fantt wrote:
e de remarcat insa insistenta paguboasa a edililor nostri de a investi bani in solutii care deja cind vor fi realizate nu vor aduce aproape nici o imbunatatire
Nu e de mirare, unele solutii sunt deja vechi, dar nu s'au gandit, nu au putut sau nu au vrut sa le implementeze.
Quote:
... solutia ar fi trebuit sa fie transportul public, pentru a limita numarul acestor masini
Mai corect ar fi
a reduce. A limita suna a restrictie sau a masura impusa prin forta. Transportul public este o alternativa care trebuie facuta preferabila, nu impusa.
Quote:
daca se estimeaza un asemenea flux, inseamna ca se estimeaza si originea/destinatia lui, si ar fi fost destul timp sa se implementeze solutii rapide de transport
Este foarte probabil ca anumite fluxuri sa aiba originea in locuri unde intr'adevar omul nu s'ar da jos din jeep, deci timp poate era, dar vointa nu. O idee pe care as sustine-o ar fi transportul in comun de lux. Mai ieftin ca taxiul, dar prea scump pentru altii. O alternativa la jeep si masina fara stressul anumitor calatori. Dar credeti oare ca nu vor fi si acolo calatori
de luxe care vor asculta manele la telefon?
Quote:
Tramvai in site propriu care sa iasa din Bucuresti spre localitatile invecinate, metrou, care de asemenea ar putea merge pe la suprafata in afara Bucurestiului
Cred ca la ora actuala ar fi mai bine ca tramvaiul si metroul sa se unifice, adica tramvaiul sa devina metrou (doar) de suprafata, nu doar metrou basesc. Din pacate, la nivel de metrou (subteran), s'a realizat prea putin in 20 ani si nici in urmatorii nu prea cred ca se vor face mai mult de planuri, tunele inundate si 2-3 statii dintr'o linie planificata pentru finalizare in 2035.
Quote:
... si dezvltarea unei retele feroviare in zona metropolitana
Cred ca un metrou cu transbordare rapida in toate garile ar fi o idee buna, dar alte linii de tren prin oras, cu bariere &co, nu pot intra in discutie.
Quote:
la noi insa, se pune in continuare accent pe cheltuirea banilor pentru favorizarea automobilului
Oare? Pe pasajele astea merg si mijloace de transport public, nu doar automobile, cat si alte vehicule de diverse categorii. Per ansamblu insa, e cam mult spus ca se cheltuie bani pentru favorizarea macar a transportului auto. Noua sosea de centura e doar un proiect frumos din care s'a facut doar scumpirea terenurilor in zona, vechea sosea e strangulata de bariere si intersectii prost gandite, iar strazile sunt pline de gropi si de masini parcate, obligand traficul auto sa ocupe si liniile de tramvai.
Quote:
revenind la pasajul de la doamna Ghica, solutia aleasa pare special facuta pentru a defavoriza transportul public, in conditiile in care acetsa va traversa intersectia la sol, asteptind la semafoare
In oricare varianta transportul public ar fi ramas la sol din cauza statiilor. In afara de pasajul videan, cu o statie pe el, nu cred ca mai exista alte proiecte de pasaje cu statii de transport public. Ganditi-va ca nici macar invers, in pasaje cum ar fi in Piata Victoriei, nu s'a amenajat statie in pasaj desi era poate necesara.
Cred ca tot ce se face in prezent in Bucuresti este o mare caterinca, din care in anumite momente e posibil sa fie mult mai bine decat acum, dar in mod sigur va fi si mai rau. Ca in orice alte situatii, romanul trece prin el dupa posibilitati si dupa mentalitate. Ca unii merg cu masina sa-i vada lumea, ca altii merg ca nu le convine aglomeratia sau maxitaxi si ca altii nici macar nu au altceva cu ce sa mearga e o alta problema. Oricum, cu totii ajung tot acolo, in locuri stramte, aglomerate, fara parcari, fara spatii pietonale, fara piste functionale pentru biciclisti, ingramaditi, dar fericiti ca lucreaza in godzille cu dotari la standarde occidentale, ca fac
shopping la
mall (pronuntat
moll), ca-si iau masina, dar si televizor cu plasma sau masina de spalat in leasing &c &c
Cui ii pasa de copacii taiati, daca casuneanul (
) goneste cu raliul, iar in tribune vedem columbeanca si alte vedete? Cui ii pasa de spatiul verde, la 1000?/mp? Cui ii mai pasa de ceva, cand totul e de vanzare?
Revenind inca odata la pasaj, teoretic acesta si altele prin zona sunt necesare. Intr'o oarecare masura vor prelua din trafic si vor mai rezolva din aglomeratie. Oricum, la cum merg lucrurile, si daca s'ar favoriza transportul in comun, va fi nevoie de autobuze si tramvaie foarte lungi in 2025, iar legislatia permite doar 30m