TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Thu 28 May 2020 08:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 101 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Suceava: troleibuze
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:16 
SC TPL (Transport Public Local) SA (fosta TPS - Transport Public si Servicii) mai are in parc 10 troleibuze Rocar 212E: #5041-#5049 si #5051.

Exista 3 trasee:

2: Gara Burdujeni - Cartier Obcini
4: Cinema - Cartier Obcini
5: Gara Suceava Nord (Itcani) - Cartier Obcini

Pe ultimul erau probleme mari la retea cand am fost acolo si nu mai am nici o informatie daca a fost redeschis. Toate cele 3 trasee sunt deservite atat de troleibuze, cat si de autobuze.

Schimbarile produse intre timp (dupa 8 iulie 2005, momentul vizitei mele la Suceava) in transportul public din Suceava pot fi urmarite citind articolele (la zi si de arhiva) din ziarele Monitorul de Suceava (http://www.monitorulsv.ro) si Evenimentul (http://www.evenimentul.ro - cotidian regional ce apare la Iasi).

In imagine: sediul fostei TPS Suceava.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:27 
#5041 in garaj, la reparat.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:31 
#5042.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:35 
#5043, Piata 22 Decembrie. Se retrage la garaj.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:38 
#5044.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:43 
#5045, in garaj.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:46 
#5046 - Piata 22 Decembrie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:52 
#5047 - Piata 22 Decembrie.

Pe 21 septembrie s-a cam prajit (http://www.monitorulsv.ro/showstire.php?tip=local&id=1739&arh_caut=da). Foto: Cosmin Romega.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 22:59 
#5047 in 2 fotografii realizate de Remus Bob.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 23:08 
#5048.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Nov 2005 23:58 
#5048 - fotografie realizata de Bigbob44:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 00:02 
#5049.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 00:05 
#5047 si #5049.
Foto: Bigbob44.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 00:09 
#5051 in 2002.
Foto: Mariooo.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Nov 2005 00:54 
Unicul Rocar 217E care mai exista in Suceava pe 8 iulie 2005, #5050 (in curs de dezmembrare).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Feb 2006 02:58 
Romania Libera, sambata 18 feb 2006

Troleibuzele de la Suceava, in conservare

Troleibuzele firmei de transport local din municipiul Suceava vor intra in conservare din primavara, dupa ce vor fi aduse primele 15 autobuze noi.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a declarat ca reteaua de alimentare cu energie electrica a troleibuzelor nu va fi dezafectata, deoarece in decurs de 8-10 ani s-ar putea sa se revina la transportul cu acest tip de autovehicul. Ion Lungu a mai declarat ca vor fi scoase la licitatie opt trasee de maxi-taxi ce nu se vor intersecta cu cele principale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Apr 2006 23:10 
Incepand cu data de 3 aprilie 2006 troleibuzele vor fi retrase din circulatie, iar reteaua va intra in conservare. Speranta de redeschidere, candva, exista.

Deocamdata sa uram succes noilor autobuze si sa aiba parte de calatori civilizati!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Apr 2006 19:25 
Cele sapte troleibuze din Suceava care mai ieseau la strada, pe linia 2, fotografiate vineri, 31 martie 2006:

#5047 a fost retras din circulatie dupa incidentul de la sfarsitul anului trecut si a fost casat.
La #5043 si #5045 s-a inceput dezmembrarea. #5043 este inca relativ intreg, asa ca putem sa-l vedem. #5045 e aproape complet dezmembrat, astfel incat il lasam in pace sa moara demn.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Apr 2006 01:11 
Cele sapte troleibuze functionale sunt in continuare in garajul TPL, in hale.
#5043 si #5045 sunt trase deoparte pentru dezmembrare (#5045 e aproape gata) inca dinainte de 3 aprilie. Dupa cum am mai spus, #5047 a fost deja casat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Apr 2008 22:50 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
2 NOIEMBRIE 2007.

Mai gasesti urme...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 20:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
In anul 1985 demareaza constructia retelei de troleibuz in municipiul Suceava. Oameni gospodari, edilii de atunci au considerat ca un oras cu peste 100.000 locuitori merita pe deplin un astfel de sistem de transport.
In 15 august 1987 (Sibiul e pe aproape) se dau in folosinta doua trasee: 1 Gara Burdujeni - Centru - Spitalul Judetean; 2 Gara Burdujeni - Centru - Cartierul Obcini.

Lucrarile de extindere a retelei de troleibuz au continuat astfel:
-an 1991 extindere pina la Rulmentul (linia 3)
-an 1993 extindere pina la Gara Suceava Nord (Itcani) (liniile 1 si 5)
-an 1994 extindere pina la Cinema Burdujeni (linia 4)


In anul 2000, reteaua de troleibuz dintre bul. 1 mai (cart. Obcini) si Rulmentul a fost rupta de bena unui camion, nemaifiind refacuta. Pina la ora aceea au existat 41 de troleibuze ROCAR 117 E si 217 E precum si 10 troleibuze ROCAR 212 E (bineinteles ca nu toate troleibuzele articulate se aflau efectiv in traseu, unele fusesera deja casate), lungimea retelei de troleibuz fiind de aproximativ 17 km cale simpla.

Necazurile au continuat pentru falimentara societate de transport in comun: nu s-a investit un leu in reteaua electrica, troleibuzele vechi nu mai erau atractive, dubele care invadasera municipiul moldav erau neincapatoare.

Cu un parc de 10 troleibuze ROCAR 212 E (5041 -5048 an de fabricatie 1996; 5049 an de fabricatie 1996; 5051 an de fabricatie 1997) si unul de tip ROCAR 217 E (an de fabricatie 1996), vechi si nesigure in exploatare, in data de 2 aprilie 2006 se desfiinteaza transportul electric.

S-au achizitionat 30 de autobuze Irisbus Citelis, transportul sucevean punindu-se pe roate. Eu am considerat ca putea fi mentinut cel putin un tronson al retelei de troleibuz, deservit de troleibuze second-hand. Uzura firului de contact, strapungerea izolatorilor, sint evidente de netagaduit. E rusinos ca s-a ajuns in starea aceasta.

S-a vorbit de conservarea retelei de troleibuz: ce sa conservi daca reteaua este sub orice critica?
Se vorbeste despre 6,6 km cale simpla de rulare pt. troleibuze. Din evidentele mele rezulta ca, de fapt, este vorba de 11 km retea de contact troleibuze, cale simpla (adica de 44 km fir de cupru!!!).

Poate daca ai pastra consolele si substatiile de redresare, ai da o sansa reintoarcerii troleibuzelor in Suceava.

Foto: harta traseelor din Suceava in anul 1996, ce am realizat-o copiind harta afisata in gara.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 20:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
2 noiembrie 2007.

O zi ploioasa si friguroasa. Zi in care am ajuns la Suceava, sa vad ce a mai ramas din reteaua de troleibuze. O sa vedeti si voi, curind, insa va atentionez ca imaginile sint socante!

In contrast cu imaginile, se afla personalul de la sediul TPL: comunicativ, respectuos, sufletist.

Trebuie sa precizez ca reteaua, scoasa de sub tensiune, a fost o prada usoara pentru hoti: a existat o banda de tilhari specializata pe furtul cuprului.

Incepem calatoria din Gara Suceava Nord (parcul Itcani).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
Gara Itcani (str. Garii).

Aici se gaseste si un program vechi de circulatie al troleibuzelor.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
De pe str. Garii (venind dinspre str. Traian Vuia), troleibuzele intorceau pe str. Aurel Vlaicu, reincadrindu-se ulterior in str. Garii).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:21 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3422
Silviu Sintea wrote:
a existat o banda de tilhari specializata pe furtul cuprului.

Foarte probabil ca tot aceeasi banda sa fi "aranjat" cu Primaria si inchiderea circulatiei, si scoaterea de sub tensiune. S-au mai vazut exemple.

Oricum, demontarea la inaltime si transportul unei asemenea cantitati n-ar fi putut trece neobservate. Banuiesc ca au fost necesare si utilaje.

Mai sustinea cineva de curand ca linia de otel a tramvaiului din Brasov a fost furata in cea mai mare parte, de catre altii. Tristetea e ca unii oameni sunt dispusi sa inghita astfel de baliverne.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
str. Aurel Vlaicu


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
str. Garii, dinspre str. Cernauti


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
str. Traian Vuia


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
Str. Traian Vuia. Pe aceasta strada se afla sediul TPL Suceava (fosta TPS).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Oct 2008 21:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49494
str. Traian Vuia (reteaua de intrare/iesire din depou)


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 101 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group