Marian Andrei wrote:
Sa luam exemplu panta dintre Tricodava si Brasov - acolo este urcare/coborare si in acelasi timp curba. In timp pe langa denivelari apare si tocirea liniei in curba cat si tendinta de deplasare a terasamentului.
Da, este panta pentru ca adormitii de la MariVila au sapat atat de mult, incat au picat cu utilajele in panza freatica. Dupa aia au facut ei ce au facut si au umplut groapa cu pietris, dar nu au mai stat sa-l taseze ca lumea, ca oricum erau intarziati cu o luna. Normal ca in timp s-a lasat (practic, intreaga portiune facuta de Mari Vila - de la Ghencea la Lujerului) trebuie inlocuita complet. Cealalta protiune a liniei 41 (Lujreului-Piata Presei, cu exceptia celor 2 poduri si a tunelului) este facauta de Centrala de Cosntructii Cai Ferate, o intreprindere cu o experienta vasta in spate, inclusiv in domeniul cailor ferate sudate (spre deosebire de MariVila care a sudat aiurea si s-a facut linia sharpe). Daca nu ma insel, si celelalte portiuni tot de CCCF au fost facute. Diferenta se vede si se simte intre cele 2 tronsoane.
Dar sa ne intoarcem putin in 2002 sa vedem cum a aparut in peisaj MariVila: traseul liniei 41 a fost impartit in cele 2 tronsoane amintite mai sus, dupa care s-a facut licitatia: tronsonul Piata Presei-Lujreului (inclusiv peroanele de la statia Bd. Timisoara) a fost adjudecat de CCCF, iar celalalt tronson de firma frantuzeasca Travaux de Sud-Ouest. Aceasta din urma a angajat ca sub-antreprenor firma MariVila. Lucrarile au inceput pe 15.03.2002, cand a inceput scoaterea garniturilor care fixau sinele in longrine... desigur, nu prea s-a anuntat nimic prin statii (sau daca s-a anuntat, au disparut respectivele fituici), ca pana s-au scos longrinele oamenii inca mai stateau prin statii. S-a lucrat ce s-a lucrat... inaugurarea trebuia sa fie pe 15.09.2002... insa la acel moment, era gata 100% sina CCCF si 85% reteaua, in vreme ce Mari Vila de-abia lucra la racordarea liniilor de la trecerile la nivel din intersectii cu restul retelei, dupa ce s-au prins si ei ca era cam mare diferenta de nivel si de pozitie. Pe la inceputul lui Nov. s-a facut o mica inaugurare cu vagonul #237 (retras din 47 la acel moment, 47 rebrusa in fata bisericii de langa terminalul Ghencea), in care s-a aflat si Basescu, vagon cu care a mers pe un singur fir de la Ghencea la Tricodava si retur (bine... a plecat de la ghencea cu intarziere cam o ora, pentru ca o substatie a luat foc la punerea sub tensiune). In ziua de luni 18 Nov. 2002, dupa amiaza (ca stiu ca dimineata acea am tras chiulul de la ora de muzica (nu ca ar fi venit profesoara...) si la 8:15 am faceam la picior linia in Pasajul Lujerului, desi avusem impresia ca in fata mea se vedeau niste stopuri de tramvai) s-a facut inaugurarea oficiala, la care vagonul in care se afla Super-Base + toata presa a lovit o bunica cu un copil pe Podul Grant, omorandu-i pe loc. Dupa acest incident. circulatia a intrat cat de cat in normal, desi in primele saptamani multi au sfarsit sub vagoane (au sarit gardul sau au virat stanga cu autoturismul fara sa se asigure), dar si cateva tramvaie au luat foc (nefiind insa incendii grave... au fost de ajuns extinctorele din dotare, apoi vagoanele mergeau la depou doar cu motorul neafectat). Deasemenea, in primele luni erau schimbate aproape noapte de noapte separatoarele tramvai-troleibuz de la P-ta. Sergiu Celibidache si Tricodava, apoi s-a revenit la modelul actual de separator (o periaoda au fost din cele vechi, grosolane), insa s-a marit distanta intre cele 2 fire ale retelei de troleibuz pentru a evita arcurile electrice. Cam asta ar fi o mica istorie a liniei 41.