Brassovia wrote:
Inca o completare: capatul de la Hasdeu fusese initial la Piata Kogalniceanu, cu intoarcere prin Str. Gradina cu Cai-Splaiul Independentei. La acea vreme (1979-81), linia care intorcea aici era doar 96 (de la Str. Tacerii), linie care a intors apoi si la Hasdeu multa vreme.
E posibil ca la Piata Kogalniceanu sa fi fost initial cap de linie provizoriu pentru toate traseele dinspre vest, cu ocazia intreruperii circulatiei pe axele est-vest si nord-sud, imediat dupa cutremurul din 1977, tot asa cum la Str. Dianei a existat se pare intoarcere provizorie si in sens invers, a liniilor dinspre Tei si Verdi.
Acum imi dau seama ca si bucla de la Sf. Voevozi s-ar putea sa fi fost creata tot cu aceasta sumbra ocazie. Poate si cea de la Str. Mecet, unde, in afara de retragerea spre Depoul Vatra Luminoasa, a existat si o posibilitate de intoarcere spre Titan, din cate imi amintesc.
Intr-adevar, dupa cutremur liniile dinspre Vest au intors la Kogalniceanu, dar cele dinspre est aveau capat de linie la Piata Izvorul Rece, nu la Rosetti. Nu-mi amintesc ca la Mecet sa existe bucla de intoarcere spre Titan, desi s-ar putea sa fi existat mai in trecut. Imediat dupa cutremur, reteaua de pe Mecet a fost folosita pentru traficul normal de calatori; pe acolo circulau liniile 84A Titan – Mecet – Bd.Marelui Stadion si 92 Barajul Dunarii – Mecet – Bd.Marelui Stadion. Bucla de la Sfintii Voievozi nu stiu daca exista, dar in orice caz nu era folosita la acel moment, fiindca liniile dinspre Pajura (86 si 87) intorceau la Gara de nord, nu la Sfintii Voievozi.
Brassovia wrote:
]Capatul de linie "Hasdeu": troleibuzele de pe 65 si 91, care veneau de la V. Ialomitei, respectiv CET Vest, intrau de pe Bd. fost Republicii pe Str. Hasdeu spre splai, intorcandu-se pe Spl. Independentei spre Piata Operei. La desfiintarea acestei bucle, 65 s-a prelungit la Lacul Tei, iar 91 la Str. Verdi.
Dupa unele surse, linia 65 a inceput sa circule pa acest traseu pe 10 mai 1982. A fost prelungita la Piata Rosetti pe 12 august 1982, si pe 10 octombrie acelasi an pana la Lacul Tei.
Brassovia wrote:
Linia 97 fusese introdusa in 1980 pe traseul Sf. Voevozi-Laromet, fiind mult mai tarziu prelungita la Straulesti.
Primul traseu al lui 97 a fost Pajurei- Sf. Voievozi, traseu care a aparut pe
30 nov. 1980. Ulterior (1 oct. 1985, dupa unele surse) a fost modificat la Laromet, si mai tarziu (5 oct. 1986) prelungit la Strandul Straulesti.
Legat de pe linia de pe Ion Mincu: in cartea lui Al. Cebuc, la evolutia traseelor in perioada 1956-1962, apare urmatoarea informatie: in apr. 1961 se infiinteaza linia 89 de troleibuz pe traseul 89 Bd. Armatei Poporului (Farmacie), Sos. Cotroceni, str. Stefan Furtuna, str. Baldovin Parcalabul, Gara de Nord, str. Maltopol, Bd. N. Titulescu, Piata Victoriei. Unde oare intorcea acest 89? Nu cumva folosea linia de pe Ion mincu si intorcea in zona delimitata de strazile Paris si Louis Blanc (pe unde circula 83)?