Brassovia wrote:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?
Nu, erau 933..969 si 3140..3179. N'au nici o legatura cu UDM'urile scunde din 1987.
Dr2005 wrote:
Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat
Exista o poza care a ajuns si pe forum, in care apare autobuzul 3143, dar este scris 343 in numele fisierului cu poza. Este o greseala. Dealtfel si dupa numarul de inmatriculare se vede ca era din seria 31xx.
Quote:
Si mie mi s-a parut ciudat, dar I. Autobuzul se pare ca a avut la vremea respectiva un cuvant greu de spus, si primele DAC 112 UDM au circulat pe liniile din "cartierul" sau: 139, 239, 141, 323. De altfel si primul Roman 112 UD (prototipul care a fost expus la EREN, cu schema de vopsire portocaliu pe crem) a circulat la inceput (1974-75) tot pe langa uzina (linia 123R: Piata Romana-Zetarilor).
In primul rand era comod sa faca probe in jurul uzinei si cu calatori pe trasee in apropierea acesteia. Probabil ca autobaza Ferentari era prima oprire a multor autobuze in vremea respectiva.
Quote:
Primele DAC 112 UDM au avut schema de vopsire cu dungi groase orizontale rosii sau mov pe fond crem.
Adica schema din '87 sau schema lui 3305? 3305 era cu dungi, dar dela ferestre in jos, nu in partea de jos ca in '87.
Quote:
Prototipul a fost testat in anul 1979 si avea schema identica cu a primelor 117. Din cate stiu, in restul tarii nu s-a livrat DAC 112 UDM decat dupa 1983.
Intre primele DAC 112 UDM si cele scunde a mai existat o generatie care a cunoscut scheme de culoare foarte variate, multe folosind galbenul.
Nu stiu ce culoare aveau primele 117, dar unul din primele din Bucuresti (35-B-1420) avea schema aceea de culoare cu galben si dunga lata crem sub fereastra. La fel si la Iasi au avut aceeasi schema, ca si cele din seria 17xx la Bucuresti, dar acelea cu maro inchis. La fel si multe autobuze ITA aveau aceeasi schema, cu galben mai inchis sau maro.
Quote:
Acestea nu s-au produs in numar foarte mare, uzina trecand la acea vreme in principal pe productie de troleibuze. In perioada 1983-86 au aparut si cele fara usa la mijloc, destinate ITA.
Autobuze scurte avea ITA in perioada respectiva, dar intr'adevar aveau putine DAC 112UDM. La autobuze urbane scurte predominau IK4, Roman 112 si SM-11, ultimele mai putin in Bucuresti.
P.S.
scuze, am editat din greseala mesajul lui Brassovia in loc sa citez din el.. Mesajul initial a fost refacut.