TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 10 Dec 2019 12:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: Wed 13 Jun 2007 07:19 
Discutii despre extinderea metroului

PROMISIUNI - Autoritatile se gandesc din ce in ce mai serios la constructia unei linii de metrou care sa faca legatura dintre centrul orasului si Aeroportul "Henri Coanda".

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, ieri, ca are trei solutii pentru constructia acestui tronson. Linia va fi executata fie printr-un tunel subteran, fie suspendata pe piloni, fie la nivelul solului, pe o infrastructura partial existenta.

"Exista trei solutii pentru constructia tronsonului: un metrou suspendat pe piloni, pe care o prefigureaza japonezii de la JBIC (Banca Japoniei pentru Cooperare Internationala) ce asigura finantarea, solutia saparii unui tunel sau utilizarea unei infrastructuri de cale ferata deja existenta pe o anumita portiune", a subliniat Orban. El a solicitat Metrorex sa accelereze lucrarile de extindere a retelei, in special catre Laromet si Drumul Taberei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Jun 2007 15:01 
Metroul bucurestean a atins un nivel record al numarului de calatori, de peste 15 milioane persoane, in luna mai, record ne mai atins de la jumatatea anilor 90, atunci cand a fost instalat sistemul electronic de taxare, a declarat, joi, pentru Rompres, directorul general Metrorex, Gabriel Mocanu.
'In luna mai am transportat 15,2 milioane calatori, un record comparativ cu anul 1995, atunci cand s-a introdus sistemul electronic de taxare', a declarat Mocanu.

Oficialul a spus ca este un semn ca metroul bucurestean se apropie de recordurile absolute, inregistrate in anii 80, atunci cand metroul era principalul mijloc de transport pentru bucurestenii care lucrau pe marile platforme industriale.

'In 1989 statisticile dadeau circa un milion de calatori pe zi, dar erau niste calcule aproximative, pentru ca exista statistic exacte doar incepand cu 1995. Dupa ce procesul de privatizare sau desfiintare a redus numarul de calatori pana in 2002 - 2003, numarul de bucuresteni care prefera metroul este in crestere, asta si datorita lucrarilor de modernizare din Bucuresti', a explicat oficialul Metrorex.

La ora actuala Metrorex transporta zilnic circa 600.000 de calatori, comparativ cu circa 330.000 in 2002 - 2003. Cele mai mari fluxuri de calatori se inregistreaza in intervalul 7.30 - 9.30.

Autoritatile incearca sa extinda metroul bucurestean pentru a face fata afluxului de calatori, cel mai avansat proiect fiind Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, care ar putea sa fie finalizat la inceputul anului 2009.

'In functie de alocarea banilor, pe Nicolae Grigorescu - Linia de Centura ar putea fi dat in folosinta fie la sfarsitul anului, fie, cel mai probabil, in 2009', a spus Mocanu.

Metrorex mai are un proiect de extindere, pe Magistrala 4 de Metrou, tronsonul 1 Mai - Laromet, acolo unde lucrarile au fost abandonate in anii 90, constructii fiind inceputa inainte de 1989.

'Deocamdata nu avem sume alocate pentru lucrarile de structura si punerea in functiune a acestui tronson. Cred ca se va putea circula undeva in anul 2011 pe acest tronson', a spus Mocanu.

De asemenea, Metrorex a realizat un studiu de fezabilitate pentru tronsonul de metrou care sa faca legatura intre Gara Obor - Universitate si Drumul Taberei, care va costa circa un miliard de euro.

Primaria se va ocupa in schimb de tronsonul care va lega Piata Victoriei de Aeroportul Otopeni, care ar putea fi realizat cu sprijin tehnic si financiar japonez, de la Banca Internationala de Cooperare a Japoniei (JBIC), costurile fiind estimate la circa un miliard de euro.

Sursa: Rompres
Data: 8 iunie 2007


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 22:20 
Metroul din Bucuresti, ultramodern in 15 ani
20 Septembrie 2007
Andrei Ciurcanu

In urmatorii ani, peste 3 miliarde de euro vor fi investiti pentru extinderea retelei de transport subteran din Capitala.





In 15 ani, Bucurestiul va avea un metrou demn de o capitala europeana, iar calatorii vor avea posibilitatea sa ajunga in toate colturile orasului prin subteran. Anul viitor incep marile proiecte ale Metrorex: se inaugureaza tronsonul Nicolae Grigorescu 2 - Linia de Centura, japonezii semneaza contractul pentru finantarea lucrarilor la magistrala Piata Victoriei - Aeroportul Otopeni si se incep demersurile pentru gasirea surselor de subventionare la Magistrala 5, Drumul Taberei - Pantelimon.

Dupa aproape 18 ani de munca si investitii de peste 150 de milioane de euro, tronsonul N. Grigorescu 2 - Linia de Centura va fi in sfarsit dat in folosinta in vara anului viitor. Toate statiile sunt la nivel de finisaje, iar instalatiile de curenti grei si calea de rulare au fost deja montate. „Acest tronson va permite legarea de traseul Eroilor - Industriilor, incat se va crea o „potcoava” ce va usura circulatia trenurilor”, explica Cristian Nazarie, sef Serviciu Urmarire Lucrari Investitii din cadrul Metrorex.

20 de kilometri pe sub pamant

Un alt mare proiect este magistrala Victoria 3 - Aeroportul Otopeni, estimat la un miliard de euro. Studiile de fezabilitate au fost deja analizate de misiunea SAPROF (Asistenta Speciala pentru Formulare de Proiect) a Bancii Japoneze pentru Cooperare Internationala.

„Avem termen-limita luna martie 2008, cand se va incheia contractul. In curand vor veni in Capitala si specialistii japonezi”, spune Gheorghe Udriste, directorul Directiei Infrastructura si Servicii Publice, din cadrul Primariei Generale a Municipiului Bucuresti (PMB).

Potrivit lui Udriste, proiectul va fi finantat de japonezi in proportie de aproximativ 80a, diferenta urmand sa fie acoperita din cofinantari. „Daca se tronsoneaza santierele si se liciteaza in acelasi timp, il finalizam mult mai repede decat se preconizeaza, adica opt ani”, a anuntat directorul din PMB.

Traseul face legatura intre Piata Victoriei, bulevardul Ion Mihalache, Piata Expozitiei, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, DN 1 si Aeroportul Otopeni - un traseu lung de 20 kilometri si „pavat” cu aproximativ 19 statii.

Investitii de 1,4 miliarde lei

Metrorexul nu a uitat nici de Magistrala 5: Drumul Taberei - Pantelimon, care ar putea salva de trafic infernal Sectorul 6 al Bucurestiului.
Investitiile pentru amenajarea acestui traseu de 17 kilometri se ridica la 1,4 miliarde euro, suma in care este inclusa si achizitionarea a 36 de trenuri.

Prin solutiile gasite de specialisti, M5 va putea colabora cu celelalte magistrale. Statia Universitate 2 va face legatura cu M2 (IMGB - Pipera), statia Iancului 2 si 1 vor lega M5 si M3, iar statia Pantelimon va reprezenta un punct de transbordare din M5 pe M1. Reprezentantii Metrorex au explicat ca se afla in cautarea unor surse de finantare a obiectivului, dar ca durata estimativa a lucrarilor se ridica la 14 ani.

SANTIER

Traseul Gara de Nord - Laromet mai asteapta inaugurarea

Pana la deschiderea Magistralei 4, Gara de Nord - Laromet, care costa peste 100 de milioane de euro, bucurestenii vor trebui sa mai astepte ceva vreme, probabil pana in 2010. Deocamdata, a fost inaugurat, in urma cu sapte ani, traseul Gara de Nord - 1 Mai, o investitie de peste 80 de milioane de euro.

In aceasta suma au fost incluse lucrarile de structura la statia Pajura si realizarea unor sisteme de rezistenta in zona Pod Constanta. Pentru realizarea traseului subteran 1 Mai - Laromet mai sunt necesare aproximativ 22 de milioane de euro, fonduri inca nealocate.

In prezent, pe cele patru magistrale aflate in functiune circula 37 de garnituri de trenuri la un interval mediu de cinci minute. Cota maxima de aglomeratie a fost atinsa anul acesta in luna mai: 15 milioane de calatorii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 23:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Mi se pare o chestie FOOOOARTE ciudata faptul ca se chinuie de foarte mult timp sa inaugureze tronsonul 1 Mai - Zarea si acum cica mai dureaza inca 3 ani. Inseamna ca au fost probleme foarte mari.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Sep 2007 23:36 
Pe portiunea aia sunt mari probleme din cauza ca panza freatica este la o adancime foarte mica si trebuie facut sistemul de metrou astfel incat sa nu existe surpari, infiltratii etc.
Oricum nu va fi gata nici in 2010 :P


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 07:34 
Mira-m-as sa fie totul gata in 2016. Sunt lucrari imense si daca se chinuie atata cu statiile astea cateva in lucru daramite cu magistralele spre Drumul Taberei si spre Otopeni. Poate doar daca vin multi japonezi sa lucreze la ele, daca tot dau banii sa faca si lucrarea ca daca o lasa pe capul nostru vai de banii aia. Sa auzim de bine! :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 07:50 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 88
Nici nu se va face nimic. Nici in 50 de ani. Noi suntem cei mai tari in clont, la asta nu ne intrece nimeni, avem proiecte peste proiecte si deasupra alte proiecte. Insa cand vine vorba de facut ceva, nu suntem in stare de nimic. Ne chinuim cu anii sa schimbam cateva statii de linie de tramvai (lucru care in afara se face in cateva saptamani), mergem cu tramvaie din 1900 toamna ca nu suntem in stare sa luam altele, da' stim sa visam frumos...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Sep 2007 10:25 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Metrorex vrea metrou european


EXTINDERE - Circulatia metroului pe relatia Republica - Dristor 2 se va modifica, incepand de maine, a anuntat, printr-un comunicat, Metrorex, care a precizat ca transportul de subteran va fi adus la standardele europene.

Aceasta modificare se face pentru modernizarea instalatiilor de control al traficului de pe aceasta magistrala, precum si pentru finalizarea tronsonului N. Grigorescu - Linia de Centura. Reprezentantii Metrorex au declarat ca circulatia trenurilor se va desfasura la intervale de 10 - 14 minute intre doua trenuri succesive.

De asemenea, vor exista statii unde se vor face transbordari ale calatorilor in vagoane aflate la liniile invecinate, pentru ca cei care calatoresc sa ajunga la destinatie. Extinderea liniei de metrou ce va pleca de la Piata Victoriei si va ajunge pana la aeroportul Otopeni va intra in responsabilitatea Primariei Capitalei. De asemenea, se va construi o linie pentru locuitorii cartierului Drumul Taberei. Aceasta va ajunge pana in cartierul Pantelimon.

Sursa:www.compact.info.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Sep 2007 07:55 
Bine, acuma toate ziarele repeta la nesfarsit aceeasi idee...metrou la Otopeni, linia in Drumul Taberei....cred ca mai mult ramanem cu ea in Drum:))....si facem acolo Tabara...:). Adevarul e, la noi se lucreaza ca la nimeni, am fost acum in vara la Salonic si am aflat ca se face o linie de metrou acolo si ca termenul de finalizare e in 2-3 ani, daca imi amintesc bine, oricum nu in 10-15 ca la noi (pe hartie cel putin). Si la ce autostrazi si drumuri europene si-au facut grecii in ultimii ani, ii cred in stare sa faca si linia de metrou pentru oras. E totusi al doilea ca marime din Grecia, deci nu e o lucrare simpla. Pana sa ajungem acolo, ar trebui corelate anunturile din Bombardiere in legatura cu conexiunile cu Ratb-ul. Macar sa respecte lucrarile care se realizeaza, cum e de exemplu la Piata Victoriei. Si de ce se anunta legatura Ratb 34 si 46 cand totusi statia lor e destul de departe de gura de metrou?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 08:05 
Linii de metrou de 2,4 miliarde de euro

Traficul capitalei devine din ce in ce mai aglomerat, iar masinile, tot mai multe la numar, nu vor mai avea loc fizic pe asfaltul Bucurestiului. De aceea, autoritatile se gandesc tot mai des la solutii de fluidizare a traficului.

INVESTITII - Cele mai aglomerate cartiere ale capitalei sunt Drumul Taberei si Militari. De aici, zilnic, ies spre centru mii de masini care creeaza ambuteiaje si cozi interminabile. O alta zona cu probleme este Baneasa. Una dintre solutiile in care Primaria Capitalei va investi miliarde de dolari este construirea unor tronsoane noi de metrou.

Nu de putine ori, municipalitatea a pomenit despre magistralele Drumul Taberei - Pantelimon si Piata Victoriei - Baneasa - Otopeni. Potrivit unor estimari realizate de Metrorex, lucrarile pentru liniile de metrou si pentru achizitia trenurilor presupun investitii de 2,4 miliarde de euro.

Prima investitie va fi facuta de Primaria Capitalei in tronsonul Piata Victoriei - Baneasa - Otopeni. "Analizam, alaturi de Banca Japoniei, finantarea de 1 miliard de euro. Pana in primavara lui 2008 vom sti daca primim creditul", ne-a declarat Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi din Primaria Capitalei.

Tronsonul ce va deservi cei 300.000 de locuitori ai cartierului Drumul Taberei mai are de asteptat. "Aceasta magistrala ar trebui finantata de statul roman. Cred ca tronsonul Drumul Taberei - Pantelimon nu se va face pana cand nu se infiinteaza Autoritatea Metropolitana de Transport", a mai spus Udriste. Directorul a explicat ca "trebuie stabilita paternitatea metroului, cine dezvolta transportul public".

Tronsonul Universitate - Pantelimon va avea 8 km, 13 statii si 15 vagoane de tren. Termenul de executie este de cinci ani de la obtinerea finantarii. Linia de metrou Drumul Taberei - Universitate va avea 9 km, 13 statii in zona Drumul Taberei, Razoare, Eroilor si a Bulevardelor Mihail Kogalniceanu si Regina Elisabeta.

Noua linie va avea corespondenta cu magistrala Dristor 2 - Pantelimon la statia Eroilor si cu magistrala 2, Pipera - Depou IMGB, la statia Universitate. Vor fi cumparate si 21 de trenuri, pentru ca intervalul de circulatie sa fie de 3-4 minute.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007 11:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Pentru a face o comparatie, cea mai noua linie de metrou din Londra(linia Jubilee), are 16 km si a fost construita in 6 ani si asta cu termenul decalat cu vreun an si jumatate si in conditiile care aceasta linie trece de ceva ori pe sub raul Tamisa. Daca stam un pic si ne gandim la linia 1 Mai - Laromet comentariile sunt de prisos, ce sa mai vorbim de viitoarele proiecte (Aeroportul Otopeni si Drumul Taberei). :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Oct 2007 10:06 
Ca o parere personala, ar fi fost mult mai simpla o linie de tramvai de la Piata Presei de exemplu care sa mearga pana la Otopeni. Normal cu vagoane de mare capacitate, poate chiar si extinderea liniei 41 pe traseul Ghencea - Aeroport Otopeni, ca tot e linia de protocol a RATB, ar fi putut lua invitatii din afara la plimbare ci 41 direct de la aeroport :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Oct 2007 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 10 Apr 2007 13:25
Posts: 7
Location: Bucuresti
Eu cred ca este destul de clar faptul ca linia spre Otopeni va avea prioritate fata de cea spre Ghencea. Este vorba de dezvoltarea zonelor. Stiu ca statul roman se va imprumuta la guvernul Japonez cu o anumita suma de bani. Se mai stie ca si in trecut (pe vremea lui Ceausescu) Metrorex a mai colaborat cu japonezii in domeniul tehnologiilor de constructie a tunelului. Deci sa ne asteptam oare la o noua colaborare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 22:19 
Inafara de mult mediatizatul M5, care probabil va fi singura magistrala ce se va finaliza pana in 2020 mai sunt diverse perspective pentru dezvoltarea retelei de metrou...
Si sa fim seriosi M4 actual (pana la Laromet) nu va fi gata mai devreme de 2020.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Metrou pe sub 41?! Da' chiar s-au gandit mult...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Nov 2008 23:40 
Dr2005 wrote:
Metrou pe sub 41?! Da' chiar s-au gandit mult...


De ce nu ? Poate asa am putea urca mai departe de nivelul primei trepte in 41 la ora de varf...
Ca sa nu mai zic cata lume merge cu 41 de la Crangasi la Lujerului doar ca sa evite aglomeratia din statia Eroilor + inca un ocol.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 22:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Poate ar trebui sa vedem si reversul ideii: pe cand un tramvai pe Bd Iului Maniu ca sa nu ne mai inghesuim in niste amarate de autobuze si troleibuze pentru 2-3 statii? Din pacate ideea asta si altele mai la indemana nu se iau in considerare; altfel, totul e frumos pe hartie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 56
Location: Sector 1 Bucuresti
Marian Andrei wrote:
Si sa fim seriosi M4 actual (pana la Laromet) nu va fi gata mai devreme de 2020.


de ce nu?

poate doar daca se ramane iar fara bani


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 22:48 
Pai banii sunt cauza principala a intarzierilor in cazul tuturor lucrarilor (M4, basarab etc) si se intelege - nimeni nu poate sa lucreze fara bani...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 27 Nov 2008 22:53 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 11:25
Posts: 56
Location: Sector 1 Bucuresti
in principiu, daca nu se termina banii, din primavara se va incepe lucrul la statia Zarea


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 28 Nov 2008 10:33 
eu as zice ca nu lipsa banilor sint cauza intirzierilor, ci incapacitatea de a-i obtine, datorita in principal dorintei politicienilor nostri de a-i cheltui fara nici un control


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Apr 2009 21:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 226
Programul de dezvoltare si modernizare a metroului

Programul de dezvoltare si modernizare a metroului are la baza strategia de dezvoltare pe termen mediu si lung a societatii. Pentru realizarea obiectivelor cuprinse in strategia de dezvoltare au fost incheiate acorduri de imprumut cu Banca Europeana de Investitii privind finantarea acestora.

Proiecte de investitii:
“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa I”, in valoare totala de 207.700.000 EURO cuprinde urmatoarele componente :
• finalizarea lucrărilor de structură si punerea in siguranta a constructiilor subterane pe Magistrala 4. tronsonul 1 Mai – Zarea. Acest tronson reprezinta o extindere a Magistralei 4 de metrou ce cuprinde racordul Gara de Nord 2- 1 Mai, pus in exploatare in martie 2000.
• achizitia a 18 trenuri noi de metrou; actiune fianlizată in 2004;

“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa II”, in valoare totala de 231.000.000 EURO, cuprinde urmatoarele componente :
• finalizarea si punerea in siguranta a lucrarilor pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Linia de Centura ; actiune fianlizată in 2006
• achizitia a 20 de trenuri noi de metrou pe Magistralele 1+3; actiune in derulare cu termen de fianlizare in 2007.
• compatibilizarea instalatiilor de automatizare a traficului in vederea introducerii trenurilor din noua generatie pe Magistralele 1+3; actiune in derulare cu termen de fianlizare in 2007.

“Proiectul de modernizare a metroului Bucuresti – BEI, etapa III”, in valoare totala de 134.800.000 EURO, cuprinde urmatoarele componente :
• eficientizarea circulatiei trenurilor prin punerea in functie cu călători a tronsonului Nicolae Grigorescu – Linia de Centura ; cu termen de fianlizare in semestrul I -2008.
• facilitati pentru accesul persoanelor cu handicap in reteaua de metrou existenta ;
• achizitia a 6 trenuri noi de metrou;
• modernizarea instalatiilor electrice de joasa tensiune pe magistralele 1,3 si tronson de legatura.

Proiecte cu finantare integrala de la bugetul de stat :
• modernizarea sistemului informatic;
• lucrari in continuare pe magistralele de metrou existente.
2. Proiecte de investitii viitoare :
• Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Etapa I: Drumul Taberei – Universitate;
• Achizitia a 37 trenuri noi de metrou pentru dotarea Magistralei 5 Etapa I si inlocuirea parcului de material rulant de tip IVA;
• Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Etapa II: Universitate – Pantelimon;
• Echiparea si punerea in functiune a tronsonului 1 Mai – Zarea de pe Magistrala 4;
• Constructia, echiparea si punerea in functiune a tronsonului Zarea – Laromet;
• Modernizarea statiilor de metrou
Principalele lucrari cuprinse in cadrul acestui obiectiv sunt:

-dotarea statiilor de metrou existente cu grupuri sanitare pentru publicul calator;
-modernizarea semnalisticii statice si a informarii dinamice a calatorilor;
-modernizarea finisajelor statiilor si refacerea plafoanelor statiilor de metrou existente.
• Modernizarea instalatiilor fixe
In cadrul acestui obiectiv vor fi modernizate:

-instalatii de ventilatie;
-instalatii sanitare si PSI;
-instalatii de telecomunicatie;
-calea de rulare.

• Cresterea atractivitatii transportului cu metroul prin indesirea statiilor de metrou pe magistralele de metrou existente. Urmare a unii studiu realizat pe magistralele existente a rezultat necesitatea reducerii distantei intre două statii de metrou si construire de noi statii in puncte importante cum ar fi: Perla la intersectia Dorobanti cu Iancu de Hunedoara, Lizeanu la intersectia Stefan cel Mare cu str. Lizeanu, Circul de Stat, Grozovici- Spitalul Colentina. etc;
• Magistrala 7 Rahova – Colentina;
• Extindere Magistrala 4 Gara de Nord – Progresul;
• Constructia Magistralei inelare de sud.

http://www.metrorex.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 14:25 
Metrorex vrea 26 de trenuri noi, în valoare de 150 mil. euro

Metrorex vrea să cumpere 26 de trenuri noi, pentru care Guvernul ar putea plăti în avans până la 30% din valoarea contractului, estimat la 150 milioane de euro. Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, a declarat, luni, că primele trenuri vor fi livrate cel mai devreme anul viitor.

"Cele 26 de trenuri costă cam 150 milioane de euro, deci cam 6 milioane de euro pe tren. Vor fi cumpărate prin licitaţie sau prin încredinţare directă, mai ales ca avem deja 44 de trenuri din generaţie nouă de la Bombardier. Rămâne de văzut, este posibil să fie tot de la Bombardier. Oricum, primele vagoane vor ajunge anul viitor", a spus Udrişte, citat de Mediafax.

Ministerul Transporturilor, acţionarul majoritar al Metrorex, propune, într-un proiect de hotărâre de guvern, ca achiziţia să fie finanţată printr-un avans de până la 30% din valoarea totală.

"În urma analizei efectuate referitoare la evoluţia traficului de călători pe intervale orare şi staţii, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de transport şi totodată a confortului călătorilor, este necesară achiziţionarea a 26 trenuri de metrou de construcţie nouă. Pentru aceasta este necesar, ca în cuprinsul clauzelor contractuale referitoare la modalităţi de plată să se poată efectua plăţi în avans într-un procent de până la 30% din valoarea contractului de achiziţie publică", se arată în proiectul de HG.

În nota de fundamentare a proiectului oficialii Ministerului Transporturilor notează că statul va achita în 2009, pentru această investiţie, 263,25 milioane lei, plăţile urmând să totalizeze 510,63 milioane lei în 2011 şi 270,33 milioane lei în 2012.

Achiziţia ar putea determina o scădere a timpilor de succedare între două trenuri de la 4-6 minute la 3-5 minute în orele de vârf şi de la 5-7 minute la 4-6 minute în afara orelor de vârf.

Din 2002 până în prezent Metrorex a achiziţionat 44 de trenuri de la compania Bombardier. În medie, operatorul de metrou transportă lunar 15 milioane de călători.

SURSA: CAPiTAL


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 21:26 
Dragos nu este chiar asa. Ramele din depouri nu prea vad cum s-ar mai putea readuce in traseu din cauza starii in care se afla. Dar asta nu este o scuza caci tot vina Metrorex este. Iar referitor la M1, ieri dimineata au circulat 2 trenuri IVA pe M1.

Acum trebuie sa intelegem cu totii ca din cauza semnalizarii cu schema si fite, este mult mai complicat pentru IVA sa circule pe M1. Gandeste-te ca odata plecata din statie IVA nu mai are semnal+indusi pana la semnalul urmator de la urmatoarea statie.

Trebuie sa intelegem cu totii ca in starea actuala IVA nu mai poate circula foarte multa vreme. Au nevoie de niste modernizari sau macar niste RK-uri mai serioase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 May 2009 21:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Scuzati-ma, dar nu tocmai ca sa se favorizeze achizitiile de noi Bombardier (eventual fara licitatie) si sa se zadarniceasca intoarcerea IVA s-a schimbat de fapt sistemul de semnalizare? Ca nu cred ca s-au gandit noaptea la siguranta calatorului... Care siguranta...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Jun 2009 10:48 
18 iunie 2009 - www.mt.ro

Radu Berceanu: Compania Aeroporturi Bucureşti se va realiza prin unificarea Otopeni cu Băneasa, linia de metrou Bucureşti – Otopeni va uni Gara de Nord cu Aeroportul Henri Coandă
Ministrul Transporturilor ÅŸi Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, joi, într-o conferinÅ£ă de presă, că printre obiectivele mandatului său se numără realizarea Companiei NaÅ£ionale Aeroporturi BucureÅŸti SA, dar ÅŸi proiectul liniei de metrou BucureÅŸti-Otopeni.
„Directorii aeroporturilor internaţionale Henri Coandă Otopeni şi Aurel Vlaicu Băneasa trebuie să colaboreze, pentru a se finaliza proiectul Companiei Aeroporturi Bucureşti SA, formată din unificarea aeroporturilor”, a anunţat Radu Berceanu.
„Cele două aeroporturi vor avea conduceri separate pentru activitatea curentă. Ele vor avea şi o conducere care se va preocupa de politica referitoare la activitatea de transport aerian în zona Bucureşti, unde traficul este deja foarte crescut şi unde trebuie să luăm măsuri unitare în favoarea pasagerilor, al căror număr depăşeşte 6 milioane pe an, la cele 2 aeroporturi, cumulat”, a spus ministrul.
Radu Berceanu a arătat acest model al unei companii aeroportuare al capitalelor există în aproape toate statele vestice.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a precizat, totodată, că a dat toate aprobările necesare pentru o nouă etapă de dezvoltare a terminalului de la Aeroportul Otopeni.
„Trebuie să decidem şi lucruri cumva mai de perspectivă: Aeroportul Otopeni se va afla în câţiva ani între două autostrazi, sau, mai bine zis, de o parte este DN 1, care are trei benzi pe sens, şi, de cealalta parte va trece Autostrada Bucureşti – Ploieşti, care are de asemenea, trei benzi pe sens. Trebuie să prevedem modul în care se va dezvolta aeroportul, astfel încât accesul călătorilor la toate mijloacele de transport să fie cât mai bun”, a susţinut Radu Berceanu.
Pe de altă parte, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a punctat şi proiectul prin care Aeroportul Otopeni va fi legat de Bucureşti printr-o linie de metrou.
„Este un proiect care va începe cu o sumă de 300 milioane de euro, pe care îi avem deja de la banca japoneză de investiţii. Proiectul a fost transferat de la Primăria Capitalei, care nu avea posibilitatea să se ocupe de această chestiune. Totalul se va ridica, probabil, undeva la 1 miliard de euro”, a spus Berceanu.
Ministrul a completat că, după ce proiectul acestei liniei de metrou va fi iniţiat, va discuta cu mai multe instituţii financiare pentru a acoperi suma necesară.
„Este un proiect mult mai conturat, dar şi mai modern, de acces de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni. Îl vom lansa în parteneriat public.-privat. Vom iniţia astfel un plan coerent de dezvoltare a celor două aeroporturi, Otopeni şi Băneasa, un plan foarte clar programat pentru următorii 10-15 ani, prin care călătorii de pe Otopeni vo avea acces la trasee feroviare şi de metrou”, a spus Radu Berceanu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 21:36 
Nu inteleg de ce se tot bate moneda pe linia de metrou spre Otopeni, complet inutila. Trebuie urgent reabilitata linia CFR spre Caciulati. Mai trebuie avut in vedere ca aeroportul Otopeni se va dezvolta foarte mult la capul celalalt si dealungul pistei din stanga. Actuala aerogara va fi pastrata pentru cursele particulare, private si pentru Salonul Oficial


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Jul 2009 21:53 
Acum harta perspectivelor arata cam asa...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 00:41 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
Tot nu vor sa renunta la "urechea" aia de la Raul Doamnei care face legatura cu viitoarea inelara - au o legatura cu inelara la Drumul Taberei - Dr Taberei 2 va fi construita pe partea parcului - cu iesiri la piata si aproape de Tricodava.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 05 Jul 2009 09:46 
Perspectivele arata bine...pe hartie :lol: in cate zeci de ani vom vedea asa ceva? sau macar un M5? ca daca o sa se fure, doar avem buget mare, atunci ce sperante sa mai fie. O intrebare: tunelul pe M5 se va construi subteran?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group