TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 13:39

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: Sat 31 Mar 2007 10:58 
Offline

Joined: Sun 29 Jan 2006 23:36
Posts: 4
Location: BUCURESTI, GHENCEA
Ajutati-ma sa inteleg si eu (poate si altii) cum functioneaza acest sistem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Mar 2007 11:24 
Pai sunt 2 sisteme - unul bazat pe anunt la inchiderea/deschiderea usilor si unul bazat pe pozitionarea GPS care vede unde se afla vehiculul si sistemul anunta statia din locatia aceea. Cele 2 se deosebesc destul de usor - primul anunta statiile imediat la inchiderea/deschiderea usilor iar cel pe GPS anunta statiile dupa ce vehiculul este plecat din statie. Ambele au avantaje si dezavantaje.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Mar 2007 11:28 
La Citaro si la Irisbus Citelis sistemul se bazeaza pe GPS. Soferul alege la capat de linie cu ajutorul unei interfete linia si sensul de mers. Traseul este urmarit prin GPS pe un display, arartand distanta catre urmatoarea statie. In momentul in care autobuzul a ajuns in apropierea statiei si sunt deschise usile se anunta automat statia curenta. Dupa ce usile au fost inchise si autobuzul a fost pus in miscare (se ia in considerare vreo 50-100m) sistemul anunta automat urmatoarea statie.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 01:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
pai cum a scris RobertC la citaro anuntul este comandat de GPS + deschiderea usilor adica daca ai deschis usile in zona delimitata in coordonatele memorate de sistem se anunta vocal statia daca ai iesit din coordonate deschiderea usilor este ignorata ,la fel cind nu opresti in vreo statie,ai trecut de zona respectiva sistemul anunta statia urmatoare.
Pe cind la troleele ikarus si la rocar de simon autobuze sistemul era comandat de deschiderea usilor daca intr-un blocaj in trfic deschide usa de atitea ori cite statii sunt sistemul de anuntare le anunta pe toate


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 03:34 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 60
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Pe 301 sunt erori de anuntare a statiilor inca de la inceput, pe sensul Baneasa - Piata Romana. Astfel, cand ma intorc de la serviciu si il iau de la Apicola, anuntul vocal al urmatoarei statii este corect, (Carutasilor) insa cel grafic, de pe afisaj, este cu 1 statie inainte (Sos. Pipera). De asemenea, se anunta legaturi inexistente la Sos. Pipera (148, 304, 783) si la Parc Herastrau (148).
In legatura cu ce a semnalat emil1980, explicatia e simpla : statia Parc Herastrau de pe sensul Romana - Baneasa a fost reamplasata de vreo 3 luni cu circa 30 metri mai in fata. Cum au zis si antevorbitorii mei, sistemul are inca in memorie vechile coordonate carteziene ale statiei, motiv pentru care, cand autobuzul ajunge in "noua" statie, se trece de coordonatele din sistem si se anunta automat urmatoarea statie, Nicolae Caranfil. O situatie similara se petrece si pe 232 : de cand s-au inceput lucrarile in Piata Eroii Revolutiei, statia cu acelasi nume, pe sensul Unirii - Berceni, a fost mutata pe sos. Viilor, inainte de intrarea in piata, de unde ea era la 50 metri in fata, langa statia de metrou. Autobuzele nu anunta vocal sau grafic statia la deschiderea usilor, iar urmatoarea statie, Cimitirul Serban Voda, este anuntata abia dupa ce se trece de locul vechii statii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 11:29 
citaro wrote:
Pe cind la troleele ikarus si la rocar de simon autobuze sistemul era comandat de deschiderea usilor daca intr-un blocaj in trfic deschide usa de atitea ori cite statii sunt sistemul de anuntare le anunta pe toate


Nu-mi aduc aminte sa fi vazut vreodata Rocar de Simon cu sistem de anuntare a statiilor


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 13:34 
Imi aduc aminte ca la inceputurile RS-urilor din Bucuresti cel putin pe unele mergea sistemul de anuntare a statiilor. Parca pe linia 336 am auzit prima data.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 14:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Eu pe 122...era un sistem BusVox sau TramVox (in afara de nume nu stiu care era diferenta intre ele... erau prezente in egala masura ambele modele si pe Rocar de Simon si pe V3A-93M-Faur). Sistemul de anunt era destul de greoi, soferul trebuind sa apese mereu pe buton pt. a se anunta urmatoarea statie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Apr 2007 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Fri 26 May 2006 20:56
Posts: 49
Location: Bucuresti,Sector2,D-na Ghica
Sistemul a functionat pe unele autobuze.Am avut ocazia sa merg cu un rocar pe 123 atunci cand au fost introduse pe acea linie.
Si anuntul era de felul:
-"Atentie inchid usile"
-"Urmeaza statia......."


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Apr 2007 01:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 20
Location: Pedro Muñoz,Spania
Scuze,dar am facut o mare greseala.Doar troleele Ikarus au anuntul comandat de deschiderea usilor,RS au o asa zisa telecomanda pe bord,care are butoane si pentru statii,aveau 2 moduri,manual cind trebuia sa apesi butonul de statie dupa ce apasai butonul care anunta inchiderea usilor,sau automat cind se anunta statia urmatoare la apasarea butonului cu :atentie se inchid usile


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 13:46 
Niste sisteme de afisaj linii si informatii interesante gasite pe la CERF.


Attachments:
DSC07918.JPG
DSC07918.JPG [ 48.99 KiB | Viewed 8132 times ]
DSC07919.JPG
DSC07919.JPG [ 47.65 KiB | Viewed 8133 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 14:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Hmmm... standul firmei RadFleet... nu ma mira ca al 2lea afisaj este unul din panourile montate in statiile RATP (Ploiesti). Linia 30 a fost prima linie din Ploiesti care a beneficiat de asa ceva (inclusiv GPS-ul de rigoare, care se vede in fundalul pozei cu afisajul). Acel sistem este folosit in: Arad (linia 3 de tramvaie, doar in zile lucratoare), Cluj (2 trasee de autobuz), Ploiesti (toate vehiculele, inclusiv raposatele Dacuri aveau), Timisoara (pe unele tramvaie Hansa Waggonbau).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:25 
Si nu uita Tg. Muresul, care are acest sistem montat pe toate autobuzele si maxi-taxiurile care circula in oras. Iar in majoritatea statiilor importante sunt montate aceste afisaje. Din pacate arata doar ora si data :evil: Din cand cand se mai porneste sistemul (cum a fost luni, cand a functionat pe linia 4, 17, 19, 20, 23, 43.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 20:29 
Un sistem asemanator se gaseste pe linia 41 Metrou Usor, din pacate este destul de putin intretinut. De fapt linia 41 este singura din bucuresti la care s-a renuntat la placutele clasice pe care sunt scrise statiile.
De asemenea pe linia 32 a existat un sistem, a fost 2 ani in testare :lol: si acum este oprit, sunt doar afisajele din statii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Acele afisaje de pe linia 32 doar afisau ,,Sist. in tesatre". Motivul e destul de simplu... degeaba s-au pus panouri in statie, daca vagoanele nu au GPS...
Iar pe linia 41, cand s-a pornit sistemul de afisaje din statiii functiona bine... dar el nu avea nevoie de GPS... datele se schimbau la trecerea tramvaielor peste senzorii de la intrare si iesire din statii. Bineinteles, la inceput, cand sistemul arata de cate minute nu a venit tramvaiul, sefii din RATB s-au cam suparat vazand cum asteapta oamenii cate 10-20 de minute la orele de varf... asa a ajuns sitemul sa arate numai denumirea statiei si intervalul dintre vagoane... un lucru complet inutil si scump, pentru ca pentru asta se putea pune o simpla placuta de statie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 09 May 2007 21:24 
Intr-adevar la inceput pe 41 sistemul arata de cat timp nu a mai venit tramvaiul, iar la trecerea acestuia pe bucla (senzorul) de la intrarea din statie ceasul trecea la 0 iar numaratoarea incepea abia cand trenul pleca din statie. Dar problema este ca senzorii aceia s-au cam stricat, nu prea au mai fost inlocuiti si s-a renuntat deoarece sistemul o lua razna..odata chiar arata 99 minute, pacat ca nu aveam aparat sa pozez fazele alea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 May 2007 16:26 
Se pare ca daca este ceea ce cred eu RATBul vrea sa extinda sistemul de informare din statiile de tramvai...

Quote:
echipamente informare vizuala
Organizator: R.A.T.B. – Serviciul Contracte cu sediul in Bd Dinicu Golescu 1, tel:3074120, fax:3074555; 3147136
Procedura aplicata: licitatie deschisa
Natura si cantitatea produselor: echipamente informare vizuala
Cod CPSA: 30254300-7
Data limita depunere ofertelor: 06.06.2007, ora 11 / RATB
Data si ora deschiderii ofertelor: 06.06.2007, ora 12 / RATB
Criteriul aplicat pentru atribuirea contractului: pretul cel mai mic


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:28 
La tramvaie dupa ce o enorma parte din V3A-urile Bucurestene au clasicele opeleduri de o calitate destul de slaba, RATBul a inceput sa testeze diverse sisteme de afisaj pe leduri. In 2002 au fost introduse sisteme de la Ameli pe toate tramvaiele care intrau la RK. Sa vedem si cum arata aceste sisteme de la Ameli.
Ce este haios la acest sistem este ca la anuntul vocal are un ding exact ca cel de avertizare din Windows 98 :P


Attachments:
008-041-15.JPG
008-041-15.JPG [ 61.83 KiB | Viewed 7973 times ]
DSC01765.JPG
DSC01765.JPG [ 32.6 KiB | Viewed 7972 times ]
DSC01814.JPG
DSC01814.JPG [ 28.2 KiB | Viewed 7972 times ]
DSC01815.JPG
DSC01815.JPG [ 38.36 KiB | Viewed 7972 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:33 
Incepand cu 2005 a fost introdus un nou sistem, mai performant de la Hannover Displays. Acesta permite si existenta unor iconuri si animatii.


Attachments:
181-012-01.JPG
181-012-01.JPG [ 75.64 KiB | Viewed 7969 times ]
181-034-03.JPG
181-034-03.JPG [ 107.45 KiB | Viewed 7969 times ]
DSC01786.JPG
DSC01786.JPG [ 42.17 KiB | Viewed 7969 times ]
DSC02846.JPG
DSC02846.JPG [ 48.67 KiB | Viewed 7969 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:35 
Un sistem Ameli mai special se gaseste pe V3A-93 #310, care are un modul ce permite scrierea liniei in mai multe culori (alb,roz,albastru,rosu,verde). La ora actuala sistemul este defect.


Attachments:
310-040-01.JPG
310-040-01.JPG [ 85.71 KiB | Viewed 7967 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:40 
Pe troleibuzele Irisbus Citelis avem sistem de la Hannover Displays, cu softul "nou" care a venit si cu ultimul lot de 100 Citaro si in prezent se monteaza pe toate Citaro.


Attachments:
5305-091-02.JPG
5305-091-02.JPG [ 82.24 KiB | Viewed 7964 times ]
5306-061-04.JPG
5306-061-04.JPG [ 81.29 KiB | Viewed 7964 times ]
5306-PROBE-21.JPG
5306-PROBE-21.JPG [ 41.05 KiB | Viewed 7964 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:42 
Pe Mercedes Citaro avem tot Hannover Displays.


Attachments:
DSC03655.JPG
DSC03655.JPG [ 37.9 KiB | Viewed 7960 times ]
DSC03736.JPG
DSC03736.JPG [ 39.18 KiB | Viewed 7960 times ]
DSC03759.JPG
DSC03759.JPG [ 64.38 KiB | Viewed 7960 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:47 
Spre deosebire de productiile autohtone, pe Mercedes Citaro si Irisbus Citelis selectarea traseului se face cu un dispozitiv avansat cu ecran LCD. De asemenea pe ecran este afisata o harta a strazilor, mai detaliata cu softul nou folosit la Irisbus Citelis. Sa vedem cateva imagini cu ce poate acest sistem...


Attachments:
DSC04069.JPG
DSC04069.JPG [ 38.13 KiB | Viewed 7958 times ]
DSC04096.JPG
DSC04096.JPG [ 44.87 KiB | Viewed 7958 times ]
DSC04665.JPG
DSC04665.JPG [ 37.48 KiB | Viewed 7958 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:48 
Pe ecran apare linia dorita, cu sensul, apoi toate statiile de pe traseu.


Attachments:
DSC04666.JPG
DSC04666.JPG [ 48.82 KiB | Viewed 7956 times ]
DSC06246.JPG
DSC06246.JPG [ 38.62 KiB | Viewed 7956 times ]
DSC06248.JPG
DSC06248.JPG [ 46.9 KiB | Viewed 7956 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:54 
Pe majoritatea Rocar de Simon gasim O Peled, dar pe unele mai noi, precum si pe unul singur de la Militari gasim Ameli si Hannover.


Attachments:
DSC04283.JPG
DSC04283.JPG [ 58.04 KiB | Viewed 7953 times ]
DSC04323.JPG
DSC04323.JPG [ 78.17 KiB | Viewed 7953 times ]
DSC04324.JPG
DSC04324.JPG [ 42.68 KiB | Viewed 7953 times ]
DSC04722.JPG
DSC04722.JPG [ 51.56 KiB | Viewed 7953 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 22:59 
Pe tramvaiele V3A-93M de la Dep Alexandria (unele) gasim sistemul de afisaj impreuna cu sistemul Tramvox de anunt statii. Acestea inca functioneaza pe unele vagoane dar nu mai sunt folosite.


Attachments:
DSC01685.JPG
DSC01685.JPG [ 62.63 KiB | Viewed 7949 times ]
DSC01862.JPG
DSC01862.JPG [ 50.24 KiB | Viewed 7949 times ]
DSC05736.JPG
DSC05736.JPG [ 36.77 KiB | Viewed 7949 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 May 2007 23:07 
Fata de sistemele O Peled, cele pe leduri au si unele dezavantaje. Unul si cel mai deranjant este ca daca se strica ceva in sistem se opreste afisajul fara a mai putea indica nimic, din cauza ca se inchid si ledurile. In cazul O Peled foile ramanand cum au fost setate. Iata si 2 exemple. In cazul lui 3005 se vede ca odata ce tramvaiul este deconectat de la retea si tensiune joasa se opreste si afisajul. In cazul 2, prezent si la tramvaie si la troleibuzele Irisbus (aceste 2 cazuri sunt frecvente) in momentul in care dispare comunicarea GPS moare si sistemul de afisaj si sistemul de anunt statii.


Attachments:
164-041-13.JPG
164-041-13.JPG [ 82.12 KiB | Viewed 7940 times ]
164-041-10.JPG
164-041-10.JPG [ 91.31 KiB | Viewed 7940 times ]
3005-035-34.JPG
3005-035-34.JPG [ 78.7 KiB | Viewed 7940 times ]
DSC02472.JPG
DSC02472.JPG [ 110.78 KiB | Viewed 7940 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 May 2007 23:04 
Si sistemul de afisaj prezent pe o mare parte din V3A-93M cu folie.


Attachments:
304-032-01.JPG
304-032-01.JPG [ 54.29 KiB | Viewed 8040 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 22:04 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006 10:36
Posts: 60
Location: Bucuresti 4 (Piata Progresul)
Nu stiu ce parere aveti voi in legatura cu modificarile intervenite in sistemul de anuntare vocala a statiilor pe Citaro, insa dupa "update", eu unul abia mai aud anuntul. Volumul sonor este, imi permit sa apreciez, sub 50% din cel de dinainte de update. Asta s-a dorit, ori o eroare de ajustare a volumului ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 May 2007 22:07 
Da, planul a fost ca statia sa nu mai fie anuntata imediat ce se inchid usile, sa se mai aseze lumea apoi sa auda si statia. Au fost reclamatii ca e prea tare sonorul la anunt statii. De asemenea la sosirea in statie nu mai este anuntata statia pentru ca muzica sa fie oprita cat mai putin. Mi-ar fi placut sa scoata si acea enumerare a legaturilor :evil:


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group