TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 06:43

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 00:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
- Inca un amanunt disparut: intre Bd. Dacia (partea veche) si Taras Sevcenco (astazi tot Dacia), troleibuzele circulau initial prin Str. Luminii.

- De asemenea, mai mentionez ca pe actualul Bd. Timisoara a mai circulat si linia 68, care a inlocuit autobuzul 108 (Gara de Nord-Frigocom).

- Prima retea de pe Armata Poporului (actual Iuliu Maniu) a functionat pana in anii 60, la intersectia cu Uverturii fiind capat de linie (81, 89). Tronsoanele de legatura din Piata Garii de Nord pe care a circulat 81, pana la scindarea sa in 81 scurtat si 93, au supravietuit pana in anii 80.

- Pe relatia Piata Romana-Aviatorilor (linii 82, 83) a existat posibilitate de intoarcere pe Str. Paris, la intersectia cu D. Zamfirescu, unde erau si sensuri unice. Aici a avut capatul de linie actualul 73 (fost 83 barat), in timp ce actualul 74 (fost 94 barat) avea cap la Gara de Nord.

- In final, sa adaugam curiozitatilor si bucla dubla din Str. Diana, despre care s-a mai postat pe forum. Aceasta a fost scoasa din functie prin crearea posibilitatii de intoarcere chiar in Piata Rosetti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 01:04 
Quote:
- Pe Str. Arh. Ion Mincu a existat o retea de troleibuz de legatura intre Sos. Kiseleff si Bd. Aviatorilor. Nu stiu daca s-a circulat vreodata cu traseu stabil pe aceasta sau era doar pentru acces la depou, poate pentru deviere in cazul unor manifestatii. Era realizata in sistem catenar, cu coarde tip gama, ca si fosta retea de pe Kiseleff (ceea ce arata ca era cam tot atat de veche ca si aceasta). In anii 80 nu mai avea macaze de legatura cu restul retelelor, fiind desfiintata o data cu acestea, prin 1987, la inceperea lucrarilor pentru metrou.
Cand am vazut aceasta retea, era undeva prin 1983 sau '84. Nu mai stiu sigur daca era legata la cealalta, dar din plimbarile cu troleibuzul 83 nu-mi amintesc de un macaz la statuia Aviatorilor. Stiu ca reteaua parea destul de noua, dar nu am reusit nici atunci sa aflu ce troleibuz trece pe acolo.

Tot in zona, stiu ca prin '85 s'a facut o modificare la linia de troleibuz spre Aviatorilor. Ocolind piata Victoriei, troleibuzele intrau pe Louis Blanc, apoi intrau pe Paris si apoi pe straduta de langa garajul Leonida. La intoarcere, de acolo mergeau pe D.Zamfirescu si intrau pe Louis Blanc. Linia 73 intorcea acolo, intrand de pe Paris pe D.Zamfirescu si de acolo inapoi pe Louis Blanc.
Dupa aceea, in loc sa faca acel viraj pe Paris, troleibuzele 82 si 83 mergeau inainte pe Paris, faceau stanga pe Tirana si de acolo habar n'am pe unde mai mergeau spre Aviatorilor, posibil pe Modrogan. Stie cineva pe unde mergeau mai exact?

Quote:
- Dupa eliminarea tramvaielor de la Berthelot (fost Nuferilor), a functionat o vreme in anii 90 reteaua extinsa pe Calea Grivitei, Strapungerea Dacia, pana la Calea Victoriei, de unde bucla se inchidea la intoarcere pe Calea Grivitei. N-am inteles niciodata de ce nu s-a refacut de aici legatura liniei 86 cu Piata Romana, ci pe vechiul traseu din Str. Gh. Manu (fosta Lemnea).
Aceea a fost linia 87, dupa ce initial 86 nu mai mergea la gara ci o lua pe Calea Grivitei spre Calea Victoriei. 65 actual este fostul 87 dinainte de aceasta modificare, care n'a durat prea mult, desi reteaua inca rezista pe acolo.

Mai stie cineva ce traseau avea linia 683 contemporana cu 682 mentionat mai sus? Tot atunci exista un 681 Sura Mare - Parcul Herastrau, cu troleibuze Roman. 682 si 683 aveau DAC 117E.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 02:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Ghidul 1984 spune:
683 Str. Dumitru Petrescu(Cart. Berceni) - Piata Unirii - Piata Victoriei - Piata Scinteii - Aeroport Baneasa.

Deci era o combinatie intre 83 si 82. Greu de crezut ca folosea derivatia de pe Arhitect Mincu pentru ca sa iasa in Kiseleff.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 14:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
bogdan71 wrote:
Ghidul 1984 spune:
683 Str. Dumitru Petrescu(Cart. Berceni) - Piata Unirii - Piata Victoriei - Piata Scinteii - Aeroport Baneasa.

Deci era o combinatie intre 83 si 82. Greu de crezut ca folosea derivatia de pe Arhitect Mincu pentru ca sa iasa in Kiseleff.

Cu 683 am circulat, dar nu folosea Str. I. Mincu (dealtfel nici nu avea cum, caci macazele nu mai existau deja in acel timp). Atat 682 cat si 683 au circulat duminicile, avand rolul de a inlocui autobuzele in perioada crizei de carburanti. Daca s-a circulat vreodata in regim permanent pe acea strada, asta a fost foarte demult. Insa reteaua era traznet, chiar si astazi ar fi fost de invidiat. Imi pare rau ca nu m-am gandit atunci sa-i fac poze. Existau stalpi metalici relativi subtiri, console foarte elegante, de acestea era ancorat sistemul catenar. In mod sigur era din perioada 1949-1955, caci dupa aceea nu s-a mai utilizat acest sistem pana dupa 1990, din motive de economie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 14:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Tom wrote:
...Tot in zona, stiu ca prin '85 s'a facut o modificare la linia de troleibuz spre Aviatorilor. Ocolind piata Victoriei, troleibuzele intrau pe Louis Blanc, apoi intrau pe Paris si apoi pe straduta de langa garajul Leonida. La intoarcere, de acolo mergeau pe D.Zamfirescu si intrau pe Louis Blanc. Linia 73 intorcea acolo, intrand de pe Paris pe D.Zamfirescu si de acolo inapoi pe Louis Blanc.
Dupa aceea, in loc sa faca acel viraj pe Paris, troleibuzele 82 si 83 mergeau inainte pe Paris, faceau stanga pe Tirana si de acolo habar n'am pe unde mai mergeau spre Aviatorilor, posibil pe Modrogan. Stie cineva pe unde mergeau mai exact?

...Aceea a fost linia 87, dupa ce initial 86 nu mai mergea la gara ci o lua pe Calea Grivitei spre Calea Victoriei. 65 actual este fostul 87 dinainte de aceasta modificare, care n'a durat prea mult, desi reteaua inca rezista pe acolo.

1. Da, imi aduc aminte ca in momentul atacarii lucrarilor la M2 pe Aviatorilor, s-a operat o modificare de circulatie la liniile 82, 83 pe Str. Paris. Cel mai probabil a fost pe Tirana-Aleea Alexandru, dar nu pot sa jur. Eventual se pot cauta in zona urme le consolelor, daca mai exista stalpii vechi. Situatia aceasta a fost de foarte scurta durata (cateva saptamani sau luni), intrucat Ceausescu a dorit grabirea lucrarilor, axa nord-sud a fost inchisa circulatiei publice si toate liniile de troleibuz din partea de nord desfiintate peste noapte. M2 trebuia sa fie functional inainte de terminarea "Casei Poporului", de la care s-a prevazut o legatura de uz special printr-o ramura la M1 (la Izvor sau Eroilor) si apoi prin racordul M1-M2 din Piata Unirii. O vreme buna, Bucurestiul a fost ca si paralizat in centru, intrucat troleibuzele fusesera desfiintate, insa nu puteau fi inlocuite cu trasee deviate de autobuz, din cauza nealocarii cotei de motorina. Lovitura de gratie a venit insa cand si reteaua de pe Calderon (Sahia) a fost desfiintata, singura legatura nord-sud ramanand tramvaiul 5, si autobuzele rarite de pe liniile 131, 331, care fusesera drastic scurtate si nu circulau duminica.

2. Stiam ca pe Grivitei a circulat 87, insa 79 si 86, care intorceau la Piata Romana, puteau fi reprelungite la Gara de Nord pe strapungerea Dacia. Cu mai mult timp in urma, 86 a circulat chiar pana in Pajura. Oricum, e laudabil faptul ca s-a reconectat reteaua intre Sfintii Voevozi si Piata Romana, desi e un traseu cam ocolit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 02:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Reteaua de troleibuz prin Loius Blanc/Paris dateaza din 1960, anul infiintarii liniilor 82 si 83; cu ocazia lucrailor la metroui in 85 e posibil ca liniile sa fi circulat pentru scurt timp prin Tirana si Aleea Alexandru/Modrogan

Liniile 681, 682 si 683 erau suplimentarile pentru agrement ale liniilor normale de troleibuze pe care le dublau. Fosta retea de pe Expozitie e posibil sa fi servit pentru linia 681 cat si ca acces la depoul Bucuresti noi.
Reteaua de pe Ion Mincu, In afara de un posibil acces tehnic (de retragere, servea la devierea troleibuzelor de pe Aviatorilor cu prilejul diferitelor manifestatii din calendarul sarbatorilor comuniste; ulteiror s-a renuntat la ea din simplul motiv ca liniile ori erau deviate pe Kiseleff via Gara de Nord, ori scurtata la Paris. Chiar daca nu mai erau macaze, cred ca se puteau trece captatorii pe retea (in cazul in care eacesta mai era inca sub tensiune) daca era nevoie. Asa si cu reteaua care ocolea CAsa Scanteii, care ramasese de varianta in cazul inchiderii circulatiei pe Sos Buc-Pl. Reteaua din centru nu a rezistat decat pana la mijlocul anului 1986 (imi amintesc vag ca reteaua din Baneasa mai exista in iarna lui 1987)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 18:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Imi amintesc ca am calatorit cel putin o data cu troleibuzul spre Piata Aviatorilor pe devierea prin Str. Paris-Tirana. Aproape sigur legatura spre Aviatorilor se facea prin Aleea Alexandru. De altfel, pe Modrogan erau obiective prea importante pentru a fi deranjate de traficul de troleibuze (articulate la acea vreme si la intervale foarte scurte).

Ar mai fi de adaugat doua bucle de intoarcere de mult disparute:

- Capatul de linie "Hasdeu": troleibuzele de pe 65 si 91, care veneau de la V. Ialomitei, respectiv CET Vest, intrau de pe Bd. fost Republicii pe Str. Hasdeu spre splai, intorcandu-se pe Spl. Independentei spre Piata Operei. La desfiintarea acestei bucle, 65 s-a prelungit la Lacul Tei, iar 91 la Str. Verdi. Ambele erau linii care circulau la ore de varf in zile de lucru, din cate imi amintesc.

- Capatul de linie "Alecu Russo": a existat o bucla de intoarcere pe aceasta strada la intersectia retelelor de pe Dacia si Tunari. A fost folosita pentru scurta vreme de linia 97, prelungita de la capatul initial din Piata Sfintii Voevozi. Cred ca masura a fost luata ca urmare a intentiei de desfiintare a liniei de autobuze 177 (fost 77, Lahovary/Romana-Piata Victoriei-Gara de Nord-Laromet), intentie care de altfel nu s-a materializat chiar imediat, fiind mai intai transformata in linie rapida 377. Dupa scurt timp, 97 nu a mai intors aici. Linia 97 fusese introdusa in 1980 pe traseul Sf. Voevozi-Laromet, fiind mult mai tarziu prelungita la Straulesti. Linia 77 a fost una din putinele pe care au circulat si Skode 706RTO articulate de catre URAC. Ea dubla oarecum tramvaiul 6, care nu facea fata nicidecum traficului, din cauza vehiculelor vechi de mici dimensiuni.

Apropo, am o intrebare. Stie cineva cand s-a desfiintat tronsonul liniei 86 dintre Gara de Nord si Pajura? In anii 80 era deja scurtata. A fost ultima linie pe care au circulat TV 20E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 18:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Tot la capitolul retele cu viata efemera, o mentionez pe cea de pe Str. Romancierilor, care, in afara de faptul ca a servit pentru retragerea la Depoul Bujoreni, a fost utilizata scurta vreme de linia 68 care unea Drumul Taberei cu Gara de Nord prin Str. Bodnaras (azi Timisoara), pe traseul fostului 108. Tot in Drumul Taberei a existat o bucla de intoarcere (Dr. Taberei 34) care a fost scurta vreme cap de linie pentru doua trasee experimentale de ranforsare la ore de varf (linia 61: Verdi-Universitate-Drumul Taberei 34 si linia 63: Barajul Dunarii-Universitate-Drumul Taberei 34).

Referitor la cele postate anterior, fac o corectura: linia 91, prelungita de la Hasdeu la Verdi, a devenit de fapt linia 62.

Pe bucla din Str. Dianei au intors initial liniile 67 (Dianei-Valea Ialomitei) si 69 (Dianei-Compozitorilor-Valea Argesului), aceasta din urma fiind din cate stiu prima care a circulat pe ramura sudica a Drumului Taberei.

La bucla de la Podul Serban Voda, a circulat o vreme alaturi de 76, in ultima parte a existentei retelei pe Splaiul Unirii-Vacaresti (doar un sens), si linia 64 (Podul Serban Voda-Dumitru Petrescu), ca varianta scurta de ranforsare a liniilor de autobuze 313 si 331.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 19:03 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Inca o completare: capatul de la Hasdeu fusese initial la Piata Kogalniceanu, cu intoarcere prin Str. Gradina cu Cai-Splaiul Independentei. La acea vreme (1979-81), linia care intorcea aici era doar 96 (de la Str. Tacerii), linie care a intors apoi si la Hasdeu multa vreme.

E posibil ca la Piata Kogalniceanu sa fi fost initial cap de linie provizoriu pentru toate traseele dinspre vest, cu ocazia intreruperii circulatiei pe axele est-vest si nord-sud, imediat dupa cutremurul din 1977, tot asa cum la Str. Dianei a existat se pare intoarcere provizorie si in sens invers, a liniilor dinspre Tei si Verdi.

Acum imi dau seama ca si bucla de la Sf. Voevozi s-ar putea sa fi fost creata tot cu aceasta sumbra ocazie. Poate si cea de la Str. Mecet, unde, in afara de retragerea spre Depoul Vatra Luminoasa, a existat si o posibilitate de intoarcere spre Titan, din cate imi amintesc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 20 Jan 2008 20:16 
Linia 61 mentionata mai sus a ajuns la un moment dat pana la Vatra Luminoasa. Imi amintesc ca am mers de cateva ori cu troleibuzul si stiu ca ma enerva ca asteapta mult acolo la capat in Drumul Taberei.
Reteaua a ramas multa vreme si cred ca mai era folosita de troleibuzele de scoala pana pe la sfarsitul anilor '90.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2008 03:07 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
Brassovia wrote:
Inca o completare: capatul de la Hasdeu fusese initial la Piata Kogalniceanu, cu intoarcere prin Str. Gradina cu Cai-Splaiul Independentei. La acea vreme (1979-81), linia care intorcea aici era doar 96 (de la Str. Tacerii), linie care a intors apoi si la Hasdeu multa vreme.

E posibil ca la Piata Kogalniceanu sa fi fost initial cap de linie provizoriu pentru toate traseele dinspre vest, cu ocazia intreruperii circulatiei pe axele est-vest si nord-sud, imediat dupa cutremurul din 1977, tot asa cum la Str. Dianei a existat se pare intoarcere provizorie si in sens invers, a liniilor dinspre Tei si Verdi.

Acum imi dau seama ca si bucla de la Sf. Voevozi s-ar putea sa fi fost creata tot cu aceasta sumbra ocazie. Poate si cea de la Str. Mecet, unde, in afara de retragerea spre Depoul Vatra Luminoasa, a existat si o posibilitate de intoarcere spre Titan, din cate imi amintesc.


Intr-adevar, dupa cutremur liniile dinspre Vest au intors la Kogalniceanu, dar cele dinspre est aveau capat de linie la Piata Izvorul Rece, nu la Rosetti. Nu-mi amintesc ca la Mecet sa existe bucla de intoarcere spre Titan, desi s-ar putea sa fi existat mai in trecut. Imediat dupa cutremur, reteaua de pe Mecet a fost folosita pentru traficul normal de calatori; pe acolo circulau liniile 84A Titan – Mecet – Bd.Marelui Stadion si 92 Barajul Dunarii – Mecet – Bd.Marelui Stadion. Bucla de la Sfintii Voievozi nu stiu daca exista, dar in orice caz nu era folosita la acel moment, fiindca liniile dinspre Pajura (86 si 87) intorceau la Gara de nord, nu la Sfintii Voievozi.

Brassovia wrote:
]Capatul de linie "Hasdeu": troleibuzele de pe 65 si 91, care veneau de la V. Ialomitei, respectiv CET Vest, intrau de pe Bd. fost Republicii pe Str. Hasdeu spre splai, intorcandu-se pe Spl. Independentei spre Piata Operei. La desfiintarea acestei bucle, 65 s-a prelungit la Lacul Tei, iar 91 la Str. Verdi.


Dupa unele surse, linia 65 a inceput sa circule pa acest traseu pe 10 mai 1982. A fost prelungita la Piata Rosetti pe 12 august 1982, si pe 10 octombrie acelasi an pana la Lacul Tei.

Brassovia wrote:
Linia 97 fusese introdusa in 1980 pe traseul Sf. Voevozi-Laromet, fiind mult mai tarziu prelungita la Straulesti.


Primul traseu al lui 97 a fost Pajurei- Sf. Voievozi, traseu care a aparut pe
30 nov. 1980. Ulterior (1 oct. 1985, dupa unele surse) a fost modificat la Laromet, si mai tarziu (5 oct. 1986) prelungit la Strandul Straulesti.

Legat de pe linia de pe Ion Mincu: in cartea lui Al. Cebuc, la evolutia traseelor in perioada 1956-1962, apare urmatoarea informatie: in apr. 1961 se infiinteaza linia 89 de troleibuz pe traseul 89 Bd. Armatei Poporului (Farmacie), Sos. Cotroceni, str. Stefan Furtuna, str. Baldovin Parcalabul, Gara de Nord, str. Maltopol, Bd. N. Titulescu, Piata Victoriei. Unde oare intorcea acest 89? Nu cumva folosea linia de pe Ion mincu si intorcea in zona delimitata de strazile Paris si Louis Blanc (pe unde circula 83)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2008 10:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Octavian wrote:
Primul traseu al lui 97 a fost Pajurei- Sf. Voievozi, traseu care a aparut pe
30 nov. 1980. Ulterior (1 oct. 1985, dupa unele surse) a fost modificat la Laromet, si mai tarziu (5 oct. 1986) prelungit la Strandul Straulesti.

Legat de pe linia de pe Ion Mincu: in cartea lui Al. Cebuc, la evolutia traseelor in perioada 1956-1962, apare urmatoarea informatie: in apr. 1961 se infiinteaza linia 89 de troleibuz pe traseul 89 Bd. Armatei Poporului (Farmacie), ?os. Cotroceni, str. ?tefan Furtun?, str. Baldovin P?rc?labul, Gara de Nord, str. Maltopol, Bd. N. Titulescu, Pia?a Victoriei. Unde oare intorcea acest 89? Nu cumva folosea linia de pe Ion mincu si intorcea in zona delimitata de strazile Paris si Louis Blanc (pe unde circula 83)?

Da, ai dreptate si imi cer scuze pentru imprecizie, in iarna 1980-81 linia 97 functiona la Pajura, dubland pe 87 (nu a fost numita 87 barat intrucat era deja stiut ca se va face noua numerotare a liniilor). Reteaua spre Laromet s-a facut abia mai tarziu, cand nu s-a mai putut pastra autobuzul 377.

In privinta posibilitatii de intoarcere in Piata Victoriei, exista inca in anii '80 un fel de bucla ca un sens giratoriu la intersectia Bd. 1 Mai (actual Mihalache) cu Sos. Titulescu. Pe atunci Str. Buzesti nu era in prelungirea lui 1 Mai, deci intersectia era in forma de T stramb, avand o supralargire ca un fel de piateta in unghiul ascutit. Bucla era de fapt un cerc complet, s-ar fi putut intoarce in ambele sensuri aici. Nu cred ca ar fi avut sens un traseu gen Monetariei-1 Mai-I. Mincu-Aviatorilor-Paris, foarte lung si intortocheat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2008 12:25 
Am gasit pe acasa o schita facuta prin 1987 cu configuratia liniilor de tramvai in intersectia Buzesti - Sevastopol - Dr. Sergiu - Alex I Cuza. Am reprodus-o rapid in Paint.
Este interesant ca existau doua linii de acces dinspre Buzesti si dinspre Dr. Sergiu catre Alex. I Cuza (Gara de Nord) care nu erau folosite frecvent. Acolo mai stationau si tramvaie defecte care asteptau depanarea.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Jan 2008 20:30 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
In schita de mai sus, linia roz care cobora de pe Str. Dr. Sergiu si facea legatura cu Bd. Al. I. Cuza se continua pe vremuri pe Str. Dr. Felix pana la intersectia cu Str. Polizu. Pe harta din 1962 inca apare. In 1966 nu mai era activa - probabil ca s-a desfiintat odata cu cea de pe Polizu - Occidentului - dar ramasite ale ei erau inca vizibile pana prin '87 cand s-a demolat Str. Dr. Sergiu.
Ma intreb cum circulau tramvaiele pe atunci: ducere pe Dr. Felix- Polizu - Buzesti si intoarcere pe Buzesti - Dr. Sergiu - Dr. Felix? Sau se circula pe Dr. Felix in dublu sens pana la intersectia cu Polizu, iar linia de pe Dr. Sergiu era folosita numai de tramvaiele care circulau spre/dinspre Str. Sevastopol?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2008 12:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 148
Location: Bucuresti, sector 3
Linia de pe Dr. Felix spre Polizu nu are cum sa fie cea roz . Aceea continua pe Dr. Felix(venind dinspre Bd. 1 Mai) de la intersectia cu Dr. Sergiu, taia Bd. Cuza si iesea in Polizu. Cea roz pleaca din piateta Dr. Sergiu - Sevastopol - Cuza - Buzesti si este bucla de viraj dreapta de pe Dr. Sergiu spre Cuza, folosita si in prezent de liniile 24 si 45.

A doua linie roz(cea virind stinga dinspre Buzesti spre Bd. Cuza) a fost folosita prin 1986 de linia 35, care intorcea vremelnic la Titulescu. Returul era pe Dr. Sergiu.

O buna parte a anului 1987, liniile 6 si 10 au tranzitat si ele zona, pe traseul Buzesti - Dr. Sergiu - Dr. Felix - Titulescu si retur.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Jan 2008 17:54 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
LInia de pe polizu in 1960 - situatia nu difera fata de 1947, linia a disparut odata cu scoaterea tramvaielor de pe axa nord-sud.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 01:09 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
bogdan71 wrote:
Linia de pe Dr. Felix spre Polizu nu are cum sa fie cea roz . Aceea continua pe Dr. Felix(venind dinspre Bd. 1 Mai) de la intersectia cu Dr. Sergiu, taia Bd. Cuza si iesea in Polizu. Cea roz pleaca din piateta Dr. Sergiu - Sevastopol - Cuza - Buzesti si este bucla de viraj dreapta de pe Dr. Sergiu spre Cuza, folosita si in prezent de liniile 24 si 45.


Ai dreptate, si imi cer scuze pentru inexactitate. Pentru ca vorbim de linii de tramvai in zona garii, stie cineva daca linia veche de pe Sevastopol- Grigore Alexandrescu a fost vreodata conectata la cea noua prin 1 Mai- Piata Victoriei- Buzesti?
Si inca ceva: in anii '80, linia simpla de pe Cuza era folosita pe sensul Buzesti- Titulescu. Candva la inceputul anilor '90, a inceput sa fie folosita in sensul opus intre Titulescu si Duca. Cand sau cu ce ocazie s-a intamplat asta?
Linia intre Duca si Buzesti a fost scoasa, re-aparand mult mai tarziu, dupa scoaterea tramvaielor de la Berthelot.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 07 Feb 2008 00:49 
Octavian wrote:
Pentru ca vorbim de linii de tramvai in zona garii, stie cineva daca linia veche de pe Sevastopol- Grigore Alexandrescu a fost vreodata conectata la cea noua prin 1 Mai- Piata Victoriei- Buzesti?


Nu. Linia de pe 1 Mai mergea pe Dr Felix si nu intra deloc in Piata Victoriei, ca acum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 06:40 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 137
Location: Toronto, Canada
cb wrote:
Octavian wrote:
Pentru ca vorbim de linii de tramvai in zona garii, stie cineva daca linia veche de pe Sevastopol- Grigore Alexandrescu a fost vreodata conectata la cea noua prin 1 Mai- Piata Victoriei- Buzesti?


Nu. Linia de pe 1 Mai mergea pe Dr Felix si nu intra deloc in Piata Victoriei, ca acum.


Stiu asta. Linia prin Piata Victoriei a fost inaugurata la inceputul anului 1991 (ianuarie sau februarie). Eu ma intrebam daca linia de pe Sevastopol a fost racordata la cea noua prin Piata Victoriei, construita in 1991, sau din contra, a fost abandonata odata cu darea in folosinta a liniei noi pe la Piata Victoriei.
Tin minte ca in prin aprilie sau mai 1991, linia de pe Sevstopol - Gr. Alexandrescu inca exista, la fel si reteaua de contact, dar nu stiu daca mai trecea vreun tramvai pe acolo. 34 circula deja prin Pasajul Victoria. Oricum, linia de pe Sevastopol a coexistat o perioada cu cea din Pasajul Victoria, dar nu stiu daca pe atunci era folosita doar pentru accesul in depoul Victoria, sau pentru trafic regulat de calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 10:47 
Dupa darea in functiune a pasajului Victoria, adica a liniei de tramvai din el, linia de pe Sevastopol a fost desfiintata, dar cred ca destul de repede s'a inceput constructia liniei spre Piata Victoriei spre 1 Mai, zis si Mihalache.
Este posibil ca pana la construirea linei spre Piata Victoriei, linia spre Sevastopol sa fi ramas intacta si poate si cu retea pe ea, dar la capatul dela intrarea in pasajul Victoria fusese taiata.
In perioada lucrarilor pe bd Iancu de Hunedoara, linia de pe Sevastopol era folosita exclusiv pentru retragerea tramvaielor la depoul Victoria. Chiar am patit odata sa merg linistit cu cativa colegi pe linia de tramvai (pe jos), iar tramvaiul era in spatele nostru, dar n'a claxonat :twisted:
Dupa terminarea liniei pe Iancu de Hunedoara si racordarea cu cea din pasaj, s'a realizat macazul in forma actuala spre depoul Victoria, iar linia de pe Sevastopol nu mai avea unde si de ce sa fie conectata, mai ales ca se urmarea si desfiintarea traversarii bd Ana Ipatescu pe acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 15:02 
Octavian wrote:
Linia prin Piata Victoriei a fost inaugurata la inceputul anului 1991 (ianuarie sau februarie).


Nu cred. Eu am locuit pe Sevastopol pana in august 89 si tin minte ca se daduse deja drumul la tramvai prin p-ta Victoriei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 16:27 
Prin 1990 s'a inceput lucrarea la bulevardul Iancu de Hunedoara. Pana atunci exista pasajul, dar nu si linia de tramvai pe acolo. Pe partea cealalta, pe str Buzesti (?) spre Piata Victoriei, ca si mai departe spre 1 Mai (Mihalache), probabil ca tot in aceeasi perioada a inceput constructia liniei.
Nu retin exact cand i s'a dat drumul la acea linie, dar cred ca in 1991. Pe atunci mergeam zilnic pe acolo si mai mult.

Cand s'a construit linia prin Piata Victoriei, existau 2 S'uri, unul la jumatatea distantei dintre Piata Victoriei si intersectia cu Dr Felix/Banu Manta, iar al 2'lea chiar dupa macazul spre Dr Felix, ca in schema de mai jos.

Code:
--\----\-------------------------------/-------------------------------
---\---\-\-----------------------------/--------------------------------
         \ \ Dr Felix                                              > Piata Victoriei
Banu Manta


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Mar 2008 14:19 
Linia 43 s-a desfintat in vara lui 1995 cand a fost reorientat 46 spre Granitul. Cat timp a existat, aceasta linie nu a fost decat o simpla dublura a lui 33 pe sensul Granitul-Foisorul de Foc si a lui 14 pe sensul Foisorul de Foc- Granitul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Mar 2008 23:53 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 651
Location: Bucuresti, Militari
Liniile de pe Clabucet si Grivitei (fragment dintr-un plan cadastral gasit aici )


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 11:15 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
Iata ce-a mai ramas din linia de tramvai a liniilor 6 si 10 care treceau pe strada Berthelot,intre Int.Sfantul Sava si Str. G-ral Budisteanu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Apr 2008 11:15 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 268
Location: Drumul Taberei
A-2-a poza:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 12 Jul 2008 15:40 
Foarte buna schema Rosetti, ce nu se vede in schema este ca in fata Policlinicii Clabucet era linie tripla.

Exponata in Muzeul de Istorie, reprezinta vechi terasament de tramvai si indicator de statie din Bucuresti:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 11:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
O imagine rara: racordurile de retea care existau din Aviatorilor, catre Kisselef (prin Str. Arh. I. Mincu). Eu nu le-am prins insa sa aiba macazuri.

Misterioasa retea de pe Mincu era insa deosebit de ingrijit executata, cu sistem catenar (coarde gamma) prins de console oblice inalte, asemanator CFR. Nu am reusit sa aflu la ce servise acea linie, in afara de devierea temporara a lui 82, in cazul unor manifestatii in Piata Aviatorilor. Doar o utilizare de 2 ori pe an nu cred ca justifica realizarea acelei "bijuterii" de sistem unicat de suspendare a liniei. Sau sa fi ramas tot sistemul de la fostul tramvai 20?


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 14:39 
Din pacate linia de pe Str. G-ral Henry Mathias Berthelot nu mai exista. Acum vreo saptamana s-au apucat sa repare strada si :cry:
Pt. Brassovia: reteaua de pe Arh. Ion Mincu nu ar fi putut ramane de la tramvaiul 20, deoarece acesta a circualat intre Bd. Ion Mihalache si Sos. Kiseleff, si nu a ajuns pana la Aviatorilor.
Intrebare: s-a incercat vreodata introducerea troleibuzului intre P-ta Presei si Damaroaia via Bd. Poligrafiei si Str. Jiului, ca pe unii stalpi apar niste inele asemanatoare celor de la consolele ce sustin reteaua de contact a troleibuzelor!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 21:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
mrM wrote:
Intrebare: s-a incercat vreodata introducerea troleibuzului intre P-ta Presei si Damaroaia via Bd. Poligrafiei si Str. Jiului, ca pe unii stalpi apar niste inele asemanatoare celor de la consolele ce sustin reteaua de contact a troleibuzelor!

Au circulat troleibuze pe Poligrafiei-Jiului, intre P. Scanteii si Pajura. Este vorba de traseul 683 (D. Petrescu-Unirii-Victoriei-Scanteii-Pajura), care a circulat prin 1985 in zile de duminica, inlocuind linia 331 care nu mai circula in acea vreme decat in zile de lucru. Nu s-a extins spre Damaroaia niciodata.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group