TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 25 Apr 2024 15:27

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 58  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 14:51 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Nu cred ca dupa 1973 sa se mai fi editat ghiduri ITB deoarece incepuse perioada marilor lucrari care implicau mutari si redirectionari de linii - constructiile si modernizarile din noile cartiere, santierul metroului, cutremurul din 1977, care au dus la aparitia unor linii naveta, linii scurtate sau modificate de la o luna la alta. Daca s-ar fi editat totusi pana in 1981 ar fi bine de vazut. Orasul se dezvolta, dezvoltare care a dus la aparitia de noi linii nevoite insa sa se limiteze la plaja numerica existenta pentru fiecare categorie de vehicul in parte - au aparut linii barate la tramvaie si troleibuze, iar autobuzele au trecut cu cateva linii in zona sutelor (100-120, 203, cu baratele de rigoare); indicativele se scriu in fel si chip, direrentiate coloristic sau prin adaugarea unor litere ( 31R, R1, 203IPRS, 105 rosu, lucru care incepuse sa creeze confuzei in randul publicului calator. La inceputul anului 1981 s-a hotarat reasezarea liniilor de transport in comun si schimbarea numerotarii - in cazul autobuzelor liniile normale primeau intervalul 1xx, fostele linii barate si naveta - intervalul 2xx, iar cele rapide 3XX, linii de noapte 4xx, maxitaxi 5xx linii speciale 5x pentru tramvaie si 6xx autobuze.
Singurele linii barate pe care le-am vazut in ghidurile vechi sunt cele ale autobuzelor, desi in perioada 68-80 aparusera si in transportul electric asemenea numerotari.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 19:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
In "Planul municipiului Bucuresti - 1947" linia 5 apare figurata de la Sf. Gheorghe, pe marile bulevarde, Lahovary, Calea Dorobanti, Piata Dorobanti, Str. Aricescu pana la Calea Floreasca si inapoi spre Piata Dorobanti prin Str. Vladescu (azi Calinescu). Mai mult ca sigur ca si in 1948 avea acelasi traseu, nu era in acei ani posibila vreo extindere ca urmare a situatiei economice catastrofale.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 23:43 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
La un moment dat, prin 1966 a circulat pana la Depoul Alexandria - nu intorcea nimic la piata Sf Gheorghe, 16 nu exista, iar 21 mergea in Aparatorii Patriei. In linii mari, linia 5 a functionat pana la Sf Gheorghe, acolo a fost capatul traditional. o alata prelungire s-a petrecut mai aproape de zilele noastre, pana la Granitul, insa datorita lucrarilor la linia lui 21 a fost oprit din nou la Sf. Gheorghe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
rosetti61 wrote:
Nu cred ca dupa 1973 sa se mai fi editat ghiduri ITB (...)


Ba da... Eu am plecat din tara cu un ghid din 1984 sau 1985 in buzunar !
Si, din cate am auzit, a continuat editarea ghidurilor si a hartilor pina la sfarsitul "epocii de aur".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 13:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Brassovia wrote:
Linia 74 a coexistat o buna bucata de vreme cu nou infiintata pe atunci linie de autobuz 79 (Gara de Nord-Titulescu-P. Romana-Foisor-Matei Voevod-Baba Novac-Republica). Aceasta din urma, din cate stiu, s-a infiintat, la fel ca si 123R, la momentul sporirii parcului ITB prin achizitionarea primului mare lot de Roman 112 UD, adica inceputul anului 1975.


Linia 79 exista in 1973 . O atestă Ghidul traseelor ITB, reprodus de mine in pagina 1 a topicului de faÅ£ă.
Aspecte controversate cum sunt coexistenţa lui 74 cu 89 şi cu 13 prelungit, sau stabilirea certă a datelor de infiinţare/desfiinţare/suspendare a liniilor ITB din perioada anilor '60-'80 se pot lămuri numai prin apelul la [b] Informaţia Bucureştiului [b] din acea perioadă. Cel puţin la Biblioteca Centrală trebuie să existe toată colecţia. Nu ştiu insă cine va avea timp şi răbdare să stea să caute.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Oct 2007 15:59 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
andrei wrote:
rosetti61 wrote:
Nu cred ca dupa 1973 sa se mai fi editat ghiduri ITB (...)


Ba da... Eu am plecat din tara cu un ghid din 1984 sau 1985 in buzunar !
Si, din cate am auzit, a continuat editarea ghidurilor si a hartilor pina la sfarsitul "epocii de aur".


Era vorba de intervalul dintre 1973 si 1980, dupa au aparut brosura cu noua nomenclatura a liniilor de transport din 1981, ghidurile din 1982 si 1984 iar dupa aia a urmat o gaura neagra pna in 1991 cand s-a inceput din nou editarea de ghiduri si harti.

bogdan71 wrote:
Aspecte controversate cum sunt coexistenţa lui 74 cu 89 şi cu 13 prelungit, sau stabilirea certă a datelor de infiinţare/desfiinţare/suspendare a liniilor ITB din perioada anilor '60-'80 se pot lămuri numai prin apelul la [b] Informaţia Bucureştiului [b] din acea perioadă. Cel puţin la Biblioteca Centrală trebuie să existe toată colecţia. Nu ştiu insă cine va avea timp şi răbdare să stea să caute.


Ziarele vremii sunt o bogata sursa de informatii de acest gen in lipsa ghidurilor. Dupa 1965, numarul notelor si articolelor informative referitoare la traseele ITB cat si la diferite proiecte de infrastructura a crescut simtitor. Cele mai frecvente stiri apreau in "Informatia Bucurestilor", cate o stire mai ampla isi facea loc si prin "Scanteia" sau "Romania Libera". Iata si doua extrase de presa din a doua jumatate a nilor '80, unul din "Informatia" iar celalalt din "Scanteia"


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 13:11 
Ai putea specifica te rog data respectivelor articole. Informatia pare a fi din primavara anului 1987, insa asa speculatii cu privire la data se pot face multe. Fascinanta ideea cu deschiderea unei linii de tramvai pe Bd. Mircea Voda si prelungirea lui 5 pana la Sura Mare, insa pe atunci, nu se inchisese inca nici linia pe Calea Vacaresti intre Timpuri Noi si Sf. Vineri, caci conform articolului, 19 circula la Sf. Gheorghe. In acea epoca se prefigura si tronsonul de tramvai care sa uneasca Nerva Traian cu Hala Traian, folosit de un ipotetic 7 sau 17, insa ambele proiecte au fost zadarnicite de "gloriosul" Bd. al Victoriei Socialismului (Unirii) care in mod cert nu putea fi traversat de vreo linie de tramvai, ca doar se supara "tovarasul".
"Marile realizari ale epocii" cu exceptia liniei lui 5 intre Statia de Metrou Aurel Vlaicu si Aeroportul Baneasa sunt de fapt mutari ale mai vechilor linii de tramvai. 35 s-a mutat de pe Iuliu Maniu pe Timisoara, 15 s-a mutat de pe G. Cosbuc si Calea Calarasilor pe Dr. Istrate-Marasesti-Dudesti, iar 5 de pe Calea Floreasca pe Barbu Vacarescu. In rest, desfintare cat cuprinde de linii de tramvai, dar aceste fapte de jalnic progres nu puteau fi evocate in "oficiosul de stat" numit Scanteia si alte ziare ale vremii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Oct 2007 16:30 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Ambele articole sunt din primavara anului 1987 - au acelasi subiect, numai ca unul este mai cuprinzator, cel din Scanteia. Inca nu se daduse in functiune Trafic Greu si bucata de linie pe Tunari. Dupa ce tramvaiul 5 a fost introdus pe Tunari, linia 50 a fost scurtata (nu stiu daca dupa deschiderea liniei spre Tunari a mai circulat paralel cu 5 pana la Aeroport) la Baba Novac. Era o legatura interesanta intre Faur si Aeroportul Baneasa.
Cand s-a deschis pAsajul MArasesti, 15 mai circula pe la Chirigiu -Viilor si apoi pe Dr. Istrati. Am ramas masca prin iarna lui 1986, cand am vazut linia de tramvai care mergea pe langa "Steaua Rosie" (Hesper de azi). Tot atunci se mai lucrase un pic la aspectul tramvaielor. Pe 15 inlocuisera vechile casete cu rulou (care stateau in ultimul timp cu placi peste ele) cu ramele metalice pentru traseu, cu placa din material plastic mat care permitea citirea si in interior a ceea ce scria pe el - scrisul era ingrijit, cifrele mari; in fata la turela, in caseta mica de mumar cu doua fete, era numarul iar in cea mare traseul, iar la spate era afisat numarul. Sistemul a fost generalizat si pe celelalte trasee si un timp a fost respectat, dupa care au inceput sa apara tot felul de suporturi, de la PFL la tabla si chiar la un fel de material plastic cu striatii prin el, uneori de culoare galbuie (placi din fibra de sticla?) vazute mai ales cand circula 27 si 34 la Basarab. Si Tatrele care au circulat pe 41 imediat dupa deschiderea liniei pana la Ghencea au primit acea rama metalica pentru afisarea laterala a traseului, dar au revenit dupa un timp la clasicul si originalul suport cu care au venit din fabrica - streasina aia in care acum se afla cate un bec anemic, a adapostit la inceputuri tuburi fluorescente pentru luminarea traseului? A avut vreun V3A in anii 70 iluminarea casetei frontale de traseu cu tub fluorescent? Nici Ep-urile nu au scapat de rama dreptulghiulara de tabla neagra, unde se pare ca nu s-a mai revenit la rama micuta initiala.
Desfiintarea, sau mai bine zi masacrarea liniilor se facea anuntata in presa prin aparitia stirilor care anuntau ca datorita nustiucaror lucrari ediltare vor interveni anumite schimbari in traseele mijloacelor de transport.

iata cateva din anunturile despre modificarile din centru - primele doua nu stiu cand sunt datate


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 15:48 
Voi incepe o prezentare a istoriei tramvaiului din Bucuresti, de la tramvaiul cu cai pana la tramvaiele moderne din zilele noastre.

Pentru inceput vedem principalele vagoane motor si remorci care au aparut pana in anii 1950.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 Oct 2007 15:57 
Evolutia tramvaiului de la inceputuri pana in 2003.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Oct 2007 14:34 
Pe liniile 69 si 85 se perinda in anii '90 un troleibuz "Dac" x17E care avea montat in cabina soferului, pe acel suport care imparte parbrizul in 2 un semafor cu 3 beculete de lanterna (cand troleibuzul de pe loc pornea se aprindea becul verde, cand se oprea se aprindea becul rosu; nu mai tin minte cand se aprindea becul galben). Mai tine minte cineva ce numar de parc avea troleibuzul ala?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Oct 2007 19:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
uitasem de semafoarele alea mici din cabina. stiu ca pe DAC-urile scunde rosii de pe 331 in anii 90 aveau si ele. si parca niste ikarusuri tot pe 331..
rosu era cand se apasa pe frana, verde cand apasa pe aceleratie, si galebn can apasa ambreiajul.
stiu ca mi-au placut semafoarele ala mult, vroiam si eu unul dar nu am gasit


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Oct 2007 22:54 
Erau multe autobuze si troleibuze cu semafoare din acelea.
Verde era cand accelera, rosu cand frana, iar galben probabil in celelalte situatii. Nu stiu cum erau conectate lampile.
Un alt autobuz interesant era un DAC117UD din seria 37xx, poate chiar 3751 de care s'a mai vorbit pe forum (nu-mi amintesc daca acesta era). Avea niste lampi montate pe peretele care separa salonul de cabina. Lampile erau mari, probabil luate dela Ikarus280. Pe una scria (cred) "statie", pe alta "se retrage" si pe altul "ATENTIE OPRIM". Lampile se aprindeau, mai putin cea cu "se retrage" pe care n-am avut ocazia s'o vad aprinsa vreodata. Cred ca am mers de vreo 2-3 ori cu acel autobuz pe linia 368.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Nov 2007 21:58 
In numarul din noiembrie, National Geographic Romania publica un interesant reportaj despre viata lui ceasca.
Intr-una din poze apare si autobuzul #381 IK-4 la Universitate, fotografie realizata de Andrei Pandele in decembrie 1984. Iata si fotografia preluata de pe site-ul lor.
Mai multe informatii: http://www.natgeo.ro/galerii-foto/istor ... ge=4#title


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Bucurestii anilor '70
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 22:45 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Inca mai exista autogara IRTA centrala pe vechiul amplasament


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 17 Nov 2007 23:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Si aceeasi zona cu vreo 15 ani mai inainte decat in imaginea anterior postata. In prim plan pe stanga un Ikarus 60 care tocmai pleaca in cursa din autogara. La peron, un autobuz datand din perioada interbelica.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 21:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Si inca o saritura in timp - cam cu 20 ani mai inainte.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 22:29 
@Brassovia: autobuzul din perioada interbelica s-ar putea sa fie ceva carosat pe sasiu de "Z.I.S. (Z.I.L.)"-150
@Acier: MTV 82 erau tramvaie! Troleibuzele erau MTB 82 (cele din Bucuresti si Timisoara au fost modelul 82D).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Nov 2007 22:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
mrM wrote:
@Brassovia: autobuzul din perioada interbelica s-ar putea sa fie ceva carosat pe sasiu de "Z.I.S. (Z.I.L.)"-150

Da, s-ar putea. RATA si IRTA au carosat in anii 50 fel de fel de autobuze. Daca poza era mai mare am fi putut vedea si detalii. Insa nu exclud posibilitatea unui vehicul interbelic (poate chiar reechipat cu motor sovietic sau recarosat) pentru ca stiu sigur ca multe autobuze din anii 30 si 40 au supravietuit sub diverse forme pana in jurul anului 1960.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 01:23 
Intr-o scurta perioada, prin 1986-1987, tramvaiul 7 a circulat pana la Sf. Gheorghe via Mihai Bravu, Bucur Obor, Stefan cel Mare, Vasile Lascar (pe atunci Galati). Stie cineva care era traseul pana la Mihai Bravu, si cum ajungea la Sf. Gheorghe (via P-ta Rosetti sau deja exista linia de pe Armand Calinescu).
Inainte ca tramvaiul 45 sa intre pe traseul Mezes - Sos. Chitilei - P-ta Mures (Chibrit) - Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache) - Str. Dr. Felix - Sos. Nicolae Titulescu - Cal. Grivitei - Gara de Nord - Cal. Grivitei - Str. Theodor Aman - Str. Nuferilor (azi G-ral Berthelot) a mai avut vre-un alt traseu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 13:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
mrM wrote:
Inainte ca tramvaiul 45 s? intre pe traseul Mezes - Sos. Chitilei - P-ta Mures (Chibrit) - Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache) - Str. Dr. Felix - Sos. Nicolae Titulescu - Cal. Grivitei - Gara de Nord - Cal. Grivitei - Str. Theodor Aman - Str. Nuferilor (azi G-ral Berthelot) a mai avut vre-un alt traseu?

Initial, 45 a circulat prin Berzei-Buzesti-Dr. Sergiu-Dr. Felix (1984). Apoi s-a deviat pe la Gara de Nord-Titulescu avand in vedere lucrarile de pe Buzesti, cu mai multe variante in timp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 13:23 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Imi cer scuze, am scris "Berzei" din greseala. Corect este:
Initial, 45 a circulat prin Buzesti-Dr. Sergiu-Dr. Felix (1984). Apoi s-a deviat pe la Gara de Nord-Titulescu avand in vedere lucrarile de pe Buzesti, cu mai multe variante in timp.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 15:12 
A ajuns linia 45 vreodata pe Stefan cel Mare?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Dec 2007 16:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
mrM wrote:
A ajuns linia 45 vreodata pe Stefan cel Mare?

Din cate cunosc, nu. Dupa desfiintarea fostei linii 4 (P. Scanteii-P. 1 Mai-Sevastopol-Stefan cel Mare-Colentina), nu stiu sa mai fi existat o linie de tramvai care sa lege actualul I. Mihalache de Stefan cel Mare - zona in care am circulat mereu. Posibil doar ceva efemer, cu ocazia vreunor lucrari poate, de care nu am avut cunostinta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 01:20 
A circulat vreo alta linie de autobuze expres in afara de 785 prin Militari?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 02:14 
781 stiu ca era si circula pe traseul actualei linii 381..

mai era 783 si 784 parca dar nu mai stiu pe unde mergeau..


785 era o linie buna. ajungea pana la obor..dar au venit maxi taxi :twisted: :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Dec 2007 12:55 
Am mai postat eu mai demult o mica istorie a liniilor expres.

781 a circulat la inceput de la P-ta Resita la P-ta Romana apoi a fost prelungit la P-ta Victoriei (in ultima perioada de viata a liniei)

782 a circulat de la P-ta Rosetti la Granitul

783 a circulat intotdeauna la fel ca azi, doar ca o vreme nu facea toata bucla prin Piata Unirii, ci intorcea la podul de langa fosta Banca a Religiilor

784 a circulat prima data de la Turnu Magurele la Bd Lacul Tei prin Mihai Bravu. A fost apoi modificat la P-ta Romana (85-90% din traseu comun cu 781). Pe urma a fost prelungit la P-ta de Gros, iar in final P-ta de Gros - P-ta Victoriei

785 a circulat in ultima perioada intre Bucur Obor (intorcea prin Viitorului - Stefan cel Mare - Mosilor - Bd Dacia) si Master S.A., dar stiu ca la un moment dat intorcea parca la Autogara Militari

A mai existat cel putin pe statii 780 intre P-ta Victoriei (sau Romana ??) si Prisma. Eu insa nu am vazut niciodata vreun autobuz pe aceasta linie.

Pe toate liniile in afara de 783 au circulat doar Saviem-uri.
Pe 783 la inceput Saurer, dupa care DAF-uri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 09:42 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
La inceput, unul din expresuri, acela de Militari, a circulat la Posta Titan pentru scurt timp. Intrucat in acea vreme metroul de Militari mergea pana la republica, nu doar la eroilor, lumea prefera metroul iar Saviemurile plecau complet goale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Dec 2007 10:39 
783 avea un traseu aproape ca acum. Ininate de introducerea sensului unic pe Kiseleff mergea in ambele directii pe aceastra strada. Stie cineva, inainte de nutarea dupa intresectie a statiei de la Arcul de Triumf, cum vii dinspre Baneasa/Casa Presei spre centru, 783 oprea acolo?
Cum de ajungea 784 la Lacul Tei: Cal. Vacarestil (lor) (batrana Ultia Dobrotesei) - Sos. Mihai Bravu - Bucur Obor - Sos. Stefan cel Mare - Lizeanu - Maica Domnului - Bd. Lacul Tei - LACUL TEI?


Top
  
 
 Post subject: Primele linii expres
PostPosted: Sat 08 Dec 2007 21:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:39
Posts: 57
Location: Bucuresti (Tabacu'=Labirint+Traian) - Israel
RobertC wrote:
Am mai postat eu mai demult o mica istorie a liniilor expres.

Prima serie de linii expres (200-203) dateaza din anii 1972-73 :idea:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1730 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 58  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group