TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 13:40

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Jul 2007 15:28 
Pentru ca transformarea traseelor de troleibuz in trasee de autobuz era primul pas.
Al 2'lea pas era vanzarea liniilor. Exemplu: 44 si 29.
Este o afacere profitabila. Mare pacat de orasul acela, cu alesii pe care ii are si cu alegatori pe masura. Eminescu, Creanga, Cuza si altii se rasucesc in mormant acum de ce a ajuns orasul.
Si tare ma tem ca in 2008 va reveni profesorasul acela obscur, care va spune ca el n'a vazut tramvaie prin Cuba.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Aug 2007 12:11 
Ce este mai trist este ca disparitia tramvaiului spre CUG a coincis (intamplator sau nu) cu aparitia masiva a dubelor. A durat 5 ani pana simiradul s'a gandit sa puna troleibuz, desi linia de tramvai necesita reparatii minore. In prezent nikita nu face nimic pentru tramvaiul din Iasi. Daca ar fi dupa el, ar disparea tramvaiul din Copou si dela Palat si ar mai rasari niste godzille prin oras. Si niste dube. Sper ca aceasta ciuma simirado-nikiteana sa dispara complet in 2008.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 07:38 
"Luni, Regia Autonoma de Transport Public (RATP) va afla daca poate sa semneze contractul pentru achizitionarea celor 50 de autobuze noi. Regia va primi raspuns de la Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice in urma contestatiei depuse de doua dintre firmele care au cumparat caietul de sarcini.

Reamintim ca sefii RATP doresc sa cumpere 50 de autobuze noi si de aceea pe 2 iulie a.c. trebuia finalizata licitatia. In cazul in care contestatia va fi respinsa, RATP ar putea incheia contractul de achizitie a autobuzelor. In cazul in care contestatia va fi admisa, trebuie organizata o noua licitatie si achizitionarea autobuzelor se amana cu cel putin doua luni."

sursa: ziua de iasi , vineri 24 august


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 09:16 
Articolul din Ziua de Iasi contine o multime de inexactitati.

In Darmstadt mai sunt doar 3 vagoane ST7, pastrate ca rezerve. Din informatiile pe care le am din surse de la fata locului este posibil ca doua sa fie scoase la vanzare (dar nu s-a pus problema achizitionarii lor de catre RATP Iasi), iar unul va fi pastrat cu siguranta pentru muzeu.

Livrarea vagoanelor in 4 transe pe parcursul a 8 luni a fost dorinta partii germane, reflectata in prevederile contractului, din doua motive bine intemeiate (nu pot detalia). RATP a propus livrarea lor in una sau doua transe, pentru diminuarea costurilor de transport, chiar daca asta insemna ca vor veni in Iasi abia peste cateva luni. Partea germana nu a fost de acord, un motiv putand fi dorinta de a elibera depoul, avand nevoie de spatiu (fapt cert) pentru vagoanele ST14.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 11:09 
Deci 4 transe pentru 10 tramvaie. Adica la vreo doua luni se aduc cate 2,5 tramvaie. Interesant. Daca sunt articulate, se desface unul si jumatatea lui vine la urmatoarea transa.
E cam ciudat cum le vor imparti pe transe:
3+2+3+2 (cel mai probabil)
4+2+2+2 (putin probabil)
1+3+3+3 (un fel de: uite ce frumoase sunt, restul peste 2 luni si tot asa)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007 12:15 
2+3+3+2


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Sep 2007 19:20 
cand se reia licitatia pentru autobuze?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 07:02 
Un articol din ziarul de azi indica cumpararea a 10 tramvaie SH din Hamburg, care vor sosi saptamana viitoare. De cand initiativa asta? nu s-a scris nimic in ziare despre asta, nici pe forum....se vorbea doar de cele 10 de la Darmstadt care vin in transe....ce se stie despre aceste tramvaie?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Oct 2007 10:30 
Hamburg nu mai are tramvaie din 1978


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Nov 2007 21:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
ZIUA DE IASI, 30-11-2007

Consiliul Local a aprobat scumpirea biletelor RATP

● Ieri, in cadrul sedintei de Consiliu Local a fost aprobata scumpirea biletelor de calatorie ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi ● Noile tarife vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2008 ● De anul viitor, un bilet cu o calatorie va costa 15.000 lei (1,5 RON), un bilet cu doua calatorii - 25.000 lei (2,5 RON), iar un set de bilete cu 10 calatorii va costa 120.000 lei (12 RON) ● Pretul abonamentelor va ramane neschimbat


Ieri, in cadrul sedintei de Consiliu Local a fost aprobata scumpirea biletelor de calatorie ale Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi. Noile tarife vor intra in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2008. Astfel, de anul viitor, un bilet cu o calatorie va costa 15.000 lei (1,5 RON), un bilet cu doua calatorii - 25.000 lei (2,5 RON), iar un set de bilete cu 10 calatorii va costa 120.000 lei (12 RON). Conducerea RATP Iasi a precizat faptul ca majorarea tarifului de calatorie pe mijloacele de transport public ale unitatii este absolut necesara, avand in vedere cresterile preturilor la combustibili, energie electrica si majorarile salariale ale angajatilor. Aceasta majorare nu va afecta si pretul abonamentelor puse spre vanzare de RATP Iasi. "Majorarea tarifelor pe mijloacele de transport public este absolut necesara, in conditiile in care energia electrica s-a scumpit, combustibilul de asemenea si unitatea a fost nevoita sa majoreze salariile angajatilor din fondurile Regiei".

Daca vom aplica aceleasi tarife in continuare atunci riscam ca situatia financiara a unitatii sa se agraveze, deoarece vom functiona in pierdere. Trebuie sa precizez faptul ca pretul abonamentelor eliberate de noi va ramane acelasi", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.
De asemenea, sefii Regiei au sustinut ca prin aplicarea acestor tarife se pot realiza venituri care sa acopere costurile transportului public. Consilierul Democrat Daniel Oajdea a criticat vehement propunerea de majorare a pretului biletelor RATP Iasi, deoarece unitatea nu are un plan de redresare economico-financiara. "Nu vad de ce RATP trebuie sa majoreze tarifele la bilete atat timp cat unitatea nu are un plan de redresare. Intrebarea este ce face Regia cu banii obtinuti din reclamele de pe stalpi", a declarat Daniel Oajdea. Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi, a sustinut de asemenea ca scumpirea biletelor RATP este necesara. Acesta a precizat ca in acest moment, unitatea este monitorizata de reprezentantii Bancii Europene de Dezvoltare si Reconstructie (BERD). "Cresterea biletelor este cauzata de majorarea costurilor la resursele folosite de RATP si de majorarea salariilor. De asemenea, unitatea este atent monitorizata de BERD si se lucreaza la eficientizarea managementului Regiei", a declarat Gheorghe Nichita.

Catalin ILIES

Sublinierile imi apartin, S.S.
Cu cit s-a scumpit pretul curentului electrica Chiar si al motorinei. Si, de cind? Asta inseamna fundamentare de pret?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 15 Dec 2007 22:26 
Din pacate, in acest moment, orasul Iasi se afla la capitolul trafic rutier la nivelul Bucurestiului prin 1996, adica aglomeratie, dar inca e loc de viteza si de manevre interzise (adica: in cativa ani si locurile interzise + linia de tramvai vor fi pline de masini).

Am mers astazi cu o masina (condusa de altcineva) si am observat ca se conduce in forta, se trece pe rosu si nu prea se da prioritate. Problema cu semaforul este ca nikiteanul si simiradul au inventat o culoare a semaforului care nu exista in Codul Rutier: verde si galben care clipeste, adica pana nu e rosu, masina poate trece, pentru ca verde permite trecerea, iar galben intermitent inseamna atentie (daca merge semaforul nu se pune problema altor semne). Mai mult, aceasta pozitie este marcata cu verde de cronometrul de pe semafor. Automat, aceasta struto-camila semaforeasca face ca primele 5 secunde de rosu sa fie galbenul de dinainte, adica mai trec cateva masini.

Pe acest fond de trafic am aflat ca "tramvaiele incurca circulatia", ca sunt nerentabile si ca nu se stie "de ce nu le inlocuieste cu autobuze", iar troleibuzele "chiar ca incurca traficul si bine ca nu mai sunt". Din fericire, "bine ca nu s'au apucat de reparat linia, ca atunci chiar incurcau traficul de tot". Poporul care se inghesuie in MAZ e cam tot de aceeasi parere, ca si bizonul care merge cu duba, desi recunosc ca n'am mai prea vazut multe asemenea aratari prin oras.

Oricum, din fericire viitorul tramvaiului nu-l fac soferii care se pregatesc de etapa a II'a a bucurestenizarii traficului. Deja au venit 5 tramvaie ST10 si ST11 si vor mai veni inca 5 prin Martie. Poate vor mai veni si altele anul viitor, asa ca daca nikiteanul sau cine o veni in 2008 vor trebui sa se ocupe de trafic, desi nu prea au ce face. Spre deosebire de Bucuresti, victoria socialismului nu a deschis bulevarde, doar a ingesuit blocuri.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 00:56 
Ajung la Iasi ceva GT4 din Stuttgart? Link.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 09:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Trole Man wrote:
Ajung la Iasi ceva GT4 din Stuttgart? Link.


Vin tramvaiele de la Stuttgart

Primele tramvaie de la Stuttgart au plecat catre Iasi. "Au fost incarcate deja 6 tramvaie. Speram sa nu fie probleme si sa ajunga la Iasi pana la sfarsitul lunii", ne-a spus dl Cristian Stoica, directorul RATP. Pana la sfarsitul lui ianuarie vor fi incarcate si vor pleca spre Iasi toate cele 31 de tramvaie achizitionate din Stuttgart. "Dupa ce vor ajunge la Iasi, ele vor fi scoase pe trasee in cateva zile, deoarece reviziile nu vor dura foarte mult. Noi mai avem tramvaie de acest fel, astfel incat verificarile vor fi usor de realizat", a adaugat dl Stoica. (A.R.)

Ziarul evenimentul, 23.01.2008


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 31 Jan 2008 20:42 
Vin tramvaiele de la Stuttgart

Mihai Adrian, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, a precizat ca cele 31 de tramvaie second- hand de tip GT-4 pe care regia ieseana le-a achizitionat de la Stuttgart vor sosi pana la sfarsitul lunii ianuarie si ca se spera ca in februarie acestea sa fie puse in circulatie. Din cele 31 de tramvaie, 25 au fost achizitionate la pretul de 7500 Euro bucata, iar celelalte 6 au fost oferite de germani pentru piese de schimb.

RATP Iasi spera totusi sa poata pune in folosinta si celelalte 6 vagoane, pentru ca este mai mare nevoie de acestea in transport si nu ca piese de schimb. Noile achizitii vor inlocui vechile tramvaie de tip Tatra, de fabricatie cehoslovaca, deoarece acestea necesita un consum ridicat de energie electrica si nu mai sunt considerate rentabile. Tramvaiele din Stuttgart vor inlocui vechile garnituri care circula in special in zona industriala, pe linia 5, pe traseul Dacia-Tutora, precum si pe linia 11, pe traseul Dacia-Tatarasi Nord. Reprezentantii regiei iesene au precizat ca inainte de sfarsitul anului 2007, au fost probleme cu liniile feroviare din Germania, acesta fiind motivul pentru care a intarziat aducerea in tara a tramvaielor. "Desi au existat voci care au zis ca aceste tramvaie nu merita investitia facuta, putem preciza ca nici un oras nu are buget destul de mare, in afara capitalei, ca sa-si permita tramvaie noi. Pretul unui astfel de vagonet ajunge si la doua milioane Euro. Nu ne permitem sa punem garnituri noi pe linii, pentru ca asta ar insemna sa le stricam inainte sa apucam sa le folosim. Oricum, suntem multumiti cu cele pe care le-am achizitionat", a precizat Mihai Adrian. Regia ieseana a mai achizitionat 10 tramvaie, tot din Germania, dar din localitatea Heag, de unde pana in prezent au sosit cinci. Tramvaiele sunt de tip ST10-11, iar regia asteapta in curand si celelalte 5 vagoane.

http://www.ziuaiasi.ro/Vin-tramvaiele-d ... 18769.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:20 
Da, celebrul articol cu si mai celebra localitate Heag:)))) pe care unii mai nestiutori au denumit-o Darmstadt.....deja sunt 5 venite la Iasi, 2 ST10 deja in circulatie, cu numerele de parc 275 si 276....19 GT4 de la Stuttgart si ele sunt venite si poate de saptamana urmatoare sau de cealalta sa le vedem la traseu putin cate putin....eu sper sa nu inlocuiasca prea multe din tramurile existente.....desi daca nevoia o sa o ceara....oricum Tatrele sunt pe picior de plecare si asta ma intristeaza nespus. :cry:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:22 
Deocamdata nu se pune problema decat a inlocuirii tatrelor. Nu se vor taia din tramvaiele GT4 existente. Oricum insa, unul deja s'a dus (330), iar altele sunt intr'o stare nu prea buna, dar e nevoie de ele.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:27 
Ca sa continui ideea de mai sus a motanului Tom:), Iasul nu a fost gandit pentru un trafic intens si prin urmare majoritatea strazilor sunt cu o banda pe sens si acolo unde sunt mai multe, de obicei sunt masini parcate mai mult sau mai putin regulamentar asa ca tot o banda ramane. De-aici si motivatia scoaterii troleului, ca nu are loc sa se strecoare, ca depinde de fir, ca incurca circulatia , in loc ca el, mijlocul de transport sa aiba prioritate in gandirea edililor nostri scumpi....sa speram ca de tot atata gandire si din cauza gropii aleia sinistre sa nu ramanem fara tramvai pe Anastasie Panu, ar fi crima secolului.....Oricum deja o parte din trolee si ceva busuri au fost deja cumparate, troleele evident pentru fier vechi....si asa ce se plateste pentru ele e frectie la picior de lemn in comparatie cu ce sume vrea Fiscul sa recupereze....


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Eu nu-mi aduc aminte sa fi existat vreo motivatie a scoaterii troleibuzelor, decit ca, vezi-Doamne, incurca circulatia, etc. Troleibuzul se strecoara fara probleme pe stradute inguste.

Motivatia reala ar putea fi cea a vechimii acelor troleibuze. Alte motivatii, nichitene, nu se spun public.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 19:40 
nu cred ca motivatia vechimii e solida, mai degraba ar calitatea foarte proasta a vehiculelor respective care necesitau costuri mari de intretinere; ca asa, sint orase din vest care au troleibuze de 30 de ani si arata impecabil si merg


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 20:00 
Din pacate transportul electric a fost condamnat din doua motive:
  • Tramvaiele Timis au avut performante slabe si nu au permis inlocuirea vechilor tramvaie. Rezultatul a fost uzarea prematura a tatrelor, singurele tramvaie moderne si cu fata de centru in vremea respectiva.
    In timp ce V58 urcau Copoul sau str Padurii si cu doua remorci, Timisul n'o prea putea face nici macar cu o singura remorca. Tatrele au ajuns cum au ajuns, desi cele din Bucuresti sunt cu 5 ani mai vechi decat ele si inca mai sunt in circulatie in proportie de 90%.
  • Incepand din 1983 pana in 1990, transportul in Iasi a fost exclusiv electric, ceea ce a suprasolicitat de asemenea troleibuzele existente, ceea ce a dus la disparitia lor in mai putin de 10 ani de functionare (primele 12 aduse), iar altele chiar in mai putin (Roman + 2 DAC'uri). Reparatiile care se faceau erau mai mult carpeli.
    Marele noroc a fost ca autobuzele s'au pastrat (conservat) bine si au tinut pana au inceput sa apara Ikarus si Saviem, inainte de MAZ si Renault.
    Cert este ca in prezent, troleibuzele existente sunt niste rable in comparatie cu autobuzele in circulatie. Daca motivele scoaterii troleibuzelor sunt si altele, nikita a avut de ce sa profite din cele mentionate.
    Cu tramvaiele, noroc ca 40 ani in Germania uzeaza mai putin decat 10 in Romania :evil:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 01 Feb 2008 21:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Tom wrote:
Cu tramvaiele, noroc ca 40 ani in Germania uzeaza mai putin decat 10 in Romania :evil:

Off-topic: Se pare ca si pe oameni (aceia care nu fac totusi abuz de produsele "bunastarii occidentale") 40 de ani in Germania ii uzeaza mai putin decat 10 ani in Romania. Acolo au expresia relaxata, tonul vocal niciodata ridicat, dar ferm, si nu se agita inutil. E deosebirea dintre eficienta si ineficienta


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 26 Mar 2008 16:51 
Stire senzationala in presa ieseana.
http://www.hotnews.ro/stiri-ultima_ora- ... r-iasi.htm

Ziaristul s'a documentat bine de undeva asupra tramvaielor care vor circula, in cazul in care o asemenea parada ar avea loc, ceea ce s'ar dori, dar cine i-a spus nu i-a mai spus si ca marmotele impacheteaza ciocolata in vagonul Timis si in V2A.

A ramas destul de putin timp pana la eventuala parada pentru a se repune in functiune doua vagoane care au ramas asa de cel putin 3-4 ani. Tatre mai sunt, la urma urmei il pot lua pe 230 sa-l puna drept vagon original, desi nu este. Oricum, Tatre am putea vedea la parada, Timis din pacate nu, poate doar la 120 ani, cand va face si el vreo 35 ani de existenta, daca il iarta de autogen pana atunci. Acum ceva timp, cineva a avut grija sa scape de Timisul modernizat 316, asa ca nu se va repeta istoria de acum 10 ani.

Sigur va circula 1 si 100 (AEG si Vo58). 2 probabil nu va mai fi adus in fata teatrului si va continua sa rugineasca in depou, daca nu va veni vreun grup de nemti dornic sa se plimbe cu el.

Deocamdata, RATP nu a confirmat aceasta stire legata de parada.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Apr 2008 22:20 
Se pare ca Be 8/8 s-au pus in miscare... Link.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 08:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Fiscul a pus sub sechestru motorina RATP


Ieri, lucratorii Directiei Generale a Finantelor Publice Judetene (DGFPJ) Iasi au pus sechestru pe rezervele de motorina ale RATP. Cu toate ca directorul regiei, Maricel Gherca, si-a luat angajamentul ca va plati lunar sume importante in cuantumul acestor datorii, nu a reusit sa-i induplece pe sefii DGFPJ sa renunte la masura care ar putea afecta sute de ieseni. RATP avea in depozitele aflate acum sub sechestru aproximativ 20 de tone de motorina. Din cauza ca nu vor mai avea acces la depozite, exista riscul ca microbuzele si autobuzele sa nu mai poata fi scoase pe trasee. "Ne‑au cerut sa le platim intre 3 si 5 milioane de lei, lunar, in conditiile in care incasarile noastre depasesc cu putin aceasta suma. Ca sa ne putem desfasura in continuare activitatea, putem plati 1,5 milioane de lei luna aceasta si putin peste doua milioane luna viitoare", a precizat dl Gherca.

RATP are datorii la bugetul centralizat de 62 de milioane de lei, acumulate incepand din anul 1997. Pe parcursul unei luni, cu autobuzele si microbuzele RATP calatoresc aproximativ 4 milioane de ieseni care ar putea fi direct afectati de acest sechestru. Mai mult, aproximativ 700 dintre angajatii regiei ar putea ramane fara activitate si deci fara salarii daca aceste mijloace de transport nu vor fi scoase pe trasee. "Statia de combustibil din Tudor Vladimirescu a fost pusa sub sechestru de acum doi ani, a fost scoasa si la vanzare de cateva ori, dar nu o cumpara nimeni, deoarece terenul pe care este amplasata apartine municipalitatii. Am mai pus sechestru si pe unele autobuze si tramvaie, dar am primit o hotarare judecatoreasca in care era mentionat ca nu apartin RATP, ci Primariei", a precizat Maria Taran, purtatorul de cuvant al DGFPJ. Regia are in prezent pe trasee 74 de autobuze si 46 de microbuze. Sefii DGFPJ au renuntat sa mai ridice incasarile zilnice ale regiei, care vor fi folosite pentru plata salariilor.

(A.R.), Ziarul Evenimentul, 17.04.2008


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 17 Apr 2008 11:46 
Nu inteleg de ce fiscul nu pune sechestru pe averile celor care au adus regia in aceasta situatie: profesorasul de cartier Constantin Simirad si jucausul cu legea Petru Garlea. S'ar putea recupera destul din prejudiciul creat.
Ca sa nu mai vorbim ca atunci cand aud aceasta sintagma de "buget centralizat", adica un fel de "totul la Bucuresti", imi vine sa citez integral articolul unuia care inca de acum 10 ani se cam saturase. De buget centralizat, de drumuri proaste si de Romania.
P.S. Par'ca liberalul de Fenechiu vroia sa candideze la primarie la Iasi.
Nu stiu de ce, dar din '90 incoace, acest nume de liberal mi-a provocat aceeasi senzatie ca orice mancare dupa depasirea termenului de valabilitate.

http://www.ziuaiasi.ro/Lacheul-lui-Fene ... 23244.html
Cititi si minunati-va pana unde poate merge prostia balcano-damboviteana. Mare pacat ca odata cu 100 ani de tramvai, adus de AEG, nu s'au intors si proprietarii societatii de tramvai de atunci.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jun 2008 11:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
radub, pe Tramclub, in 16 iunie 2008 wrote:
Iasi:

- continuarea lucrarilor demarate la calea de rulare cu fonduri BERD;
- continuarea programului de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pana la modernizarea completa a actualei retele;
- achizitia a 50 de autobuze noi (minim 10 articulate);
- achizitia a 15 tramvaie noi;
- construirea unui nou depou de tramvaie, modern;
- demararea proiectelor prevazute in programul CIVITAS PLUS (modificarea a 30 de autobuze pentru alimentarea acestora cu GPL, realizarea culoarului studentesc Copou - Tudor Vladimirescu, cu benzi destinate exclusiv mijloacelor de transport, unda verde in intersectii, statii dotate cu panouri electronice de informare, realizarea unei piste pentru biciclete pe acest traseu);
- monitorizarea mijloacelor de transport prin GPS, panouri informative electronice in statii, sistem de taxare bazat pe cartele contactless, automate pentru eliberarea legitimatiilor de calatorie, numararea automata a calatorilor (licitatia va avea loc chiar vinerea asta).

Cat il priveste pe cel care a pierdut cursa pentru Primaria Iasi, ar fi cateva chestiuni de spus:

In materie de transport public, daca nu te pricepi, fie iti iei alaturi oameni din domeniu, care sa te ajute sa intelegi notiunile, fie te descalifici singur prin ineptiile spuse si prin incapatanarea de a ramane la propriile pareri, prost fundamentate, doar de dragul de a nu asculta argumentele, de altfel logice, ale adversarului politic. Deci:

- primul lucru pe care il fac cand ajung primar va fi sa scot liniile pe care le monteaza acum RATP-ul
- se foloseste pentru reabilitare linie ca la inceputul secolului XX
- voi schimba ecartamentul si voi aduce tramvaie ca acelea de la Bruxelles, pe ecartament larg, care imi sunt atat de dragi, in care copilul de 2 ani urca de parca doar ar pasi
- in Europa nu prea mai exista orase cu ecartament ingust
- formularea "autobuz electric", cand exista un termen clar care desemneaza acest mijloc de transport
- autobuze speciale pentru pensionari care sa circule din ora in ora

sunt afirmatii care au stupefiat pe cei care se ocupa de transportul public, prin naivitate, lipsa de informare si refuz categoric de a asculta argumentele menite a trece discutia din planul aiurelilor in planul unei minime cunoasteri a notiunilor legate de acest domeniu. Nu a fost capabil nici macar sa asculte demonstratia logica a faptului ca schimbarea ecartamentului este imposibila din cauza aspectelor implicate (la nivel material, de parc electric si auto si de trasee) - si nu avea decat sa fie atent la niste simple calcule.


Mi-am permis sa citez integral mesajul lui radub. El stie foarte bine ce spune.
As vrea totusi sa dezbatem citeva dintre proiectele trecute acolo. O sa incep eu, pentru ca imi pot permite acest lucru. Nu lucrez la CFR, de exemplu, ca sa nu-mi pot permite sa critic politica Ministerului Transporturilor in domeniul cailor ferate.

In primul rind, sa scapam de actori. Nichita, este primarul reales de catre ieseni. Cel ce a decis retragerea troleibuzelor din circulatie.
Oprea, managerul unei Universitati. A pierdut in turul II primaria Iasiului. Era nevoie si de proiecte, nu doar de vorbe.
Adomnitei. Un candidat cu un program foarte bine pus la punct pentru Iasi. Venea insa cu piatra de moara legata de falimentarea sistemului educational romanesc. Institutionalizat. Iesenii n-au avut, din pacate, nevoie de el.

Sa-i punem pe Oprea si pe Adomnitei in insectarul istoriei contemporane si sa ne ocupam de programul actualului primar, cel criticat de multi useri ai acestui forum.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jun 2008 11:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
- continuarea lucrarilor demarate la calea de rulare cu fonduri BERD;
- foarte bine.

- continuarea programului de reabilitare a caii de rulare a tramvaielor pana la modernizarea completa a actualei retele;
- va trebui sa solicit un program de etapizare a acestor lucrari. capacitati, costuri, surse de finantare, durata de timp.

- achizitia a 50 de autobuze noi (minim 10 articulate);
- de ce nu 40 de troleibuze? Ca tot se vorbeste de reintroducerea acestora. Pe care le pot achizitiona pe bani europeni. Iarasi sa iau bani de la buget pentru autobuze?
- de ce 50 si nu 35 sau 53 de autobuze? Exista vreo dimensionare reala a necesarului de autobuze, in concordanta cu cerintele publicului calator?
- ar fi un total de 50 +30 + 50 de autobuze. Se zicea ca autobuzele Renault au fost achizitionate pentru introducerea unor trasee care sa ajute tramvaiul. In perioada desfasurarii lucrarilor de reabilitare a caii de rulare a acestora. Asa sa fi fost?


- achizitia a 15 tramvaie noi;
- cind?
- pe ce traseu /trasee vor fi introduse?


- construirea unui nou depou de tramvaie, modern;
- nu, zau. Si care ar fi pretul? Demolarea celui de la gara? Multi am criticat aceasta intentie! Acum, ce facem?

- demararea proiectelor prevazute in programul CIVITAS PLUS (modificarea a 30 de autobuze pentru alimentarea acestora cu GPL, realizarea culoarului studentesc Copou - Tudor Vladimirescu, cu benzi destinate exclusiv mijloacelor de transport, unda verde in intersectii, statii dotate cu panouri electronice de informare, realizarea unei piste pentru biciclete pe acest traseu);
- costuri suplimentare pt. transformarea motoarelor (nu conteaza aici cine le suporta) autobuzelor.
- traseul 42 deservit de catre troleibuze. Solutia cea mai la indemina. Din punct de vedere tehnic.
- biciclete? Pentru cine???


- monitorizarea mijloacelor de transport prin GPS, panouri informative electronice in statii, sistem de taxare bazat pe cartele contactless, automate pentru eliberarea legitimatiilor de calatorie, numararea automata a calatorilor (licitatia va avea loc chiar vinerea asta).
- in sfirsit. Parca s-a mai vorbit si in campania din 2004 despre acest pachet de masuri.

Sa dea Dumnezeu ca toate proiectele sa fie intocmite de catre specialisti, la initiativa lor. Pentru ca ei exista.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Jun 2008 14:57 
Autobuzele Renault nu cred ca vor trece de 2010. Sunt vechi si uzura se cunoaste. Am mers cu ele si nu mi-au placut, chiar si in comparatie cu mazul. Ele isi vor cunoaste gloria pe perioada lucrarilor la calea de rulare a tramvaielor.

Intentia lui Nikita de a achizitiona mai multe autobuze, inclusiv articulate, nu este rea deloc. Intr'un raport publicat in 1986, RATP sustinea ca detine 217 autobuze, desi nu cred ca am numarat atatea la ce am vazut in circulatie. Oricum, cele 100+30 ar fi bune, daca ar mai exista trasee cate erau atunci si asta ar fi posibil doar cu crearea zonei metropolitane. Exista inca zone in oras, neacoperite de transportul electric (incluzand aici reteaua de troleibuz).
Ideea de a introduce autobuze, pentru moment este buna, urmand ca troleibuzele sa fie aduse in etapa urmatoare.

Reteaua de troleibuz trebuie reconstruita aproape dela 0 si aici nu spunem de reteaua de contact propriu-zisa, ci si de partea de alimentare. In afara de asta, traficul in diverse intersectii ca Podul Ros' sau Tg.Cucului este infernal la anumite ore, iar in prezent deja exista aceasta conceptie ca troleibuzul incurca circulatia. Cand si cum se va rezolva problema traficului e greu de spus, in conditiile in care in anii '90 s'a pierdut lupta cu automobilul, pe fondul indiferentei si a prabusirii economice.

Este posibil ca troleibuzul sa fie amanat si din cauza relatiei existente intre primarie, RATP si sereleul frantuzesc care a pus mana pe electricitatea din oras.

Tramvaie noi vor veni mai tarziu, poate pana atunci RATP va mai lua niste tramvaie de tipurile deja existente (GT4, ST11, Be8/8), vagoane care desi sunt mai vechi, au fost modernizate si au echipamente mai moderne. Asta va insemna insa si casarea unor tramvaie mai vechi (primele GT4 aduse din Stuttgart), deci o crestere mica a parcului de tramvaie.

Restul sunt proiecte care se vor face, pentru ca sunt la moda: piste pentru biciclisti, panouri cu afisare electronica, poate un sistem de taxare a la UTI &c. Ce e mai trist ca, fie cu Nikita, fie fara el, depoul dela Gara e in mare pericol sa dispara, iar daca de partea cealalta au venit cu unul care confunda denumirile tehnice (desi se da profesor universitar), Nikita are si e el clientii lui pe care trebuie sa-i satisfaca. Ce e si mai trist ca pe acel loc se va inalta probabil inca o shoppingarie, care alaturi de banci, va contribui la transformarea oamenilor in sclavii shoppingului si ai creditelor bancare.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jul 2008 18:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56069
Se va redeschide tronsonul de tramvai Vointa -Billa (Arcu -Bacinschi), la sfirsitul lunii iulie.

E posibil ca RATP Iasi sa achizitioneze citeva tramvaie GT5 din Innsbruck.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Jul 2008 21:58 
Probabil ca este o stire din presa ieseana.
In iulie se termina tronsonul, deschiderea se face cand se termina si zona Gara - Moara 1 Mai.
Informatia corecta a aparut si prin alte ziare, din pacate cand e vorba de transport, nu te poti baza pe mass-media ieseana, independenta din parti.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 381 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group