TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 08 Dec 2019 15:47

All times are UTC + 3 hours




Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 353 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 16:01 
RobertC wrote:
Pe site-ul RATB a aparut programul de circulatie al liniei 21.
Socant! Nu circula sambata si duminica!!! :shock:
http://www.ratb.ro/download/trasee/LINI ... ENTINA.pdf


667 inca circula acum 2 ore. Probabil va fi suspendat in weekend pentru ca se lucreaza la retea inca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 16:38 
De azi linia 21 a inceput sa circule, din pacate nu prea am de facut note pozitive oricat mi-as dori. Din ce vad toata treaba are un caracter de treaba facuta in graba. Linia nu este curatata deloc, vagoanele cu care am mers deja aveau flecuri, patinaj etc. La paleta de la D-na Ghica se asteapta si 10 minute :!: , timp in care se aduna 2-3 tramvaie. Masinile merg fara probleme pe linie impiedicand tramvaiul sa se deplaseze in conditii de siguranta. La iesirea de pe Cal. Mosilor veche se sta la semafor mai mult de 10 minute.
In final - bucla de la helitube este o gainarie, acolo abia intra un V3A, ce sa mai zic daca se vor aduce vagoane mai lungi :shock:

Sper ca toate problemele sa se rezolve in timp si consider ca 21 ar fi meritat sa fie facut in sistem metrou usor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 23:10 
Andrei are dreptate. In seara asta m-am dat si eu cu 21. Linia e foarte alunecoasa (cred ca sufera si de la o pojghita de liant pentru mazarichea turnata intre sine). La intersectia cu Sos. Fundeni vatmanul abia a reusit sa urneasca tramvaiul din loc. Oricum vatmanii merg foarte incet si sunt foarte precauti. Orice masina 'suspecta' genereaza reducerea preventiva a vitezei. La paleta erau ceva probleme tehnice. Au fost montate macaze electrice (nu inteleg de ce nu au fost bune unele talonabile) si totusi tramvaiul care venea din fata noastra a trebuit sa schimbe macajul manual. O echipa de interventii era acolo si dadea diverse sfaturi vatmanilor. La intersectia de la Doamna Ghica nu s-a aplicat un marcaj gen caroiajul 'nu blocati intersectia' asa ca mai era cate unul care statea linistit la semafor pe linia de tramvai. O alta meschinarie incredibila o constituie latimea refugiului de la Obor. Observati in pozele puse mai sus de Andrei. In final abia astept primul blocaj sa vad efectele 'S'-ului de la Mosilor/Carol I.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Dec 2007 23:20 
Vatmanii merg foarte incet deoarece un vagon intrat in patinaj in timpul franarii este foarte periculos, vagonul practic poate fi scapat de sub control.
Efectul S-ului a fost "testat" azi noapte cand cele 2 vagoane care au facut probe s-au intalnit chiar pe portiunea unde se merge pe un singur fir :lol: .
Cand am mers eu aceeasi situatie la macaze, se schimbau manual, iar la ambele capete erau echipe cu statii care dirijau circulatia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Dec 2007 21:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din pacate, aceasta modernizare este mult sub asteptari. Nu cred ca era de sperat la linie separata de trafic (se vede ca nu asta a fost ideea), totusi, erau cateva lucruri pe care speram sa fie suficient de isteti ca sa nu le faca: retaua comuna de troleibuz si tramvai pe Colentina (un mare compromis) ce nu permite nici viteze mari nici uzura redusa la suprafata de contact. Pe de alta parte, la Obor mi se parea logic sa lase acel peron lat care nu cred ca deranja si era extrem de util in acel loc aglomerat.

O alta mare bila neagra: linia nu este finalizata! se circula in sistem paleta, o buna parte din statii nu sunt terminate sau finisate (vorbesc de platforma nu de "moft"-uri gen refugiu cu peluza. In concluzie: foarte prost. Am mare dubiu ca va fi vreo imbunatatire reala atata timp cat nu se face toata reteaua electrica macar ca la Doamna Ghica (retea in consola) si linie separata de trafic pe Colentina si Mosilor. Altfel, a fost o modernizare ratata cu singurul beneficiu ca va scadea uzura vagoanelor, atat. Prea putin, lamentabil de putin.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 11:22 
Iata zona paletei de la D-na Ghica. Mi se pare o improvizatie de prost gust, mai ales ca nu inteleg cu ce impiedicau cele 2 sensuri lucrarile la pasajul care se va face acolo...daca intr-adevar paleta este pusa pentru acela.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 11:37 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 198
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Marian Andrei wrote:
Iata zona paletei de la D-na Ghica. Mi se pare o improvizatie de prost gust, mai ales ca nu inteleg cu ce impiedicau cele 2 sensuri lucrarile la pasajul care se va face acolo...daca intr-adevar paleta este pusa pentru acela.


Nici poveste, e clar ca pasajul nu poate sa tina pana la raul Colentina. Lucrarile nu s-au incheiat pentru ca nu a mai fost timp. Si linia trebuia musai pusa in functiune.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Dec 2007 23:46 
fider wrote:
[...] totusi, erau cateva lucruri pe care speram sa fie suficient de isteti ca sa nu le faca: retaua comuna de troleibuz si tramvai pe Colentina (un mare compromis) ce nu permite nici viteze mari nici uzura redusa la suprafata de contact. [...]

Sincer nu inteleg justificarea acestei afirmatii. Pentru ca vorbim despre infrastructura/suprastructura cred ca astfel de concluzii trebuie argumentate mai clar aici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 00:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
De fapt marea greseala e ca au pus reteaua foarte jos (la fel cum era si inainte). Tramvaiele merg cu pantograful aproape de ,,carligul" care le tine coborate. Va dati seama ce forta exercita bietul pantograf (care, desfasurat, are vreo 2m) comprimat ,,la greu" pe tramvai. Ca sa nu mai zic de troleibuz, unde o ,,deraiere de captatori" la o viteza mai maricica (45-50 km/h) poate produce ruperea randunicii captatorului (si am ,,trait" asta intr-un 66 pe reteaua veche) sau chiar agatarea si ruperea retelei (dat fiind ca si captatorul are un arc care-l ridica).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 00:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
O suspensie comuna pentru reteaua de troleibuz si tramvai este o solutie ieftina si neperformanta. Neputand atenua in mod eficient oscilatiile produse de trecerea captatoarelor si pantografelor, balansul produs este destul de perceptibil. Un alt compromis este faptul ca reteaua electrica este plasata la inaltime relativ acceptabila pentru tramvai, dar prea mica pentru troleibuz. In final avem o retea ieftina, simpla (la constructie) dar care este ineficienta si nu permite viteze mari. Pe portiunile in care s-a adoptat acest sistem la linia 21 in conditiile in care se stia fluxul de calatori (21,66) si cerintele de viteza de parcurs (macar pentru linia 21), solutia gasita este slaba.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 00:31 
fider wrote:
In final avem o retea ieftina, simpla (la constructie) dar care este ineficienta si nu permite viteze mari.


Si nici macar o retea cu fir si elemente care sa permita circulatia vagoanelor cu pantograf cu patina de grafit in conditii optime. Nici nu vreau sa ma gandesc ce va fi daca vor ajunge si pe linia 21 tramvaie cu asemenea pantografe...mai ales pe portiunile unde este foarte joasa reteaua.
Si din ce am vazut reteaua e joasa din cauza distantei mari dintre stalpi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 00:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7901
Care stalpi sunt oricum scunzi...
Sa fim seriosi, gogoasa cu pantograful de grafit... acela poate sa circule ,,optim" pe toata reteaua. Cu o retea atat de joasa, insa, nu poti sa circuli ,,optim" cu niciun fel de pantograf. Ba chiar exista riscul ca, odata pantograful coborat si lgat, el tot sa atinga firul :!:

Revenind la stalpi... dupa cum ziceam, la o asemenea distanta (latimea Sos. Colentina), stalpii ar trebui sa fie cu 50% mai inalti daca chiar se dorea folosirea acelorasi stalpi pentru travai si troleibuz. O alta solutie ar fi coborarea nivelului liniei si, eventual, a strazii... insa Sos. Colentina oricum se inunda mereu (chiar si in formula in care e acum).
Exemple frumoase de distanta mare intre stalpi pot fi vazute la CFR... de exemplu in gara Predeal (dar si stalpii sunt inalti). Tot de la CFR s-ar mai putea imprumuta sistemul in care de cei 2 stalpi este legata o bara metalica groasa, de care sunt agatate firele (desi ar fi foarte inestetic in oras).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 24 Dec 2007 19:48 
Este reala treaba cu pantografele, pe linia 32 s-a constatat o uzura accentuata de cand circula CH PPCuri in zona. Ba chiar multe elemente deja au fost schimbate...un exemplu este bucla de la Piata Unirii unde au aparut prinderi noi....model vechi :shock: .

Revenind la linia 21 si minunatul capat de la Helitube, las pozele sa vobreasca...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Dec 2007 00:00 
Azi am cumparat cate cava din Kaufland. M-am uitat la retea si nu am remarcat nici o oscilatie anormala. Motivele sunt simple. 1.La troleibuze captatoarele de fibra nu apasa cu disperare in retea si deci nu creaza oscilatii (valuri). (Pentru un exemplu negativ vizitati Tg. Jiu.) 2.Firul de contact e bine intins (e si ger, recunosc) si compenseaza forta de apasare exercitata. 3.In plus sistemul cu pendule nu pemite transmiterea pe verticala a fortei de apasare. In cel mai rau caz pendulele se rotesc usor. Descarcarea intregului sistem de ancorare e minima, iar raportat la masa/tensionarea intregului ansamblu eventuala oscilatie rezultata e neglijabila. 4.La tramvaie, forta de apasare a pantografului e si mai mica, in plus firul e tensionat cu contragreutati, deci compenseaza si mai bine forta de apasare. In concluzie sursele perturbatoare sunt reduse la minim iar efectele sunt neglijabile. Parerea mea: Myth busted!
In ceea ce priveste inaltimea de amplasare, la tramvai reteaua are niste portiuni cam joase, dar nici vorba sa-l agate de carlig. La troleibuz, inaltimea e normala, mai ales ca spre stalpi traverseele mai 'iau' in inaltime (regula lantisorului). Cresterea inaltimii se poate face simplu prin ridicarea colierelor pe stalpi. Insa asta creste efortul la incovoiere. Tin stalpii? O solutie ar fi fost sa puna stalpi pe mijloc. Tramvaiul avea ancore, iluminatul nu se facea din coronamentul pomilor (pentru trotuare oricum s-au montat lampadare separate) iar pentru troleibuz se puteau intinde traversee, ancorate in celalt cap de stalpi de beton, mai ieftini. (Cum s-a facut pe un sens la D-na. Ghica.)
In final, daca firul nu e amplasat astfel incat troleibuzul sa nu faca echilibristica pentru a depasi obstacolele din trafic (soferii bolovani care parcheaza, franeaza, se incadreaza aiurea) nici consolele nu te salveaza de pierderea randunicilor. Ca sa nu spun ca designul clasic al randunicii imbie la smulgerea acesteia in cazul 'deraierilor'. De ce? Pt ca nu previne ajungerea obstacolelor sub partea anterioara a glisierei (randunicii). Orice element al retelei ajuns acolo nu determina rotirea acesteia decat cu maxim 45 de grade, dupa care toata forta se transmite in lugul captatorului provocand smulgerea randunicii. Naspa fizica asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 20:12 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Stiti cumva daca 36 si-a reluat traseul de baza intre Republica si Pipera? Intreb findca pe site-ul RATB inca apare traseul scurtat Republica - Bd. Ferdinand. Nu s-a reluat circulatia pe Ziduri Mosi si Reinvierii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 20:14 
Nu s-a reluat deocamdata pentru comercial, pe acolo ies si intra toate tramvaiele din URAC.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 22:36 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Multumesc de raspuns! Este curios ca linia 36 nu si-a reluat totusi traseul de baza... Oare se pregateste cumva inlocuirea liniei si pe aceasta portiune (desi s-ar fi putut lucra foarte bine cat timp linia 21 a fost inchisa - dar asta e alta problema)? In ce stare este calea de rulare pe acest tronson?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 23:00 
Se pregateste si pe acolo o lucrare de modernizare, mai ales ca linia intre Lizeanu-Colentina si in spatele pietei Obor este jale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008 14:38 
Tramvaiul 21, pe doua sensuri dupa terminarea pasajului

UTILITAR Cei care obisnuiau sa mearga cu tramvaiul 21 sunt nemultumiti de faptul ca pe aceasta linie de transport in comun circulatia este dificila. Gheorghe Udriste, seful directiei generale de infrastructura si servicii publice din Primaria Capitalei, a mentionat ca linia de tramvai 21 va circula pe traseul normal, pe doua linii, in zona intersectiei Doamna Ghica si a podului Colentina, "numai dupa terminarea lucrarilor la pasajul suprateran pe care municipalitatea vrea sa il construiasca in aceasta zona a orasului". In prezent, tramvaiul circula provizoriu pe o singura linie si sta la macaz pentru a se inscrie pe linie, la statia Doamna Ghica si pod Colentina. Noul pasaj face parte din proiectul de modernizare a Soselei Colentina privind infrastructura rutiera si va fi construit de firma care a lucrat la reconfigurarea liniei de tramvai 21.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008 16:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
De curand am aflat de ce se agita atata cu doamna Ghica, pasaje, prelungire, etc. Aceasta va fi una dintre rutele directe catre A3 Bucuresti-Brasov, care va porni undeva pe strada petricani, dupa lacul tei, care e in continuare la doamna ghica.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008 16:26 
Pai deocamdata se agita doar cu gura, ca fizic inafara de distrugerea liniei 21 nu se vede nimic.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 11 Jan 2008 16:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Daca sunteti interesati, pot sa va arat poze cu lucrarile dinspre delfinului.
Din pacate e cam multa zapada, asa ca nu stiu cat de bune sunt.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jan 2008 15:14 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 78
Quote:
Daca sunteti interesati, pot sa va arat poze cu lucrarile dinspre delfinului.
Din pacate e cam multa zapada, asa ca nu stiu cat de bune sunt.

Pune pozele. N-au ce rau sa faca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jan 2008 01:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Se observa doar bordurile. Nu am avut inspiratia sa vad in ce stare e carosabilul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jan 2008 01:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Si pasajul peste calea ferata.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Jan 2008 16:55 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
A aparut un nou tip de refugiu in statiile lui 21, cu un alt design si culorit, cu trei sectiuni luminate: statia precedenta-statia curenta-statia urmatoare. Cat o functiona la parametrii proiectati ramane de vazut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 20:02 
Iata refugiul cu pricina, nu au rezistat cele din metal, asta e mare parte din placaje de lemn, la fel nu stiu ce o sa pateasca la o ploaie.
De asemenea e inca unicat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 13:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 255
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Statiile arata binisor dar cand ma gandesc cat de late sunt peroanele la M. Eminescu si Obor, mi se pare ca au fost gandite mai mult decat prost spatiile. Dar asta e, tichie de margaritar lipsea chelului. Linia 21 nici macar nu are vreo portiune substantiala separata de trafic si totusi are peroane care cred eu au costat cu mult mai mult decat cele de pe linia 35 (actual 25). Peroanele sunt pentru copii (atat de late sunt). Ce sa mai vorbesc de firul de contact fara compensare, prioritizare la semafor si alte "nimicuri". Linia 21 a iesit cum a iesit. Ma intreb care era proiectul initial daca rezultatul e asa de "contrastant" ca sa nu spun mai urat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 17:54 
Se pare ca ciudateniile ivite cu ocazia modernizarii liniei lui 21 (si a infrastructurii stradale) nu s-au terminat. Intersectia bulevardului Carol I cu Calea Mosilor are o forma relativ circulara iar alveolele existente au fost folosite dintotdeauna pentru parcare. Surpriza mare a aparut in cursul acestei saptamani cand a inceput montarea noilor console pentru linia de troleibuz. Priviti asezarea lor si inchipuiti-va daca va putea circula vreodata 66 pe acolo. Le-au pus doar ca sa aiba ce demonta sau vor sa faca un soi de giratoriu taiat in zig-zag de linia lui 21?. :shock:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 23:39 
Pai si daca n-ar fi masinile alea parcate, noua configuratie e stupida. Cand troleibuzele pot merge, foarte simplu, asa, ce rost ar avea sa le ametesti in halul asta?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 353 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group