TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Fri 15 Mar 2024 08:17

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:20 
S-a mai discutat asta, daca o linie este modernizata nu inseamna ca nu mai trebuie intretinuta...pe linia 41 trebuiau facute burari/completari cu pietris cel putin de 2 ori pe an avand in vedere relieful si felul de circulatie in acea linie. Acum orice tramvai cat de bun ar intra aici tot se alege praful de el. Si nu poti sa nu aduci tramvaie cand e nevoie...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:43 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Marian Andrei wrote:
avand in vedere relieful

Asta e cea mai savanta explicatie auzita... pasaje mai sunt si prin alt parti, poduri la fel... ca banuiesc ca la asta ai vrut sa te referi prin ,,relieful liniei", ca altitudinea medie a zonelor strabatute de linia 41 e cam aceeasi cu cea din restul orasului.

Mi se pare genul de afirmatie facuta ca sa acopere incompetenta unora care ne-au adus intr-un asemenea hal, de peste 1/2 din traseele de tramvai au intervale de succedare peste 30 de minute, ca sa nu mai zic de trasee aparent suspendate, dar practic scurtate sau chiar desfiintate complet (1, 17, 36, 15) + o groaza de linii modificate (34, 46, 14) sau chiar suspendate din cauza lucrarilor (11, 12, 2, 35, 14) + linii ,,fantoma" (dpdv al intervalului e succedare) gen 31, 42, 47, 24, 23. Si tot NU sunt tramvaie destule sa se asigure decent putinele linii neafectate: 41,32, 4, 7, 19, 27, 21.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 22:53 
Uzura si denivelarile apar si din cauza reliefului, curbelor cu diverse grade de inclinatie etc. Sa luam exemplu panta dintre Tricodava si Brasov - acolo este urcare/coborare si in acelasi timp curba. In timp pe langa denivelari apare si tocirea liniei in curba cat si tendinta de deplasare a terasamentului. La fel intre Orsova si Ciurel.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Jan 2008 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Nu imi place ideea de a carcoti, dar totusi sunt cateva lucruri pentru care nu au nici o scuza ca sunt facute sau intretinute prost la linia 41:

- portiunea Ghencea - Stadionul Ghencea (ce ti-e si cu liniile astea drepte, tot nu sunt bune). Linia era in regula la inaugurare dar se apropie din ce in ce mai mult de cat de serpuita era inainte de modernizare (minus joantele si sina rupta).

- portiunea Piata Dr. Taberei - Bd. Timisoara (cu o mica diferenta de nivel) dar executata extrem de prost si cu denivelari de la inceput

Pe de alta parte mai sunt sectiunile Grant (1993 !), Ciurel (undeva intre 1996-1998) si Lujerului (presupun intre 1998-2000) care sunt inca in forma excelenta. Sa fie oare pentru ca au fost executate bine?

Cea de pe pasajul Grant, desi este cea mai veche este si in cea mai buna forma. Si nu stiu sa se fi facut lucrari de anvergura acolo desi linia este si in panta, si in curba, si se mai si circula cu 70-80 de km/h! Au mers pe ea si vagoane EP/V3A si V3A vechi, si Tatra. Nu sunt de acord cu lamentarile gen: nu puteau turna pat de beton sub traverse si sa puna traverse de acelasi tip. Nu. Problema este ca s-a dorit sa se finalizeze repede, au fost bani, dar si chiar si asa s-a lucrat destul de prost.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 00:03 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Marian Andrei wrote:
Sa luam exemplu panta dintre Tricodava si Brasov - acolo este urcare/coborare si in acelasi timp curba. In timp pe langa denivelari apare si tocirea liniei in curba cat si tendinta de deplasare a terasamentului.


Da, este panta pentru ca adormitii de la MariVila au sapat atat de mult, incat au picat cu utilajele in panza freatica. Dupa aia au facut ei ce au facut si au umplut groapa cu pietris, dar nu au mai stat sa-l taseze ca lumea, ca oricum erau intarziati cu o luna. Normal ca in timp s-a lasat (practic, intreaga portiune facuta de Mari Vila - de la Ghencea la Lujerului) trebuie inlocuita complet. Cealalta protiune a liniei 41 (Lujreului-Piata Presei, cu exceptia celor 2 poduri si a tunelului) este facauta de Centrala de Cosntructii Cai Ferate, o intreprindere cu o experienta vasta in spate, inclusiv in domeniul cailor ferate sudate (spre deosebire de MariVila care a sudat aiurea si s-a facut linia sharpe). Daca nu ma insel, si celelalte portiuni tot de CCCF au fost facute. Diferenta se vede si se simte intre cele 2 tronsoane.

Dar sa ne intoarcem putin in 2002 sa vedem cum a aparut in peisaj MariVila: traseul liniei 41 a fost impartit in cele 2 tronsoane amintite mai sus, dupa care s-a facut licitatia: tronsonul Piata Presei-Lujreului (inclusiv peroanele de la statia Bd. Timisoara) a fost adjudecat de CCCF, iar celalalt tronson de firma frantuzeasca Travaux de Sud-Ouest. Aceasta din urma a angajat ca sub-antreprenor firma MariVila. Lucrarile au inceput pe 15.03.2002, cand a inceput scoaterea garniturilor care fixau sinele in longrine... desigur, nu prea s-a anuntat nimic prin statii (sau daca s-a anuntat, au disparut respectivele fituici), ca pana s-au scos longrinele oamenii inca mai stateau prin statii. S-a lucrat ce s-a lucrat... inaugurarea trebuia sa fie pe 15.09.2002... insa la acel moment, era gata 100% sina CCCF si 85% reteaua, in vreme ce Mari Vila de-abia lucra la racordarea liniilor de la trecerile la nivel din intersectii cu restul retelei, dupa ce s-au prins si ei ca era cam mare diferenta de nivel si de pozitie. Pe la inceputul lui Nov. s-a facut o mica inaugurare cu vagonul #237 (retras din 47 la acel moment, 47 rebrusa in fata bisericii de langa terminalul Ghencea), in care s-a aflat si Basescu, vagon cu care a mers pe un singur fir de la Ghencea la Tricodava si retur (bine... a plecat de la ghencea cu intarziere cam o ora, pentru ca o substatie a luat foc la punerea sub tensiune). In ziua de luni 18 Nov. 2002, dupa amiaza (ca stiu ca dimineata acea am tras chiulul de la ora de muzica (nu ca ar fi venit profesoara...) si la 8:15 am faceam la picior linia in Pasajul Lujerului, desi avusem impresia ca in fata mea se vedeau niste stopuri de tramvai) s-a facut inaugurarea oficiala, la care vagonul in care se afla Super-Base + toata presa a lovit o bunica cu un copil pe Podul Grant, omorandu-i pe loc. Dupa acest incident. circulatia a intrat cat de cat in normal, desi in primele saptamani multi au sfarsit sub vagoane (au sarit gardul sau au virat stanga cu autoturismul fara sa se asigure), dar si cateva tramvaie au luat foc (nefiind insa incendii grave... au fost de ajuns extinctorele din dotare, apoi vagoanele mergeau la depou doar cu motorul neafectat). Deasemenea, in primele luni erau schimbate aproape noapte de noapte separatoarele tramvai-troleibuz de la P-ta. Sergiu Celibidache si Tricodava, apoi s-a revenit la modelul actual de separator (o periaoda au fost din cele vechi, grosolane), insa s-a marit distanta intre cele 2 fire ale retelei de troleibuz pentru a evita arcurile electrice. Cam asta ar fi o mica istorie a liniei 41.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 11:31 
nu cred ca poate fi acceptata alta explicatie decit incompetenta celor de la MariVila pentru starea deplorabila a liniei 41 (si linia 32, facuta de aceeasi nenorocire de firma e tot intr-o stare deplorabila, desi e mai noua); ar trebui ca cei care au acceptat ca MariVila sa mai lucreze la linii de tramvai dupa esecul de pe linia 41 sa plateasca toate pagubiar explicatia cu relieful si alte asemenea povesti seamana bine cu cele data de ceiele produse de incompetentii aia; iar explicatia cu relieful si alte asemenea povesti seamana cu aburelile celor de la PMB si RATB pentru a-si masca incompetenta sau mai grav comisionul luat; si in alte parti sint conditii chiar mai grele, dar se face totusi lucru de calitate, chiar daca se ia comision; ca pina la urma asta deramjeaza cel mai mult, ca se degeaba acel comision, lucrarile tot de mintuiala sint facute;


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 14:59 
Ce relief? Cine are tupeul sa vorbeasca de relief in Bucuresti? Avem vreo prapastie in Bucuresti?
Singurul "relief" de pe 41 e panta de la McDonalds Ciurel, mai sunt rampele de la podul Grand si pasajul Lujerului (care-s artificiale), in rest e drept ca-n palma!
(si asta v-o spun din postura de biciclist care a facut traseele astea, nu de pieton care-si da cu parerea c-o fi drept sau c-o fi inclinat)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 29 Jan 2008 16:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Da, dar cand sapi ca disperatul si dupa aia te trezesti ca liniile pe care le-ai pus in intersectie sunt mai sus decat restul.... se cheama ca modifici relieful :P :twisted: :twisted:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 23 Feb 2008 18:38 
S-au aprobat fondurile pentru refacerea tuturor statiilor liniei 41 (inclusiv mobilierul) si largirea/lungirea acestora pentru a intra 2x36m....adica 2 vagoane de 36m, probabil atat au vagoanele care se vor licita.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:11 
De cateva zile a inceput o lucrare de intretinere pe linia 41. Deja in zona Crangasi - Ciurel a aparut pietris nou si a fost burata linia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
In vreme ce la Ghencea se sudeaza de zor (de fapt cred ca se incarca linia cu metal topit)... de vreo 2 zile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 21:38 
Dr2005 wrote:
In vreme ce la Ghencea se sudeaza de zor (de fapt cred ca se incarca linia cu metal topit)... de vreo 2 zile.


De fapt carpesc linia...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Mar 2008 22:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7777
Chestia e ca fac asta pe la 4 dupa-amiaza... si se aduna si cate 2 tramvaie la intrarea in capat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 20:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Normal ar fi sa se treaca la reparatii mult mai ample pentru linia 41. Si asa, nici acum nu imi este clar de ce nu s-a achizitionat un sistem performant pentru sudat, burat si polizat linii si unul pentru lucrari la terasament in conditiile in care sistem de cale pe traverse avem in mai multe locuri din Bucuresti.

Un alt lucru care ramene vesnic slab exploatat este lucrul noaptea. Este adevarat, costa mai mult dar daca la Metrorex au timp intr-o noapte macar sa faca un minim de lucrari de intretinere la linie (cam 3 ore si jumatate) nu vad de ce la RATB nu s-ar putea. In plus am cam vazut ca putinele lucrari care se executa noaptea sunt foarte firave: polizare ici si colo, ungere linii in viraje si cel mult o sudare de linie. Verificari pentru geometria caii de rulare, curatarea peroanelor sau a spatiului dintre linii sunt lucruri care nu se prea fac noaptea. Si ne mai intrebam de ce ne trezim ca se rupe cu totul linia sau are valuri in loc sa intervenim din timp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:41 
V3A-93M FAUR
#005


Attachments:
005-DEP-.JPG
005-DEP-.JPG [ 94.64 KiB | Viewed 5181 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:42 
V3A-93
#006


Attachments:
006-041-.JPG
006-041-.JPG [ 80.96 KiB | Viewed 5179 times ]
006-URAC-02.JPG
006-URAC-02.JPG [ 80.6 KiB | Viewed 5179 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:43 
V3A-93
#007


Attachments:
007-008-01.JPG
007-008-01.JPG [ 110.34 KiB | Viewed 5178 times ]
007-041- (2).JPG
007-041- (2).JPG [ 96.81 KiB | Viewed 5179 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:43 
V3A-93-PPC
#008


Attachments:
008-041-20.JPG
008-041-20.JPG [ 89.54 KiB | Viewed 5177 times ]
008-041-23.JPG
008-041-23.JPG [ 100.47 KiB | Viewed 5177 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:45 
V3A-93
#010


Attachments:
010-012-01.JPG
010-012-01.JPG [ 78.04 KiB | Viewed 5172 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93
#012

(Foto: Dr2005)


Attachments:
0012-011-002.jpg
0012-011-002.jpg [ 66.72 KiB | Viewed 4976 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93
#013


Attachments:
013-RET-01.JPG
013-RET-01.JPG [ 118.98 KiB | Viewed 5171 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 25 Mar 2008 22:46 
V3A-93M ELECTROPUTERE
#014


Attachments:
014-032-01.JPG
014-032-01.JPG [ 78.45 KiB | Viewed 5170 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:31 
V3A-93
#015

V3A-93
#016
FARA POZA MOMENTAN


Attachments:
015 Linia 21 Dec 2007.JPG
015 Linia 21 Dec 2007.JPG [ 98.46 KiB | Viewed 5122 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:32 
V3A-93
#017


Attachments:
017-021-02.JPG
017-021-02.JPG [ 88.29 KiB | Viewed 5122 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:32 
V3A-93
#021


Attachments:
021-041-01.JPG
021-041-01.JPG [ 90.34 KiB | Viewed 5121 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:33 
V3A-93
#023


Attachments:
023-041-.JPG
023-041-.JPG [ 77.52 KiB | Viewed 5121 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:33 
V3A-93
#025


Attachments:
025-041-02.JPG
025-041-02.JPG [ 113.95 KiB | Viewed 5120 times ]
025 4.1.2008.JPG
025 4.1.2008.JPG [ 99.24 KiB | Viewed 5120 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#026


Attachments:
026-021-02.JPG
026-021-02.JPG [ 99.05 KiB | Viewed 5118 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#027


Attachments:
027-014-01.JPG
027-014-01.JPG [ 90.2 KiB | Viewed 5118 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 20:34 
V3A-93
#029


Attachments:
029-036-01.JPG
029-036-01.JPG [ 111.12 KiB | Viewed 5118 times ]
029-040-.JPG
029-040-.JPG [ 93.35 KiB | Viewed 5117 times ]
Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 697 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 24  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group