Programul de dezvoltare si modernizare a metroului
Programul de dezvoltare si modernizare a metroului are la baza strategia de dezvoltare pe termen mediu si lung a societatii. Pentru realizarea obiectivelor cuprinse in strategia de dezvoltare au fost incheiate acorduri de imprumut cu Banca Europeana de Investitii privind finantarea acestora.
Proiecte de investitii:
“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa Iâ€, in valoare totala de 207.700.000 EURO cuprinde urmatoarele componente :
• finalizarea lucrărilor de structură si punerea in siguranta a constructiilor subterane pe Magistrala 4. tronsonul 1 Mai – Zarea. Acest tronson reprezinta o extindere a Magistralei 4 de metrou ce cuprinde racordul Gara de Nord 2- 1 Mai, pus in exploatare in martie 2000.
• achizitia a 18 trenuri noi de metrou; actiune fianlizată in 2004;
“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa IIâ€, in valoare totala de 231.000.000 EURO, cuprinde urmatoarele componente :
• finalizarea si punerea in siguranta a lucrarilor pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Linia de Centura ; actiune fianlizată in 2006
• achizitia a 20 de trenuri noi de metrou pe Magistralele 1+3; actiune in derulare cu termen de fianlizare in 2007.
• compatibilizarea instalatiilor de automatizare a traficului in vederea introducerii trenurilor din noua generatie pe Magistralele 1+3; actiune in derulare cu termen de fianlizare in 2007.
“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa IIIâ€, in valoare totala de 134.800.000 EURO, cuprinde urmatoarele componente :
• eficientizarea circulatiei trenurilor prin punerea in functie cu călători a tronsonului Nicolae Grigorescu – Linia de Centura ; cu termen de fianlizare in semestrul I -2008.
• facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap in reteaua de metrou existenta ;
• achizitia a 6 trenuri noi de metrou;
• modernizarea instalatiilor electrice de joasa tensiune pe magistralele 1,3 si tronson de legatura.
Proiecte cu finantare integrala de la bugetul de stat :
• modernizarea sistemului informatic;
• lucrari in continuare pe magistralele de metrou existente.
2. Proiecte de investitii viitoare :
• Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Etapa I: Drumul Taberei – Universitate;
• Achizitia a 37 trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5 Etapa I si inlocuirea parcului de material rulant de tip IVA;
• Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Etapa II: Universitate – Pantelimon;
• Echiparea si punerea in functiune a tronsonului 1 Mai – Zarea de pe Magistrala 4;
• Constructia, echiparea si punerea in functiune a tronsonului Zarea – Laromet;
• Modernizarea statiilor de metrou
Principalele lucrari cuprinse in cadrul acestui obiectiv sunt:
-dotarea statiilor de metrou existente cu grupuri sanitare pentru publicul calator;
-modernizarea semnalisticii statice si a informarii dinamice a calatorilor;
-modernizarea finisajelor statiilor si refacerea plafoanelor statiilor de metrou existente.
• Modernizarea instalatiilor fixe
In cadrul acestui obiectiv vor fi modernizate:
-instalatii de ventilatie;
-instalatii sanitare si PSI;
-instalatii de telecomunicatie;
-calea de rulare.
• Cresterea atractivitatii transportului cu metroul prin indesirea statiilor de metrou pe magistralele de metrou existente. Urmare a unii studiu realizat pe magistralele existente a rezultat necesitatea reducerii distantei intre două statii de metrou si construire de noi statii in puncte importante cum ar fi: Perla la intersectia Dorobanti cu Iancu de Hunedoara, Lizeanu la intersectia Stefan cel Mare cu str. Lizeanu, Circul de Stat, Grozovici- Spitalul Colentina. etc;
• Magistrala 7 Rahova – Colentina;
• Extindere Magistrala 4 Gara de Nord – Progresul;
• Constructia Magistralei inelare de sud.
http://www.metrorex.ro