TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 29 Mar 2024 01:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Accidente, incidente
PostPosted: Tue 29 May 2007 12:29 
Un articol din care reiese la fel de clar ca este tren vechi. In Bombardier vagoanele sunt legate intre ele deci se poate trece usor prin tot trenul...
Si un incident mai putin obisnuit :shock:

S-au blocat in metrou

Doua incidente in care au fost implicate doua garnituri de tren au avut loc ieri la metroul bucurestean.

Primul dintre ele s-a produs la ora 12.30 si a fost determinat de desprinderea unui cablu la intrarea in tunel.

Garnitura a avut o intarziere de numai cateva minute, pentru ca incidentul a fost remediat de mecanic. Calatorii care se aflau in vagonul care intrase deja in galeria intunecata s-au alarmat insa, vazand ca aproape zece minute metroul nu se clinteste din loc, iar ei sunt prizonieri in intuneric. Unii cereau deschiderea usilor, in timp ce altii solicitau insistent explicatii conductorului.

Cel de-al doilea incident a fost provocat de neatentia unui mecanic si putea avea urmari catastrofale. Un tren a mers cativa metri pe o alta magistrala, iar conductorul a fost obligat sa intoarca garnitura imediat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 Jun 2007 12:33 
Din ciclul "Minunata Astra" :twisted:
Azi in statia Izvor asteptand metroul apare din sens opus epava de Astra, primele 2 vagoane aveau doar o lumina pe baterie, paradisul hotilor de buzunare...


Attachments:
Image011.jpg
Image011.jpg [ 77.03 KiB | Viewed 9814 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Jul 2007 17:40 
Offline

Joined: Thu 22 Mar 2007 11:33
Posts: 29
http://stiri.rol.ro/content/view/59116/


Daca era rama noua, nu patea nimic. :!:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 11:57 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Dr2005 wrote:
Instalatia INDUSI este o conditie obligatorie pe toata reteaua CFR si la Metrou.


Mai exista inductoare functionale pe M2?
Nu cred ca sunt compatibile cu ATP-ul, din moment ce nici semnalele luminoase nu se mai folosesc; chiar daca exista, ele sunt blocate pe rosu atata timp cat se functioneaza ATO. Oricum, exista instructii noi pentru circulatia ATO si pentru verificarea si intretinerea noilor echipamente, iar trenurile de lucru, drezinele sau M45-urile neechipate cu ATO pot circula doar daca pe sectia respectiva nu se afla trenuri ATO.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 16:41 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
Pe M2 nu mai exista de multa vreme nici un magnet. De-aia nici nu s-a mai circulat cu IVE, chiar daca mai era nevoie de trenuri suplimentare. Acum "imprumuta" Bombardiere de pe M1 pentru suplimentare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Jan 2008 12:04 
Azi la P-ta Unirii 2 sensul spre Pipera apare 1013-2013 cu viteza mica si pe afisaj cu "Mihai Bravu" :roll: ... Am crezut ca e defect mai ales ca a oprit o clipa la mijlocul peronului... Apoi a inaintat si am vazut ca are calatori. Restul calatoriei mele pana la Romana s-a desfasurat fara incidente, dar ma intreb daca rama respectiva chiar ajungea la Mihai Bravu :twisted:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 13:07 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Ora 8:45, rama IVA 008 intra in Unirii dinspre Timpuri Noi.
Intre cele 2 vagoane ale acestei rame se aude o busitura foarte puternica urmata de aparitia unei ploi de scantei, fum, stingerea luminii si zgomote puternice. Treaba s-a intamplat cam cu 10m inainte de inceputul peronului, asa ca am scapat repede. In statie, pana sa deschida usile, deja tot trenul, de la primul pana la ultiul vagon, erau invaluite in fum intens, dar fara miros puteric.
Coboara toata lumea in timp record si, in 5 minute, desi nici nu se risipise fumul de tot, se aude anuntul de inchidere a usilor (lumea intra la loc in afumatoare) si trenul pleaca in tromba, cu calatori, ca si cand nu s-ar fi intamlat nimic. In urma trenului, la intrarea in tunel, a ramas foarte mult fum inca vreo 10 minute. Nu stiu ce s-a intamplat, insa nici mecanicii n-au zis nimic, nici sa grabeasca coborarea, nici nu au invitat oamenii sa urce la loc. A fost parca o intelegere tacita, intr-o rutina ce tine de banalul cotidian.


Attachments:
P1010004.jpg
P1010004.jpg [ 25.36 KiB | Viewed 8752 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 21:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Aspectul trist este altul: intretinerea ramelor de metrou este pur si simplu la pamant. Din momentul in care a aparut un cunoscut Alt(s)tom parca lucrurile stau sensibil mai rau, RK-urile fiind mai putine si mai rare. Mi se pare absolut sfidator ca pot pune niste etichete pe vagoane care sa spuna ca avizul de circulatie expira in 2021. La halul in care se afla si la stilul de mantuiala in care se repara am dubii ca o sa prinda 2012 daramite inca 9 ani peste.

IVA-urile au fost pur si simplu lasate de izbeliste in conditiile in care:
1) nu sunt suficiente rame de metrou pentru M1 si nici pentru M3 sau M4 in perspectiva
2) vor mai circula inca ceva ani ritmul innoirii ramelor de metrou fiind mult prea lent
3) au serios nevoie de modernizari facute bine pentru a mai circula sigur si sunt necesare si imbunatatiri la capitolul confort

Concluzia este simpla: cei de la metroul lui Rex dau dovada de o insemnata neglijenta si delasare in tot ce tine de siguranta feroviara sau conditiile de calatorie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 21:42 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Astfel de incidente sunt binevenite, ele aratand clar ca ramele vechi trebuiau schimbate. De aceea au fost mazgalite, de aceea se fac rar reviziile, si cu neglijenta crasa, pentru ca se vrea ca omul de rand sa creada ca sunt niste tinichele care trebuiau schimbate. E o tactica perversa si diabolica, in care e nevoie si de ceva victime pentru a dovedi cat de important a fost sa ne aduca noile metrouri. Noile metrouri pe care, la ore de varf, le asteptam si cate 10-15 minute!!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008 23:35 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 86
este inadmisibil ca un astfel de vehicul sa se puna in miscare cu usile deschise! daca nu exista un bloc logic care sa constate indeplinirea tuturor conditiilor de mers si abia apoi sa permita inchiderea contactorilor de linie, sau daca acesta a fost "manarit" ori prost intretinut, cineva ar trebui sa-si dea demisia urgent iar altii implicati direct chiar sa faca puscarie. e vorba de metrou aici, nu de un minicar de litoral!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 00:48 
Stiti ca daca se tine apasat in continuu pe butonul de inchidere usi acestea fac ciclul inchis-deschis pana se ridica degetul. Probabil la rama sau vagonul respectiv dupa ce s-a inchis usa, semnalul a deschis usile inapoi...neglijenta mecanicului ar putea sa fie si asta...desi nu stiu ce sa cred


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Mar 2008 13:41 
Offline

Joined: Wed 05 Mar 2008 16:08
Posts: 7
http://www.compact.info.ro/index.php?se ... t_id=44151
Quote:
Conducerea Metrorex contesta veridicitatea unor imagini postate pe YouTube.com, filmate intr-un tren care circula cu mare viteza, in timp ce usa era deschisa
Adica au turnat americanii la Hollywood secventele, ca nu stiu care alta tara mai are Astre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 08:44 
Ancheta la Metrorex

VERIFICARI - Ministerul Transporturilor a declansat verificari in cazul garniturii de metrou care a circulat cu usile deschise. Reprezentantii institutiei au precizat ca trenul trebuia retras din circulatie dupa ce pasagerii erau debarcati. La trenurile vechi exista posibilitatea izolarii vagonului si continuarea calatoriei pana la capat de sectie, sustin reprezentantii ministerului. Mariana Petre, directorul de Tehnologia Informatiei si Comunicare din Metrorex, a precizat ca exista proceduri interne si instructiuni pe care mecanicul ajutor trebuie sa le respecte.

"Stie din cabina lui ca usa nu se inchide si, pana cand ajunge la capat de linie, trebuie sa se asigure ca acestea sunt inchise", a spus Petre.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 08:44 
Haos, ieri seara, la metrou

Circulatia la metrou a fost intrerupta, ieri seara, cateva zeci de minute, intre statiile Piata Victoriei si Gara de Nord. Incidentul s-a produs din cauza unei defectiuni la sistemul de semnalizare a traficului, ne-a spus directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu. Blocajul e al doilea din aceasta saptamana.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Mar 2008 20:18 
Azi ambele trenuri cu care am mers pe M3 au avut parte de verificari mai atente la inchiderea usilor. Dupa anuntul de inchis usile mecanicul de ajutor se departa de tren/sau mergea 1-2 vagoane pe langa tren sa vada daca s-au inchis bine usile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 16:44 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
calatorul wrote:
este inadmisibil ca un astfel de vehicul sa se puna in miscare cu usile deschise! daca nu exista un bloc logic care sa constate indeplinirea tuturor conditiilor de mers si abia apoi sa permita inchiderea contactorilor de linie, sau daca acesta a fost "manarit" ori prost intretinut, cineva ar trebui sa-si dea demisia urgent iar altii implicati direct chiar sa faca puscarie. e vorba de metrou aici, nu de un minicar de litoral!



Da exista dar mecanicul l-a suntat stia ca este o usa deschisa , trenul poate merge cu usile deschise prin actionare unui buton care ocoleste semnalul de usi


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 16:47 
bygy007 wrote:
trenul poate merge cu usile deschise prin actionare unui buton care ocoleste semnalul de usi


Ocoleste doar conditiile de la usi sau si alte conditii ?
Si la tramvaie exista butonul "Mers pe proprie raspundere" care ocoleste mai multe conditii de mers.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 May 2008 17:31 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Usi , conditii de persiune, (tren frinat) automat cuplat, frina resort (stationare) si parca mai era ceva (trebuie sa ma uit pe scheme dar acum nu am cum)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 May 2008 15:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
Azi,macazul care permite intrarea pe cele 2 linii ale statiei Dristor 2 a ganiturilor care vin dinspre Muncii s-a blocat spre linia 2. Desi linia 2 era goala,dispeceratul a tinut mortis ca garnitura IVA blocata in tunel sa intre la linia 1 si astfel garnitura a stat 15 minute intre statii pana ce a venit un tehnician sa deblocheze macazul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 May 2008 16:49 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
Si crezi ca daca macazul a refuzat comanda, dupa ce eventual mecanismul a incercat o manevra, se risca cineva sa treaca peste el fara sa ii faca o revizie? In cutiuta aia de langa ace, exista ambreiaje, resorturi, sisteme de zavorare. Dupa ce s-a incercat manevrarea macazului si semnalizarea unei probleme, trebuia ca cineva sa se asigure ca intregul mecanism nu va bascula singur in momentul trecerii vreunui tren.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 May 2008 17:49 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Sau poate a ramas intre pozitii ( se mai intimpla ) cine crezi ca ar avea curaj sa treaca ? exista instructiuni foarte precise cum se procedeaza la aparitia unor defecte ( exact ca la CFR) si acum OFF o fi dat la manivela ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 May 2008 22:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
http://www.protv.ro/stiri/eveniment/ala ... tunel.html
Tot despre incidentul de la Aviatorilor.
Putin off topic multe persoane au spus ca ramele noi sunt mai bune, ca toate lucrurile noi, dar nu se pot repara "romaneste" cu o sarma ca vechile IVA.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 May 2008 23:44 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Prin urmare... asteptam romaneste cu orele pentru ca nu suntem in stare sa facem un caiet de sarcini bun care sa nu ne mai aduca doar jeguri importate/produse de firma lui x sau y, prieten cu primarul V si cu ministrul T.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 May 2008 23:59 
Corect corect...iar Astrele sunt puse in "conservare"

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 May 2008 13:23 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
N-as vrea sa fiu la metrou in ziua in care un BM se va bloca pe "mers inainte".
Daca nu exista o minima redundanta in lantul de automatizari, ce ar mai fi de spus?
Nu cred in posibilitatea unui defect mecanic, si sunt convins ca e o problema de automatizare, sau de vre-un bus de date care nu a mai functionat. Si atunci, cu ce ma incalzeste faptul ca acolo e o tehnologie de ultima generatie, daca ma sufoc in acel tren de caldura, ma dau cu capul si umerii de pereti la franari bruste, si mai grav, pot ramane captiv ca sobolanu in cusca din cauza vre-unui cablu de date care nu face contact undeva sub tren? Daca specialistii Bombardier considera ca e normal sa stai blocat in tunel daca nu face contact o clema, probabil s-au gandit ca din cand in cand te poti izbi si de alt tren, tot din cauza unui cablu?

S-a dus naiba confortul meu psihologic!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 02:06 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Exista un buton tip ciuperca care in momentul apasarii se frineaza de urgenta nu are legatura cu softul


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 13:39 
Butonelu mic si rosu :twisted: Coltul din dreapta-sus.

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 22:12 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
O fi fost un cablu care s-a rupt si a dat la masa (a facut scurt ) de pe la captatoare de obicei alea cam bubuie si scot fum dar poate fi si de la altceva de pe la instalatie in statie intrind in frinare :?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 13:51 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
In aceasta dimineata, ora 9:30 aproximativ, s-a circulat pe un singur fir, astfel, intre Dristor 2 si Obor: Dr2-Muncii doar pe firul 1, cu transbordare la firul 2 in Muncii, Muncii-Iancului-Obor pe firul 2.
Situatia a durat cam 15 minute. Stie cineva cauza?

LE: am corectat numerotarea conform cu ce afirma freyutz.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Jun 2008 15:35 
Firul 1 este pe directia Dristor2-Piata Unirii 1- Republica-Pantelimon
Firul 2 este pe directia Pantelimon-Republica-Piata Unirii1-Gara de Nord1-Obor-Dristor2.

Posibil sa fi fost o defectiune la macazele de la Dristor 2. Nu ar fi prima data.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group