TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 05:52

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 368 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 20:18 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
halmarius wrote:
Ca sa cuplezi 2 V3A-93 cu vestitul chopper copiat de URAC-isti(adica V3A-93 CH PPC) de la CKD, ar trebui in primul rand legatura fizica adica prizele de cuplare, ori din cate stiu eu acestea nu exista!
Apoi ar trebui un soft pentru procesorul de bord care sa stie sa comande si chopperele de pe vagonul 2


Legatura fizica n-ar fi o mare problema, s-a vazut in cazul SAT ce cuple elegante s-au aplicat pe TATRE. O cupla similara este de-ajuns si in cazul asta si se monteaza foarte usor.
Pentru comanda multipla nu trebuie adaptat nici un soft. Prin simpla introducere a cuplei, vagonul din spate poate fi trecut automat in mod "slave", iar blocul logic de tractiune va prelua semnal de la maneta de comanda a primului vagon, prin intermediul cablului. In acest fel, logica de tractiune isi face treaba ei fara s-o intereseze daca e sau nu manipulant in a doua cabina, atat timp cat isi primeste semnalul normal de mers sau frana.
Mai mult, fiecare vagon poate fi echipat cu un minibloc de telecomanda foarte simplu (analogic sau digital) care sa execute celelalte comenzi: usi, lumini, incalzire, comanda pantograf, etc primite prin cablu de la primul vagon.
Teoretic fie spus, daca n-ar fi o problema de siguranta a circulatiei, legatura asta ar putea sa fie chiar si...wireless, prin diverse protocoale :lol:
Mai mult de lucru ar fi pe partea de sincronizare a tractiunii si franarii celor doua vagoane. Asta presupune un reglaj fin al unor seturi de parametri pe fiecare vagon, pentru a nu se ajunge la decalaje prea mari intre ele, materializate prin socuri, smucituri, etc. Chiar daca sunt de acelasi tip, nici un motor nu seamana perfect cu altul, bandajele pot avea uzuri diferite, contactorii pot fi mai puturosi la unul din vagoane... Dar se rezolva daca se vrea....
Si ma opresc aici, nu mai dau idei ca astea costa cam mult azi:lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Feb 2008 23:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
halmarius wrote:
Conform ordonantei de guvern 43/1997 republicata in 1998 lungimea maxima a tramvaielor admise pe drumul public este de .....surpriza 30 m!

Calea de rulare a unui adevarat metrou usor nu este drum public, deci acolo nu se aplica aceasta lege, ci eventual legislatia feroviara. Si din acest motiv era esentiala separarea acestei cai pe toata lungimea ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 00:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Deci cand se strica un V3A se incalca legea daca este tras/impins de alt V3A?

Mi se pare totusi aiurea... la Galati am vazut KT4D in tandem. Un KT4D 18,11 m... un tandem are 36,2 m, asta daca nu socotim si lungimea cuplelor Schaku care leaga vagoanele...
La Arad circula vagoane tip GT6 cu remorci (un GT6 este lung cam cat un V2A), ba chiar un GT6 cu remorca articulata! La fel tandemuri de 2 x GT4 (si GT4 e lung cam tot cat V2A-ul).
La Timisoara circula Rathgeber P3.16, Hansa GT4c si Wggman majoritatea cu remorci articulate.

Cum de la ei se poate si la Bucuresti nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 07:50 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 30
Quote:
Calea de rulare a unui adevarat metrou usor nu este drum public

De ce nu este?
Sa admitem ca ar fi asa, dar intersectia prin care trece tramvaiul ce este?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 10:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Nu-i problema lungimea (in cazul asta :lol: ), macar sa luam noi niste Combino cat alea de la BudaPesta, ca imediat se da derogare pentru ele, oricat de lungi ar fi. Insa cred ca pentru multa vreme de-acum inainte, singurul mod prin care se va incalca legea asta la RATB, va fi cand V3A-urile vor ramane in pana... :evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 06 Feb 2008 12:12 
Ca il si vad eu pe Garcea oprind vreun mijloc de transport sa-i dea amenda ca e prea lung, nu-i merg farurile/stopurile, calca linia continua, depaseste coloana oprita la stop, depaseste peronul pe sina de tramvai, etc..


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 19:41 
#284 a inceput sa circule dupa RK.


Attachments:
DSC05881.JPG
DSC05881.JPG [ 77.36 KiB | Viewed 4331 times ]
DSC05882.JPG
DSC05882.JPG [ 67.58 KiB | Viewed 4332 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Feb 2008 22:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
halmarius wrote:
Quote:
Calea de rulare a unui adevarat metrou usor nu este drum public

De ce nu este?
Sa admitem ca ar fi asa, dar intersectia prin care trece tramvaiul ce este?

1. Drum public=drum deschis circulatiei publice; terasamentul si calea de rulare separata de traficul general nu fac parte din drumurile publice, ci doar din domeniul public al localitatii.
2. Intersectia prin care metroul usor poate traversa drumurile publice are acelasi regim ca si o trecere la nivel cu calea ferata, adica este o portiune de suprapunere in care sunt valabile reglementari speciale. Daca un tren CFR este mai lung de 30 m, nu are voie sa existe trecere la nivel peste calea sa de rulare???
3. Argumentatia de sus, ca si postarea anterioara se refera la un "metrou usor" in adevaratul sens al cuvantului. Daca linia 41 este metrou usor (light rail), atunci regimul sau tehnic nu este afectat de lungimea maxima impusa trenurilor de tramvai.

Ar mai fi de spus ca intrarea si retragerea trenurilor de metrou usor ar trebui sa fie facuta fara a se parcurge sectiuni de cale de rulare de tramvai obisnuite, integrate traficului general.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 13 Feb 2008 13:06 
o solutie ar fi ridicarea pe piloni a liniei, chestia asta s-ar putea face destul de usor intre Timisoara si Ghencea...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 14:08 
224,4008,4002,324 au inceput sa plece spre URAC. Azi noapte au plecat 4008 si 324.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 14:54 
Dr2005 wrote:
Sa va povestesc ce s-a intamplat azi cu vagonul #158...
Cred ca azi s'a stricat iarasi. Vezi topicul de accidente/incidente. Nu stiu ce fel de incident a fost, dar daca avea pantograful jos, cred ca era vreo defectiune.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Feb 2008 11:38 
Iesea ieri fum de la un boghiu si a venit 164 din spate si l-a impins...probabil s-a ars vreun motor


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 Feb 2008 15:39 
Dupa o lunga absenta de azi a aparut in traseu si #151 Bucurestii Noi.
De asemenea #054 care a stat mai bine de 3 ani in depou retras, la ora actuala nu mai este decat caroseria, a intrat pentru RK in URAC.

P.S. Voi ati vazut cum arata 068 si 154 dupa ce li s-a dat jos reclama ??? :roll:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 19:34 
#266 a fost reparat dupa ce a stat o luna din cauza unei tamponari nasoale.
#098 este dezmembrat in depoul B Noi, cred ca asteapta boghiuri noi ca la cele vechi bandajele erau tocite excesiv.


Attachments:
DSC06095.JPG
DSC06095.JPG [ 54.68 KiB | Viewed 5463 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 14:37 
Dupa mai bine de 2-3 ani de cand sta mort in depou a venit randul lui #205 (ex V3A-H) sa plece la URAC. Acesta va fi un experiment pe care se vor pune motoare asincrone si invertoare (cel putin asa se doreste).


Attachments:
205-DEP-01.JPG
205-DEP-01.JPG [ 95.69 KiB | Viewed 5188 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 19:24 
si ar deveni primul tramvai RATB cu motoare asincroane...???.....ce producator e preconizat sa livreze aceste motoare..???...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 Feb 2008 19:43 
florin.lifticariu wrote:
si ar deveni primul tramvai RATB cu motoare asincroane...???.....ce producator e preconizat sa livreze aceste motoare..???...


Sunt in URAC deja, trebuiau sa echipeze Bucur LFul dar nu stiu de ce au renuntat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Mar 2008 00:48 
#047 a venit de la RK ieri si de astazi este in traseu pe linia 41.

#094 a plecat RK.


Attachments:
DSC06378.JPG
DSC06378.JPG [ 253.41 KiB | Viewed 5041 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 18:35 
V3A-93M #326 si #352 sunt aproape gata dupa RK si urmeaza sa ajunga la Depoul Dudesti (garate in Titan).
Se pare ca ultimul V3A-93M EP in schema clasica #293 a plecat si el la RK.


Attachments:
DSC06482.JPG
DSC06482.JPG [ 60.24 KiB | Viewed 4952 times ]
DSC06483.JPG
DSC06483.JPG [ 71.26 KiB | Viewed 4952 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:01 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
De cateva ore s-a produs o avarie la statia de redresare din Depoul Alexandria, soldata cu un incendiu. Astfel, tensiunea din retea a ajuns la ... 110V (curent continuu), conform displayului de pe #306. Momentan, toate tramvaiele liniei 32 sunt deviate de la intersectia Cal. Rahovei cu Cal. Ferentari prin Cal. Ferentari pana la Zetarilor. Vagoanele prinse pe portiunea cuprinsa intre intersectia Cal. Rahovei cu Cal. Ferentari si Depoul Alexandria merg cu 2-3 km/h (datorita scaderii puterii motoarelor de vreo 7 ori... ca intensitatea in retea a ramas aceeasi, dar tensiunea a scazut de 7 ori). O problema este cu #306, prins undeva in portiunea mai sus-amintita. Echipamentele de pe el nu ii dau voie sa lucreze la aceasta tensiune (nu am inteles daca este in depou sau undeva pe Cal. Rahovei sau Sos. Alexandriei). Vagoanele clasice, dupa cum ziceam, pot circula cu viteza melcului si fara calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:07 
La CH PPCuri (si toate tramvaiele cu chopper) e problema ca nu pot functiona chopperele la tensiune mai mica de 600V.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:09 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Pai sunt choppere, ar trebui sa functioneze. La Rocar 312E, de exemplu, chopperele pot functiona la tensiuni cuprinse intre 450V si 825V, cu marjele de eroare de +/- o anume valoare (nu o stiu).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:12 
Compara Rocar 312E cu ditai tramvaiu :twisted: . Si tu zici acolo 110V :!: cred ca e teroare pe linia 32, de la cat a aparut avaria ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Mar 2008 22:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Un Rocar 312E are un singur motor, care trebuie sa miste vreo 15t. Un V3A are 2 motoare, pentru 35t (V3A gol). Deci nu e mare diferenta.

Avaria a aparut acum vreo 90 de minute... se aude pe toate statiile de emisie-receptie de pe tramvaie :) Sunt curios pe ce frecventa emit aceste statii...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Mar 2008 13:47 
Se lucra la cateva Tatre, 3344, 3388, 3312 etc.


Attachments:
DSC06535.JPG
DSC06535.JPG [ 108.88 KiB | Viewed 4787 times ]
DSC06538.JPG
DSC06538.JPG [ 75.95 KiB | Viewed 4788 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Neplacut incidentul aparut la statia de redresare de la Alexandria. Probabil ca aceasta situatie a aparut si datorita suprasolicitarii repetate a retelei dar este probabil sa fie si datorita dimensionarii punctelor de redresare, cunoscut fiind ca doar la Linia 41 sunt mai multe substatii electrice si care au fost dimensionate pentru consum mare. Asadar, lansez o intrebare: cate substatii electrice deservesc linia 32 pe tot parcursul ei?

Usor exterior situatiei lansez ipoteza ca poate acest incident explica intentia lansata de ceva timp si in mod destul de accelerat de a converti cea mai mare parte a parcului de vagoane pentru actionare cu chopper, si in parte, a intentiilor de modernizare a parcului depoului Alexandria.

Ceea ce ma mira putin legat de incident este faptul ca nu se mentioneaza nimic despre sistemele de siguranta, monitorizare a solictarii punctului de redresare si a sistemului de distributie in conditiile in care depoul Alexandria a fost printre primele modernizate si a fost facut cu investitii importante.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Mar 2008 15:47 
In CH-PPC-ul 4021 aseara erau aprinse doar trei neoane, unul in prima sectiune pe dreapta si doua in sectiunea a treia pe stanga.
Era o bezna mai mare decat afara in sectiunea low floor. Mare pacat de tramvaiele noi daca-si strica atat de repede imaginea. Macar nu-i dadeau drumul la traseu, ca duminica seara aveau suficiente tramvaie sa-l inlocuiasca.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Apr 2008 17:26 
#098 de la Bucurestii Noi a plecat la RK.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008 21:30 
Sunt in RK urmatoarele vagoane ale liniei 41: 094, 098, 054, 023, 025.
Tatra - 3312, 3416, 3332.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008 16:13 
Marian cred ca mai poti adauga in lista inca 2 tramvaie care au nevoie de RK :))

http://evz.ro/articole/detalii-articol/ ... ns-strada/

Image


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 368 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group