TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 17 Aug 2019 21:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 691 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Oct 2007 19:15 
P.S. Sina folosita din ce am vazut este cea veche sau sina refolosita de pe alte tronsoane intrate in modernizare. :roll:


Top
  
 
PostPosted: Thu 29 Nov 2007 22:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am remarcat ca mai multi vatmani de pe linia 41 si (de pe altele), nu folosesc acea frana de stationare ci opresc vagonul in statie din frana obisnuita sau il tin franat din patine. Probabil acesta este unul din motivele care creste uzura franelor. La fel ar fi si obisnuinta de a nu frana complet ci de a lasa cuplate motoarele pentru o viteza de 3 km/h si a opri din cand aplicand patinele, lucru care se simte neplacut in salon (smucitura), care uzeaza linia si care este extrem de ineficient energetic (aproape toata energia este irosita in rezistentele de pe acoperis). Singurul beneficiu al vatmanilor ar fi ca in acest caz pot pleca mai repede de pe loc nemaitrecand prin defrinare sau punct mort.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 13 Jan 2008 20:19 
Iata in 2002 cum era propusa calea separata de tramvai, cele cu rosu gros sunt cele separate deja de trafic iar cele cu galben gros sunt propuse pentru realizarea in sistem 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Interesanta configuratia prezentata spre aprobare in harta de mai sus. Mi se par totusi cateva lucruri destul de ciudate:
1) ce inseamna in fapt cale proprie? Pe harta este considerata cale proprie linia lui 41 intre Bd. Mihalache si Piata Presei ceea ce clar nu este cale proprie, cel mult delimitata prin diferenta de nivel.
2) se punea sub aprobare linia lui 34 fara tronsonul Obor - Ferdinand (ex Dimitrov). Ciudat de ce tocmai acel segment nu era trecut in conditiile in care latimea bulevardului este aceeasi cu cea de dinainte si dupa acest segment iar aglomeratia este importanta pe acel tronson.
3) linia lui 21 era propusa sub aprobare doar intre Doamna Ghica si Helitube cu cale proprie nu insa si cea cel putin lafel de dificila (Obor - Intersectia cu Carol 1) in conditiile in care Calea Mosilor si Sos Colentina au aproape aceeasi latime.
4) propunerea franta pentru traseul lui 5 cand cele mai mari probleme imi amintesc (se poate sa gresesc) erau in dreptul RomAero Baneasa. Intregul tronson RomAero - Stefan cel Mare ar fi trebuit sa fie propus.

In rest propunerile imi par bune si in acord cu ideile de fluidizare si optimizare a transportului public. Multumiri lui Marian Andrei pentru publicarea unor asemenea materiale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 18:00 
Marian Andrei wrote:
Asta nu stiam, puteam sa jur ca este modernizare. Dar vad ca se tine bine, e comparabila cu 41 la planeitate :)

Era... De 2 luni, e linia rupta chiar in intersectia de la Zizin, si absolut nimeni nu a venit s-o repare. Or fi de parere ca e linia prea buna 8-| . Dar se simte bine de tot ruptura aia :|

Legat de harta postata, imi vine de mor de ras, si apoi de plans cand compar harta de atunci, cu ce exista in 2008. Adica nimic!! Corecte si observatiile lui Fider. Si mai subliniez si eu, faptul ca nu inteleg unde cale proprie pana la CET VEST!?! Sau pana la Laromet, tocmai pe ultimele 2 statii?? Sau pe Marasesti. Sau intre Tei si Reinvierii :shock: . In schimb sunt sectiuni in plus :shock: . Cam inutila harta, nu?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 18:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 236
Harta aia este de pe vremea lui Basescu la primarie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Jan 2008 19:53 
Pe CET Vest se va face cale proprie deoarece este linia de teste a RATB, singura aprobata din Bucuresti. Acolo se fac probele de franare/demaraj la toate tramvaiele din Bucuresti.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:12 
Linia va fi mutata pe mijloc pe acea portiune.
Nu intrebati cand incep lucrarile, avand in vedere importanta acelei linii :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Pai... daca va fi mutata pe mijloc si va fi separata de trafic nu vor mai avea loc TIRurile sa iasa din vama... oricum, am vaga senzatie ca ,,separare" in opinia RATB inseamna ceva cam cum e acum Sos. Giurgiului, adica doar de forma.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:14 
Macar o bordura cat de mica sa fie ca sa se vada o delimitare. Pe margine este pericol la teste cand se prinde 50 la ora, ca daca iese unu pe portile alea e terminat :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jan 2008 02:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Iese fara sa se asigure, deci o face pe barba lui :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Jan 2008 21:34 
Iata si confirmarea ca terminalul de la Sf. Gheorghe NU dispare.

http://www.tvr.ro/articol.php?id=27198&c=360


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 23:22 
Totusi, nu se specifica foarte clar... se spune doar "modernizarea statiei de la biserica Sf. Gheorghe". Si asa cum arata schema buclei (care vad ca difera de ce a mai aparut pe net - nu mai exista racordul intre Sf. Vineri (spre Mosilor) si bd. C. Coposu, iar statiile de coborare sunt mai generoase) nu ar mai avea nici un rost bucla de la Sf. Gheorghe.

In fine, om vedea :wink:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 15:07 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 51
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Mie terminalul acesta mi se pare prea mic sa faca fata la 7 linii, mai ales ca se pare ca liniile 5 si 16 se vor rupe in doua definitiv. Si daca in schita prezentata la TVR spatiul alocat pt bucla pare generos, in realitate nu vad sa intre acolo decat cel mult 4 V3A-uri. In concluzie Sf. Gheorghe este necesa ca sa preia 4 linii, iar Sf. Vineri restul de 3, altfel nu vad nici o solutie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 15:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 161
Location: Bucuresti, sector 3
Exista o solutie si se numeste reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii . Iar Sf. Gheorghe sa ramina capat de rezerva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 16:19 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
bogdan71 wrote:
Exista o solutie si se numeste reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii . Iar Sf. Gheorghe sa ramina capat de rezerva.

Amplasarea terminalului nou la Sf. Vineri este absolut ilogica in zilele noastre, cand ponderea metroului este foarte mare. Era nevoie de un nod intermodal tramvai-autobuz-metrou. Realizand acest terminal obligi calatorii la o transbordare neplacut de lunga, pe jos, in orice conditii meteorologice...
Solutia corecta era intr-adevar readucerea liniei de tramvai in Piata Unirii. Avand in vedere diferentele de nivel, linia putea fi ridicata peste nivelul circulatiei auto, deci nu incurca cu nimic traficul. Cu escalatoare s-ar fi putut face legatura cu metroul. In plus, se putea face jonctiunea cu linia de pe Regina Maria, tot peste nivelul auto. Piata Unirii ar fi fost traversata de o estacada a liniei de tramvai de la nivelul superior. Dar probabil era deranjata imaginea fantanilor kitsch stil Ceausescu si continuitatea celor 3 km de prost gust ai Magistralei Victoria Socialismului (pardon, Bd. Unirii...!).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 16:35 
Se poate face printre fantani.
Nu trebuie distruse, sunt fantani facute din marmura si din munca. Si de ce kitsch? Ca le-a facut Ceausescu? Bulevardul Unirii are chiar vedere foarte frumoasa si apreciata chiar si de straini. Fara acele fantani, zona ar arata prea rece.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 17:27 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Cu sau fara fantani, socialismul a iesit vistorios (nu numai pe magistrala victoriei sale). Acest lucru se poate vedea in mentalitatea oamenilor. Avem acum peste tot "omul nou" despre care se vorbea la invatamantul politico-ideologic. Cum se poate recunoste omul nou? Foarte usor, dar nu mai continui ca sa nu dau prilej de chat si off-topic.

Omul e deci problema, nu banii, nu tramvaiele cu sau fara LF, nu fantanile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 21:38 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Intr-adevar reluarea circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii ar fi fost mai indicat decat construirea unui terminal la Sfanta Vineri. Sunt sigur ca cineva a publicat si schema proiectului - ori aici, ori pe celalalat forum , deci se pare ca totusi exista macar proiectul. Din ce imi amintesc din schita, nu trebuia demolata nici o fantana, fiindca linia ocolea pe langa blocul in care era fosta Banca a Religiilor (nu mai stiu ce e acum acolo) si trebuia sacrificat numai o parte din spatiul verde din mijlocul pietii.
Daca se va realiza vreodata, ramane de vazut, mai ales ca mai sunt unii care vor sa scoata tramvaiele sa faca loc mariei sale automobilul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 23:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
E deja in constructie.
Inca din decembrie se lucra acolo. Am si poze, o sa le pun maine.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 13:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Din ce observ de fiecare data se pune problema in stilul: sa aducem statiile transportului de suprafata cat mai aproape de cele din subteran. Ideea este foarte buna. Dar in lipsa de asa ceva nu vad o problema in a se realiza pasaje subterane de legatura. Nu cred ca deranjeaza pe cineva ca merge 100 de m in pasaj intre Piata Unirii 1 si 2 (cand nu e atat de aglomerat ca in intervalul 16-18 ). Lucruri de genul acesta s-ar putea face si la Sf. Vineri, si la Sf. Gheorghe, si la Lujerului.

O alta problema care mi se pare aiurea este ca spatii mari cum sunt Piata Eroilor, Lujerului, Obor, Piata Presei (partial), Victoriei, au acces total insuficient pentru traversarea intersectiei, plus ca e destul de periculos sa te aventurezi sa traversezi cand traficul este aglomerat. Spatiu ar exista cat cuprinde pentru puncte de acces subteran. Din pacate pana acum nu stiu sa fie vreun proiect de a interconecta accesele in statii cu trotuarele strazilor din intersectiile mari sau fluidizarea circulatiei pietonale (cu avantaj al reducerii accidentelor si al eliminarii unor treceri de pietoni prost plasate.

La sectiunea pasaje pietonale in raport cu intensitatea traficului, Bucuresti sta foarte prost. In afara de cateva pasaje mici, nu prea s-a miscat nimic din 1990 incoace. Si clar nu e vorba de buget, e cat cuprinde. Nu e vointa, nu e interes, nu se preconizeaza ocazii de a iesi in fata presei cu ceva care se vede bine de oriunde, nu se misca nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 02:52 
exista totusi un pasaj de interconectare metrou-tramvai, in constructie la Eroii Revolutiei


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 10:35 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 202
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Brassovia wrote:
Amplasarea terminalului nou la Sf. Vineri este absolut ilogica in zilele noastre, cand ponderea metroului este foarte mare. Era nevoie de un nod intermodal tramvai-autobuz-metrou. Realizand acest terminal obligi calatorii la o transbordare neplacut de lunga, pe jos, in orice conditii meteorologice...
Solutia corecta era intr-adevar readucerea liniei de tramvai in Piata Unirii.

Capatul de linie de la Sf.Vineri permite o conexiune doar pe la Timpuri Noi.
Orice propunere prin Piata Unirii este fantezista in conditiile de trafic actuale. Din 89 incoace nu s-a construit decat linia pe bd.1 dec 1918-asa ca sa nu ne facem iluzii


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
fantt wrote:
exista totusi un pasaj de interconectare metrou-tramvai, in constructie la Eroii Revolutiei


E ridicol de putin si aproape irelevant. Sunt multe linii de tramvai care au nevoie de pasaje subterane fie pentru traversarea zonelor aglomerate fie pentru transbordare metrou - transport de suprafata: 41, 21, 32, 34, 11 (sa zicem ca o sa fie unul dar piata Sudului tot nu e in plan), fiecare dintre linii avand macar vreo 3-4 pasaje care se cer a fi construite pentru traversarea intersectiilor aglomerate. Asa ce ce s-a facut pana acum e insesizabil. Si asa, pasajul de la Eroii Revolutiei are peste un an de cand il construiesc. Oare ce e atat de greu? Inainte de 1989 se faceau pasaje pietonale si chiar tuneluri de metrou in mult mai putin timp. Un alt exemplu lamentabil e pasajul subteran al Metrorex care traverseaza liniile CFR la Basarab. Oare ce mare lucrare a fost de le-au trebuit peste 2 ani si jumatate pentru nici 100 de metri! Deci nu e vorba ca nu se poate. E vorba ca nu se vrea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 16:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
ANTENA wrote:
Din 89 incoace nu s-a construit decat linia pe bd.1 dec 1918-asa ca sa nu ne facem iluzii


Si cea de pe Cal. Vitan...

fider wrote:
Un alt exemplu lamentabil e pasajul subteran al Metrorex care traverseaza liniile CFR la Basarab. Oare ce mare lucrare a fost de le-au trebuit peste 2 ani si jumatate pentru nici 100 de metri! Deci nu e vorba ca nu se poate.

Cu acel pasaj a fost mai greu... in primul rand pentru ca deasupra lui sunt cai ferate. In al 2lea rand pentru ca dedesubt e metrou. In al 3lea si al 4lea rand... undeva intre cele 2 amintite mai sus ai si magistrala de agent termic, apa rece si cabluri de electricitate si telefon.

Insa pentru pasajul de la Eroii Revolutiei nu au nicio scuza :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:05 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
Ma scuzi, dar daca...
Marian Andrei wrote:
Pe linia 41 se merge oricum din ce in ce mai incet din cauza uzurii liniei care distruge suspensiile vagoanelor

atunci pe sinele "scufundate" cu dale cu tot de pe Liviu Rebreanu, ce se mai distruge (in afara de stomacele calatorilor)? :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:20 
S-a mai discutat asta, daca o linie este modernizata nu inseamna ca nu mai trebuie intretinuta...pe linia 41 trebuiau facute burari/completari cu pietris cel putin de 2 ori pe an avand in vedere relieful si felul de circulatie in acea linie. Acum orice tramvai cat de bun ar intra aici tot se alege praful de el. Si nu poti sa nu aduci tramvaie cand e nevoie...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7962
Marian Andrei wrote:
avand in vedere relieful

Asta e cea mai savanta explicatie auzita... pasaje mai sunt si prin alt parti, poduri la fel... ca banuiesc ca la asta ai vrut sa te referi prin ,,relieful liniei", ca altitudinea medie a zonelor strabatute de linia 41 e cam aceeasi cu cea din restul orasului.

Mi se pare genul de afirmatie facuta ca sa acopere incompetenta unora care ne-au adus intr-un asemenea hal, de peste 1/2 din traseele de tramvai au intervale de succedare peste 30 de minute, ca sa nu mai zic de trasee aparent suspendate, dar practic scurtate sau chiar desfiintate complet (1, 17, 36, 15) + o groaza de linii modificate (34, 46, 14) sau chiar suspendate din cauza lucrarilor (11, 12, 2, 35, 14) + linii ,,fantoma" (dpdv al intervalului e succedare) gen 31, 42, 47, 24, 23. Si tot NU sunt tramvaie destule sa se asigure decent putinele linii neafectate: 41,32, 4, 7, 19, 27, 21.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:53 
Uzura si denivelarile apar si din cauza reliefului, curbelor cu diverse grade de inclinatie etc. Sa luam exemplu panta dintre Tricodava si Brasov - acolo este urcare/coborare si in acelasi timp curba. In timp pe langa denivelari apare si tocirea liniei in curba cat si tendinta de deplasare a terasamentului. La fel intre Orsova si Ciurel.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 259
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Nu imi place ideea de a carcoti, dar totusi sunt cateva lucruri pentru care nu au nici o scuza ca sunt facute sau intretinute prost la linia 41:

- portiunea Ghencea - Stadionul Ghencea (ce ti-e si cu liniile astea drepte, tot nu sunt bune). Linia era in regula la inaugurare dar se apropie din ce in ce mai mult de cat de serpuita era inainte de modernizare (minus joantele si sina rupta).

- portiunea Piata Dr. Taberei - Bd. Timisoara (cu o mica diferenta de nivel) dar executata extrem de prost si cu denivelari de la inceput

Pe de alta parte mai sunt sectiunile Grant (1993 !), Ciurel (undeva intre 1996-1998) si Lujerului (presupun intre 1998-2000) care sunt inca in forma excelenta. Sa fie oare pentru ca au fost executate bine?

Cea de pe pasajul Grant, desi este cea mai veche este si in cea mai buna forma. Si nu stiu sa se fi facut lucrari de anvergura acolo desi linia este si in panta, si in curba, si se mai si circula cu 70-80 de km/h! Au mers pe ea si vagoane EP/V3A si V3A vechi, si Tatra. Nu sunt de acord cu lamentarile gen: nu puteau turna pat de beton sub traverse si sa puna traverse de acelasi tip. Nu. Problema este ca s-a dorit sa se finalizeze repede, au fost bani, dar si chiar si asa s-a lucrat destul de prost.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 691 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 24  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group