TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 18 Oct 2019 09:19

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
M-am gandit ca merita sa dedicam un topic propriu batranelor TE-uri, care inca servesc bine putinele rute pe care mai circula.

O garnitura de TE este formata din 4 vagoane etajate (uneori unul este de clasa 1), cu boghiuri pe 2 osii la extremitati si boghiuri cu 3 osii sub articulatii.
Aceste vagoane au fost fabricate in RDG si exportate, printre altele, in Romania, Polonia etc.

Vagoanele de clasa 1 sunt inmatriculate in clasa 16-17, iar cele de clasa a 2a in clasa 26-17.
Viteza lor maxima este 120km/h.
Fiecare rama are, pe langa codificarea UIC, o codificare de forma TExxxa, unde xxx = nr. de 2-3 cifre, iar a= o litera de la a la d, in functie de pozitia vagonului in rama. Astfel:
a = vagon de clasa 1 sau cls a 2a (capat)
b= vagon de clasa a 2a (capat)
c, d= vagoane intermediare de clasa a 2a.

Dispunerea vagoanelor este a-c-d-b. O garnitura poate circula si doar cu vagoanele a-b (fara c si d).

Pentru inceput, sa vedem cateva vagoane ,,neidentificate".

Iata P3335 Ploiesti Sud - Targoviste in Gara Ploiesti Vest, acum vre-un an:


Attachments:
P3335-Ploiesti-Targoviste-002.jpg
P3335-Ploiesti-Targoviste-002.jpg [ 68.79 KiB | Viewed 19154 times ]
P3335-Ploiesti-Targoviste.jpg
P3335-Ploiesti-Targoviste.jpg [ 52.75 KiB | Viewed 19155 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:05 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
P3425 Ploiesti Sud - Slanic, in Gara Ploiesti Sud:

Va rog sa remarcati ca aburul generat de locomotiva pentru incalzirea trenului se pierde pe la extremitati :(


Attachments:
P3425-Ploiesti-Slanic-002.jpg
P3425-Ploiesti-Slanic-002.jpg [ 70.14 KiB | Viewed 19152 times ]
P3425-Ploiesti-Slanic-003.jpg
P3425-Ploiesti-Slanic-003.jpg [ 64.56 KiB | Viewed 19153 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
P3464 Maneciu - Ploiesti Sud, in Gara Scaeni. Remarcati ,,efortul" facut de CFR pentru cei maxim 50 de calatori din tren: 2 rame TE (8 vagoane etajate!)!!! Asa arata cele 2 perechi de trenuri ce circula zilnic pe aceasta sectie. Si se plang ca nu e rentabil...
Cred ca e trenul cu cea mai mare capacitate din tara!! Vedealea-s pe P 13961 BucN-Constanta... acolo E NEVOIE de vagoane mari.


Attachments:
60-1356-9+P3464-Scaeni-001.jpg
60-1356-9+P3464-Scaeni-001.jpg [ 51.48 KiB | Viewed 19149 times ]
P3464-Scaeni-001.jpg
P3464-Scaeni-001.jpg [ 77.57 KiB | Viewed 19150 times ]
P3464-Scaeni-002.jpg
P3464-Scaeni-002.jpg [ 57.28 KiB | Viewed 19149 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
In Targoviste am intalnit garnitura:

50 53 16-17 457-0 TE115a+
50 53 26-17 458-6 TE115c+
50 53 26-17 459-4 TE115d+
50 53 26-17 460-2 TE115b

ce urma a pleca la Ploiesti ca P3336:


Attachments:
50 53 16-17 457-0 TE 115a-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 16-17 457-0 TE 115a-P3336-Targoviste-001.jpg [ 77.75 KiB | Viewed 19146 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-002.jpg [ 36.73 KiB | Viewed 19146 times ]
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-003.jpg
50 53 16-17 457-0 TE115a-P3336-Targoviste-003.jpg [ 66.88 KiB | Viewed 19146 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-001.jpg [ 77.98 KiB | Viewed 19147 times ]
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 458-6 TE115c-P3336-Targoviste-002.jpg [ 34.27 KiB | Viewed 19145 times ]
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-001.jpg [ 89.61 KiB | Viewed 19145 times ]
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 459-4 TE115d-P3336-Targoviste-002.jpg [ 34.51 KiB | Viewed 19145 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-001.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-001.jpg [ 74.92 KiB | Viewed 19145 times ]
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-002.jpg
50 53 26-17 460-2 TE115b-P3336-Targoviste-002.jpg [ 32.85 KiB | Viewed 19146 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
In urma cu cateva luni, am dibuit in Revizia Basarab o garnitura apartinand Craiovei, venita la revizie:

50 53 16-17 357-1 TE90a+
50 53 26-17 358-8 TE90c+
50 53 26-17 359-6 TE90d+
50 53 26-17 360-4 TE90b

Rar asemenea vagoane prin zona Bucurestiului!


Attachments:
50 53 26-17 358-8 + 16-17 TE90c-RevBas.jpg
50 53 26-17 358-8 + 16-17 TE90c-RevBas.jpg [ 115.19 KiB | Viewed 19138 times ]
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-001.jpg
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-001.jpg [ 117.4 KiB | Viewed 19137 times ]
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-002.jpg
50 53 26-17 359-6 TE90d-RevBas-002.jpg [ 97.93 KiB | Viewed 19138 times ]
50 53 26-17 360-4 TE90b-RevBas-001.jpg
50 53 26-17 360-4 TE90b-RevBas-001.jpg [ 119.15 KiB | Viewed 19137 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
2 vagoane (din 2 garnituri diferite) surprinse la Ploiesti. Nu am putut poza garniturile in intregime, deoarece misunau ceferistii si body-guarzii pe acolo.

50 53 26-17 049-3 TE13a (13!!! Numar cu noroc, vagonul era proaspat renovat)
50 53 26-17 400-8 TE100b


Attachments:
50 53 26-17 049-3-PloiestiSud-001.jpg
50 53 26-17 049-3-PloiestiSud-001.jpg [ 79.72 KiB | Viewed 19135 times ]
50 53 26-17 400-8 Te100b-PloiestiSud-001.jpg
50 53 26-17 400-8 Te100b-PloiestiSud-001.jpg [ 65.48 KiB | Viewed 19134 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Acum ca v-am prezentat TE-uri apartinand de Ploiesti Sud si Craiova... sa vedem si Brasovul ce exploateaza. Sunt jalnice majoritatea de acolo :(
Culmea ca pe personalele de Sibiu incep sa fie inlocuite de... Desiro :shock: , iar pe Teius si Sfantu Gheorghe sunt inlocuite de Z6100. Desi e o diferenta ca de la Cer la Pamant la capacitatea de transport a lor... bine, ca erau pline cu blatisti e alta mancare de peste. La automotor nu mai tine figura cu ,,ma urc ca oricum e trenul mare si gol si nu mai ajunge nasul la mine".

50 53 26-17 518-7 TE130c


Attachments:
50 53 26-17 518-7-TE130c.jpg
50 53 26-17 518-7-TE130c.jpg [ 59.02 KiB | Viewed 19132 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa vedem interiorul etajului si burduful unui TE neidentificat:


Attachments:
P3336-001.jpg
P3336-001.jpg [ 58.2 KiB | Viewed 19130 times ]
P3336-002.jpg
P3336-002.jpg [ 109.54 KiB | Viewed 19129 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:37 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Acum, dintr-un alt vagon de clasa a 2a...
Remarcati sistemul de deschidere a gemaurilor de la etaj. Acestea se lasa in jos, precum cele de la autoturisme. Pentru aceasta ,,operatiune" este necesara utilizarea manivelei din poza. Geamurile se deschid foarte mult... daca esti slab, poti iesi pe geam. Oricum, e mana cereasca pentru cei care vor sa faca poze.


Attachments:
P3464-003.jpg
P3464-003.jpg [ 58.11 KiB | Viewed 19128 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa ne concentram atenstia acum asupra vagonului 50 53 26-17 335-6 TE84d.

Iata interiorul etajului:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-003.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-003.jpg [ 62.97 KiB | Viewed 19126 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Asa sunt dispuse scaunele. Se observa si geamul si manivela pentru deschiderea lui:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-004.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-004.jpg [ 57.69 KiB | Viewed 19125 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:41 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
La extremitatile salonului de la etaj sunt banchete de 1,5 locuri, cu suportul pentru bagaje incastrat in perete:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-005.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-005.jpg [ 75.84 KiB | Viewed 19125 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Scara ce duce la etaj:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-006.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-006.jpg [ 91.8 KiB | Viewed 19124 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Scara ce duce de la nivelul usilor la scaunele de la ,,parter":


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-010.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-010.jpg [ 111.35 KiB | Viewed 19119 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 00:58 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Inscriptia ,,TE-84 D" de pe hol:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-011.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-011.jpg [ 57.84 KiB | Viewed 19117 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Un detaliu al rotii osiei intermediare a boghiului cu 3 osii:


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-001.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-001.jpg [ 64.25 KiB | Viewed 19115 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Cateva detalii ale unei usi. Gemurile acesteia sunt geamuri de pe usile ,,normale" ale vagonaelor ne-etajate, dar adaptate pentru aceste usi prin completarea cu tabla prin jurul lor. Geamurile originale, dreptunghiulare si mari, le vedeti prin pozele de mai sus.


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-008.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-008.jpg [ 39.53 KiB | Viewed 19114 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-007.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-007.jpg [ 44.25 KiB | Viewed 19114 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 01:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Acum cateva detalii legate de deschiderea usilor. Sistemul este asemanator cu cel de pe metrourile Bombardier, numai ca usile se actioneaza manual.


Attachments:
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-002.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-002.jpg [ 59.09 KiB | Viewed 19113 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-009.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-009.jpg [ 55.09 KiB | Viewed 19114 times ]
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-012.jpg
50 53 26-17 335-6 TE-84d-P5074-012.jpg [ 100.18 KiB | Viewed 19114 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 02:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Ala din poza ta provine, probabil, dintr-un 26-26... cum avem si noi (ca doar sunt facute de Gorlitz.... Germania). La noi, vagoanele modernizate din 26-26 (adica 26-16 si 39-16 bineinteles ca circula... pe Rapid si Accelerat, chiar daca sunt extrem de incomode (nici nu se compara cu cele folosite ca... tren urban in Austria), dar noi traim in Romania) circula pe Accelerat si Rapid :(

OAB wrote:
Ai idee prin ce difera un "vagon de capat" fata de unul "de mijloc"?


De exemplu, vagonul de capat are usa de trecere doar la un capat si are un boghiu pe 2 osii.
La extremitatile vagonului se afla, dupa caz, un compartiment sau o instalatie de franare(!) si, bineinteles, o buda.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 15:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
O poza gasita printr-un vechi album despre Leipzig... TE-uri in tara lor:


Attachments:
P6290273.JPG
P6290273.JPG [ 144.58 KiB | Viewed 19095 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 01:26 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Astea nu sunt 26-17?
Vreau sa spun niste vagoane inrudite cu 26-17, dar la care ferestrele de sus se pot deschide complet; ca sa fiu mai clar: la vagoanele de tren a caror ferestre se pot deschide, doar o parte a ferestrei e mobila, in timp ce restul e fixa; in poza de mai sus toata fereastra se deschide; capul tanarului ocupa, practic portiunea de jos a ferestrei; la 26-17-urile3 noastre, ferestrele de sus sunt in unghi
Se vorbea pe un alt forum, de 26-54. Cati dintre voiati remarcat vibratii exagerate la viteze de la 100 km/h in sus?
oare 26-33-ul pozat de mine in Austria nu este un echivalent aproximativ al lui 26-54? Desi poza de mai jos a avut ca scop Taurus-ul, se vede o parte a vagonului 26-33:


Attachments:
WTU 815.jpg
WTU 815.jpg [ 139.45 KiB | Viewed 19060 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 16:13 
Vagoanele 26-17 erau toate in seturi de 4 bucati, sau au existat si variante de 2 si 3 ?
Ce serie erau vagoanele etajate normale, adica acelea care aveau boghiuri pe 2 osii la ambele capete ?
Mai sunt in circulatie vagoanele din seria 26-26 ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jul 2007 23:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Tom wrote:
Ce serie erau vagoanele etajate normale, adica acelea care aveau boghiuri pe 2 osii la ambele capete ?
Mai sunt in circulatie vagoanele din seria 26-26 ?


Alea au seria 26-26... sunt destule in circulatie.

OAB wrote:
Vreau sa spun niste vagoane inrudite cu 26-17, dar la care ferestrele de sus se pot deschide complet; ca sa fiu mai clar: la vagoanele de tren a caror ferestre se pot deschide, doar o parte a ferestrei e mobila, in timp ce restul e fixa; in poza de mai sus toata fereastra se deschide; capul tanarului ocupa, practic portiunea de jos a ferestrei; la 26-17-urile3 noastre, ferestrele de sus sunt in unghi.


Este o iluzie optica. Geamurile se deschid la fel ca cele de pe TE-urile noastre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Jul 2007 20:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Sa vedem si 2 vagoane ale garniturii TE 28:

50 53 26-17 109-5 TE 28 a
50 53 26-17 110-3 TE 28 c


Attachments:
50 53 26-17 109-5 TE28a-Brasov-001.jpg
50 53 26-17 109-5 TE28a-Brasov-001.jpg [ 56.18 KiB | Viewed 19001 times ]
50 53 26-17 110-3 TE28c-Bv-001.jpg
50 53 26-17 110-3 TE28c-Bv-001.jpg [ 57.7 KiB | Viewed 19002 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Aug 2007 11:48 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
Iata cum arata un boghiu pe 3 osii:


Attachments:
Boghiu TE.jpg
Boghiu TE.jpg [ 87.25 KiB | Viewed 18964 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 17:46 
Care este motivul pentru care aceste vagoane nu au usa in capat?
Observ ca este acolo ceva, ce pare a fi toaleta, dar de ce aceasta impartire?
Practic, la un tren cu 2 rame din acestea trebuie fie 2 controlori, fie unul care schimba rama la fiecare statie, ideal pentru blatisti :twisted:
E adevarat, sageata albastra are controlori cate rame are in componenta, dar in Romania sageata albastra e 90% intercity, nu personal.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 19:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7921
La capetele TE-ului sunt cate 2 bude, iar la unele sunt compartimente pentru nasi si chiar o cabina ce ar fi trebuit amenajata pentru sistemul push-pull.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 01:32 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Aceste rame TE au intrat in dotarea CFR din 1961, iar vagoanele etajate dupa 1983 (tin minte ca intr-o excursie cu scoala am trecut pe Podul Grant si le-am vazut, alb cu albastru)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 01:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Am uitat ca functia edit nu exista - realizarea usilor de comunicatie la capetele ramei va duce la modificarea impartirii din zonele respective (WC si cabina pesonalului insotitor, cat si aspectuiui exterior. Avand in vedere ca rama are 4 unitati, echivalentul a 8 vagoane normale, e suficienta o rama pe trenurile de rang superior. la A pot fi si doua rame (~16 vagoane normale). ce te faci insa cu vagoanele restaurant si bar care mai intra in componenta acestor trenuri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 10 Aug 2008 02:18 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
De cand au fost aduse la CFR au fost folosite pentru trenurile curse de persoane, unde erau multi navetisti - cine nu-si mai aminteste trenurile cu pana la 4 rame TE, spre Cugir (am auzit ca avea la uyn moment dat chiar 20 de vagoane normale), Zarnesti - Brasov-Intorsura Buzaului, Slanic PH - Ploiesti - Maneciu, etc? Nu stiu daca se merita vreun fel de compartimentare la ramele TE si vagoanele etajate, din cauza imparitirii spatiului, mai ales la vagoanele etajate: 2 compartimente frontale, usile de acces si la mijloc salonul. E mai bine asa cum sunt, dar fara scaunele alea de plastic, de zici ca e metrou etajat si nu tren. Se pot face schimbari - salonul poate avea un numar mai mic de scaune, dispuse in jurul unor masute. (numai sa vezi ce dotari au altii pe trenuri asemananatoare, in special nou concept AGV si trenurile de mare viteza din Asia - pe skyscrapercity.com la sectiunea de cai ferate). Una din sectiunile ramelor TE (totusi de ce TE - de la tren electric/expres?) ar putea fi transformata in restaurant/bar/bistro; interiorul poate fi gandit ca un tot pe toata lungimea ramei, fara limitarile actuale dintre sectiuni - se poate merge dintr-un cap in altul la etaj/parter, dar se pot folosi de catre cei de la etaj si usile fiecarei sectiuni prin pastrarea scarilor actuale.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group