TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 20 Jul 2019 23:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
 Post subject: Alte automotoare
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 17:14 
Offline

Joined: Sun 11 Mar 2007 13:24
Posts: 7
e prima oara cand il vad


Attachments:
19022008164.jpg
19022008164.jpg [ 92.43 KiB | Viewed 8242 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 20:01 
Offline
User avatar

Joined: Sun 05 Aug 2007 19:54
Posts: 168
Location: Iasi
Daca vad eu bine seamana cu automotorul 4506 al Regio Trans, poti spune unde e facuta fotografia??


Top
 Profile  
 
 Post subject: ce automotor este?
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 20:04 
Offline

Joined: Wed 24 Oct 2007 21:27
Posts: 32
Este un X 4500 similar cu cele ale REGIOTRANS dar cu schema de vopsire TER a SNCF!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 21:13 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Este in Brasov. Automotoarele cu schema verde circula pe sectiunea Sfantu Gheorghe - Bretcu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 21:17 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Am si eu o intrebare, pentru cei mai initiati. Prin anii 1994-1996 au circulat niste automotoare solo cu caroserie patratoasa si schema alb-albastru, care pareau destul de moderne. Le-am vazut circuland pentru scurta vreme pe relatiile Brasov - Codlea si Brasov - Zarnesti, apoi au disparut subit. Stie cineva ce tip erau si care a fost soarta lor? Din pacate nu m-am gandit sa le fac poze.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 21:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Cumva cele de aici http://www.railfaneurope.net/pix/ro/die ... s/pix.html ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 21:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Dr2005 wrote:

Da, chiar 95-0001-8. Unde si cand e fabricat? Mai supravietuieste si azi?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 19 Feb 2008 22:00 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Imi cer scuze, textul in engleza spune povestea care am intrebat-o. Sper ca e cea corecta, caci anul aparitiei se potriveste. Totusi aveam impresia ca existau macar doua... Probabil m-am inselat. O fi zacand pe undeva prin MARUB?

Mai inainte de aparitia dubelor pe Brasov-Codlea, au existat pentru scurta vreme curse cu acest automotor si pe acest traseu. La vremea respectiva era singura legatura posibila (in afara de "ocazii"...).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 20 Feb 2008 12:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
Unu e la Timisoara unul e in curte la Marub.
Sint poze cu cel din Timisoara in galeria de la railwayfan sectiunea automotoare la clasa 95, ca nu am stiut unde sa le pun.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 21 Feb 2008 02:49 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Brassovia wrote:
Dr2005 wrote:

Da, chiar 95-0001-8. Unde si cand e fabricat? Mai supravietuieste si azi?


Automotoarele:
-96-0001 (devenit 93-0001 iar astazi, 91-0001)
-95-0001 (devenit 99-0001)
formeaza "familia" de automotoare AM 282. Primul este AM 282 si apare pe site-ul www.marub.ro iar al doilea este AM 282-H. Conform spuselor de pe un alt forum, AM 282-H nu ar mai avea transmisie hidraulica, ci mecanica: cutie de viteze manuala. Conform spuselor lui Dan TM, automotorul AM 282 (CFR seria 91) are cutie (semi??)automata cu butoane. Nu am inteles care este exact rolul butoanelor:
1. blocarea cutiei intr-o anumita treapta (de exemplu, la urcus, cutia sa nu aiba tendinta de a tot schimba vitezele)
2. substitut al joystick-ului intalnit, de exemplu, la autobuzele SC 10; de exemplu, in loc de a pune joystick-ul la pozitia "2", se apasa butonul pe care scrie "2"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Mar 2008 15:56 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:25
Posts: 61
Location: Sag Timis
93-0001 este pe o linie garaj in depou la capatul dinspre cabina 1impins in tufe dupa 1 DA clasic.
Cumva am ajuns azi pe acolo indepartindu-ma de niste bulangii care vegheau sa nu pozez alte locomotive.Cu zoom am reusit insa o poza a motorului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Aug 2008 11:53 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Detaliu al automotorului 54-29 fotografiat de mine in Gara Salonta, din automotorul seria 96: Vehiculul deserveste ruta Salonta-Bekescsaba


Attachments:
File comment: A se remarca codificarea automotorului in stilul vagoanelor de calatori. Dupa noul standard, seria acestuia este 60-12
54-29-371.jpg
54-29-371.jpg [ 81.71 KiB | Viewed 9186 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 24 Aug 2008 18:55 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 79
Poze ceva mai vechi


Attachments:
regiotrans 1.jpg
regiotrans 1.jpg [ 96.3 KiB | Viewed 9118 times ]
regiotrans 2.jpg
regiotrans 2.jpg [ 76.8 KiB | Viewed 9122 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Aug 2008 17:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
Uitati-va la filmuletul de mai jos.

http://www.youtube.com/watch?v=PIeBGMbCQyU&NR=1

Este vorba de un automotor din familia VT 95. Cel mai probabil, este un VT 98 (DB seria 798.yyy), adica un VT 95 cu doua motoare care poate circula impreuna cu un vagon-pilot (DB seria 998.yyy unde yyy este mai mare de 600). Inceputul filmuletului este filmat in interiorul vagonului-pilot iar intre minutele 1:35 si 1: 40 se vede cabina de conducere a vagonului-pilot. In cazul automotoarelor din familia VT 95, vagonul pilot se recunoastw dupa urmatoarele elemente:
-cabina toaletei se gaseste aproape de mijlocul vagonului; daca se ia ca referinta extremitatea cu cabina de conducere, se poate spune ca grupul sanitar se gaseste pe stanga, la a treia fereastra; la vagonul motor si vagonul remorca fara post de conducere, buda este la una din extremitati, chiar langa usa de acces
-exista un perete despartitor care separa cabina de conducere + primele doua ferestre de restul salonului
-usile au 4 canaturi la extremitatea cu postul de conducere si 3 canaturi in rest; vagonul motor si vagonul remorca obisnuit au usi cu 3 canaturi
-spre deosebire de vagonul remorca obisnuit, vagonul-pilot are si reflector (far montat sus)
Deci, orice vagon din familia VT 95 cu far si usi cu 4 canaturi la una din extremitati este un VS.

Tot in filmultul amintit se poate vedea - la minutele 6:21-6:31 acel "separeu" de care ziceam.

Viteza maxima admisa a automotorului VT 98 (798.yyy + 998.6yy) este de 90 km/h


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Aug 2010 22:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Imagini interesante din ograda MARUB SA Brasov, luate in primavara anului 2008.
Sortiment variat, rugina cat cuprinde. Oare cate s-or fi salvat?

http://www.bing.com/maps/


Attachments:
MARUB_2008_1.jpg
MARUB_2008_1.jpg [ 144.49 KiB | Viewed 7781 times ]
MARUB_2008_2.jpg
MARUB_2008_2.jpg [ 190.4 KiB | Viewed 7784 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Aug 2010 23:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Automotoarele CFR-ului au plecat spre Campina (900) si Craiova (700), doar nu era ca CFR Calatori sa faca un contract exact cu... Regiotrans, noul proprietar al MARUB-ului. Restul de ,,fiare", precum vagoanele de marfa, remorcile de automotor si alte vehicule care apartineau MARUB-ului au ajuns la noul proprietar, care nu stiu ce are de gand sa faca cu ele. Probabil, MARUB-ul va servi ca unitate pentru RG si RK la automotoarele Caravelle atunci cand le va veni scadenta si, eventual, ca depou de locomotive si automotoare, pe masura ce compania se va dezvolta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Aug 2010 03:40 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 672
La noi in tara a existat - si inca e de actualitate - boala taierii remorcilor de care a suferit si CFR si unele regii autonome de transport local. Daca un vehicul are remorca, da-i si taie-o. In cazul automotoarelor seria 900, teierea remorcilor a dat nastere comenzii multiple avand in vedere ca nu totdeauna un automotor solo face fata. Marub-ul daca are un proprietar nou, ar trebui sa remedieze - pe cat posibil, efectele "bolii casarii remorcilor" si sa:
-transforme una din remorcile existente in vagoane-pilot, lucru care s-a facut chiar si in tara vecina
-transforme un automotor care inca nu a ajuns in faza de "verde-galben" in asa fel incat sa poata fi condus din vagonul pilot; si inca ceva; dotarea vagonului motor cu motor orizontal astfel incat acel compartiment al motorului sa dispara si sa se castige locuri in plus pentru pasageri. Ar fi o chestie de bun-simt

Am inteles ca Regiotransul ar avea respect mai mare fata de calatori in raport cu CFR. Daca e asa... poate ar fi bine sa se ia legatura cu ei in ceea ce priveste remorcile care zac si care se degradeaza pe zi ce trece.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Aug 2010 22:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Remorcile de Malaxa din curte sunt intr-un hal fara de hal... in perioada cat MARUB a fost in faliment (pana sa fie vandut) au intrat tot felul de hoti si vandali si au luat tot ce s-a putut de acolo. Oricum, nu se potrivesc cu automotoarele Regiotrans (care sunt destul de mari, nu au nevoie de alte remorci). Cel mult sa pastreze una in amintirea vremurilor trecute, ca mai mult nu se mai poate face cu remorcile alea.
Apropo de remorci de Malaxa, ele nu aveau post de conducere, deci ori era remorca intre 2 automotoare (cu 2 echipe de mecanici, ca nu aveau tractiune multipla), ori la cap de sectie rebrusa automotorul si i se atasa remorca in celalalt capat, deci nu erau prea practice.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Aug 2010 13:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Noul proprietar este posibil sa-si dezvolte aici atelierele centrale proprii si sa efectueze reparatii, inclusiv pentru alti operatori, sau sa se multumeasca cu o mica remiza intr-un colt si sa vanda restul dezvoltatorilor imobiliari. Nu stiu sa aiba planuri legate de istoria cailor ferate. Desi ar fi extraordinar ca o parte din spatiul excedentar de aici sa se constituie intr-un muzeu. Visul unei nopti de vara...


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group