TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 17:33

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 14:55 
IVA are 2 scuze...prima este ca mai are putin si face 30 de ani
a doua este ca IVA se stie ca nu pleaca la traseu in cele mai bune conditii, cei de la metrorex dandu-si silinta ca sa le ingroape mai repede :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 17:17 
Arcurile electrice se produc in general la trecerea de pe o parte pe alta a sinei a 3-a sau peste macaze..in general acolo unde se termina o sectiune.

Din cauza acestui arc electric am stat intr-o rama bombardier cca 20 minute intre izvor si unirii dupa ce totul a cedat. chiar si lumina, aprinzandu-se cea de siguranta. pana la urma s-a reusit punerea in miscare dar doar pana in statia unirii. de acolo a plecat tractat de un ldh care deja ajunsese la fata locului.

Marian Andrei wrote:
Articolul acela era comandat politic deci no comment.


Este adevarat ce se scrie..Bombardier datorita supra incalzirii rotilor si uzura avansata a suprafetei de rulare prezinta un risc ridicat.

Un lucru va spun. uitati-va la piata unirii 1 la aspectul sinelor pe sensul spre eroilor. In partea din fata a statiei (cum opreste trenul) se poate vedea o uzura ce a aparut doar dupa ce a aparut movia. Daca acolo totusi este linie dreapta si se circula cu viteza redusa ganditi-va cum este in tunel in unele curbe care sunt abordate la viteze mari..spre exemplu curba de intrare la izvor dinspre unirii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 17:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
Dr2005 wrote:
Acea scanteie este un arc electric in toata regula.


Acele portiuni actioneaza ca niste separatoare pt. tramvai sau troleibuz. Avand in vedere faptul ca in mod normal peste acestea trebuie sa treci din inertie arcul electric este foarte usor de explicat. Deoarece se trece de la 750V la 0V si iar la 750V in mai putin de 1 secunda. Este un lucru perfect normal. Atunci cand metroul incearca sa absoarba mai mult curent arcul electric poate fi daunator. Este logic faptul ca metrourile au deja foarte multe protectii referitoare la aceste fenomene pentru ca este aproape imposibil sa pui sina de alimentare pe aceeasi parte tot timpul.

Ce este rau in faptul ca s-au schimbat elementele de siguranta si sina? Eu nu vad niciun motiv pentru care acesta este un lucru daunator. Este benefic pentru calatori iar sistemele de siguranta de pe Bombardier sunt cu mult mai bune fata de cele de pe o IVA si asta nu cred ca o poate contesta nimeni.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 18:59 
1009-2009 Craita

De el este vorba cu franele :P dar probabil ca s-a resetat computerul in timp ce era pe pilot automat si pana s-a preluat comanda manual trenul a iesit din statie.

Celestin Draganescu wrote:
Ce este rau in faptul ca s-au schimbat elementele de siguranta si sina?


Nu a fost asta problema ci a fost problema necompatibilitatii profilelor de sina existenta cu profilul rotilor Bombardier (Neglijenta Metrorex) iar din aceasta cauza au aparut uzuri. Toata calea de rulare de pe M2 s-a schimbat si acum nu sunt probleme decat pe M3..si uzura este f mare.

Profilul initial al sinelor era cel STAS iar Bombardier are profil P8 :P

Din toata aceasta polemica care este mai mult contra Bombardier sa nu se inteleaga ca sunt anti progres..dar progresul ar trebui sa aduca dezvoltare..ori la capitolul fiabilitate si calitate Movia este sub IVA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Dec 2007 21:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Ramele Bombardier nu sunt atat de rele. Este adevarat si ca intretinerea si intelegerea lor este extrem de proasta. La acceleratie iarasi se descurca mai bine iar acceleratia este mult mai uniforma. Intr-adevar, una dintre probleme este problema aceea cu profilul sinei. Totusi, pe magistrala M2 pare sa se circule mai bine din toate punctele de vedere fata de atunci cand erau rame IVA (nemodernizate).

Despre ramele IVA, am mai spus, mi s-a parut inca jalnic ca au "uitat" la modernizari sa faca o lumina care sa nu mai palpaie (stroboscopic), ca au lasat acelasi compresor zgomotos, balansul vertical si orizontal groaznic datorita necompensarii suspensiei, sistemul zgomotos si ineficient de actionare a usilor. Asa ca indiferent cat de bune or fi fost acele rame albastre, tot vraiste erau la capitolul confort in timpul rularii. Cat despre etanseitate si izolatie fonica: o vesnica gluma la IVA, chiar si daca sunt toate geamurile inchise si rama este noua sau modernizata (stiu ca mai are si aerisiri prin plafon, dar curentul se simte oricum pe langa usi si geamuri).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 00:21 
fider am sa iti spun multe referitor la postul tau :P

sa incepem:

1. pe M2 se circula bine deoarece a fost inlocuita toata linia si s-a trecut la cleme elastice. plus ca amortizarea zgomotului este buna dar totusi tunelul in mare parte fiind pe structura inelara se face foarte mult zgomot.
2. La acceleratie sunt controlate de computer si au aceeasi rata de acceleratie pana cand ajunge la viteza stabilita tot de computer. Se poate observa atunci cand mecanicul porneste cu controlul manual. Dar la asistarea de catre computer este si o parte slaba: acele resetari si franari bruste care la IVA nu exista.
3. Au fost incercari de modernizare a IVA din punctul de vedere al luminii interioare dar s-a preferat tot sistemul vechi.
4. Compresorul intradevar este zgomotos dar si Bombardier are compresor. Ce-i drept este mai silentios si nu porneste tot timpul ci doar cand trenul deshide alimentarea cu energie electrica dupa o stationare fara a fi sub tensiune sau schimburile de sens.
5. Suspensia fiind pe baza de perne de aer se uzeaza mai repede si de atatia ani se mai defecteaza. Bombardier are suspensii pe perne de aer dublate de amortizoare cu arc. Aproape ca IVA vor ajunge si ele.
6. Usile zgomotoase mai sunt la putine rame. Am spus in alt topic ca au inlocuit la unele rame tot sistemul si acuma este actionat electric nu pe baza compresoarelor.
7. Izolarea fonica este cu dus si intors la IVA. Cum IVA gasim majoritatea timpului pe M3 care are tuneluri circulare este normal sa fie zgomot. Pentru un contra exemplu al izolarii Bombardier te invit la o plimbare intre C-tin Brancoveanu si Piata Unirii 2 intr-un Bombardier. Vei vedea ca si aici se aseamana cu IVA. Pe portiunile cu dubla cale si IVA vi se va parea silentioasa.
8. Curentii de aer de la IVA as vrea sa ii simt in toiul verii mai mult ca pe cei din Movia care atunci cand stai pe scaun iti bat in ceafa si ramai teapan..si chiar si asa tot te sufoci de cald.. In rest da este neplacut curentul dar nu este o problema nerezolvabila aceasta etanseizare.


Propun o intalnire intr-o zi la metrou si va voi arata aspecte multe care probabil scapa ochiului si prin care veti intelege ceea ce sustin absolut fara nici o rautate. Bombardier este un tren bun nu pot nega asta. Si poate daca ar fi avut si conditiile optime de rulare era bun. Dar la noi nu se poate pentru ca toata infrastructura s-a construit pe baza IVA..chiar si vagoanele de transport tehnologic erau tot IVA..parerea mea ca trebuia facut un model 2 dupa planuri originale cu tehnologie noua. Se putea..chiar mai ieftin si daca iesea bine poate mergea si la export ceva si se relansa Astra Arad..dar..dar...dar...comisioanele si-au zis cuvantul


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Dec 2007 15:53 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
freyutz wrote:
Curentii de aer de la IVA as vrea sa ii simt in toiul verii mai mult ca pe cei din Movia care atunci cand stai pe scaun iti bat in ceafa si ramai teapan..si chiar si asa tot te sufoci de cald.. In rest da este neplacut curentul dar nu este o problema nerezolvabila aceasta etanseizare...


D-aia pare Movia mai silentios, ca e un borcan etans fata de astre, care au geamuri ce se pot deschide. Eu nu as fi dat racoarea pe liniste.

freyutz wrote:
Dar la noi nu se poate pentru ca toata infrastructura s-a construit pe baza IVA..chiar si vagoanele de transport tehnologic erau tot IVA..

Asta suna ca si cum ai spune ca la noi singura masina buna la noi e Dacia 1310.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 01:40 
dave wrote:
Asta suna ca si cum ai spune ca la noi singura masina buna la noi e Dacia 1310.


Sa nu facem comparatii absurde...la trenuri este vorba de masuratori exacte..de studii asupra retelei si baza pe care s-a construit...

Daca metroul este facut pt un anumit tip de vagon..de captatori..de linie de TOT..de ce se aduc bombardier..cea mai mare problema VIZIBILA de catre oricine a incompatibilitatii dintre modele este in curbe..unde MOVIA din cauza burdufului si a formei drepte din partea anterioara a vaoanelor nu poate aborda cu aceeasi viteza ca si IVA.. Stiti ca IVA intre vagoanele A si B are o forma cu marginile dimprejurul usii mai retrase..tocmai pentru a se usura abordarea curbei si sa se elimine pericolele atingerii vagoanelor


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 14:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Una din cele mai urate probleme la Movia e lipsa captatorilor la vagoanele din capete. Din aceasta cauza nu se poate intra in tractiune in zonele in care a 3-a sina este intrerupta pentru macaze sau schimba partea. Daca se intra in tractiune, se induc socuri acompaniate de arcuri electrice spectaculoase din cauza intreruperii si revenirii alimentarii in sarcina. Sina a 3-a a fost instalata astfel incat sa asigure tractiunea continua pentru IVA care are captatori la toate vagoanele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 15:51 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Freyutz, nu e o comparatie absurda. Poate Movia nu e varianta cea mai buna pentru noi (poate nu e ce mai buna pentru nici o retea de metrou, totusi) insa nu trebuie trasa concluzia ca singura varianta buna e cea gandia acum 30 ani. E adevarat ca la vremea aia Astra prezenta solutii revolutionare, dar in momentul actual chiar si infrastructura se mai poate imbunatati. Nu are metroul din Bucuresti cele mai stranse curbe din lume, pe ecartamentul acesta, ca sa fim unici. Treaba cu profilul sinei se rezova cel mai corect schimband sina; cu ocazia asta se trece la un profil standard UIC si se poate cumpara apoi sina de oriunde. Movia are profil stadard, nu Astra.

In ceea ce priveste intrarea in curbe: Cu foarte putine exceptii, curbele au treceri line de la aliament la curba. Zona in care se tensioneaza burduful cel mai mult e la iesirea din Gara Nord catre Victria, unde nu inteleg de ce au pus linia principala pe abatuta (este ca suna caraghios?)

Quote:
Sina a 3-a a fost instalata astfel incat sa asigure tractiunea continua pentru IVA care are captatori la toate vagoanele

O sa fiu atent la aspectul asta, care mi-a cam scapat. :oops:
Sunt cazuri in care in Astre sting becurile cand se schimba partea sinei 3 sau la macazuri.

Quote:
cea mai mare problema VIZIBILA de catre oricine a incompatibilitatii dintre modele este in curbe..unde MOVIA din cauza burdufului si a formei drepte din partea anterioara a vaoanelor nu poate aborda cu aceeasi viteza ca si IVA.. Stiti ca IVA intre vagoanele A si B are o forma cu marginile dimprejurul usii mai retrase


Distanta intre colturile vagoanelor e comparabila la cele 2 tipuri de trenuri. Doar ca la Astra, in zona usilor intre vagoane a trebuit sa le faca asa, mai apropiate, pentru a se putea folosi usile alea. Daca ar fi fost distanta de la colturile vagoanelor (cam 0,8m) era dificil de sarit.
Nu am observat ca Movia sa intre mai incet in curbe. Curios fiind care merge mai repede pe diferite tronsoane, am cronometrat timpii intre 2 repere (bornele kilometice in tunelul dublu dintre Gara si Obor, sau timpul intre tzacanelile de la joante). Mi-a dat ca merg la fel.
Azi am verificat de exemplu la iesirea din gara de Nord. Si Astra si Movia au trecut cu cca 17km/h peste maczul in abatere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Dec 2007 19:21 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Sa fie ele ale naibii de Bombardiere, ca peste tot merg bine, numai in Bucuresti nu...
Nu inteleg de ce unii insista ca ramele IVA facute de Astra cu tehnologia anilor '70 sunt mai bune decat trenurile Bombardier. Bombardier sunt cu mult peste Astra la capitolul design si fiabilitate. Am circulat ani buni cu metroul in Bucuresti si nici nu mai stiu de cate ori am ramas blocat in tunel cu IVA mirosind a ars, luminile stinse si tot tacamul. De bine de rau, Bombardier a fabricat, si inca fabrica, mii de vagoane de metrou. Daca IVA ar fi fost asa de buna cum afirma unii, poate am fi putut exporta si noi cateva, macar la bulgari.
Faptul ca exista probleme cu aceste rame se datoreaza incompatibiltatii cu infrastructura existenta, asa cum s-a mai discutat. Iar vina pentru lipsa ventilatiei, marimea scaunelor sau pozitionarea barelor de sustinere este a celor ce le-au comandat, nu a vagoanelor!!
Cat despre usi care nu se inchid... am asistat de multe ori la situatii in care usile la IVA se inchideau ori prost, ori deloc, fiind nevoie de repetarea inchiderii de 2-3 ori... nu mai vorbim ca daca prindea pe cineva in "menghina", ala erai...

Si inca ceva: nu inseamna ca daca iti place un tip de vehicul, este automat si cel mai bun. Mie imi place cel mai mult V56, dar nu inseamna ca imi doresc sa fie Bucurestiul plin de asemenea tramvaie, depasite din toate punctele de vedere.
dave wrote:
E adevarat ca la vremea aia Astra prezenta solutii revolutionare, dar in momentul actual chiar si infrastructura se mai poate imbunatati.
.
Poate prezenta solutii revolutionare, dar ce stiu este ca inca de la inaugurarea tronsonului Timpuri Noi- Semanatoarea (cand IVA erau noi), au existat mari probleme de fiabilitate cu aceste rame. Se foloseau trenuri de 2 vagoane, iar parcul initial era de 3-4 ori mai mare decat era necesar tocmai pentru ca ramele "crapau" frecvent in timpul zilei, fiind necesara schimbarea lor. Rar se intampla sa reziste o garnitura in serviciu toata ziua. Au rezistat atat fiindca nu au existat fonduri pentru inlocuirea lor, dar bani de carpeli s-au gasit. Iar modernizarile s-au facut fiindca au existat comisioane la mijloc, iar echipamentele noi (ma refer la cele pentru ramele albastre) au fost primite de moca.
Cat despre Bombardier, va dau un exemplu: aici, In Toronto, exista o linie de metrou pe care nu exista depouri sau remize de intretinere. Ramele Bombardier sunt aduse de la depou si tinute in exploatare continua, 21 de ore pe zi, cam 20-25 de zile in medie, fara nici un fel de revizie sau intretinere. Parcursul zilnic: cam 600 de km. Concluziile le trageti voi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 01:15 
In Bucuresti un tren normal pe zi face cam 450 KM dar conditiile de la noi sunt mult mai jalnice decat acolo asa ca si trenurile obosesc mai repede.
Daca tu zici ca esti in Toronto nu pot intelege de ce zici de metroul de aici cu asa mare dezinvoltura..
Nu am zis de bombardier ca nu este bun sau ceva de gen. Chiar am avut placerea sa ma aflu intr-un post de conducere si recunosc ca da intradevar este net superior IVA.. dar din cauza incompatibilitatii totale are o perioada de adaptare destul de mare (au trecut 5 ani de la primul tren si inca nu s-au adaptat total-oare nu este un semn de :?: )

In alta ordine de idei referitor la schimbarea completa a infrastructurii metroului...voi sincer ce credeti..ca este mai usor sa comanzi niste trenuri fara sa gandesti apoi sa schimbi tot de la suruburi, semafoare, linii, dispecerate, alimentare, intretinere, etc sau credeti ca mai bine este aducerea unui tren comandat corect pt ceea ce exista? Vi se pare ca linia veche era atat de rea incat trebuia inlocuita? Vi se pare ca sistemul nou de semaforizare este facut pt altceva decat pt a tine distanta intre trenuri? De ce? Vor sa reinventeze roata?


Ok deacord..IVA actuale sunt depasite au 30 de ani..sunt deacord cu casarea etc..nu pot tine la infinit..dar macar cand aduc ceva nou..sa nu aduca lucruri care nu se potrivesc...pe bune acuma..trenurile astea noi au o durata de 30 de ani nu? 5 deja s-au dus...si probabil vor mai trece inca 2-3 pana ce absolut toata infrastructura va fi schimbata...apoi mai se sta putin si vor inlocui si Bombardier..iar vor schimba infrastructura toata?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 04:09 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Din cele citite inteleg ca pe M2 unde s-au finalizat de instalat sistemele pentru Bombardier, se circula fara probleme. Daca pe alte magistrale aceste lucrari sunt inca in desfasurare, este normal sa mai existe probleme de incompatibilitate.

freyutz wrote:
In alta ordine de idei referitor la schimbarea completa a infrastructurii metroului...voi sincer ce credeti..ca este mai usor sa comanzi niste trenuri fara sa gandesti apoi sa schimbi tot de la suruburi, semafoare, linii, dispecerate, alimentare, intretinere, etc sau credeti ca mai bine este aducerea unui tren comandat corect pt ceea ce exista? Vi se pare ca linia veche era atat de rea incat trebuia inlocuita? Vi se pare ca sistemul nou de semaforizare este facut pt altceva decat pt a tine distanta intre trenuri? De ce? Vor sa reinventeze roata??


Bineinteles ca ar fi fost mai bine sa se comande trenuri adaptate la infrastructura noastra, dar la noi se gandese cu partea posterioara...in plus, ce te faci cu comisioanele?
Totusi, nu trebuie uitat un aspect: metroul bucurestean a fost construit - in cea mai mare parte - intr-o perioda tulbure cand economia tarii era - sau incepea sa intre - in colaps, asa ca s-au folosit instalatii ieftine si s-a lucrat in stil heirupist, pentru a se putea lauda Ceasca cu realizarile economiei multilateral dezvoltate. Exemplu: dupa ce la indicatiile tovarasului s-a construit metrou la Dristor, s-a constatat ca singura solutie este sa se lase peretii statiei nefinisati, neputandu-se stopa infiltratiile de apa, iar statia aceea arata oribil si acum cativa ani cand am fost ultima oara pe acolo.
Si o analogie: daca la noi inca se foloseste la liniile de tramvai sistemul cu sina inglobata in dale de beton, iar tramvaiele 100% LF sunt incompatibile cu acest sistem, nu comandam tramvaie bazate pe tehnologia de acum 30 de ani DOAR pentru ca cele moderne sunt incompatibile cu sinele noastre, ci schimbam liniile, nu?

Faptul ca s-a schimbat linia si sistemul de semnalizare este imbucurator; renuntandu-se la sistemul cu bloc de linie automat fix, distanta dintre trenuri poate fi mai mica, iar lungimea blocului se poate ajusta in functie de viteza trenului. In acest mod, se poate micsora intervalul de succedare, in principiu, pana la mai putin de doua minute, ceea ce este important in situatiile in care exista statii supraaglomerate in care stationarea trenurilor se prelungeste.

In plus, reteaua bucuresteana are un mare avantaj si anume acela ca la capetele de linie, macazele-foarfeca sunt localizate, de obicei, dupa statia terminus, rebrusarea facandu-se, fara calatori, in capatul infundat. In principiu, intervalul de succedare poate fi foarte mic in acest caz, mai ales daca exista un mecanic la fiecare capat al trenului, deoarece este necesara schimbarea unui singur macaz, care poate fi facuta la cateva secunde dupa eliberarea incrucisarii de catre tren. In cazurile in care nu exista bloc de linie automat si nici semnale de intrare -
si am inteles ca pe M2 nu mai exista - nici macar nu mai este necesara anularea rutei de sosire inainte de schimbarea macazului, distanta dintre trenuri putand fi controlata de computerul de bord.

Pe de alta parte, in Bucuresti asigurarea unei frecvente atat de bune (sub 2 minute), desi posibila, nu se poate face din lipsa de trenuri, dar asta e alta poveste.

In schimb, daca macazele-foarfeca sunt pozitionate inainte de statia terminus (cum este de exemplu la Dristor 2 si la 1 Mai), indiferent de ce sistem se foloseste, intervalul de succedare nu poate fi mai mic de 2-3 minute, deoarece exista doua rute conflictuale, iar trenurile trebuie sa se "astepte" unele pe altele pentru a putea intoarce, si se produc "ambuteiaje" pe linia spre terminal, daca frecventa trenurilor - pe hartie - este prea mare. Asta este si motivul pentru care aici in Toronto se foloseste inca sistemul vechi cu bloc fix, deoarece macazele sunt pozitionate inainte de statiile terminus, iar intervalul de succedare nu poate scadea sub 2 minute si jumatate, indiferent ce sistem de semnalizare s-ar folosi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 15:38 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Odata cu inaugurarea liniei Grigorescu- Centura, intre Grigorescu si Eroilor va fi plauzil un interval de 2 minute in mod ATO. Atunci se va vedea avantajul acestui sistem computerizat in fluidizarea circulatiei, cand vor circula trenuri alternativ, unul de la Republica si unul de la Policolor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 15:56 
2 minute intre Erolior si Nicolae Grigorescu nu ar fi mare performanta, si inainte de revolutie se circula pe acolo la asemenea frecvente, cind circulau alternativ trenurile de Industriilor si Gara de Nord, pe vechiul sistem; oricum problema pentru asigurarea unei frecvente decente o constituie lipsa trenurilor, nu sistemul de smenalizare, cel putin deocamdata si pe termen mediu; iar lipsa de trenuri nu cred ca este neaparat fizica, cit din motive financiare/rea vointa nu se introduc trenuri IVA existente in depouri


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 21:50 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 610
Location: Bucuresti, Militari
Cateva discutii despre ramele Bombardier http://www.garajul.ro/forum/index.php?showtopic=15444 (imaginile provin tot de acolo)


Attachments:
File comment: Madrid - prima din dreapta
bombaridier depou.jpg
bombaridier depou.jpg [ 233.79 KiB | Viewed 6468 times ]
File comment: Praga 1115
bombardier depou2.jpg
bombardier depou2.jpg [ 261.36 KiB | Viewed 6468 times ]
File comment: Bruxelles 2110 si Budapesta 2114
bombardier depou3.jpg
bombardier depou3.jpg [ 247.13 KiB | Viewed 6467 times ]
bombardier dristor2.jpg
bombardier dristor2.jpg [ 258.19 KiB | Viewed 6467 times ]
bord.jpg
bord.jpg [ 244.72 KiB | Viewed 6467 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:04 
Ceasul de viteza de pe bord este foarte asemanator cu Memotelurile de pe V3A-Holec. Oare exista o colaborare Holec-Bombardier sau ceva asemanator ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Marian Andrei wrote:
Ceasul de viteza de pe bord este foarte asemanator cu Memotelurile de pe V3A-Holec. Oare exista o colaborare Holec-Bombardier sau ceva asemanator ?


Memotel este un produs al firmei elvetiene S?cheron Hasler. In momentul de fata, firma Holec nu mai exista.
Asemanarea intre cele doua aparate provine din faptul ca sunt facute de S?cheron Hasler (se vede si inscriptia Hasler pe cadran).

Ca o paranteza, desi S?cheron au o mare experienta in transportul pe sine (tramvaiele care circula in Rasinari, vechi de vreo 55 de ani, au echipamentul electric si de tractiune S?cheron), la RATB vad ca nu prea a prins, probabil din considerente legate de politica comerciala a firmei...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 01:18 
1121-2121 Dublin este si astazi in probe...din 6 decembrie cand a sosit nu a iesit din probe..nu este exclusa varianta ca sa se fi gasit nereguli si sa fi fost trimis inapoi la Craiova..
Astazi erau niste reprezentanti Bombardier in tren in timp ce intorcea la Depoul IMGB...apoi peste o ora l-am vazut la Eroilor...haotic traseu au trenurile cat sunt in probe...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Jan 2008 09:24 
Si eu l-am vazut ieri la Unirii mergea spre Eroilor, in fata era un tip cu 2 laptopuri se uita la nu stiu ce si scria la calculator. Ciudat ca este de atata timp in probe.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 22:58 
pe acele laptopuri am vazut ca se afla niste graficce...astazi trenul a oprit la eroilor si cand a franat am vazut cum s-au ridicat niste linii de masurare pe acolo pe monitor...ma enerveaza ca sunt asa de pretentioase...asta din cauza ca sunt facute de EP...au venit sa verifice daca s-a lucrat la standarde...de parca nu or fi toate trenurile la fel 8-|


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 23:01 
Pai inseamna ca trenurile sunt doar asamblate fizic la EP. De partea software/setari ocupandu-se cei de la Bombardier.

Si vin cu o intrebare deoarece habar nu am prea multe despre metrourile Bombardier - ce concept de actionare au ? La tramvaie avem contactori, chopper, invertor....la metrou cum este ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 13:38 
Marian Andrei wrote:
MOVIA 346 for Bucharest Metro, Romania
Operator: Metrorex
Carbody Material: Stainless Steel
Length: 112,610 mm
Width: 3,100 mm
Max. Speed: 80 km/h
Seated Passengers: 216
Standees: 984 (4 pass/m2)


bercenicity wrote:
http://www.electroputere.ro/vfu/ro/P/aboutgroup.php?aCode=g4

Greutatea trenului 173,5 tone
Ecartament 1.432 mm
Sarcina pe osie 14 tone
Locuri pe scaune 216
Tensiune alimentare 750 V c.c.
Viteza maxim? 80 km/h
Putere 16x125kw


Si alte date luate din Master Planul de Transport Bucuresti, pag 227 in pdf:
Inaltime: 3.460 mm
INaltimea podelei: 1.120 mm
Capacitate totala la 8 pas/mp: 2.184
Motoare asincrone


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 20:56 
Cateva Bombardiere...
Sursa: www.daciaclub.ro :lol:


Attachments:
depou_2.jpg
depou_2.jpg [ 88.94 KiB | Viewed 7315 times ]
DSC00645.jpg
DSC00645.jpg [ 57.69 KiB | Viewed 7317 times ]
DSC00647.jpg
DSC00647.jpg [ 56.14 KiB | Viewed 7317 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Feb 2008 22:37 
Azi a aparut o rama in probe, am vazut-o la Unirii 1, scaunele invelite in plastic. Probabil a venit 1122+2122 :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Feb 2008 19:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Apropo de Nicosia.
L-am vazut ieri la Nicolae Grigorescu. A venit dinspre Unirii, s-a oprit la NGR. A venit si metroul dinspre Republica. M-am urcat in el si am observat ca postul de conducere la Nicosia a fost mutat spre Unirii. Mai departe nu am vazut ce s-a intamplat, dar banuiesc ca apornit inapoi spre Unirii.
Acum nu se mai duc metrourile in probe pana la Republica?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Feb 2008 15:33 
A observat cineva ca din acele trenuri de unde nu se aude absolut nimic (cel putin asa se zicea acum 1-2 ani) cam la fiecare 2 statii incepe sa se auda un zgomot de compresor...si asta nu se aude incet si nu numai la un singur tren..chiar si unele trenuri de pe M1 au inceput sa scoata zgomote gen IVA de la compresor...doar ca putin mai slabe ca intensitate :D :lol: :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 17 Feb 2008 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
La Movia (Bombardier) exista si sistemul de franare pneumatica pe langa cel reostatica. Nu e nici un secret. Singurul lucru diferit ar fi ca acel compresor este mai mic decat la IVA datorita consumului mai redus si a franarii preponderent reostatice. Usile fiind electrice, franarea preponderent electrica si instalatia pe ansamblu in stare mult mai buna, consumul de aer comprimat este mult mai redus. Din acest motiv, compresorul porneste mult mai rar la Movia decat la IVA.

In rest, toate, absolut toate sunetele se puteau auzi daca cineva era atent la tren si era si in vagonul care trebuie, inclusiv deschiderea si inchiderea supapei automate a instalatiei de franare in timpul deccelerarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 17:33 
Nicosia de astazi in traseu:

Image

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 17:40 
Riga este venita demult..era in hala IMGB :P

in legatura cu transferul...pe m2 vor ramane tot 4 trenuri..dar acestea vor fi cele noi...
a intrat Talin -> Londra inapoi pe M1
intra Riga zilele astea -> Paris inapoi pe M1
intra vilnius in curand -> Roma inapoi pe M1
intra sofia tot in curand -> Madrid inapoi pe M1

La ultimele doua nu stiu sigur daca vor intra..este posibila varianta ramanerii celor 2 (Roma si Madrid) deoarece cu ceva vreme se vorbea ca si 1109 si 1110 vor veni pe M2...ramane sa vedem...


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 209 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group