scapa si un "Se retrage la depoul Titan". De ce se complica atat? Nici unul din ele nu avea calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 15:06 
La ora actuala pe linia 41 la ore de varf sunt 31-33 vagoane in functie de cate sunt disponibile iar rezerve nu exista. La ora normala sunt 25-28 vagoane tot in functie de starea tehnica. Acum 2 ani la ora de varf erau 34 vagoane iar la ora normala 26 vagoane.

Dupa ce vor intra cele 8 vagoane se va ajunge la 38 de ture la ora de varf :!: si 28-30 la ora normala. Si vor fi si rezerve destule. O problema este ca la un moment dat se va incepe retragerea de vagoane, sunt 12 pe lista, nu se va face RK decat la boghiuri deoarece se mai descurca pana la sosirea noilor tramvaie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 16:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Nu au cum sa fie 34 de vagoane la ore de varf :!:
Pentru intervalul de succedare de 3 minute (cum e la ore de varf) sunt necesare exact 24 de vagoane (pe numarate, daca numa credeti), iar pentru 4 minute sunt necesare 18 vagoane (si pe astea le putem numara).

Pe data de 9.03.2007, inte 13:44 si 14:54 (deci exact 70 de minute, timpul unei curse complete), am stat si am pozat toate vagoanele care au trecut... am pozat 23 de vagoane (probabil unul l-am ratat). ?i era vineri, deci zi lucratoare si intervalul 13-18, deci ora de varf. Pe la 14:45 incepusera sa se retraga la depou unele vagoane, fiind inlocuite cu altele abia venite de la depou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 17:25 
Ba da, si chiar am numarat intr-o dimineata tot ce a trecut de la un capat la altul. 34 vagoane. Si pe 41 vagoanele nu se numara pe statii ci pe blocaje :twisted: , cel putin la Lujerului sunt momente cand se aduna cate 3-4 vagoane pe ambele sensuri :!: .

Vom numara cand intra cele de Alexandria sa vedem daca se tin de cuvant cu intervalele dar din ce mi s-a spus mie cat mai raman V3A pe 41 trebuie un interval de maxim un minut la orele de varf ca sa nu se mai faca aglomeratia aceea in statii.

Noile vagoane au 36m si din ce au calculat ei :twisted: iese ca un vagon cu capacitate de 450 calatori la 2 minute ar face fata perfect in 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 17:44 
ar face mai degraba fata trenuri de 2 V3A-uri... dar nu sunt peroanele destul de lungi.. apropo, daca noile vagoane au 36m ar trebui sa lungeasca peroanele statiilor de pe 41 (in unele incape la fix un V3A de 27m)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 17:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Nu neaparat sa lungeasca peroanele... Bucur LF, de exemplu, are usa 1 numai pentru vatmman... iar de la usa 1 la usa 2 e destula distana... astfel ca vagonul ar putea opri in asa fel incat usa 1 sa treaca de peron, iar usa 2 sa fie la inceputul lui.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 May 2007 17:56 
Personal nici Bucur LF nu mi se pare cu mult mai incapator ca un V3A-93- adica sa se descurce pe "omoru" din 41,la fel de personal Bucur LF mi se pare un tramvai nou care se vrea cu podea joasa 70% dar alte lucruri care l-ar face optim pentru 41 nu are, capacitatea este aproape la fel, poate se va fluidiza urcarea/coborarea datorita podelei joase. Dar usa 6 mi se pare destul de ciudata, sunt statii unde poporu se urca pe ultima usa (vezi Crangasi sau Lujerului ambele sens spre Presei). Pentru linia 41 nu poti face un vagon de productie autohtona care sa faca fata, asta si-au dat seama si ei si cum am mai spus se schimba regulile pentru viitorul contract.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 May 2007 23:45 
nu cred ca la un pzeron de 36 metri incape un vagon cu capacitate de 450 de calatori , care sa calatoreasca civilizat; vagoanele de pe linia T3 din Paris au aperoximativ 50m si o capacitate de 304 calatori, din care 78 pe scaune; oare cum isi inchipuie RATB ca intr-un tramvai de 36m vor incape 450 de calatori? doar daca denota aceeasi lipsa de respect pentru calatori si ii inghesuie ca pe vite ; singura solutie viabila pentru linia 41, cel putin la orele de virf, sint vagoane lungi, 45-50 m, care sa circule la intervale mici de 1-2 minute si sa aiba semaforizare preferentiala; observ insa ca RATB nu are nici un gind sa calculeze capacitatea mijloacelor de transport in mod rational, anifestind in continuare dispret pentru calatori si conditiile de calatorie; evident ca la o intrebare pusa pe avest subiect nui s-au chinuit sa raspunda de cieva luni buna


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 May 2007 23:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Dupa 22 de ani de mers intensiv cu ITB-ul - devenit intre timp RATB, dar nu schimbat intru totul in atitudine fata de calatori - pot trage linie si numara exemplele care m-au impresionat pozitiv la capitolul "frecventa".

- autobuzele liniilor 131, 134 si 331 aveau in perioada 1985-86 o frecventa fantastica. In absenta metroului, mergeau insa arhipline.
- troleibuzele liniilor 84 si 95 aveau in aceeasi perioada o frecventa foarte buna. Daca in locul lui 95 a aparut M2, dublat de 76 si de actualul 381, 84 - legatura directa intre Titan si Drumul Taberei - inca se cere readus intre liniile RATB.
- tramvaiele liniei 27 aveau in anii 1985-1988 o frecventa de asemenea excelenta. Cu toate astea, existau adesea(la 1-2 saptamini) "sincope" in care eram salvat de 13, 34, 46 sau alte linii paralele.
- dupa 1990, singurul exemplu la indemina este cel al tramvaiului 41. Cu precadere dupa transformarea in metrou usor, hulita de unii, dar providentiala pentru multi altii.

Si cam atit. Restul se incadreaza in doua categorii:
1) "bine, dar se poate si mai bine"
2) "trebuie de urgenta facut ceva, ca asa nu se mai poate"

Din pacate, majoritatea liniilor actuale din Bucuresti intra in categoria a doua. Motivele nu tin numai de lipsa parcului si de traficul infernal din oras, ci si de planificarea defectuoasa a plecarilor de la cap de linie sau de dezinteresul conducatorilor de vehicule.

Bunaoara, observ(incepind din 24 decembrie 2004, cind s-a redeschis tronsonul de tramvai Piata Titan - Ilioara - Fizicienilor) ca niciodata nu vine de la capatul RATB Titan spre Dristor un singur vagon, cu o frecventa de 4-5 minute. Intotdeauna vin cite doua, trei sau chiar patru odata. Dupa care, vreme de 15-20 de minute e pauza. Te cinta sfintii prin statii, daca ai ghinionul sa-l pierzi pe ultimul din convoiul de vagoane ale liniilor 15, 19(si in curind si 27). Mai mult, cele trei linii au avut multa vreme aceleasi capete: RATB Titan - Eroii Revolutiei. Cu atit mai mult, s-ar fi impus sa nu plece de la capat 3 vagoane simultan - anomalie care a constituit mai degraba o regula decit o exceptie.
In dupa-amiaza zilei de 14 august 2006, mi-am permis(ceea ce nu pot face prea des) luxul de a zabovi aproximativ 45 de minute la capatul Eroii Revolutiei al liniei 19, pe care mergeau atunci vagoane Rathgeber. Au fost tot timpul minimum 3 stationate la capat, dar de plecat nu plecau decit la sosirea celui de-al patrulea. In 45 de minute au plecat doar 2 vagoane ale liniei 19 de la Eroii Revolutiei spre Titan.
Intirzieri foarte mari am observat si la vagoanele liniei 8 la capatul Ghencea in toamna trecuta. Niciodata nu pleca un vagon daca nu erau alte doua sau chiar trei sosite la capat. Numarul si asa foarte mare de calatori la orele de virf(17:30, bunaoara) de pe liniile 385 si 173 pe portiunea Ghencea - Petre Ispirescu, devenea astfel si mai mare, autobuzele celor doua linii fiind pline la refuz si abia putind sa inchida usile pentru a pleca din statie. Daca fata de linia 8 aveam ceva pretentii - alimentate de prezenta pasiva a unui numar relativ mare de vagoane - sunt suficient de realist pentru a nu le transfera si himerei inlocuitoare purtind indicativul 47, 48 sau mai stiu eu cum.

Ar mai fi si alte exemple. Altadata. Pina atunci, va urez sa calatoriti numai cu autobuze Citaro cu geamuri laterale culisante. In celelalte, nu se stie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 May 2007 23:39 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Apropo de linia 84, cred ca ar fi destul de utila unirea liniilor 91 si 92 pentru o legatura directa intre Titan si Drumul Taberei, mai ales acum cand exista troleibuze destule, nemaifiind deficit de parc. In acest fel ar mai scadea aglomeratia de pe 90 care vine destul de rar si s-ar evita si intoarcerile dificile din piata Rosetti.
Din pacate vad ca politica este de scurtare pe cat posibil a liniilor. Dar e de inteles, cardul validandu-se "la fiecare urcare in vehicul".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2007 16:14 
bogdan71 wrote:
niciodata nu vine de la capatul RATB Titan spre Dristor un singur vagon, cu o frecventa de 4-5 minute. Intotdeauna vin cite doua, trei sau chiar patru odata. Dupa care, vreme de 15-20 de minute e pauza. Te cinta sfintii prin statii, daca ai ghinionul sa-l pierzi pe ultimul din convoiul de vagoane ale liniilor 15, 19(si in curind si 27). Mai mult, cele trei linii au avut multa vreme aceleasi capete: RATB Titan - Eroii Revolutiei. Cu atit mai mult, s-ar fi impus sa nu plece de la capat 3 vagoane simultan - anomalie care a constituit mai degraba o regula decit o exceptie.


intr-adevar, pe linga blocajele din trefic, o cauza majora pentru functionarea defectuoasa a transportului, si care ar putea fi remediata cu putina bunavointa si cap, este planificarea total aiurea aliniilor care pleaca de la acelasi cap de linie si merg in comun o lunga portiune de traseu ; la cele adaugate ar mai fid e adaugat, atunci cind mergea, liniile 2 si 11, pentru care era regula ca la intersectia Calea Rahopvei/Soseaua Progresului sa se intilneasca/separe vagoanele celor doua linii, altfel cu o frecventa destul de jenanta, dupa ce ca veneau rar mai veneau si amindoua odata, si cred car daca se mai cauta, se mai gasesc usor si alte exemple despre prostia sau indolenta celor de la RATB (pentru remedierea unor astfel de situatii, nu e nevoie nici de bani nici de timp, doar de realism si aplecare catre nevoile calatorilor);


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 May 2007 16:59 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Cam aceiaşi situaţie şi la 24 şi 42 care de multe ori le văd trec?nd imediat după 20. După care 10-15 minute nu mai trece nimic.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 225 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group