Perspectiva de a avea troleibuz in Tg Mures imi pare destul de indepartata acum ,sincer pina este Florea primar eu unul sint convins ca nu va fi vorba de asa ceva.Facind o paralela (si nu reclama sau antireclama),ca sa fiu mai explicit,Auchan va mai pune in circulatie inca 2 trasee de dube pe linga cele 3 existente.deci,5.Real-ul are deja trei,deci vor fi in oras 8 (!!!)trasee de dube.Adica pe acele dube vor circula doar cei care merg sau vin de la cumparaturi,cei care vor sa mearga tot pe acel traseu,dar nu s-au urcat la hypermaket-uri ,stau cu buzele umflate in statie .Corect sau incorect? Asa cum Selgros-ul sponsorizeaza traseul 5 (de autobuz nu de duba),si pe parcurs poate oricine sa urce ,chiar si cei care locuiesc in Singeorgiu si se duc acasa ,poate fi discutabil acest aspect.E drept ca pe autobuzul 5 se ajunge cu legitimatia de cumparator la Selgros ,si ca Auchan sau Real nu are asa ceva.Corect sau incorect?Oare dupa intrarea in vigoare a noii legi a transportului public avind in vedere ca aceste hypermarketuri nu vor avea niciodata licenta de transport public regulat nici macar in conditii de cursa speciala pt ca nu vor avea voie ,ce se va intimpla in toata tara cu aceste transporturi ,sint foarte curios.Iata :Legea serviciilor de transport public local,cap II ,sectiunea a 2-a art 5. alin. 1-:este considerat serviciu de transport public local de persoane
prin curse regulate speciale,transportul public efectuat tur-retur ,pe rute sau cu programe de transport prestabilite de catre beneficiarul serviciului de transport sau de catre cel care a angajat serviciul privind transportul unor persoane saul al unor grupuri de persoane ,si anume :transportul copiilor,elevilor si studentilor la si de la institutiile de invatamint ,transportul salariatilor la si de la institutiile la care sint salariati sau transportul angajatilor unui operator economic la si de la locul de munca.(nu poti deci transporta pe rutele transportului local gratiut cumparatori sub nici o forma,cumparatorii nefiind parte contractanta!!!) Aliniatul 4 ,litera a : se executa cu autobuze detinute in proprietate inmatriculate in judetul respectiv sau in baza unui contract de leasing ,pe baza unor programe de circulatie stabilite de catre cel care a angajat transportul cu operatorul rutier.Litera c:persoanele transportate se imbarca si se debarca in statii stabilite special(nu in cele ale transportului public !!!) in locul unde isi desfasoara activitatea sau la resedinta.Aliniat 5,litera a; conducatorul autobuzului este obligat sa prezinte organelor de control,contractul de transport incheiat intre beneficiarul transportului sau persoana care a angajat transportul si operatorul de transport rutier.Litera b;la un control, cond auto trebuie sa prezinte lista persoanelor transportate,ca anexa la contractul de transport.
In aceste conditii nu stiu cum va fi LEGAL transportul gratuit cu dube la si de la hypermarketuri.Si acum ,propunerea :ce ar fi daca tot sint dispuse sa plateasca transport gratuit ,atunci sa sponsorizeze biletul pe traseele comune care merg pina acolo,pe curse regulate de ex.biletele sa coste 1,2 ron ,nu 1,5 ca la noi,sau sa sponsorizeze intretinerea a citorva autobuze sau sa doneze chiar unul pt ca banuiesc ca suma platita lunar la Siletina -Transp local nu e mica,astfel toata lumea ar fi multumita zic eu.
Hypermarketurile si-ar face reclama prin asta ar putea calatori toti cei care stau in statie de-alungul traseului,multi probabil s-ar urca sa mearga doar o parte din traseu ,pensionarii oricum merg gratis sau subventionat,tranportul local si-ar incasa banii,iar in in cazul in care biletele ar fi mai ieftine ,ar fi mai multi calatori platitori.Astfel ar fi multumita toata lumea.Ce ziceti?Astept propuneri,cred ca e valabil pt toate orasele cu hypermarketuri.
|