whitewolfcata wrote:
ManAndCat wrote:
Cata spune ca l-a vazut pe 3713 (sau un var al lui l-a vazut sau asa ceva) si pe Roman 112 cu nr.664. Roman112 nu mai figureaza in parcul "oficial" al RATB, deci e posibil ca nici acest 3713 sa nu mai figureze. Mai curand este vorba de unul din seria 17xx sau 18xx.
Hi, hi, hi...
Parca-i telefonul fara fir...
Sa recapitulam: DAC-ul 117 RATB 3713 si Roman-ul 112 RATB 664 au fost vazute de frate-miu (si nu de var-miu) si de Vali Sava, acesta din urma facand si ceva poze. Deci exista poze cu astea doua vehicule, chiar daca de o calitate mai slaba, datorita conditiilor "improprii" in care au fost facute.
Acel 3713, din ce am vazut din poza (repet, eu inca nu l-am vazut pe viu) pare sa fi fost pastrat inca de pe vremea cand era in stare buna, dar datorita faptului ca a fost tinut in spatiu liber, in ploi, vanturi, ninsori, nu arata chiar extraordinar. Pare insa sa nu-i lipseasca prea multe piese.
Oficial, RATB afirma ca are in conservare un DAC 117
UDA... Cum adica UDA, nu m-am prins...
Intr-adevar Roman-ul 112 nu e mentionat nicaieri, in schimb apare un IK-4.
Din nefericire, nu pot pune mare baza pe aceste informatii, am avut ocazia sa discut cu multi soferi care habar n-aveau de vehicule, ba incercau sa ma convinga si pe mine ca DAC-urile articulate se cheama DAC
118, iar de IK-4, ca sa inteleaga, a fost nevoie s-o iau pe eliminatea, ala nu, ala nu, ala nu, asta...
Conform listei, #3713 e fabricat in 1981. Totusi, fii atent la ferestre. La autobuzele din generatia respectiva fiecare fereastra se putea deschide, atat pe partea opusa usilor, cat si pe partea lor. Pentru a fi mai clar, iti voi da schema la fiecare generatie de DAC 117. S=fereastra soferului, 0=fereastra care nu se poate deschide, 1=fereastra care se poate deschide, 2=usaiar A=articulatia. Fiecare schema va avea 2 de A, unul sub altul, avand in vedere ca voi indica atat configuratia partii usilor, cat si configuratia partii opuse
Schema DAC 117 din perioada 1979-1982 (cu cutie automata) se prezinta astfel:
211211A2112
S11111A1111
Urmatoarea generatie, cea din 1983-1987 difera prin configuratia ferestrelor de pe partea usilor iar cele fabricate dupa 1984 au un sunet al diferentialului diferit de cele anterioare. Iata schema
200200A2002
S11111A1111
Dacurile scunde (fabricate intre1987-1989)au ferestre alternative
200200A2002
S01010A1010
A urmat o pauza. Urmatoarele DAC-uri, fabricate in 1992, au ferestre care se pot deschide si pe partea usilor
201201A2012
S01010A1010
Configuratia respectiva e pastrata si la cele din 1996. Scarile, au, insa, 4 trepte
In ceea ce priveste DAC 118, e posibil sa fi existat asa ceva, din moment ce am vazut o fotografie si un desen in Paint cu Rocar 318. Daca a existat, intr-adevar DAC 118, schema lui ar fi trebuit sa fie urmatoarea
21211A2112
S1111A1111
In ceea ce priveste troleibuzul Dac/Rocar 318, acesta avea 4 punti, a doua si a treia motoare. Altfel spus, atat tractorul cat si remorca aveau motor. In ambele cazuri, se pune problema sincronizarii motoarelor, daca nu, unul dintre ele actioneaza ca o frana. la motoarele electrice, e relativ usor, dar la cele diesel...
Numerotarea vehiculelor RATB nu mi se pare consecventa. Am vazut ca
Numerele 1-1000 erau mai ales IK 4 si Roman 112 UD si, din cand in cand cate un Dac 117 UD ratacit. Din cate am inteles, aici se gasesc, in prezent, DAF-uri
Numerele 1000-2000 erau ocupate mai ales de DAC 117 UD. parerea mea este ca de Simonurile nu trebuiau sa ia numere peste 1000, seria respectiva trebuind sa fie alocata exclusiv autobuzelor articulate. Ar prinde bine niste Ikarus 417 sau 435, poate chiar 438, desi acestea din urma nu au podea joasa
Numerele 2001-3000 ar trebui alocata autobuzelor standard, cum ar fi UDM, Simon si, eventualele Roman 112 UD mentionate pe forum, dar nementionate in statisticile RATB
Numerele 3000-4000 ar trebui repartizate fie altor autobuze articulate, fie unor tramvaie, ca substitut al unor 117 UD
Numerele 4000-5000. Aici problema e mai complicata, avand in vedere ca aici se gaseau TV 2E si TV 20E Poate n-ar fi rau ca toate tramvaiele articulate si dublu articulate sa fie comasate la seria respectiva
Numerele 5000-6000 ar trebui alocata exclusiv troleibuzelor nearticulate, indiferent daca sunt Saurer, Ikarus 415T sau Rocar 112E, 212E, 312E, 412E, 512E si 812E
Numerele 6000-7000 sa fie alocate tramvaielor nearticulate sau cu remorca distincta
Numerele 7000-8000 sa fie repartizate exclusiv troleibuzelor articulate, indiferent daca sunt DAC/ROCAR sau straine.
Numerele peste 8000 sa fie repartizate eventualelor troleibuze dublu articulate, in eventualitatea ca veti mai achizitiona asemenea vehicole. Nu uitati ca, in eventualitatea unei greve a metroului, sunt foarte utile.